Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 3 weken later...
Geplaatst:

In mijn zoektocht naar een kleur een paar Fire red exemplaren tegengekomen: gedurfd zoals @Asserti het verwoord maar best een mooie kleur!

IMG_5664.thumb.jpeg.13f8976b7ad2d2c78db40b8a823b8fef.jpegIMG_5665.thumb.jpeg.e16d187333faa65e723de7a3a4f19223.jpegIMG_5663.thumb.jpeg.2b6e0d41d03cf426589c4c6361172979.jpeg

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
15 minuten geleden, BMWMB zei:

IMG_2319.jpeg.f08ab6109fe10c8ee405fd8d0b3bcc13.jpeg

Schitterende kleur !

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
48 minuten geleden, Monterey Jack zei:

In mijn zoektocht naar een kleur een paar Fire red exemplaren tegengekomen: gedurfd zoals @Asserti het verwoord maar best een mooie kleur!

IMG_5664.thumb.jpeg.13f8976b7ad2d2c78db40b8a823b8fef.jpegIMG_5665.thumb.jpeg.e16d187333faa65e723de7a3a4f19223.jpegIMG_5663.thumb.jpeg.2b6e0d41d03cf426589c4c6361172979.jpeg

Beter dan dat mottig cape york/St. Marc Sapingroen. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
40 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Ela Ela!

• Grappig 1
Geplaatst:

Het heeft gewerkt!

Geplaatst:
2 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Ook mijn ding niet. Maar rood zal in vele carpolicy not done zijn, dan schiet er weinig kleur over.

Geplaatst:

De gewone kleurkaart is al belachelijk klein, en de carpolicies doen de rest (waardoor er steeds minder kleurkeuze is op wagens groter dan een stadsmuis, want take-rate is te klein)

Bij ING kon (destijds) rood wel nog: ik heb nog een Melbournerode 3GT gehad, de directeur van het businesscenter had een X4, en een kredietexpert in het Gentse zo’n tweedeursmodelleke van de eerste 1-reeks, een andere collega had een Valencia-orange E87 LCI.

Toen kon je ook nog cabrio’s en coupés als bedrijfswagen hebben.  Dat is er ook uit (door de ver-elektrificering)

In onze carpolicy staat zelfs dat je geen bleek interieur mag speccen .

Geplaatst:

Als je in de markt bent voor een dikke i5 (los van car policy) dan neem je toch gewoon een individual kleurtje?

Geplaatst:
4 minutes ago, Roger said:

Als je in de markt bent voor een dikke i5 (los van car policy) dan neem je toch gewoon een individual kleurtje?

Prachtig he, hoe dat werkt de laatste jaren. We vinden het maar normaal tegenwoordig van 5K of meer tegen een kleur aan te gooien. BMW is dat er ook slim aan het tussen draaien. Net zoals Porsche. 10 jaar geleden was je "de man" als je een PTS 911 bestelde. Vandaag ben je een pauper als je geen PTS pakt op je Taycan.

En of die kar 30K of 130K kost, zoveel geld voor een kleur is van de pot gerukt.

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:
29 minuten geleden, ir_fuel zei:

Prachtig he, hoe dat werkt de laatste jaren. We vinden het maar normaal tegenwoordig van 5K of meer tegen een kleur aan te gooien. BMW is dat er ook slim aan het tussen draaien. Net zoals Porsche. 10 jaar geleden was je "de man" als je een PTS 911 bestelde. Vandaag ben je een pauper als je geen PTS pakt op je Taycan.

En of die kar 30K of 130K kost, zoveel geld voor een kleur is van de pot gerukt.

Echt zot, tegenwoordig.

Onlangs zag ik nog een brochure van Peugeot van eind jaren ‘70: toen hadden de constructeurd weinig modellen, maar heel veel keuze op de kleurkaart.  Nu lijkt het wel omgekeerd.

OK, je kan dan kiezen tussen vele tientallen Individual-kleuren en -tinten.  Maar aan welke prijs.  5k op een doorsnee 3-reeks vind ik persoonlijk van de pot gerukt, wetende wat een auto tegenwoordig al moet kosten.

Ik vraag me af of zo’n Individual-optie wel door een carpolicy zou geraken (een Inscription-kleur mocht alvast niet op mijn V60 destijds)

Nu, ‘t is nog beter dan bij de ID’s van Volkswagen, waar je alle kleuren kunt kiezen, zolang het maar grijs is (met uitzondering van de Buzz), en er geen Individual-optie mogelijk is.

Geplaatst:

Je betaalt al snel wat geld voor een “standaard” kleur, dan vind ik 2k-3k opleg voor een kleur naar mijn zin eigenlijk best ok.

Geplaatst:
Just now, Roger said:

Je betaalt al snel wat geld voor een “standaard” kleur, dan vind ik 2k-3k opleg voor een kleur naar mijn zin eigenlijk best ok.

een gewone metaalkleur zit rond de 1000 euro. Dan krijg je "speciale" kleuren die dan rond de 2K zitten, en jij lapt er dan nog eens "maar" 3K opleg bij, er niet bij zeggende dat het 5K ex BTW is voor een kleur.

Jij bent dus gewoon het doelpubliek van de marketing afdeling van BMW.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Niet akkoord. Ik wil gewoon een ander kleur dan aangeboden, en ik kan dat voor 3k extra kiezen. Goedkoper dan volledig te laten herspuiten. Zoals er genoeg opties zijn die een dikke cent kosten en waar je vrij bent om die te kiezen of niet, kijk maar wat sommige velgen kosten. Deden ze dat maar voor het interieur ook.

Als ik dan een i5 samenstel komt het neer op 92k voor eentje in een kleur die ik liever niet wil, of 95k voor eentje in de kleur dat ik wel wil. Relatief gezien vind ik dat ok.

Maar misschien ligt dat aan mij ja.

Geplaatst:
12 minutes ago, Roger said:

Niet akkoord. Ik wil gewoon een ander kleur dan aangeboden, en ik kan dat voor 3k extra kiezen.

Jup, perfect doelpubliek. Zo leggen ze dat uit. En wat doet men dan, ervoor zorgen dat de kleuren die standaard worden aangeboden (buiten de grijstinten), "net-niet" zijn voor degenen die echt een kleur willen, en hoppa. Kassa kassa.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
1 uur geleden, ir_fuel zei:

Jup, perfect doelpubliek. Zo leggen ze dat uit. En wat doet men dan, ervoor zorgen dat de kleuren die standaard worden aangeboden (buiten de grijstinten), "net-niet" zijn voor degenen die echt een kleur willen, en hoppa. Kassa kassa.

Ik geloof best dat de momenteel meest aangeboden kleuren anders ook gekozen zouden worden. Ze steken er altijd wel eens blauw, rood, .. in, maar toch kiezen velen zwart of grijs. Het is niet te doen om standaard een kleur of 20 aan te bieden. En dan nog zou de kans bij mij groot zijn dat ik toch een ander kleur wil. Dus ik ben vooral blij dat het kan. Bij onze Mercedes en Volvo kon het gewoon niet, jammer genoeg.

Geplaatst:
4 minutes ago, Roger said:

Ik geloof best dat de momenteel meest aangeboden kleuren anders ook gekozen zouden worden. Ze steken er altijd wel eens blauw, rood, .. in, maar toch kiezen velen zwart of grijs. Het is niet te doen om standaard een kleur of 20 aan te bieden. En dan nog zou de kans bij mij groot zijn dat ik toch een ander kleur wil. Dus ik ben vooral blij dat het kan. Bij onze Mercedes en Volvo kon het gewoon niet, jammer genoeg.

Je ziet het toch zelf? Het groen dat ze aanboden bij de i4 was super populair, bij mensen die geen grijs/zwart/wit wilden. Denk dat het de meest gepakte "kleur" is. Facelift? Hoppa, kleur eruit. Leg me dat eens uit, behalve om mensen richting dure Individual kleuren te pushen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Je kan nu Portimao blauw krijgen, wat voor veel mensen veel te fel is. Dan toch maar Tansanit pakken? Hop dat is meer dan het dubbel. Ja "en als je dan toch zoveel geld aan een kleur hangt kan het beter je goesting zijn" en we zijn vertrokken.

Trouwens, wat een drama is die Individual kleur kiezer zeg. Voor dat geld hadden ze misschien wel iets kunnen maken dat effectief werkt.

Geplaatst:
17 minuten geleden, Roger zei:

Het is niet te doen om standaard een kleur of 20 aan te bieden.

Waarom kon dat vroeger dan wel?
Sterker nog, ik heb het idee dat ze bij goedkope merken/modellen juist meer keuze bieden...

Geplaatst:
6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Je ziet het toch zelf? Het groen dat ze aanboden bij de i4 was super populair, bij mensen die geen grijs/zwart/wit wilden. Denk dat het de meest gepakte "kleur" is. Facelift? Hoppa, kleur eruit. Leg me dat eens uit, behalve om mensen richting dure Individual kleuren te pushen.

Was dat echt zo populair? Ik kom ze toch vooral heel vaak in het zwart tegen. Ik snap wel dat je buiten je standaard palet eens wisselt. En het aantal mensen dat individual gaat blijft volgens mij toch beperkt, een i4 ben ik zelf nog niet tegengekomen in een individual kleur (behalve online een paar). Daar gaat het schrappen van San Remo niet veel aan veranderen denk ik.

Maar nogmaals, het kan ook aan mij liggen. Ik zou ook zonder verpinken Tansanit kiezen moest ik blauw willen.

Geplaatst:
1 minuut geleden, JanC zei:

Waarom kon dat vroeger dan wel?

Is dat zo? Over hoeveel vroeger spreken we dan? Ik heb de keuze in kleuren bij alle merken altijd wel beperkt gevonden sinds ik in de markt ben, en dat is toch ook al meer dan 20 jaar.

Geplaatst:

Als ik even naar m'n eigen kist kijk, dan weet ik nog dat er destijds tweedehands (DE) best wel wat keuze was: verschillende groentinten, een soort bordeaux, bruin, een hele reeks grijstinten, ...
Nu is het dit (misschien geen correct voorbeeld omdat het ding aan het eind van z'n levensduur zit, al is de kleurkeuze nog vrij breed, vergeleken met andere modellen):

image.png.27444f8c92c6499741bb0cdc82959f2e.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid