SB-01 4.344 Geplaatst: 1 november 2024 Geplaatst: 1 november 2024 Op 30/10/2024 om 10:19, Greg zei: Toen ik de eerste keer alle manoeuvres doorlas op internet voor ik nog maar dacht aan inschrijven, wist ik direct dat ik dat niet zonder rijschool ging proberen Plus, ik had al redelijk feeling met het rijden met een remorque, maar die mannen leren je toch van die typische rijschooltruukjes. Wanneer je hier op dit punt bent, stuur je volledig naar links, zie je juist dat scharniertje van de remorque, stuur je helemaal naar rechts en zo van die dingen. Daar betaal je dus voor, ipv minuten te verspelen door voor en achteruit toch maar dicht genoeg bij de borduur te staan. Eigenlijk is het een klucht, zoals bij veel zaken. Ze leren u slagen, en niet zozeer rijden als ik dat zo kort door de bocht mag zeggen. Want dat truckje werkt 5 min later alweer niet met een andere wagen / aanhangwagen. 1 Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 1 november 2024 Geplaatst: 1 november 2024 1 uur terug, SB-01 zei: Eigenlijk is het een klucht, zoals bij veel zaken. Ze leren u slagen, en niet zozeer rijden als ik dat zo kort door de bocht mag zeggen. Want dat truckje werkt 5 min later alweer niet met een andere wagen / aanhangwagen. Doe jij telkens dat volledige toneeltje dan? Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 1 november 2024 Geplaatst: 1 november 2024 6 minuten geleden, gewoon ik zei: Doe jij telkens dat volledige toneeltje dan? Daar heb ik het niet over. Ik bedoel maar: iemand zonder aanleg / feeling kan je op die manier ook laten slagen. Maar er is nadien wel een groot verschil in rijden, dat zijn dan van de situaties waar je jezelf afvraagt hoe iemand zijn rijbewijs behaald heeft. Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 1 november 2024 Geplaatst: 1 november 2024 Op 30/10/2024 om 20:05, DDke zei: Moet je daar geen vakbekwaamheid voor aantonen? Maar dat is veranderd he? Dus wellicht niet meer. In Wallonie nog wel. Hier niet nee Op 30/10/2024 om 23:42, Jonass zei: In Vlaanderen niet meer, nee. Hoe verstandig dat is, laat ik in het midden Bedankt voor het compliment @Jonass 1 Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 1 november 2024 Geplaatst: 1 november 2024 1 uur geleden, SB-01 zei: Daar heb ik het niet over. Ik bedoel maar: iemand zonder aanleg / feeling kan je op die manier ook laten slagen. Maar er is nadien wel een groot verschil in rijden, dat zijn dan van de situaties waar je jezelf afvraagt hoe iemand zijn rijbewijs behaald heeft. Lesgever zei letterlijk dat er miekes van 18-19j aankomen voor een BE omdat ze een paardentrailer willen trekken, en zeggen dat ze nog niet deftig met de auto zonder trailer kunnen parkeren. Daarom leert hij hen dus die truukjes want feeling is nihil. En die geraken er ook door. Feeling leer je pas als je het veel doet, al heeft de één er al meer dan de ander van nature Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 28 februari 2025 Auteur Geplaatst: 28 februari 2025 Eind Maart ga ik mijn BE halen via Rijschool Noord. Heb al wel veel met remork en auto remork gereden maar die 8u gaan toch van pas komen denk ik. Voor de stomme dingen waar je idd niet aan denkt. Heb ook ineens de aanvraag gedaan om de korting te krijgen via hun. Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 28 februari 2025 Geplaatst: 28 februari 2025 Zojuist, Bjorno zei: Eind Maart ga ik mijn BE halen via Rijschool Noord. Heb al wel veel met remork en auto remork gereden maar die 8u gaan toch van pas komen denk ik. Voor de stomme dingen waar je idd niet aan denkt. Heb ook ineens de aanvraag gedaan om de korting te krijgen via hun. Lessen zijn echt noodzakelijk. Al is het maar om bvb te horen dat die kleine zinnetjes in de teksten als "doe je deur dicht wanneer je uitstapt", "doe handschoenen aan om aan te koppelen", en "stap niet over de dissel" echt zo belangrijk zijn. Want doe je het niet, is het game over. 5 Quote
toere 16.927 Geplaatst: 28 februari 2025 Geplaatst: 28 februari 2025 8 minuten geleden, ICM zei: stap niet over de dissel. game over. Met de meule ip de macadam. Mijn jongste broer heeft dit ongeveer meegemaakt toen we jong waren( er wel niet over gestapt) We reden vlotjes als 2 jonge snaken over de brug in harelbeke achter ons aan het kijken tot de laatste auto gepasseerd was, en we opnieuw nog altijd vlotjes naar links konden rijden de grote markt op. Laatste auto is voorbij dus mijn broer schiet zich achter die auto naar links maar niet gezien dat daar een kleine remorque achter ging. Heeft daar verdomd veel chanse gehad en is er vanaf gekomen met wat blutsen/ builen en schaafwonden. Quote
Goesting 431 Geplaatst: 28 februari 2025 Geplaatst: 28 februari 2025 4 uren geleden, ICM zei: "doe je deur dicht wanneer je uitstapt" Een maat van mij heeft dit uitgespookt bij zijn CE-examen. De examinator was razend en beweerde dit nog nooit gezien te hebben. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 28 februari 2025 Geplaatst: 28 februari 2025 Op 30/10/2024 om 17:31, Jonass zei: Bij mij ook zo. ’Wilt ge zelf proberen of leer ik u het trucske?’ Ik zeg ja, ik wil dat wel zelf proberen. Uiteindelijk dan toch maar met het trucje gewerkt want hij kreeg het al op zijn heupen . Maar inderdaad, niemand parkeert zich dubbel met remorque. Parallel parkeren bedoel je? Ik doe dat wel regelmatig. En laat dat net iets zijn dat ik geleerd heb tijdens mijn BE opleiding. Daarvoor altijd wat mee gesukkeld... Ofwel stond de remorque ok, ofwel de wagen, maar nooit beiden. Nu kan ik dat wel. Op mijn examen zelf compliment voor gekregen van de examinator (toegeven, wat geluk gehad, want zo perfect in een keer is het daarna nooit meer gelukt) En ook op den oprit achteruit indraaien langs rechts (puur op spiegel, niet via de ruit spieken) is toch wel iets wat een pak vlotter gaat sinds de opleiding. Vroeger ging ik wel rondje rijden of me ergens draaien om ze linksindraaiend ergens achteruit in te parkeren (zodat ik via bestuurdersruit mee kon kijken). Ik vond het dus zeker geen slechte opleiding of had alvast een zeer goede instructeur. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.