Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben dus al een tijdje bezig om de garage waar ik werkte over te nemen en als zelfstandige verder te gaan. 
Nu staat het al wel heel dichtbij, als alles goed loopt kan ik deze week mijn KBO nummer aanvragen en kunnen we verder. 

Nu hun idee ooit was om verschillende bedrijven met een passie voor auto's onder 1 dak te krijgen en dat hebben ze dan Retro City genoemd. 
Wij waren dan Dussolier Classic Cars,  mijn baas deed aankoop en verkoop van wagens en ik deed de garage.
Allemaal goed maar het is slecht aan de man gebracht waardoor velen mensen niet weten of we Retro City zijn of Dussolier. 
Later moesten we voor sociale media ook Retro City gebruiken. 
Nu mits de verkoop slecht verliep (foute keuze van wagens) en nog wat andere factoren is dat gedeelte even on hold gezet. 
Dussolier Classic cars bv gaat in ieder geval niet verder bestaan, voorlopig dus geen verkoop meer. 
Maar na een tijdje had de grootste aandeelhouder liever dat we Retro City noemde en 

De garage deed ik een 2 jaar en deze draaide wel goed vandaar dus dat dit wel een kans is om dit over te nemen en ik deed het ook wel graag. 

Nu twijfel ik nog even over 2 naam opties:
- Retro City Workshop (deze naam gebruikte ik al op Facebook)
- Retro City Service (Nu staat er op het bord aan de garage Dussolier Classic Service. 

Ik wil de Retro City naam wel verder gebruiken omdat ik de vlaggen enzo dan ook verder kan gebruiken. 

Wat denken jullie, klinkt Workshop of klinkt service beter? 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Workshop, idd.  Klinkt wat chiquer en tegelijk stoerder.  

Je spreekt van een aandeelhouder:  gaat die ook participeren in jouw business?  En zo ja, blijf je dan ook papier de baas?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ja lap. En ik heb service in de naam van mijn zaak.

Maar in uw voorbeelden vind ik de naam met workshop ook beter klinken.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ben dees of volgende week in Kapellen. Ben je dagelijks aanwezig dan spring ik es binnen

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ja vind Workshop ook beter klinken maar had misschien het gevoel dat service sneller zou linken aan "onderhouden van".

1 uur geleden, Dimitri zei:

Workshop.

Doen jullie alleen oldtimers?

We deden enkel oldtimers, alle merken. Maar ik zou een iets andere weg willen ingaan. 
Alle merken doen is onmogelijk en te vermoeiend. Aan duitse wagens heb ik het meeste plezier aan omdat ik ook vooral aan BMW's heb gewerkt. 
Dus ik zou zeker de BMW youngtimes en M devisie er ook willen bijnemen. 

En voor de rest gewoon zien wat er zich aanbied. 

8 minuten geleden, Mich zei:

Ben dees of volgende week in Kapellen. Ben je dagelijks aanwezig dan spring ik es binnen

Er is nog veel opruim werk en dus meestal ben ik er wel. 

Geplaatst:

Neem het aub niet persoonlijk maar "Retro City" is imho een lame naam voor een zaak die aan moderne BMW's en M's zal werken...

Nieuwe eigenaar (jij dus) is ook een uitstekend moment voor een nieuwe naam en om schoon schip te maken met alles, zeker als er in het verleden wat troubles waren.

Die vlaggen en andere promo zijn nu ook niet de grote kost denk ik en je kunt die uitgave bovendien spreiden in de tijd (en allemaal aftrekbaar uiteraard).

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
31 minuten geleden, Fr79 zei:

Neem het aub niet persoonlijk maar "Retro City" is imho een lame naam voor een zaak die aan moderne BMW's en M's zal werken...

Nieuwe eigenaar (jij dus) is ook een uitstekend moment voor een nieuwe naam en om schoon schip te maken met alles, zeker als er in het verleden wat troubles waren.

Die vlaggen en andere promo zijn nu ook niet de grote kost denk ik en je kunt die uitgave bovendien spreiden in de tijd (en allemaal aftrekbaar uiteraard).

I agree.

Geplaatst:
1 uur terug, Fr79 zei:

Hey is zeker een goede opmerking die je maakt. Nu oldtimers blijft wel mijn hoofd doelgroep. 
Het is voorlopig ook maar een jaar dat ik er zeker kan blijven. Gebouw staat ook te koop dus hangt er vanaf wat de nieuwe koper dan wil doen wat ik ga kunnen doen.
Ondertussen kan ik daar wel heel voordelig werken. Vandaar dat ik nu even de naam wil blijven gebruiken en zien welke weg we verder kunnen gaan dit jaar. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

In Kapellen dan nog wel. Best dicht bij.

Prijs van het pand is wel aan de hoge kant precies, dus kan zijn dat er nog lang blijft staan. Maar in Kapellen/Stabroek zijn er genoeg panden om te huren om verder te kunnen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

'Workshop' klinkt dan wel beter, maar dekt die vlag de lading wel?

Bij mij roept dat het beeld op van gezellig in groepjes (in dit geval) leren sleutelen aan auto's, terwijl jij het bent die aan de auto zal werken en dus een uitstekende (hoop ik :D) 'service' aanbiedt.

Ik 'stem' dus op Retro City Service.

Succes alleszins!  Zullen wel spannende tijden zijn ...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
22 minuten geleden, Framfy zei:

'Workshop' klinkt dan wel beter, maar dekt die vlag de lading wel?

Bij mij roept dat het beeld op van gezellig in groepjes (in dit geval) leren sleutelen aan auto's, terwijl jij het bent die aan de auto zal werken en dus een uitstekende (hoop ik :D) 'service' aanbiedt.

Ik 'stem' dus op Retro City Service.

Succes alleszins!  Zullen wel spannende tijden zijn ...

Ik vind dat ook.

Workshop betekent dan wel letterlijk "werkplaats", maar hier wordt dat niet zo begrepen en gebruikt.

Ik heb geen idee wat "Retro City Service" doet, afgaand op de naam. Ik zou zeggen dat het een stadsdienst is die instaat voor het onderhoud van oude machines en gebouwen.

De naam zegt evenveel als "Modern Urban Maintenance". Dat zijn gewoon wat woorden bij elkaar gegooid.

IMO.

Geplaatst:

Nieuwe eigenaar,nieuwe naam. Zeker als het wat problemen gekend heeft ervoor.

Geplaatst:
19 uren geleden, Bjorno zei:

Het is voorlopig ook maar een jaar dat ik er zeker kan blijven. Gebouw staat ook te koop dus hangt er vanaf wat de nieuwe koper dan wil doen wat ik ga kunnen doen.
Ondertussen kan ik daar wel heel voordelig werken. Vandaar dat ik nu even de naam wil blijven gebruiken en zien welke weg we verder kunnen gaan dit jaar. 

Ik zou toch aanraden om zo snel mogelijk een naam te kiezen, liefst eentje die breekt met het verleden. Als je later dan verhuist, kan je de nieuwe naam met opgebouwde reputatie mee verhuizen. Marketing gewijs het slechtste dat je kan doen is, én verhuizen, én van naam veranderen tegelijk. Klanten gaan dan moeite hebben om je nog te vinden. Als je de nieuwe naam nu al lanceert, gaan klanten die na de verhuis toch nog op je oude adres je komen opzoeken, je kunnen vinden door te zoeken op Google Maps.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ervoor noemde het Dussolier, dus die naam neem ik niet over. Maar als je aan het gebouw aankomt staat er wel een grote reclame bord met "Welcome to Retro City"!

Heb de naam al moeten doorgeven aan mijn Boekhouder voor KBO nummer.  Er staan nog een hoop auto's in de showroom ook dus deze mag ik ook nog verkopen en ik krijg er dan ook nog een % op. 

Volgende week alle verzekeringen nog in orde brengen en dan kunnen we er in vliegen!

Zijn er hier zelfstandige of mensen die veel van verzekeringen weten?  Iemand die een goede verzkering voor VAPZ samen met gewaarborgd inkomen aanraad? 

Geplaatst:

AXA heeft een mooi rendement, voorwaarden GI zijn ook goed.

Blijf weg van de Hamburg Manheimer/Ergo-toestanden, alsook van de formules via je sociale secretariaat. 

Ik ben ook geen fan van de zn. sociale VAPZ’s, omwille van hun kostenstructuur.  Dit zijn de formules waarmee de Acerta’s van deze wereld afkomen.

Vergeet ook je BA niet, en voorzie ruim voldoende dekking in oa toevertrouwd goed, gezien de artikel waar je aan gaat werken.

Kijk ook goed in je brandverzekering of je dekking genoeg hebt voor de auto’s van klanten, en dat dit ook expliciet vermeld staat.  Diefstal zal een beetje moeilijker zijn, maar ik raad het toch aan.  
Kijk ook na of de auto’s op je parking verzekerd zijn (storm, hagel,…)

Als je je voorstel even tegen het licht wil houden, stuur gerust een pm

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
30 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

AXA heeft een mooi rendement, voorwaarden GI zijn ook goed.

Blijf weg van de Hamburg Manheimer/Ergo-toestanden, alsook van de formules via je sociale secretariaat. 

Ik ben ook geen fan van de zn. sociale VAPZ’s, omwille van hun kostenstructuur.  Dit zijn de formules waarmee de Acerta’s van deze wereld afkomen.

Vergeet ook je BA niet, en voorzie ruim voldoende dekking in oa toevertrouwd goed, gezien de artikel waar je aan gaat werken.

Kijk ook goed in je brandverzekering of je dekking genoeg hebt voor de auto’s van klanten, en dat dit ook expliciet vermeld staat.  Diefstal zal een beetje moeilijker zijn, maar ik raad het toch aan.  
Kijk ook na of de auto’s op je parking verzekerd zijn (storm, hagel,…)

Als je je voorstel even tegen het licht wil houden, stuur gerust een pm

Merci, ja bbij Manheimer en zo ga ik zeker niet. 

Ik heb je een PM gestuurd.

• 6 maanden later...
Geplaatst:

Ondertussen 6 maanden bezig als zelfstandige en de zaken lopen goed. 

In het begin toch schrik dat je je bestaand clienteel hebt maar of er ook snel nieuw volk komt. Ook al weet je dat je in een niche sector werkt, het is toch altijd afwachten.

Maar kijk via Autominded is er volk binnen gekomen rehctstreek en onrechtstreeks. Onlangs een Mustang 66 binnen gekomen omdat zij op autominded wat had kunnen lezen over mij. Maar ook via via wat nog steeds de beste manier is is er al volk terecht gekomen. Tot hier toe dus nog geen dood moment gehad. De laastste weken kan ik makkelijk dag en nacht werken als ik wil maar ik probeer de balans er in te houden. 

Tot hier toe nog geen moment spijt van gehad, yes het is een hoop papier werk maar zowel Dexxter als Eenvoudig factureren maken dat het toch allemaal wat makkelijker gaat. Maar toch blij dat ik eigen baas ben en alles in eigen handen heb. 

Wel zou ik wat mee moeten zien en zoeken wat eigenlijk interessant om als zelfstandige te doen. Bv mijn daily is de 316i E30 Touring waar ik zo goed als niets van kan terug trekken. En zoals al in het elektrisch topic besproken hoe kan je het allemaal best ingeven. Ik gebruik de wagen veel om onderdelen te gaan halen maar daar kom ik maklkelijk 40 keer per jaar. Ik dacht ook een fiets op de firma te zetten maar blijkbaar telt woon werk  niet mee en dus niet zo eenvoudig om zoiets op de firma te zetten. Of toch wel? 

Toch allemaal nog een zoektocht wat je niet en wel kan inbrengen.  

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Ik zou denken dat in jouw geval een combi/break/estate - al dan niet met potente motor - in lichte vracht de ideale oplossing kan zijn?

Lichte vracht is immers 100% aftrekbaar, als ik me niet vergis?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
48 minutes ago, Bjorno said:

Ik dacht ook een fiets op de firma te zetten maar blijkbaar telt woon werk  niet mee en dus niet zo eenvoudig om zoiets op de firma te zetten. Of toch wel? 

Een fiets waarmee je woon-werk doet mag je zonder problemen op de firma kopen en 100% aftrekken. Het enige wat je niet kan doen omwille van woon-werk is BTW recup. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
2 uren geleden, bt. zei:

Ik zou denken dat in jouw geval een combi/break/estate - al dan niet met potente motor - in lichte vracht de ideale oplossing kan zijn?

Lichte vracht is immers 100% aftrekbaar, als ik me niet vergis?

Ja ik ga ook een remork willen en dus ook iets dat dat kan trekken. Gaan dus richting Vito, transporter,... in de toekomst moeten gaan. 

Geplaatst:
2 uren geleden, ir_fuel zei:

Een fiets waarmee je woon-werk doet mag je zonder problemen op de firma kopen en 100% aftrekken. Het enige wat je niet kan doen omwille van woon-werk is BTW recup. 

Ah ja mijn boekhouder zegt dus van niet. Dat is wel goed om te weten dan. Merci

Geplaatst:

Of een oudere Range Rover in LV?

(je kunt er toch zelf aan sleutelen )

ik moet trouwens nog altijd eens komen piepen.

• Grappig 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid