Ga naar inhoud

Welke hothatch?


BMWMB

Aanbevolen berichten

Nu de 992 weg is, overweeg ik om een hothatch bij te kopen, tweedehands. Deze zou ik dan voor mezelf kunnen gebruiken voor wat leuke ardennen/Luxemburg/Eifel-ritten in de weekends, maar het zou ook een auto worden voor onze zoon Benoît. 
Aan wat denk ik dan? Focus ST, I30N, Megane RS, A35 AMG, M140i,… 

Wat zouden jullie kopen in mijn plaats?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zoek je te beleven? Maximale beleving binnen de legale limieten of een mooie geluidsbeleving? Nu het nog kan, een 6 cilinder zou mijn keuze zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, BMWMB zei:

Ja, die overweeg ik ook. 
 

Maar waarom deze, en niet 1 van de andere die ik heb opgesomd?

De rest is op de 140i omwille van zijn 6 cilinder niet speciaal genoeg als weekendauto.

De GR Yaris wel, maar ik zeg dat ook omdat ik hem graag als weekendauto wil 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Golf MK7.5 R

Betaalbaar, betrouwbaar, altijd bruikbare power en biedt toch voldoende rijplezier.

Niet giftig of 'speels' op de limiet door de 4Motion, wat voor sommigen een nadeel is, maar als beginnend bestuurder een serieuze pro.

Ook redelijk low profile (of misschien wil je dat net niet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Fr79 zei:

Golf MK7.5 R

Betaalbaar, betrouwbaar, altijd bruikbare power en biedt toch voldoende rijplezier.

Niet giftig of 'speels' op de limiet door de 4Motion, wat voor sommigen een nadeel is, maar als beginnend bestuurder een serieuze pro.

Ook redelijk low profile (of misschien wil je dat net niet).

Rijdt ook gewoon best saai 😝

Megane rs voor mij en nog t liefst deze:

image.jpeg.91f46ce6a3f94cac8adeaf828993e9c7.jpeg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Fr79 zei:

Golf MK7.5 R

Betaalbaar, betrouwbaar, altijd bruikbare power en biedt toch voldoende rijplezier.

Niet giftig of 'speels' op de limiet door de 4Motion, wat voor sommigen een nadeel is, maar als beginnend bestuurder een serieuze pro.

Ook redelijk low profile (of misschien wil je dat net niet).

We hebben al een Golf 7.5, hoewel een 1.0 86pk, maar toch een beetje gek om er nog eentje te kopen.

31 minuten geleden, Rabbit zei:

Rijdt ook gewoon best saai 😝

Megane rs voor mij en nog t liefst deze:

image.jpeg.91f46ce6a3f94cac8adeaf828993e9c7.jpeg

Ja, ik heb al wat reviews gelezen, en de vorige zou veel plezanter rijden. Is vooral ook veel lichter en speelser.

18 minuten geleden, tuscani zei:

Wat zou het budget ongeveer zijn? 

Max 40k euro

18 minuten geleden, Redfive zei:

staat toch in het lijstje..

 

Ja, die Hyundai vind ik ook cool. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen hothatch natuurlijk, maar mijn GR86 geen optie? Ga je ook altijd een goede restwaarde op hebben wegens de beperkte oplage in Europa en al zeker in België (33 stuks).

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde oefening gemaakt x aantal weken/maanden geleden en als het leuk moet rijden voor eifelritten etc kan je de meeste hothatches eigenlijk al schrappen wegens te soft. Yaris Gr/M135i/M140i/Megane 3 Rs. De rest ga je snel beu zijn denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Focus is echt een goede kar maar is vis noch vlees qua design.

Enfin, in dit segment: de Civic Type R als je de beste, ruimste en betrouwbaarste wilt hebben van de "'nieuwe" generatie hothatch.

I30 rijdt ook enorm goed, maar naar het schijnt zijn de manuele bakken van chocolade gemaakt. Huidige Megane RS is ook enorm knap en misschien wel de beste sound in dit segment, word vaak wat overkeken omdat hij niet kan tippen aan de voorganger maar in the end blijft dat wel een heel capabele en goede hothatch.

Als het een segment kleiner mag zijn: Fiesta ST blijft de king imo. Yaris GR veel sneller en potenter, maar het zou me niet verbazen moest je u meer amuseren met de ST. Ik heb er alleszins nog geen spijt van :inlove:

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Redfive zei:

Heeft ie al gehad, wel enkele generaties terug. Ik zou zeggen i30N

Wat een redenering ... Alfof een Golf 4R nog hetzelfde is al een Golf 8R.

Ohja, de laatste Civic Type R 😍 ==> als die binnen budget valt: direct die

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, BMWMB zei:

Zelfs 280pk is al wishful thinking bij die 2.3.

Wat ik in de reviews lees en hoor is dat het niet waauw is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, mrbbs zei:

Geen hothatch natuurlijk, maar mijn GR86 geen optie? Ga je ook altijd een goede restwaarde op hebben wegens de beperkte oplage in Europa en al zeker in België (33 stuks).

 

Dat had ik nog niet overwogen, en heb gisteren eens wat op Youtube gekeken, en is idd een plezierkar. Ik wist zelfs niet dat ze ondertussen niet meer gebouwd worden. 

Ik denk wel dat het een auto is die je flink moet pushen om wat deftig vooruit te laten gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid