Ga naar inhoud

Welke hothatch?


BMWMB

Aanbevolen berichten

14 uren geleden, flupke73 zei:

Die Mini is idd wel ferm, de GP3 mits banden en schokdempers te veranderen 

 

DJI_0647.jpeg

Dan zou ik de voor de GP2 gaan. Minstens even leuk/cool en nog een pak goedkoper. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jules_W zei:

Die dingen gaan loeihard, zou ik niet meteen in de handen duwen van een onervaren chauffeur.

 

Spijtig genoeg is zo een RS3 enkel nog in automaat te krijgen. Doet voor mij toch 97% af aan de ervaring van een hot hatch, zeker een 5 in lijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jules_W zei:

Die dingen gaan loeihard, zou ik niet meteen in de handen duwen van een onervaren chauffeur.

 

Ik heb er al een paar keer achter gereden toen hij met de Porsche op baan was:  hij rijdt best wel goed, en verstandig (al kan dat liggen aan het feit dat @BMWMB naast hem zat, natuurlijk).

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Spijtig genoeg is zo een RS3 enkel nog in automaat te krijgen. Doet voor mij toch 97% af aan de ervaring van een hot hatch, zeker een 5 in lijn.

RS3 is niet lijn hé Fons, steekt er dwars in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jules_W zei:

Die dingen gaan loeihard, zou ik niet meteen in de handen duwen van een onervaren chauffeur.

 

Da's de moeilijkheid van deze oefening denk ik. Het moet BMWMB kunnen bekoren en die is wel wat gewoon. En zijn zoon moet er plezier aan beleven maar je wilt die inderdaad niet meteen een +400pk hothatch is zijn handen duwen (denk ik).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Jochen zei:

Da's de moeilijkheid van deze oefening denk ik. Het moet BMWMB kunnen bekoren en die is wel wat gewoon. En zijn zoon moet er plezier aan beleven maar je wilt die inderdaad niet meteen een +400pk hothatch is zijn handen duwen (denk ik).

 

 

Inderdaad. Misschien interessanter om dan voor iets heel lichts te gaan met minder vermogen genre clio 3 rs/swift sport/fiesta st ipv m140/rs3 etc 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Niko80 zei:

RS3 is niet lijn hé Fons, steekt er dwars in.

Want een lijnmotor kan niet dwars in een auto zitten, Gust?? 🤪

Autominded … :fp:

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Fr79 zei:

Het duurt nog lang vooraleer er hier enen met een Elise afkomt...

Kleine stap, de Elise heeft ook mijn stem 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gekke redenering, vind ik persoonlijk. Alles wat ik je zie vermelden, @BMWMB, is gerief dat uw zoon als daily gaat gebruiken, zijn Golfke gaat daar staan wortel schieten. De dingen die jij opsomt vind ik (op misschien enkele puurder karretjes na) helemaal niet speciaal genoeg om als "weekend hot hatch" te dienen voor mensen die een 993 en een 992 en whatnot gewoon zijn. Een M140i is b.v. een hele goeie daily (als het klein mag zijn en je niet meteen veel wensen hebt qua comfort), maar absoluut geen hot hatch ... tenzij je gaat modden (bussen, camber, sper, dempers, veren, etc).

Mogen we dit topic interpreteren als "onze benoit wil een snellere kar dan die amechtige 1.0 Dolf en ik heb niet de ballen om dat aan mijn madam verkocht te krijgen dus ik geef het maar dezen draai"? :D 

 

 

  • Grappig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Fr79 zei:

Het duurt nog lang vooraleer er hier enen met een Elise afkomt...

Vroeger heeft @BMWMB nog een Lotus overwogen dacht ik. Geen idee waarom die er dan toch niet is gekomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/9/2023 om 19:31, BMWMB zei:

Nu de 992 weg is

Nu niet zo relevant, maar waarom is die weg? Waarschijnlijk wel ideale moment wat betreft het waardebehoud. Prachtige wagen... Ik dacht niet dat je er zo snel afstand van zou kunnen nemen. Plannen voor iets niets uit de 911 range?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, gTa zei:

Gekke redenering, vind ik persoonlijk. Alles wat ik je zie vermelden, @BMWMB, is gerief dat uw zoon als daily gaat gebruiken, zijn Golfke gaat daar staan wortel schieten. De dingen die jij opsomt vind ik (op misschien enkele puurder karretjes na) helemaal niet speciaal genoeg om als "weekend hot hatch" te dienen voor mensen die een 993 en een 992 en whatnot gewoon zijn. Een M140i is b.v. een hele goeie daily (als het klein mag zijn en je niet meteen veel wensen hebt qua comfort), maar absoluut geen hot hatch ... tenzij je gaat modden (bussen, camber, sper, dempers, veren, etc).

Mogen we dit topic interpreteren als "onze benoit wil een snellere kar dan die amechtige 1.0 Dolf en ik heb niet de ballen om dat aan mijn madam verkocht te krijgen dus ik geef het maar dezen draai"? :D 

 

 

Had de bemerking ook al willen maken..ik zie bmwmb echt niet achter het stuur van een fiesta of hyundai kruipen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, gTa zei:

Gekke redenering, vind ik persoonlijk. Alles wat ik je zie vermelden, @BMWMB, is gerief dat uw zoon als daily gaat gebruiken, zijn Golfke gaat daar staan wortel schieten. De dingen die jij opsomt vind ik (op misschien enkele puurder karretjes na) helemaal niet speciaal genoeg om als "weekend hot hatch" te dienen voor mensen die een 993 en een 992 en whatnot gewoon zijn. Een M140i is b.v. een hele goeie daily (als het klein mag zijn en je niet meteen veel wensen hebt qua comfort), maar absoluut geen hot hatch ... tenzij je gaat modden (bussen, camber, sper, dempers, veren, etc).

Mogen we dit topic interpreteren als "onze benoit wil een snellere kar dan die amechtige 1.0 Dolf en ik heb niet de ballen om dat aan mijn madam verkocht te krijgen dus ik geef het maar dezen draai"? :D 

 

 

Het is voor mij om de periode te overbruggen tot er een vervanger is voor de 992, en de Golf 1.0 is voor de dochter, zodat ze beiden een auto hebben. 
Waarom zou bijvoorbeeld een M140i mij geen plezier geven om in de winter met vrienden eens een stevige rit in de Ardennen te doen? 🤷🏼‍♂️ En is een BMW 1 met een 3.0 6cil met 340pk en RWD geen hothatch? Wat dan wel? 😂

11 uren geleden, toere zei:

Vroeger heeft @BMWMB nog een Lotus overwogen dacht ik. Geen idee waarom die er dan toch niet is gekomen. 

Te spartaan voor mij, en een zeer speciale zithouding in zo’n Exige V6.

10 uren geleden, ma: zei:

Nu niet zo relevant, maar waarom is die weg? Waarschijnlijk wel ideale moment wat betreft het waardebehoud. Prachtige wagen... Ik dacht niet dat je er zo snel afstand van zou kunnen nemen. Plannen voor iets niets uit de 911 range?

Juiste moment, en ik heb de centen tijdelijk nodig voor andere dingen. Sowieso komt er op termijn iets anders, maar ik weet niet wanneer, en ik weet ook nog niet wat. Tegen dan zijn er misschien andere leuke dingen te kopen. Time will tell. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, tuscani zei:

Had de bemerking ook al willen maken..ik zie bmwmb echt niet achter het stuur van een fiesta of hyundai kruipen.  

Een Fiesta zie ik idd niet zitten, maar een Hyundai i30N vind ik wel vet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, BMWMB zei:

Het is voor mij om de periode te overbruggen tot er een vervanger is voor de 992, en de Golf 1.0 is voor de dochter, zodat ze beiden een auto hebben. 
Waarom zou bijvoorbeeld een M140i mij geen plezier geven om in de winter met vrienden eens een stevige rit in de Ardennen te doen? 🤷🏼‍♂️ En is een BMW 1 met een 3.0 6cil met 340pk en RWD geen hothatch? Wat dan wel? 😂

Dus de kleine Dolf is voor de dochter, waaruit ik af leid dat deze kar hier weldegelijk als daily zou kunnen worden gebruikt door onzen Benoit. :D 

Hey, er is niks mis met 't kopen van een auto voor jullie beiden (voor occasionele verplaatsingen voor jou, net als voor een gezamenlijke weekendrit met je zoon achter 't stuur), hé, integendeel! Jij zal als beste kunnen inschatten in welke mate hij daar mee om kan.

En jouw BMW-voorliefde kennende, lijkt een M140i zelfs de gedoodverfde kandidaat. Dat is een heel leuke daily (met slechts enkele kleinere minpuntjes), maar gewoon geen hot hatch in my book. Supertoffe BMW '1 (door de beer van een motor die er in ligt). En wel wat potentieel als je aan 't modden wil slaan (maar de OEM "adaptieve" (eigenlijk 'instelbare') ophanging + het OEM sperdifferentieel is al genoeg).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid