Ga naar inhoud

Welke hothatch?


BMWMB

Aanbevolen berichten

57 minuten geleden, BMWMB zei:

Dat had ik nog niet overwogen, en heb gisteren eens wat op Youtube gekeken, en is idd een plezierkar. Ik wist zelfs niet dat ze ondertussen niet meer gebouwd worden. 

Ik denk wel dat het een auto is die je flink moet pushen om wat deftig vooruit te laten gaan. 

Motor is nu een 2.4l en heeft een pak meer koppel dan de vorige. Je hoeft hem dus niet meer zo uit te wringen als vroeger. Ze mogen nog worden verkocht tot juli 2024. Vanaf dan kunnen ze niet meer voldoen aan de nieuw opgelegde extra veiligheid systemen. Taks valt wel mee: 747 euro / jaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, BMWMB zei:

Ik heb sinds Maart dit jaar zo’n Focus ST in dezelfde kleur, ook de facelift zoals hierboven.

Wel geen track pack uitvoering, maar dit had ik niet te kiezen aangezien het een stockauto was.
Goeie baanligging dat goed samenwerkt met het sper, tech werkt goed, goed uitgerust, enkel veel kunstmatig induction geluid van de motor.. iets te fake naar men doen.
Uitlaatgeluid ca va met de sporadische crackle, maar kan zeker beter.

 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die generatie RS heeft een fantastische motor en looks, maar daar is ook alles mee gezegd. Interieur dat al zwaar verouderd is, zuipt enorm en ik denk dat de belastingen ook niet van de minste zullen zijn. En zo goed rijdt dat ook weer niet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Dimitri zei:

Die generatie RS heeft een fantastische motor en looks, maar daar is ook alles mee gezegd. Interieur dat al zwaar verouderd is, zuipt enorm en ik denk dat de belastingen ook niet van de minste zullen zijn. En zo goed rijdt dat ook weer niet.

Als je een plezierauto koopt, dan mag dat verbruiken. En belastingen gaan nu ook niet hoger zijn dan voor een 992.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Yaris GR zou ik ook op de lijst zetten.

Een andere, die uit mijn ervaring de lolligst rijdende is (als je een beetje fan bent van rallystyle kleine wegen af te rijden): het vorige model DS3 in Racing. Rijdt echt als een kart. 

https://www.carforyou.ch/fr/auto/x/x/x/x-3464083

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BMWMB zei:

Dat had ik nog niet overwogen, en heb gisteren eens wat op Youtube gekeken, en is idd een plezierkar. Ik wist zelfs niet dat ze ondertussen niet meer gebouwd worden. 

Ik denk wel dat het een auto is die je flink moet pushen om wat deftig vooruit te laten gaan. 

@BMWMB zou dat net niet 'leuk zijn' in tijden van turbo-turbo en ander EV-acceleratie-wonders

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

Een andere, die uit mijn ervaring de lolligst rijdende is (als je een beetje fan bent van rallystyle kleine wegen af te rijden): het vorige model DS3 in Racing. Rijdt echt als een kart. 

https://www.carforyou.ch/fr/auto/x/x/x/x-3464083

Die liggen allemaal op de schroot, of zijn er klaar voor 😉

Hoeveel keer op een jaar zie je nog een gewone DS3 rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, flupke73 zei:

Die Mini is idd wel ferm, de GP3 mits banden en schokdempers te veranderen 

 

DJI_0647.jpeg

GP3 is enkel automaat - en vond ik (standaard) een teleurstelling. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond niets saai aan mijn R maar bon, het is maar hoe je er tegenaan kijkt en wat je precies zoekt. 

Geen idee hoe oud je zoon is en hoeveel rijervaring hij heeft maar ik zou me bij de mijne toch geruster voelen mocht hij met een R op pad zijn dan met een RWD 135i.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, mrbbs zei:

Die liggen allemaal op de schroot, of zijn er klaar voor 😉

Hoeveel keer op een jaar zie je nog een gewone DS3 rijden?

Eentje met niet veel kms kopen, he.

Al zie ik niet wat MB hier komt vragen. Ik dacht dat hij een 296GTB ging krijgen. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Fr79 zei:

Ik vond niets saai aan mijn R maar bon, het is maar hoe je er tegenaan kijkt en wat je precies zoekt. 

Geen idee hoe oud je zoon is en hoeveel rijervaring hij heeft maar ik zou me bij de mijne toch geruster voelen mocht hij met een R op pad zijn dan met een RWD 135i.

Eerlijk, ik denk dat alles boven de 150pk risico is voor jonge bestuurders. Onze zoon kan wel goed rijden, maar beheersing is belangrijker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fr79 zei:

Ik vond niets saai aan mijn R maar bon, het is maar hoe je er tegenaan kijkt en wat je precies zoekt. 

Geen idee hoe oud je zoon is en hoeveel rijervaring hij heeft maar ik zou me bij de mijne toch geruster voelen mocht hij met een R op pad zijn dan met een RWD 135i.

Vriend van mij heeft een VW R gekocht voor zijn zoon als 1ste auto😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, BMWMB zei:

Neen jong, het is eerder van te downsizen. Een 296GTB kan zeker nog, maar dan wel eentje van Burago. 😅

Hebt ge u eindelijk een jonge gepakt?

POIDH in het vriendinnen of het schoon madammenen topic, he ! :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, PieterA zei:

Laatste generatie Suzuki Swift Sport (pre-mild Hybrid)?

Niet duur en sub 1000kg ook, goeie tip. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/9/2023 om 22:24, tuscani zei:

Die dingen gaan loeihard, zou ik niet meteen in de handen duwen van een onervaren chauffeur.

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid