Ga naar inhoud

Porsche Cayenne Turbo GT of Lambo Urus?


The Swede

Urus of Cayenne Turbo GT?  

27 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke zou je kiezen?

    • Lamborghini Urus
      15
    • Porsche Cayenne Coupe Turbo GT
      12


Aanbevolen berichten

Ik heb al 3 Cayenne's gehad dus doe me dan maar een Urus dan als het echt moet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, abtler zei:

Dat valt nog mee denk ik... 50/50

In "onze buurt" een klassiek gespecte donkerblauwe - cognacleer (kenteken LAMBEAU .. van Lamborghini en hun hond Beau)(eigenaar van een bedrijf in o.a. transportbanden), een donkergrijze en een matzwarte (een van de eigenaren van Traflux) (niet fout maar die kleur is een beetje passé)

Kennis van me uit Schoten rijdt een donkergroene, zoals hierboven en, als rechtgeaarde Belg, op LV om tax te sparen.

Persoonlijk vind ik de Cayenne coupe GT (maar dan ook alleen deze, want een standaard coupe vind ik niks aan) dikker dan de Urus maar niet elegant.

Overigens is er een Urus facelift al moet je ze naast elkaar zetten om de verschillen te vinden.

 

Die van Traflux zie ik dagelijks bollen. Heeft nog wel een mooie verzameling. 599GTO, 911 sportclassic, AM rapide, Urus, G63, 991 GT3rs ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Polygoon zei:

Nee. Wat jij zegt is dat de gewone Cayenne niet met hetzelfde aantal PK's bestaat als die Turbo GT, ik zeg je van wel 🙂

Toen ik de opmerking maakte, zat ik al te denken dat er wel weer een mierenneuker hier met de Cayenne versie van de autoanalfabeet ging afkomen :rolleyes: 

Ja, Polyclown, een E-hybrid turbo dinges heeft evenveel pk en gaat in een rechte lijn bijna even rap optrekken. Maar op een gewone weg kom je met die lompe 400kg batterijen geen bocht rond.

3 uren geleden, Liquid Li0n zei:

(...)

Wil je wel een 4.0 en V8 maar in diesel, ga voor de Volkswagen.

Sinds wanneer heeft VW weer een V8 in diesel?

2 uren geleden, PieterA zei:

Ik zou eerlijk gezegd in geen van beide willen gezien worden.

Ik vind de Cayenne Turbo GT nog redelijk. Neem dat in het zwart met normale velgen, en je hebt een redelijk normaal uitziende Cayenne coupe met een beest van een motor erin.

56 minuten geleden, Fr79 zei:

Die containermannen boeren niet slecht precies😎

Ja, maar degene die hier venoemd wordt, heeft precies wél smaak. 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Urus is pak mooier dan de Cayenne maar ik zou toch liever gezien worden met een Porsche dan met een Lambo. Dus geef mij maar de Porsche dan. 

Ik zie ook constant de Q5 in de Urus waardoor die voor mij serieus aan gezichtverlies doet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jules_W zei:

Die van Traflux zie ik dagelijks bollen. Heeft nog wel een mooie verzameling. 599GTO, 911 sportclassic, AM rapide, Urus, G63, 991 GT3rs ...

Zijn 2 broers. Hebben samen geracet in de Belcar (992 cup) totdat een van hun met veel geluk en wat blauwe plekken uit het wrak kroop. Sindsdien niet veel op circuit.

 

  • Whut?! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Bjorno zei:

De Urus is pak mooier dan de Cayenne maar ik zou toch liever gezien worden met een Porsche dan met een Lambo. Dus geef mij maar de Porsche dan. 

Ik zie ook constant de Q5 in de Urus waardoor die voor mij serieus aan gezichtverlies doet. 

Waar zie jij die rebadged Tiguan in een Urus? 😯 

Ergens volg ik de mensen die het over imago hebben wel. Er zijn nu ondertussen wel redelijk wat autos die het imago van maroefenbak hebben (ongeveer alle AMG's tegenwoordig, BMW M4, Range Sport, ...), maar de Urus komt vaak in erg foute combo. 
Dat gezegd zijnde, als je er eentje hebt in een stjlvolle donkere metaalkleur, of dat typisch lichtgele van Lambo, is het echt wel een mooie auto en binnenin is het echt wel een machtig ding. Geeft echt nog het gevoel van beleving.

Ik zie dat het imago van Lamborghini nog steeds tegen hen werkt. Twee weken terug zat ik nog over Lambo bezig met een maat die CEO voor Lamborghini USA was, en die zei net hetzelfde: Lamborghini had (heeft) het imago van drugdealer auto en heeft nooit de klik gemaakt die Ferrari maakte om hun autos te vereenzelvigen met "stijlvol" en "kunst". Voor hem was dat de grootste uitdaging die hij had. 

Ik durf wedden dat als ik hier een poll had gezet tussen een gewone Lambo en een top Porsche 911, we redelijk gelijklopende meningen hadden gehoord. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, abtler zei:

Zijn 2 broers. Hebben samen geracet in de Belcar (992 cup) totdat een van hun met veel geluk en wat blauwe plekken uit het wrak kroop. Sindsdien niet veel op circuit.

 

Dus containermannen, maar ze hebben smaak, kúnnen rijden,... als ze nu nog zelf hun bedrijf hebben uitgebouwd, dan hebben we helemaal de tegenpool gevonden :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, PieterA zei:

Ik zou eerlijk gezegd in geen van beide willen gezien worden.

Ik was ook die mening over de Cayenne coupé, maar één van mijn bazen rijdt met een coupé GTS en ik moet bekennen dat het mij wel begint aan te spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Sinds wanneer heeft VW weer een V8 in diesel?

Touareg II had de Audi V8 TDI die iedereen 4.2 noemde maar dat was eigenlijk een 4.1, zat ook in de Q7 en de Cayenne

Bestond in verschillende vermogensversies, in de 958.1 Cayenne S diesel had die het meeste vermogen. 

Deze motor heeft nooit een Euro6 variant gekregen dus bij die facelift ging die eruit.

In de Touareg III kwam er in 2019 een volledig nieuwe 4.0 V8 TDI maar die werd niet in alle markten ingevoerd (België wel). 

Toen ze een PHEV versie van de Touareg hebben gemaakt (identiek zelfde systeem als in de Cayenne E3.1) heeft VW die V8 diesel uit het gamma geschrapt. 

Hier en daar vind je er eentje maar ze zijn dun gezaaid in België.

Een V8 diesel is iets wat je ooit gehad moet hebben imho.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK. Maar we hebben het over wagens die nu beschikbaar zijn van het merk en dan is een Touareg V8 diesel geen optie meer. 

Het is ook een auto die niks met de poll vraag te maken heeft. Er is niemand die gaat denken: "Wat zou ik kiezen: een Urus, een Cayenne Turbo GT of een Touareg diesel?"

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Waar zie jij die rebadged Tiguan in een Urus? 😯 

Ergens volg ik de mensen die het over imago hebben wel. Er zijn nu ondertussen wel redelijk wat autos die het imago van maroefenbak hebben (ongeveer alle AMG's tegenwoordig, BMW M4, Range Sport, ...), maar de Urus komt vaak in erg foute combo. 
Dat gezegd zijnde, als je er eentje hebt in een stjlvolle donkere metaalkleur, of dat typisch lichtgele van Lambo, is het echt wel een mooie auto en binnenin is het echt wel een machtig ding. Geeft echt nog het gevoel van beleving.

Ik zie dat het imago van Lamborghini nog steeds tegen hen werkt. Twee weken terug zat ik nog over Lambo bezig met een maat die CEO voor Lamborghini USA was, en die zei net hetzelfde: Lamborghini had (heeft) het imago van drugdealer auto en heeft nooit de klik gemaakt die Ferrari maakte om hun autos te vereenzelvigen met "stijlvol" en "kunst". Voor hem was dat de grootste uitdaging die hij had. 

Ik durf wedden dat als ik hier een poll had gezet tussen een gewone Lambo en een top Porsche 911, we redelijk gelijklopende meningen hadden gehoord. 

 

 Tja is zoals ze tegenwoordig afkomen met een Rolls Royce, dan denk ik ook howla een gepimpte 7 reeks.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht eventueel nog de DBX 707 aan het rijtje toe te voegen, maar ik wou de vergelijking houden puur als "Het is bijna dezelfde auto, alleen imago, looks en vooral prijs verschillen".

Prijzen zijn hier trouwens zotjes. Een nieuwe Urus Performante kost rond de 380-400k CHF. De duurste nieuwe Cayenne Coupe Turbo GT in het Porsche netwerk kost 250k CHF.  😕  Toch wel een pak extra voor iets dat wel erg op mekaar gelijkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Dus containermannen, maar ze hebben smaak, kúnnen rijden,... als ze nu nog zelf hun bedrijf hebben uitgebouwd, dan hebben we helemaal de tegenpool gevonden :D 

De ene container is de andere niet. Google maar eens wat Traflux doet alvorens een persoonlijke mening te geven over een AM lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, abtler said:

De ene container is de andere niet. Google maar eens wat Traflux doet alvorens een persoonlijke mening te geven over een AM lid.

Als je je auto wil "stockeren" in een container van Traflux .... :lolz:

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, The Swede said:

Toen ik de opmerking maakte, zat ik al te denken dat er wel weer een mierenneuker hier met de Cayenne versie van de autoanalfabeet ging afkomen :rolleyes: 

Ja, Polyclown, een E-hybrid turbo dinges heeft evenveel pk en gaat in een rechte lijn bijna even rap optrekken. Maar op een gewone weg kom je met die lompe 400kg batterijen geen bocht rond.

Waar heb jij het in godsnaam over? De "sportiever sturende" Cayenne Coupé GT heeft ook die 400kg batterijen steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Mbman said:

Klopt, kunnen het meestal ook niet uitspreken.

 

Wel makkelijk content maken zo. Kijk gewoon wat de gemiddelde Amerikaanse poser Youtuber maakt en doe hetzelfde in het Nederlands.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In januari ben ik ook 's nachts naar Oostenrijk gereden. Meer dan 160 durfde ik toch niet over een onverlichte autobahn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Polygoon zei:

Ik vind de Cayenne Coupé niet knap

Idem, coupé en suv gaan voor mij niet samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, The Swede zei:

Het is ook een auto die niks met de poll vraag te maken heeft. Er is niemand die gaat denken: "Wat zou ik kiezen: een Urus, een Cayenne Turbo GT of een Touareg diesel?"

Ik antwoordde gewoon op de vraag.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij de Urus, want ik vind dat een specialere en mooiere auto dan de Cayenne Coupé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ir_fuel zei:

Waar heb jij het in godsnaam over? De "sportiever sturende" Cayenne Coupé GT heeft ook die 400kg batterijen steken.

En sinds wanneer is de Cayenne Turbo GT een hybride?? 

Enkel de Turbo S E-Hybrid in gewone Cayenne en Cayenne Coupé heeft (als turbomodel) die honderden kilos rommel mee te sleuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind beide auto's echt niet ok qua looks. Zeker de Cayenne coupé niet. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid