Bjorno 2.272 Geplaatst: 31 juli 2024 Auteur Geplaatst: 31 juli 2024 10 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Of een oudere Range Rover in LV? (je kunt er toch zelf aan sleutelen ) ik moet trouwens nog altijd eens komen piepen. Nee ik kan niet aan een Range Rover sleutelen, alé ik weiger om aan een Range Rover te sleutelen. Eens 4 maanden bij Range Rover Noord gewerkt omdat ze er volk te kort hadden....en na de 4 maanden had ik er meer dan genoeg van . En idd moet je zeker nog eens doen! Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 31 juli 2024 Geplaatst: 31 juli 2024 59 minutes ago, Bjorno said: Ah ja mijn boekhouder zegt dus van niet. Dat is wel goed om te weten dan. Merci Als die dat al niet weet .... tijd voor een andere Hoe denk je dat al die fiets leasings werken fiscaal gezien? 1 Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 1 augustus 2024 Geplaatst: 1 augustus 2024 9 uren geleden, Bjorno zei: Nee ik kan niet aan een Range Rover sleutelen, alé ik weiger om aan een Range Rover te sleutelen. Eens 4 maanden bij Range Rover Noord gewerkt omdat ze er volk te kort hadden....en na de 4 maanden had ik er meer dan genoeg van . En idd moet je zeker nog eens doen! Dan wordt het een G-klasse. Of een Dodge Ram 1 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 1 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2024 8 uren geleden, ir_fuel zei: Als die dat al niet weet .... tijd voor een andere Hoe denk je dat al die fiets leasings werken fiscaal gezien? Ja of ik moet het verkeerd begrepen hebben. Boekhoudige taal is nu zeker niet mijn sterkte. Quote
-Fred- 823 Geplaatst: 1 augustus 2024 Geplaatst: 1 augustus 2024 13 uren geleden, Bjorno zei: Ja ik ga ook een remork willen en dus ook iets dat dat kan trekken. Gaan dus richting Vito, transporter,... in de toekomst moeten gaan. Een oude vw bus kan perfect passen binnen jouw branding. Of de nieuwe id buzz? Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 1 augustus 2024 Geplaatst: 1 augustus 2024 2 minuten geleden, -Fred- zei: Een oude vw bus kan perfect passen binnen jouw branding. Of de nieuwe id buzz? T3 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 1 augustus 2024 Geplaatst: 1 augustus 2024 16 hours ago, Bjorno said: Ja ik ga ook een remork willen en dus ook iets dat dat kan trekken. Gaan dus richting Vito, transporter,... in de toekomst moeten gaan. Je bedoelt een Sprinter ipv een Vito. Als jij het over een remorque hebt zal het wel over een auto remorque gaan. Wil je genoeg sleepvermogen moet je naar een maat groter qua camionette (en een BE rijbewijs uiteraard). Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 1 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2024 10 uren geleden, -Fred- zei: Een oude vw bus kan perfect passen binnen jouw branding. Of de nieuwe id buzz? Hmmm ga ik geen auto trailer mee moeten trekken denk met en ID Buzz. Oude VW bus wel idd. Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 1 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2024 7 uren geleden, ir_fuel zei: Je bedoelt een Sprinter ipv een Vito. Als jij het over een remorque hebt zal het wel over een auto remorque gaan. Wil je genoeg sleepvermogen moet je naar een maat groter qua camionette (en een BE rijbewijs uiteraard). Ja idd auto trailer. En die BE moet ik ook nog halen. Quote
Corneel 2.586 Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 Op 31/7/2024 om 19:15, Bjorno zei: Ondertussen 6 maanden bezig als zelfstandige en de zaken lopen goed. In het begin toch schrik dat je je bestaand clienteel hebt maar of er ook snel nieuw volk komt. Ook al weet je dat je in een niche sector werkt, het is toch altijd afwachten. Maar kijk via Autominded is er volk binnen gekomen rehctstreek en onrechtstreeks. Onlangs een Mustang 66 binnen gekomen omdat zij op autominded wat had kunnen lezen over mij. Maar ook via via wat nog steeds de beste manier is is er al volk terecht gekomen. Tot hier toe dus nog geen dood moment gehad. De laastste weken kan ik makkelijk dag en nacht werken als ik wil maar ik probeer de balans er in te houden. Tot hier toe nog geen moment spijt van gehad, yes het is een hoop papier werk maar zowel Dexxter als Eenvoudig factureren maken dat het toch allemaal wat makkelijker gaat. Maar toch blij dat ik eigen baas ben en alles in eigen handen heb. Wel zou ik wat mee moeten zien en zoeken wat eigenlijk interessant om als zelfstandige te doen. Bv mijn daily is de 316i E30 Touring waar ik zo goed als niets van kan terug trekken. En zoals al in het elektrisch topic besproken hoe kan je het allemaal best ingeven. Ik gebruik de wagen veel om onderdelen te gaan halen maar daar kom ik maklkelijk 40 keer per jaar. Ik dacht ook een fiets op de firma te zetten maar blijkbaar telt woon werk niet mee en dus niet zo eenvoudig om zoiets op de firma te zetten. Of toch wel? Toch allemaal nog een zoektocht wat je niet en wel kan inbrengen. Dat je die E30 niet kan 'inbrengen' is toch niet erg? De uitgaven om ermee te rijden zijn ook beperkt. Grootste uitgave aan een recente auto is het waardeverlies. Altijd eerst kijken naar hoeveel geld je moet uitgeven voor iets. Fiscaal de kost kunnen recupereren is slechts de 2e stap, zorgt er enkel voor dat een uitgave minder zwaar wordt. Die 40 dagen is omdat je ergens meerdere uren werkt die dag, iets gaan ophalen bij een leverancier is een zuiver professionele verplaatsing. Fiets: zie irFuel, kan je perfect op firma kopen. Wel eerste vraag: heb je die uitgave nodig? Je bent startende zelfstandige, hou zoveel mogelijk geld in je zakken om buffer op te bouwen voor mocht het even wat minder gaan. 9 uren geleden, Bjorno zei: Ja idd auto trailer. En die BE moet ik ook nog halen. Denk dat je voor BE subsidie voor kan krijgen via KMO-portefeuille. Is al 30% korting via de overheid. 4 Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 32 minuten geleden, Corneel zei: Altijd eerst kijken naar hoeveel geld je moet uitgeven voor iets. Fiscaal de kost kunnen recupereren is slechts de 2e stap, zorgt er enkel voor dat een uitgave minder zwaar wordt. Dat klinkt als: ”iedere onkost is in de eerste plaats een uitgave” 6 Quote
Hazen 4.005 Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 We naderen het einde van het jaar. Onkosten maken!!!!! 1 Quote
HIM-250 421 Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 7 uren geleden, Corneel zei: Denk dat je voor BE subsidie voor kan krijgen via KMO-portefeuille. Is al 30% korting via de overheid. Klopt, ik heb het ook op die manier behaald. @Bjorno het is echt een zoektocht, om uit te zoeken wat het beste is, qua onkosten maken, of toch buffer sparen (die dan zwaar belast word, indien éénmanszaak,...) Ik ben nu al een aantal jaren bezig, en toch blijft het ieder jaar puzzelen om de juiste beslissingen te maken, en zoeken naar de juiste info. ) Op zich werken we een beetje gelijkaardig, maar met andere doelgroepen. (ik werk 60-70% aan MX-5jes en andere plezier autos, opgevuld met onderhoudswerken aan alle merken.) www.autoservicebern.be 2 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 2 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2024 15 uren geleden, Corneel zei: Dat je die E30 niet kan 'inbrengen' is toch niet erg? De uitgaven om ermee te rijden zijn ook beperkt. Grootste uitgave aan een recente auto is het waardeverlies. Altijd eerst kijken naar hoeveel geld je moet uitgeven voor iets. Fiscaal de kost kunnen recupereren is slechts de 2e stap, zorgt er enkel voor dat een uitgave minder zwaar wordt. Die 40 dagen is omdat je ergens meerdere uren werkt die dag, iets gaan ophalen bij een leverancier is een zuiver professionele verplaatsing. Fiets: zie irFuel, kan je perfect op firma kopen. Wel eerste vraag: heb je die uitgave nodig? Je bent startende zelfstandige, hou zoveel mogelijk geld in je zakken om buffer op te bouwen voor mocht het even wat minder gaan. Denk dat je voor BE subsidie voor kan krijgen via KMO-portefeuille. Is al 30% korting via de overheid. Dat is goed om te weten dat ik die via BE subsidie kan halen, waarvoor dank! En idd de zaken gaan nu goed, maar blijven ze ook goed gaan deze winter...altijd spannend. Nu dat dacht ik van deze zomer maar ondertussen kan ik toch pas binnen een 2 weken nieuw werk aannemen. 7 uren geleden, HIM-250 zei: Klopt, ik heb het ook op die manier behaald. @Bjorno het is echt een zoektocht, om uit te zoeken wat het beste is, qua onkosten maken, of toch buffer sparen (die dan zwaar belast word, indien éénmanszaak,...) Ik ben nu al een aantal jaren bezig, en toch blijft het ieder jaar puzzelen om de juiste beslissingen te maken, en zoeken naar de juiste info. ) Op zich werken we een beetje gelijkaardig, maar met andere doelgroepen. (ik werk 60-70% aan MX-5jes en andere plezier autos, opgevuld met onderhoudswerken aan alle merken.) www.autoservicebern.be Voorlopig idd nog een eenmanszaak. En idd kosten maken of niet....that is the question. Nu gaat het ook geen fiets van 4000 euro of zo zijn die ik moet hebben hoor. En het busje om een trailer te trekken zal ook nog niet voor direct zijn. Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 14 september 2024 Auteur Geplaatst: 14 september 2024 (aangepast) Nog even een vraag in verband met fiets inbrengen want het blijft mij allemaal beetje grijze zone. Ik en mijn vriendin willen beide een gravel bike kopen, omdat we ook wat fiets vakantie's willen doen alsook deze te gebruiken voor woon/werk verkeer. Ik kan een fiets dus als afschrijving ingeven maar dan moet ik bewijzen dat ik deze minstens voor 10% voor het werk gebruik? Woon/werk verkeer niet inbegrepen). Maar dan kan ik ook maar een klein deeltje daarvan inbrengen? Is er een percentage dat de meeste mensen gebruiken max voor beroepsmatig gebruik? Ik heb nu een gravel bike in bestelling staan in Duitsland, besteld via mijn bedrijf. Goed idee of denken jullie dat het interessanter is deze prive te kopen? Ik gebruik Dexxter als boekhoud programma maar het geeft mij niet echt de informatie die ik wens. 14 september 2024 aangepast door Bjorno Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 14 september 2024 Geplaatst: 14 september 2024 Als je die fiets voor woon-werk verkeer gebruikt moet je helemaal niks bewijzen, mag je die 100% aftrekken. Alleen de BTW mag je niet recupereren. Die gaat mee in kosten. En geen VAA. Doe dus maar op de firma. 1 Quote
Hazen 4.005 Geplaatst: 15 september 2024 Geplaatst: 15 september 2024 Hier eigenlijk hetzelfde vraagstuk. Mijn madam heeft een nieuwe fiets nodig want ze heeft haar auto verkocht aangezien 2 te veel is. Op zich is er cash genoeg maar er zit nog een stuk privé geld in de pot. Liefst van al spekken we de rekening eerst aan tot een veilig niveau maar die fiets zal ze toch kopen, al zou het privé zijn. M.i. best op de zaak dus. Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 15 september 2024 Geplaatst: 15 september 2024 52 minuten geleden, Hazen zei: Hier eigenlijk hetzelfde vraagstuk. Mijn madam heeft een nieuwe fiets nodig want ze heeft haar auto verkocht aangezien 2 te veel is. Op zich is er cash genoeg maar er zit nog een stuk privé geld in de pot. Liefst van al spekken we de rekening eerst aan tot een veilig niveau maar die fiets zal ze toch kopen, al zou het privé zijn. M.i. best op de zaak dus. Idd. Alleen is er bij uw vrouw wel geen woon-werk verkeer? Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 15 september 2024 Geplaatst: 15 september 2024 Op 2/8/2024 om 09:00, Corneel zei: Denk dat je voor BE subsidie voor kan krijgen via KMO-portefeuille. Is al 30% korting via de overheid. Dit zijn nu eens forum bijdragen Ook al een tijdje van plan om dat te halen. Quote
Hazen 4.005 Geplaatst: 15 september 2024 Geplaatst: 15 september 2024 4 uren geleden, d_s zei: Idd. Alleen is er bij uw vrouw wel geen woon-werk verkeer? Klopt maar er moeten voor de zaak regelmatig boodschappen gedaan worden. Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 15 september 2024 Geplaatst: 15 september 2024 13 minuten geleden, Hazen zei: Klopt maar er moeten voor de zaak regelmatig boodschappen gedaan worden. Ik zou dat dan altijd op de zaak kopen. 1 1 Quote
Challazer 4.456 Geplaatst: 16 september 2024 Geplaatst: 16 september 2024 21 uren geleden, Greg zei: Dit zijn nu eens forum bijdragen Ook al een tijdje van plan om dat te halen. Gewoon indienen via KMO portefeuille en boeken, komt er anders niet van. Hier ook zo gedaan. 2 woensdagen les en de donderdag examen. 1 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 16 september 2024 Geplaatst: 16 september 2024 On 9/15/2024 at 8:33 AM, Hazen said: Hier eigenlijk hetzelfde vraagstuk. Mijn madam heeft een nieuwe fiets nodig want ze heeft haar auto verkocht aangezien 2 te veel is. Op zich is er cash genoeg maar er zit nog een stuk privé geld in de pot. Liefst van al spekken we de rekening eerst aan tot een veilig niveau maar die fiets zal ze toch kopen, al zou het privé zijn. M.i. best op de zaak dus. Koop dat idd op de firma. 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 16 september 2024 Geplaatst: 16 september 2024 Ik zou in jou geval een Ram kopen, deze zit boordevol luxe en opties, kan 3,5 Ton trekken en veel ruimte voor cargo en personen. Bovenop heb je momenteel nog een V8 ook! Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 16 september 2024 Geplaatst: 16 september 2024 Dat fietsmerk ken ik niet. 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.