Ga naar inhoud

Automotive business


Mich

Aanbevolen berichten

Het is al paar jaar maar de laatste tijd nog wat meer… ik denk er meer en meer aan om iets omtrent autos te doen. Net op een moment dat de autosector voor de echte petrolheads meer en meer met een scheef oog wordt bekeken, maar dat trek ik me niet aan daar ligt net de uitdaging want de passie roept. 
 

Ik maak dit topic om es te polsen of er hier nog mensen zitten met een soortgelijke kriebel of goesting. Met een bepaald idee of richting. Die het misschien niet zien zitten om het alleen op te starten. 
Of mensen die in hun bestaande zaak graag iemand erbij hebben. 
Of een zaak die over te nemen komt binnenkort…

Ik sta open voor ideeën en ben steeds beschikbaar voor een babbel 👍

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het ook zomaar willen een carrièreswitch, maar heb de ballen niet om in een wereld te stappen waar ik weinig of niks vanaf weet. Ook de onzekere tijd op de automobielmarkt maakt het niet evident om de stap te gaan zetten. Ik volg in ieder geval met veel interesse Mich!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iéts met auto's is wel heel breed. Oud, nieuw, restauratie, restomod, kopen/verkopen, onderhoud, aankoopadvies, youtube kanaal, prentjes verzamelen, detailing, interieur detailing, enz. 
Wel benieuwd wat er gaat uitkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg ook met interesse.

Hetgeen wat @Bjorno doet vind ik interessant maar iets te oud mss qua auto’s. Ik heb het wel voor late 80’s-90-vroege 00’s. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

/HYPOTHETIC MODE:ON

Ik vind het spijtig dat België geen youngtimer regeling kent voor zakelijke rijders zoals in Nederland.

Intussen zijn in BE vrijwel alle salariswagenrijders en zelfstandigen onder fiscale dwang willens nillens in de (PH)EV hoek geduwd. De meerderheid kan dat wellicht weinig schelen (of vindt het zelfs leuk) maar er is volgens mij ook nog wel een grote groep die van zo'n regeling gebruik zou maken    

Er is volgens mij zeker een markt voor wie zich specialiseert in leuke en speciale auto's van 15j. en ouder. Zelfs bij oldtimers, we zitten intussen al aan 1994, komen steeds leukere dingen binnen bereik.

Maar dus helaas een puur hypothetische gedachte (tenzij je dus puur voor de NL markt zou werken)

/HYPOTHETIC MODE:OFF

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal akkoord.
 

Dat zijn auto’s die goed kunnen dienen als daily zonder té oud te zijn, maar wel modern genoeg zijn voor bv een goeie airco, cruise control,…

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Mich zei:

Het is al paar jaar maar de laatste tijd nog wat meer… ik denk er meer en meer aan om iets omtrent autos te doen. Net op een moment dat de autosector voor de echte petrolheads meer en meer met een scheef oog wordt bekeken, maar dat trek ik me niet aan daar ligt net de uitdaging want de passie roept. 
 

Ik maak dit topic om es te polsen of er hier nog mensen zitten met een soortgelijke kriebel of goesting. Met een bepaald idee of richting. Die het misschien niet zien zitten om het alleen op te starten. 
Of mensen die in hun bestaande zaak graag iemand erbij hebben. 
Of een zaak die over te nemen komt binnenkort…

Ik sta open voor ideeën en ben steeds beschikbaar voor een babbel 👍

En welke richting zou je uitgaan? Verkoop/ Diensten rond wagens en of met wagens/ Restauraties/ Onderhoud & Herstellingen / Enz... 

Wel tof topic, en benieuwd naar het verdere verloop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, kefkie zei:

Ik volg ook met interesse.

Hetgeen wat @Bjorno doet vind ik interessant maar iets te oud mss qua auto’s. Ik heb het wel voor late 80’s-90-vroege 00’s. 

Is ook wel een beetje wat ik het interssaantste vind die jaren. Maar die van eind 80 en begin 90 zijn geen cadeau als er echt eens een elektrisch probleem in komt. Al kms kabel maar geen diagnose appartuur in meeste gevallen. Maar wel zeker nog een markt die blijft stijgen. Meeste mensen die nu een oldtimer kopen willen iets van eind jaren 80/begin 90. Genoeg comfort en gewoon starten en wegwezen. 

Maar de ouder wagens zijn soms makkelijker om aan te werken en makkelijker om geld aan te verdienen dus vandaar dat ik alles erbij neem. 
Nu werk ik al samen met een garage die graag enkel alles voor de jaren 70 wil aannemen en ik liefst alles er na. 

9 uren geleden, Mich zei:

Het is al paar jaar maar de laatste tijd nog wat meer… ik denk er meer en meer aan om iets omtrent autos te doen. Net op een moment dat de autosector voor de echte petrolheads meer en meer met een scheef oog wordt bekeken, maar dat trek ik me niet aan daar ligt net de uitdaging want de passie roept. 
 

Ik maak dit topic om es te polsen of er hier nog mensen zitten met een soortgelijke kriebel of goesting. Met een bepaald idee of richting. Die het misschien niet zien zitten om het alleen op te starten. 
Of mensen die in hun bestaande zaak graag iemand erbij hebben. 
Of een zaak die over te nemen komt binnenkort…

Ik sta open voor ideeën en ben steeds beschikbaar voor een babbel 👍

Zonde er stond hier een prachtig showroom te koop waar je zeker iets mee kon doen 😄. En een top technieker als buur 😉.

Het is zeker risico voller denk ik om in deze tijd nog iets in de auto sector te beginnen. Veel onzekerheden toekomst gericht. Maar anderzijds nog wel veel petrolheads die nog wel wat jaren gaan mee gaan denk ik. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Bjorno zei:

Veel onzekerheden toekomst gericht. Maar anderzijds nog wel veel petrolheads die nog wel wat jaren gaan mee gaan denk ik. 

Zo denk ik er ook over. Soms is het zelfs lucratief om tegen de stroom in te gaan, als je een interessante niche vindt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op het punt gestaan import vanuit Duitsland te doen en die wagens te verkopen op mijn oprit. Na het afwegen van de risico's en de ervaring van een eigen wagen zelf proberen te verkopen van het idee afgestapt. Uiteindelijk content dat ik het niet gedaan heb, dat ik nu zekerheid heb over een inkomen dat er iedere maand ligt zonder zorgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er hier zo veel zitten die wel eens luidop gedacht hebben om "iets" met auto's te doen, mezelf incluis. Kennis van me heeft het zo ook geprobeerd om auto's die hem persoonlijk interesseerden aan te kopen en via een bevriende garage met wat winst te verkopen. Vooral vanuit het oogpunt om zo relatief goedkoop met leuke auto's rond te rijden (met Z-platen). Die auto's blijven echter veel te lang staan wegens geen interesse. Wie is nu zo zot om zich blauw te betalen aan biv en rijtaxen voor een oude diesel of nafte. Tegenwoordig rijdt ie met een tesla :D

Mss ging hij daar niet ver genoeg in. Eén van die wagens was bv een MB G350D, wellicht is dat niet aantrekkelijk genoeg? Mss ligt die niche in écht exclusieve auto's, het type auto's die uitgezocht worden met een reden. Ik heb mijn Z gekocht bij premium classics, die zijn onlangs naar een nieuwe vestiging verhuisd. Maar als ik zie wat hun cliënteel is dan mikken ze hoofdzakelijk op de zakelijke markt, die interessant een youngtimer kan aankopen. De liefhebber heeft daar zeker interesse in, maar dan zit je in het verkeerde land.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast hard / veel werken is het ook allemaal een kwestie van de juiste keuze's maken, kansen nemen en geluk hebben.
Kennis van me zat vroeger op hotelschool met mij maar dat was zijn ding niet, auto's wel. Is ondertussen best succesvol op zichzelf bezig.

https://www.bs-automotive.be/

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik speel ook met het idee iets met auto's te beginnen. In mijn huidige job ben ik er weg van geëvolueerd en doe ik nog louter administatief werk en data analyses, tof maar ik wou eigelijk met auto's bezig zijn. Ik heb het gevoel dat ik heel wat mis en meer auto's wil ervaren, maar hoe moet je aan zoiets beginnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien ga ik hier achter de woning een garage zetten. Een gemetselde garage die ruim genoeg is om een wagen in te parkeren alsook te dienen als stockageruimte in de ruime zin van het woord. En ik moet zeggen dat al vaak door mijn gedachten gegaan is om dan ineens tijdens het gieten van het betondek te voorzien dat er zo een schaarhefbrug in de vloer kan. Verder dan nog een compressor en toestellen om banden te (de)monteren en uit te balanceren.. Dat zijn niet de grootste investeringen.

Het is een noodzakelijk product, iedereen heeft het nodig en evolueert gewoon mee met de tijd. 

Maar dan denk ik: hoe ga ik me onderscheiden van anderen? Puur op prijs spelen is geen goed idee, dat doen er al genoeg en op lange termijn win je er niets mee. Kwaliteit is natuurlijk een punt, maar meer dan correct en schadevrij werken kan je niet doen toch? Flexibiliteit dan? Ik bedoel daarmee in de avonduren zodat mensen makkelijk na hun werk kunnen langskomen en geen verlof dienen te nemen? Dan ben ik uiteraard weer in de avond bezig, dan kan ik al bijna even goed blijven doen wat ik nu doe. Altijd maar twijfels 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij een leuke uitdaging lijkt is elektrificatie van klassiekers. Zo een electronische defender of beetle heeft buiten onze landsgrenzen alleszins een markt. Je kan er ook uitdagingen blijven in vinden, zal niet rap een sleur worden lijkt mij.

Uiteraard is de BE wetgeving een grote uitdaging.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, josenjef zei:

Wat mij een leuke uitdaging lijkt is elektrificatie van klassiekers. Zo een electronische defender of beetle heeft buiten onze landsgrenzen alleszins een markt. Je kan er ook uitdagingen blijven in vinden, zal niet rap een sleur worden lijkt mij.

Uiteraard is de BE wetgeving een grote uitdaging.

Verkeerd forum 🙂

  • Thanks Friendly 2
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals @Redfive al zei, het thema is wel heel breed. 🙂 

Natuurlijk, zoals elke liefhebber, ook wel zeer geïnteresseerd. Ik sta misschien 2 stapjes dichterbij, in die zin dat ik niet meer in een gouden kooi zit en de middelen heb om te kunnen investeren. Ik weet ook wel dat je niet alles zelf moet kunnen, je technische kennis in huis kan halen, maar des te groter is het onbekende. Ik zoek het misschien minder in de niche van de liefhebberij (ook al is dat plezanter), en meer in de business van de batterijen (heb alvast een pitch). 🙂 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, SB-01 zei:

Naast hard / veel werken is het ook allemaal een kwestie van de juiste keuze's maken, kansen nemen en geluk hebben.
Kennis van me zat vroeger op hotelschool met mij maar dat was zijn ding niet, auto's wel. Is ondertussen best succesvol op zichzelf bezig.

https://www.bs-automotive.be/

Dat zou mij ook liggen, hele dagen bezig zijn met wielen, verlagingen. Zalig. Maar ik heb zelf al genoeg ondervonden hoeveel problemen dat dikwijls met zich kan meebrengen. Als je daar een goeie service in kan geven, dan denk ik dat je idd goeie zaken kan doen. Maar die service kan vaak breed gaan, je zit zoiezo met een cliënteel die veeleisend is en op de kleinste details gaat letten. Je zit ook vaak tegen de grens van wat mag of niet mag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, -Fred- said:

Dat zou mij ook liggen, hele dagen bezig zijn met wielen, verlagingen. Zalig. Maar ik heb zelf al genoeg ondervonden hoeveel problemen dat dikwijls met zich kan meebrengen. Als je daar een goeie service in kan geven, dan denk ik dat je idd goeie zaken kan doen. Maar die service kan vaak breed gaan, je zit zoiezo met een cliënteel die veeleisend is en op de kleinste details gaat letten. Je zit ook vaak tegen de grens van wat mag of niet mag...

Zoiets is veel makkelijker te realiseren in Duitsland dan in België, met al hun stomme regels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Logic zei:

Zoals @Redfive al zei, het thema is wel heel breed. 🙂 

Natuurlijk, zoals elke liefhebber, ook wel zeer geïnteresseerd. Ik sta misschien 2 stapjes dichterbij, in die zin dat ik niet meer in een gouden kooi zit en de middelen heb om te kunnen investeren. Ik weet ook wel dat je niet alles zelf moet kunnen, je technische kennis in huis kan halen, maar des te groter is het onbekende. Ik zoek het misschien minder in de niche van de liefhebberij (ook al is dat plezanter), en meer in de business van de batterijen (heb alvast een pitch). 🙂 

 

Pure liefhebberij is niet altijd goede business.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, -Fred- zei:

. Je zit ook vaak tegen de grens van wat mag of niet mag...

Ik zie dat ze geregeld busjes onder handen nemen, iedereen weet dat je een LV niet mag verlagen dus doen ze ook wel dingen die niet mogen.
Dat is natuurlijk de zaak van de klant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, SB-01 zei:

Ik zie dat ze geregeld busjes onder handen nemen, iedereen weet dat je een LV niet mag verlagen dus doen ze ook wel dingen die niet mogen.
Dat is natuurlijk de zaak van de klant. 

Ze zeggen er duidelijk bij dat het niet mag. Keuring nadien is probleem voor de klant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid