Ga naar inhoud

Porsche Cayenne Turbo GT of Lambo Urus?


The Swede

Urus of Cayenne Turbo GT?  

28 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke zou je kiezen?

    • Lamborghini Urus
      16
    • Porsche Cayenne Coupe Turbo GT
      12


Aanbevolen berichten

Ik zat gisteren een 30-40km achter een gast met een Urus te rijden. Bracht me bij de vraag: Als je ziet dat een Cayenne Turbo GT in sé eigenlijk dezelfde auto is, nog sneller is en een pak goedkoper… zou je dan nog een Urus kopen?

Dat gezegd zijnde, zo een Urus heeft toch een zekere presence.

Vandaar de vraag: welke zou jij kiezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Polygoon zei:

Ik zou nooit de coupé nemen.

Dan maar de Urus in deze vergelijking.

Want een Urus is geen coupé? 

Voor mij de Urus maar in een "smaakvolle" spec.

Lamborghini Urus

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, vince522 zei:

Want een Urus is geen coupé? 

Ik heb m'n bericht nog geedit 🙂.
Ik vind de Cayenne Coupé niet knap.
Bij de Urus heb je enerzijds de keuze niet maar die komt er imho wel beter mee weg.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Een gewone Cayenne, als het dan toch moet

Een gewone Cayenne kan je niet met hetzelfde vermogen krijgen en dezelfde sportieve afstelling. 

Beide wagens zijn SUVs die zuiver op sportiviteit zijn afgesteld. Vandaar dat ik deze eruit lichtte. 

Onderhuids zijn het ook dezelfde wagens. 

Het prijsverschil blijft echter deftig. 😕 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, The Swede zei:

Een gewone Cayenne kan je niet met hetzelfde vermogen krijgen en dezelfde sportieve afstelling. 

De gewone Cayenne kan je wel met hetzelfde vermogen krijgen (739pk) maar niet het "GT pack".
image.png.6fb91acecfafddb0cdab8a64a44294b0.pngimage.png.263814837747cc00ad5f59fe830b776e.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Ik heb m'n bericht nog geedit 🙂.
Ik vind de Cayenne Coupé niet knap.
Bij de Urus heb je enerzijds de keuze niet maar die komt er imho wel beter mee weg.

 

Toen ik aan de vergelijking dacht, was ook dat mijn redenering: de Cayenne Coupé ziet er "normaal" uit (of je hem mooi vindt of niet, is wat anders). Het is wel de efficiente van de twee. De Lambo (tenminste in niet-maroef combo) is een wagen die voluit inzet op looks en beleving. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cayenne. Urus spreekt me totaal niet aan, rijdt ook veel fout volk mee. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Polygoon zei:

De gewone Cayenne kan je wel met hetzelfde vermogen krijgen (739pk) maar niet het "GT pack".
image.png.6fb91acecfafddb0cdab8a64a44294b0.pngimage.png.263814837747cc00ad5f59fe830b776e.png

We kunnen ook direct de Scania 770S erbij halen in de vergelijken. Die heeft NOG meer pk en een pak meer koppel ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kameraad van mij heeft een Urus. Dat geeft mij een teveel audi gevoel van binnen om als lambo bestempeld te kunnen worden.

Doe maar de Cayenne in dit geval.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

Ik zat gisteren een 30-40km achter een gast met een Urus te rijden. Bracht me bij de vraag: Als je ziet dat een Cayenne Turbo GT in sé eigenlijk dezelfde auto is, nog sneller is en een pak goedkoper… zou je dan nog een Urus kopen?

Dat gezegd zijnde, zo een Urus heeft toch een zekere presence.

Vandaar de vraag: welke zou jij kiezen?

Is dat zo?

is de urus niet gewoon een verpakte (RS)Q8?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Q7, Q8, Touareg, Cayenne, Urus en Bentayga staan allemaal op hetzelfde platform. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, kefkie zei:

Is dat zo?

is de urus niet gewoon een verpakte (RS)Q8?

De Cayenne, de Urus, de Q8, de Touareg,... allemaal dezelfde structuur, he. En qua motoren zit je ook overal met dezelfde basis. De V8 benzine in de Cayenne, de Urus en de RSQ8 is allemaal dezelfde motor. Enkel de sturing en details zullen verschillen.
Bij de eerste 2 generaties Cayenne had je nog een V6 en een V8 die enkel voor de Porsche was en de die verschilde van bvb de V6 en V8 die je in de Touareg en Q7 vond. Nu is ook die V8 in de Porsche hetzelfde blok als bij de andere merken.

VW is de meester in rebadging. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, vince522 zei:

Q7, Q8, Touareg, Cayenne, Urus en Bentayga staan allemaal op hetzelfde platform. 

Zat ik ook net te zeggen. Haal er de carrosserie af en het interieur en je krijgt dezelfde wagens. 

Ga eens onder een Cayenne liggen sleutelen en je zal verwonderd zijn hoeveel onderdelen er zijn met een VW logo erop :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, kefkie zei:

Is dat zo?

is de urus niet gewoon een verpakte (RS)Q8?

Een Cayenne turbo ook, dus waarom zou je dat dan kopen 🥲

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, The Swede zei:

We kunnen ook direct de Scania 770S erbij halen in de vergelijken. Die heeft NOG meer pk en een pak meer koppel ... 

Nee. Wat jij zegt is dat de gewone Cayenne niet met hetzelfde aantal PK's bestaat als die Turbo GT, ik zeg je van wel 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Een Cayenne turbo ook, dus waarom zou je dat dan kopen 🥲

Je kan deze vraag bij alle VW producten stellen waarom je het prestigieuzer merk zou nemen bij gelijk platvorm/omvang/...

De RSQ8 heb ik er niet bijgehaald omdat die 1. toch een stuk minder vermogen heeft. en 2. qua imago / merk niet in dezelfde categorie speelt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben ze niet allemaal die 4.0 V8?

Ik denk dat als je echt patserig wil zijn, ga je voor de Lamborghini
Wil je toch wel boven premium, neem dan de Porsche
Wil je laten zien dat je geld te veel hebt, en je bent boven de 50, neem dan de Bentley
Wil je gewoon premium, de Audi
Wil je wel een 4.0 en V8 maar in diesel, ga voor de Volkswagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jules_W zei:

Cayenne. Urus spreekt me totaal niet aan, rijdt ook veel fout volk mee. 

Dat valt nog mee denk ik... 50/50

In "onze buurt" een klassiek gespecte donkerblauwe - cognacleer (kenteken LAMBEAU .. van Lamborghini en hun hond Beau)(eigenaar van een bedrijf in o.a. transportbanden), een donkergrijze en een matzwarte (een van de eigenaren van Traflux) (niet fout maar die kleur is een beetje passé)

Kennis van me uit Schoten rijdt een donkergroene, zoals hierboven en, als rechtgeaarde Belg, op LV om tax te sparen.

Persoonlijk vind ik de Cayenne coupe GT (maar dan ook alleen deze, want een standaard coupe vind ik niks aan) dikker dan de Urus maar niet elegant.

Overigens is er een Urus facelift al moet je ze naast elkaar zetten om de verschillen te vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jules_W zei:

Cayenne. Urus spreekt me totaal niet aan, rijdt ook veel fout volk mee. 

Klopt, kunnen het meestal ook niet uitspreken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid