Ga naar inhoud

Welke hothatch?


BMWMB

Aanbevolen berichten

17 hours ago, gTa said:

En jouw BMW-voorliefde kennende, lijkt een M140i zelfs de gedoodverfde kandidaat. Dat is een heel leuke daily (met slechts enkele kleinere minpuntjes), maar gewoon geen hot hatch in my book. Supertoffe BMW '1 (door de beer van een motor die er in ligt). En wel wat potentieel als je aan 't modden wil slaan (maar de OEM "adaptieve" (eigenlijk 'instelbare') ophanging + het OEM sperdifferentieel is al genoeg).

Ik wilde het hier ook komen schrijven. Een M140i is super als daily om mee rond te knallen, maar daar is niks hot hatch aan. Daarvoor zijn ze bij BMW gestopt met ontwikkelen na de motor :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Megane/Clio RS/Fiesta ST buiten beschouwing gelaten, want dat zijn imo hothatchen pur sang is de M135i/M140i the next best thing. Al eens met een Focus ST of Golf GTI gereden? 

1 uur terug, ir_fuel zei:

Ik wilde het hier ook komen schrijven. Een M140i is super als daily om mee rond te knallen, maar daar is niks hot hatch aan. Daarvoor zijn ze bij BMW gestopt met ontwikkelen na de motor :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

je kan zeker ook eens kijken naar een Focus ST, maar dan het oudere model met 5 cylinder 2.5 ST : wij hebben hier zeer leuke herinneringen aan, die vijfcilinder in combinatie met een ford chassis is subliem...Nu nog enkel een niet verbrodde versie vinden...

Ook een "gewone" fiesta ST kan ik enkel aanraden, hebben we 7 jaar rijplezier van gehad, en zou ik zo opnieuw kopen, ondanks andere pk monster die we intussen gewend zijn

De GR yaris hebben we gehad en is super als je echt de ruimte en de kunde hebt, maar in dagdagelijks verkeer heb je al snel meer plezier met bovenstaande fordjes.  De GR is al meer next level : misschien beter voor u, maar minder voor de zoon.

Een Mazda MX5 kunnen we enkel aanraden : echt rijplezier op lage snelheid.  De enige auto die je moet hebben zolang je knieën die instap aankunnen.  Niet echt hatch maar whatever, wel super leuk

Met golfjes en hyundais hebben we zelf geen ervaring : rijdt ongetwijfeld goed, maar ik vermoed minder beleving

Dan blijft nog over, de BMW 140I.  Absoluut leuke keuze, maar...

Als het zowel voor jou als voor de zoon zou zijn zou ik maar over 2 autos twijfelen ; Fiesta ST of MX5 2.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 21/10/2023 om 17:16, BMWMB zei:

Ja, na overleg aan de keukentafel met vrouw en kinderen hebben we beslist voorlopig niets te kopen. 🙂

Doet gij het nog altijd met uw vrouw op de keukentafel? Zijn jullie daar niet wat oud voor? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, The Swede zei:

Doet gij het nog altijd met uw vrouw op de keukentafel? Zijn jullie daar niet wat oud voor? 

En met de kinderen erbij.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ex-Mooseman zei:

En met de kinderen erbij.  

Die zijn nu toch wel al oud genoeg, he. Als ik me niet vergis is zijn dochter ouder dan mijn madame. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Ja, dat is nu ook weer niet zo moeilijk.

Hoe was de receptie voor haar Plechtige Communie?😝

Die is nu toch wel al een tijd voorbij. 

De jaren gaan voort, he. Het is hier niet meer dat ik een jonge poes heb, maar jullie dochters (en vrouwen) worden gewoon oud. :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/11/2023 om 17:46, The Swede zei:

Die zijn nu toch wel al oud genoeg, he. Als ik me niet vergis is zijn dochter ouder dan mijn madame. 

Ge vergist u. 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we er nu ook de beesten gaan bijsleuren, wordt het hier helemaal gortig. Zo kinky is den MB nu ook weer niet, dacht ik. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid