Ga naar inhoud

BMW 520i of BMW i5 eDrive 40


zeramed

Stemmen  

25 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke auto als particulier?



Aanbevolen berichten

3 uren geleden, krikke zei:

In een zalige rustige cruisebak zou ik net kiezen voor de EV. Beide testen is de enige boodschap.

Voila, dit is het belangrijkste. Ga ze allebei testrijden!

De restwaarde over x jaren kan niemand bepalen, dus we weten niet of de i5 of de 520i een betere restwaarde zal hebben, dus dat is geen argument voor de juiste keuze. Ga ze dus testrijden, en beslis gewoon welke van de 2 het plezantste rijdt, en als dat de i5 is, moeten jullie beslissen of het de meerprijs waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, davy zei:

Ik denk dat we de restwaarde van een EV gaan kunnen vergelijken met de waarde van een oude smartphone. Niemand gaat toch nog geld geven aan een smartphone van 5 jaar oud met een batterij die maar een halve dag mee gaat? Bij een EV zal dit net hetzelfde zijn als de nieuwe generatie zal uitkomen met een grotere batterij die sneller kan opladen…

Neen, maar een Nokia 3310 gaat ook niemand meer willen, want zo zie ik de 520i voor x jaren.

Weet dat mijn Tesla Model S na 140k km en 5 jaar nog steeds een capaciteit had van 94%, dus uw argument houdt geen steek. En deze snelheid van laden is ook zeer weinig van belang, want je laadt meestal thuis of op het werk. Weet dat ik met mijn Audi al van juli niet meer aan een snellader heb gestaan, dus die paar keren per jaar dat ik daar sta maakt me dat echt niet uit of het aan 150kW of 250kW is... Weet ook dat als ik ga snelladen het niet tot 'vol' is zoals je doet met tanken, maar dat ik laad tot ik weer genoeg heb om thuis te komen. Zelden is dat langer dan een kwartier. Ik verlies veel minder tijd met laden dan tanken, dus over 5 jaar zal dat niet anders zijn. Het snellere laden en meer capaciteit zal enkel maar voordeel bieden aan mensen die heel veel kilometers moeten doen, maar dat is hier bij @zeramed niet het geval, dus ook geen tegenargument.

Het is echt grappig om te lezen welke argumenten mensen allemaal aanhalen om maar niet elektrisch te gaan rijden. 😂

Waarom zou je dan nog een nieuwe smartphone kopen, want binnen de kortste tijd is 'm alwaar verouderd. Ik zou dus inderdaad terug de Nokia 3310 nemen. 😂

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met restwaarde zou ik weinig rekening houden, voor beiden. Hangt vam teveel factoren af.

Veilige gok is de i5 in mijn mening.

Maar hou rekening met mss weinig.

Volg waarin je goesting hebt voor 8000km/jaar.

Waarom moet het een van die 2 zijn? Het klinkt bijna als wat de gemiddelde hobbywagen rijdt jaarijks. Waarom niet iets specialers? Want eerlijk zowel een 520i als een i5 vind ik nu niet zo speciaal. Het ene is wat we altijd omschreven hebben als een koffiemolen en het andere is een ander stuk witgoed.

De simpele logica van @BMWMB klopt wel. More is better, dus de i5 van de 2.

Edith zegt me wel dat je voor je vrouw enkel instappers over hebt. 520i en de i5 40.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/1/2024 om 21:58, gewoon ik zei:

 

Waarom moet het een van die 2 zijn? Het klinkt bijna als wat de gemiddelde hobbywagen rijdt jaarijks. Waarom niet iets specialers? Want eerlijk zowel een 520i als een i5 vind ik nu niet zo speciaal. Het ene is wat we altijd omschreven hebben als een koffiemolen en het andere is een ander stuk witgoed.

 

Kan je me een voorbeeld uit de BMW stal geven die iets specialer is?

Ik weet het niet hoor...

Zal waarschijnlijk voor de I5 40 gaan, misschien jonge premium selection zodoende het eerste waardeverlies niet voor ons is.

Heb binnen 14 dagen nog een testrit gevraagd met een Tesla Y performance maar vrees ervoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag voor het eerst in de showroom gezien. Ik was eerlijk gezegd aangenaam verrast. Hij oogt een stuk zwaarder/ lomper, maar al bij al wel in verhouding. Ze waren wel allemaal veilig samengesteld int zwart, maar hoe dan ook vind em niet verkeerd. Maar met wat opties kom je al snel op 90k uit, dat vind ik er toch ver over voor een 5. Voor dat budget mag je toch wat hogere eisen stellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, zeramed zei:

Kan je me een voorbeeld uit de BMW stal geven die iets specialer is?

Ik weet het niet hoor...

Zal waarschijnlijk voor de I5 40 gaan, misschien jonge premium selection zodoende het eerste waardeverlies niet voor ons is.

Heb binnen 14 dagen nog een testrit gevraagd met een Tesla Y performance maar vrees ervoor...

BMW i4 M50? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, -Fred- zei:

Vandaag voor het eerst in de showroom gezien. Ik was eerlijk gezegd aangenaam verrast. Hij oogt een stuk zwaarder/ lomper, maar al bij al wel in verhouding. Ze waren wel allemaal veilig samengesteld int zwart, maar hoe dan ook vind em niet verkeerd. Maar met wat opties kom je al snel op 90k uit, dat vind ik er toch ver over voor een 5. Voor dat budget mag je toch wat hogere eisen stellen

Mijn F10 530d kostte al 90k euro in 2011, en deze had ‘maar’ 258pk.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, BMWMB zei:

BMW i4 M50? 

We hebben al een 430D gran coupe gehad.

Eigenlijk nog nooit in m'n leven zo getwijfeld wat te kopen, liefst eigenlijk uit de BMW stal,zeer tevreden van de Alfa Romeo Stelvio maar al een stuk of 5 BMW's gehad en dat trekt altijd terug..luxeprobleem hé.

🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, zeramed zei:

Kan je me een voorbeeld uit de BMW stal geven die iets specialer is?

Ik weet het niet hoor...

Zal waarschijnlijk voor de I5 40 gaan, misschien jonge premium selection zodoende het eerste waardeverlies niet voor ons is.

Heb binnen 14 dagen nog een testrit gevraagd met een Tesla Y performance maar vrees ervoor...

Er zijn andere merken dan bmw.

Er is iets anders dan nieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook. Ik kan me herinneren dat ik 7 jaar geleden een offerte heb laten maken voor een 320d met de voor mij belangrijkste opties, voor rond de 45k, nu lukt je dat niet onder de 60k. Voor een betaalbare leuke auto kan je bijna niet anders meer dan tweedehands sites af te schuimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, -Fred- said:

Ik ook. Ik kan me herinneren dat ik 7 jaar geleden een offerte heb laten maken voor een 320d met de voor mij belangrijkste opties, voor rond de 45k, nu lukt je dat niet onder de 60k. Voor een betaalbare leuke auto kan je bijna niet anders meer dan tweedehands sites af te schuimen.

Vraag eens aan je werkgever of hij je loon niet wil aanpassen naar dat van 7 jaar geleden :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/1/2024 om 20:51, davy zei:

Ik denk dat we de restwaarde van een EV gaan kunnen vergelijken met de waarde van een oude smartphone. Niemand gaat toch nog geld geven aan een smartphone van 5 jaar oud met een batterij die maar een halve dag mee gaat? Bij een EV zal dit net hetzelfde zijn als de nieuwe generatie zal uitkomen met een grotere batterij die sneller kan opladen…

Dat zeggen ze al jaren... en nog steeds zie je daar bitter weinig progressie. Ik heb vorige maand een 6 jaar oude model S gekocht die qua specs nog steeds het niveau haalt van een moderne EV. Sterker zelfs... veel van die moderne EV's halen die nog steeds niet. Zowel qua verbruik, laadsnelheid als range.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd. Men roept al jaar en dag over verouderde batterijtechnologie, en telkens komen ze dan met artikels aandraven waarin geclaimd wordt dat fabrikant X of Y "binnenkort" met eoa revolutie op de proppen komt 

...

En ondertussen verandert er juist niks.

En dat sneller opladen is ook zo een grap. Stel dat ze morgen een batterij maken die aan 1000kW kan laden. Op welke lader ga je die aansluiten? Die bestaan gewoon niet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je niet op piekmomenten naar de bergen of het zuiden wil rijden: de I5.

Wil je dat wel, dan zou ik de 520i pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Vandaag de Alfa Romeo Stelvio verkocht en een BMW 4 cabrio van 2023 gekocht.

Voor de weinige km (8000km/jaar)is een 5 reeks veel te groot.

Tevreden...

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid