Liquid Li0n 978 Geplaatst: 16 september 2024 Geplaatst: 16 september 2024 (aangepast) Op 1/8/2024 om 08:32, ex-Mooseman zei: Dan wordt het een G-klasse. Of een Dodge Ram ik had beter deze post getagged. Tenzij er fietsen van Ram bestaan, wie weet Update @ir_fuel: je fietskennis bijschaven dus: 16 september 2024 aangepast door Liquid Li0n Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 Op 16/9/2024 om 08:45, Challazer zei: Gewoon indienen via KMO portefeuille en boeken, komt er anders niet van. Hier ook zo gedaan. 2 woensdagen les en de donderdag examen. En thx to AM vandaag het BE rijbewijs gehaald. Vorige donderdag was de eerste les, zaterdag de 2e en vandaag examen. Ik krijg 200€ via KMO portefeuille terug 8 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 28 oktober 2024 Geplaatst: 28 oktober 2024 Dat is idd kut om u aan te zetten, maar eens je het gedaan hebt ben je er vanaf 1 Quote
Challazer 4.456 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 13 uren geleden, ir_fuel zei: Dat is idd kut om u aan te zetten, maar eens je het gedaan hebt ben je er vanaf Ik vond het vooral kut om weer zo op de verkeersborden te letten tijdens het stuk op de weg, dan merk je pas dat je veel op "gevoel" doet. Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 14 uren geleden, Greg zei: En thx to AM vandaag het BE rijbewijs gehaald. Vorige donderdag was de eerste les, zaterdag de 2e en vandaag examen. Ik krijg 200€ via KMO portefeuille terug Maakt het uit voor die subsidie dat je hoofdactiviteit niets te zien heeft met een BE rijbewijs? Quote
josenjef 435 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 14 uren geleden, Greg zei: En thx to AM vandaag het BE rijbewijs gehaald. Vorige donderdag was de eerste les, zaterdag de 2e en vandaag examen. Ik krijg 200€ via KMO portefeuille terug Waar ben je hiervoor geweest? Heb dit ook op mijn todo lijst staan en we zitten een beetje in dezelfde regio Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 35 minuten geleden, Challazer zei: Ik vond het vooral kut om weer zo op de verkeersborden te letten tijdens het stuk op de weg, dan merk je pas dat je veel op "gevoel" doet. Klopt, man dat was afzien en hopen dat je niets gemist hebt. In centrum Leuven alleszins geen pretje met honderden fietsers en zone 30 Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 23 minuten geleden, vince522 zei: Maakt het uit voor die subsidie dat je hoofdactiviteit niets te zien heeft met een BE rijbewijs? Weet jij wat mijn activiteiten zijn? Carrosserieherstellingen aka uitdeuken Handel in voertuigen <3.5t Handel in motorfietsen Poetsen en reinigen van voertuigen Onderhoud en reparatie De 2 eerste gaan hand in hand vermits ik auto's in Duitsland of ergens anders koop met hagelschade en herstel + verkoop Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 15 minuten geleden, josenjef zei: Waar ben je hiervoor geweest? Heb dit ook op mijn todo lijst staan en we zitten een beetje in dezelfde regio Erasmus rijschool in Aarschot. Zeker doen, op een paar dagen heb je dat. 1 Quote
josenjef 435 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 35 minuten geleden, Greg zei: Erasmus rijschool in Aarschot. Zeker doen, op een paar dagen heb je dat. Heb jij de volledige 8 uur gedaan + examen? Ik rij al 20 jaar met dubbelasser van 3 meter, dus die 8u lijkt mij wat overkill Quote
Challazer 4.456 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 43 minuten geleden, Greg zei: Weet jij wat mijn activiteiten zijn? Ik denk dat hij het vraagt voor zijn eigen Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 3 minuten geleden, Challazer zei: Ik denk dat hij het vraagt voor zijn eigen Aankoop en verkoop van wagens zet je toch in de statuten van elke vennootschap? Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 8 hours ago, josenjef said: Heb jij de volledige 8 uur gedaan + examen? Ik rij al 20 jaar met dubbelasser van 3 meter, dus die 8u lijkt mij wat overkill En dan buizen op uw examen. Waarom? Omdat je eoa banaliteit vergeet te doen bij de maneuvers, genre "checken of de lading vast zit en de aanhanger goed is aangekoppeld" voor het wegrijden ofzo. Je moet trouwens ook een remorque hebben die aan de vereisten voldoet van het examen. Altijd handig als je kan oefenen met degene waar je je examen mee doet (voor achteruit inparkeren bv. Wie doet dat trouwens ooit in 't echt met zijn remorque? Ik iig niet ) Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 9 hours ago, vince522 said: Maakt het uit voor die subsidie dat je hoofdactiviteit niets te zien heeft met een BE rijbewijs? Als je ziet welke zever men destijds betaalde met die cheques denk ik dat het geen bal uitmaakt. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 29 oktober 2024 Geplaatst: 29 oktober 2024 2 uren geleden, ir_fuel zei: En dan buizen op uw examen. Waarom? Omdat je eoa banaliteit vergeet te doen bij de maneuvers, genre "checken of de lading vast zit en de aanhanger goed is aangekoppeld" voor het wegrijden ofzo. Je moet trouwens ook een remorque hebben die aan de vereisten voldoet van het examen. Altijd handig als je kan oefenen met degene waar je je examen mee doet (voor achteruit inparkeren bv. Wie doet dat trouwens ooit in 't echt met zijn remorque? Ik iig niet ) Klopt. Het is bijna een toneeltje dat je moet opvoeren. Vergeet één cruciaal ding en je bent geflest, zoals bv. vragen aan de examinator om mee de lichten na te kijken na terug aankoppelen of niet onmiddellijk de dissel controleren wanneer hij over de bol klikt, want als je eerst verder het neuswiel blijft omhoog draaien, ben je ook gebuisd enz. enz. 1 Quote
josenjef 435 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 12 uren geleden, ir_fuel zei: En dan buizen op uw examen. Waarom? Omdat je eoa banaliteit vergeet te doen bij de maneuvers, genre "checken of de lading vast zit en de aanhanger goed is aangekoppeld" voor het wegrijden ofzo. Je moet trouwens ook een remorque hebben die aan de vereisten voldoet van het examen. Altijd handig als je kan oefenen met degene waar je je examen mee doet (voor achteruit inparkeren bv. Wie doet dat trouwens ooit in 't echt met zijn remorque? Ik iig niet ) 10 uren geleden, Greg zei: Klopt. Het is bijna een toneeltje dat je moet opvoeren. Vergeet één cruciaal ding en je bent geflest, zoals bv. vragen aan de examinator om mee de lichten na te kijken na terug aankoppelen of niet onmiddellijk de dissel controleren wanneer hij over de bol klikt, want als je eerst verder het neuswiel blijft omhoog draaien, ben je ook gebuisd enz. enz. Ik dacht dat een uur of vier genoeg zou zijn Maar als ik het hier zo lees ga ik geen tijd besparen op die manier Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 13 uren geleden, ir_fuel zei: En dan buizen op uw examen. Waarom? Omdat je eoa banaliteit vergeet te doen bij de maneuvers, genre "checken of de lading vast zit en de aanhanger goed is aangekoppeld" voor het wegrijden ofzo. Je moet trouwens ook een remorque hebben die aan de vereisten voldoet van het examen. Altijd handig als je kan oefenen met degene waar je je examen mee doet (voor achteruit inparkeren bv. Wie doet dat trouwens ooit in 't echt met zijn remorque? Ik iig niet ) Ah, meneer gaat geen handschoenen aandoen? 3 Quote
Challazer 4.456 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 19 minuten geleden, ICM zei: Ah, meneer gaat geen handschoenen aandoen? Of meneer wandelt een beetje te snel tijdens zijn manoeuvres omdat hij niet over de dissel gaat stappen? Meneer controleert de lading (die er niet inligt) niet? Echt een toneeltje dus. 2 1 Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 Toen ik de eerste keer alle manoeuvres doorlas op internet voor ik nog maar dacht aan inschrijven, wist ik direct dat ik dat niet zonder rijschool ging proberen Plus, ik had al redelijk feeling met het rijden met een remorque, maar die mannen leren je toch van die typische rijschooltruukjes. Wanneer je hier op dit punt bent, stuur je volledig naar links, zie je juist dat scharniertje van de remorque, stuur je helemaal naar rechts en zo van die dingen. Daar betaal je dus voor, ipv minuten te verspelen door voor en achteruit toch maar dicht genoeg bij de borduur te staan. 1 Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 3 uren geleden, Greg zei: Toen ik de eerste keer alle manoeuvres doorlas op internet voor ik nog maar dacht aan inschrijven, wist ik direct dat ik dat niet zonder rijschool ging proberen Plus, ik had al redelijk feeling met het rijden met een remorque, maar die mannen leren je toch van die typische rijschooltruukjes. Wanneer je hier op dit punt bent, stuur je volledig naar links, zie je juist dat scharniertje van de remorque, stuur je helemaal naar rechts en zo van die dingen. Daar betaal je dus voor, ipv minuten te verspelen door voor en achteruit toch maar dicht genoeg bij de borduur te staan. Bij mij ook zo. ’Wilt ge zelf proberen of leer ik u het trucske?’ Ik zeg ja, ik wil dat wel zelf proberen. Uiteindelijk dan toch maar met het trucje gewerkt want hij kreeg het al op zijn heupen . Maar inderdaad, niemand parkeert zich dubbel met remorque. 1 Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 2 uren geleden, Jonass zei: Bij mij ook zo. ’Wilt ge zelf proberen of leer ik u het trucske?’ Ik zeg ja, ik wil dat wel zelf proberen. Uiteindelijk dan toch maar met het trucje gewerkt want hij kreeg het al op zijn heupen . Maar inderdaad, niemand parkeert zich dubbel met remorque. Net wel toch? Ze staan allemaal dubbel. Quote
DDke 8.687 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 Op 29/10/2024 om 11:48, Monterey Jack zei: Aankoop en verkoop van wagens zet je toch in de statuten van elke vennootschap? Moet je daar geen vakbekwaamheid voor aantonen? Maar dat is veranderd he? Dus wellicht niet meer. In Wallonie nog wel. Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 30 oktober 2024 Geplaatst: 30 oktober 2024 3 uren geleden, DDke zei: Moet je daar geen vakbekwaamheid voor aantonen? Maar dat is veranderd he? Dus wellicht niet meer. In Wallonie nog wel. In Vlaanderen niet meer, nee. Hoe verstandig dat is, laat ik in het midden 1 Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 31 oktober 2024 Geplaatst: 31 oktober 2024 10 uren geleden, gewoon ik zei: Net wel toch? Ze staan allemaal dubbel. Hij bedoelt in een S achteruit inparkeren. Quote
Simoni 6.174 Geplaatst: 31 oktober 2024 Geplaatst: 31 oktober 2024 Op 30/10/2024 om 09:26, Challazer zei: Of meneer wandelt een beetje te snel tijdens zijn manoeuvres omdat hij niet over de dissel gaat stappen? Meneer controleert de lading (die er niet inligt) niet? Echt een toneeltje dus. Ik was de eerste keer gebuisd omdat ik niet mondeling bevestigd had dat de remorque goed aangekoppeld was. Al de rest wel uitgevoerd en uiteraard goed aangekoppeld maar volstond niet voor madame. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.