Ga naar inhoud

Porsche Cayenne Turbo GT of Lambo Urus?


The Swede

Urus of Cayenne Turbo GT?  

28 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke zou je kiezen?

    • Lamborghini Urus
      16
    • Porsche Cayenne Coupe Turbo GT
      12


Aanbevolen berichten

1 uur geleden, 3000 zei:

Was ik een youtuber, ik deed een Urus met VW V6 diesel swap

Levensmoe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, ir_fuel zei:

Die laatste generatie Touareg, die kom je nu echt eens nooit tegen. Denk dat je 100 X5'en tegen komt voor 1 Touareg, en 't is misschien zelfs nog meer.

Probleem is hier simpelweg imago/prijs. Geef een klein beetje meer uit en je hebt een Cayenne met dezelfde motor. Jawel, de Touareg is een goede auto, maar de BMW X5 en GLE rijden beiden nog een stuk beter en zijn gelijkaardig geprijsd en hebben een meer premium imago... Dan kan je moeilijk succesvol zijn.  

 

15 uren geleden, Fr79 zei:

V8 diesel moet je ooit eens gehad hebben. Zeker in een SUV is dat gewoon de beste keuze. 

@Fr79, ik heb een V8 diesel SUV gehad... en ik ben niet zeker dat mijne maat @Frekkel je mening deelt. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, SpeedExceed zei:

Deel je mij dat exemplaar even ? 

Als werkauto tvv mijn E hybride zou een LV evt nog kunnen, als pleasure-daily Woon-Werk heb ik een nieuwe RRS SV non-LV (heb 5 zetels nodig).

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/volkswagen-touareg-4-0-tdi-v8-lichte-vracht-led-navi-dynaudio-diesel-wit-4afe2015-9c9a-497c-901b-7fba34b5b826?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=1&position=1&search_id=i8d8bxtox6&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

@Fr79, ik heb een V8 diesel SUV gehad... en ik ben niet zeker dat mijne maat @Frekkel je mening deelt. :D 

Dat was die L322 3.6 dacht ik? Daar hebben we het in een ander topic al eens over gehad...

Mijn schoonbroer heeft sinds ongeveer een jaar de 4.4 TDV8, super content van en tot nog toe nooit iets aan gehad. Soms ga ik eens een weekend meehelpen aan hun verbouwing in de Ardennen maar dan eis ik altijd om zelf te mogen rijden naar daar. Dat spel rijdt heerlijk op lange afstand en meer dan genoeg power. 

Je moet wat geluk hebben met een auto maar met een Range nog net iets meer.

Ook bij de volgende generatie (L405) zou ik met de ogen dicht voor een V8 diesel gaan want die P400e hybrid is ook een ramp.

Het is de laatste want sinds de L460 alleen nog maar 3 liters in diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fr79 zei:

Dit topic is snel van de rails gegaan, seg :lolz: 

We zijn van de keuze tussen twee van de meest sportieve en dure SUV's op 5 jaar occasie diesel gevallen... in lichte vracht dan nog :fp:  

Misschien een eigen "dit of dat" topic aanmaken over "welke nieuwe camionette"? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigen schuld, had je maar niet moeten vragen of de Touareg er ook in V8 was 😆

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, @Fr79, even samenvatten: je rijdt zelf nu met een Cayenne (GTS? Turbo?...), morgen mag je kiezen tussen een Cayenne Coupé Turbo GT of een Urus... dan zeg je "nee dank u, doe maar een Touareg V8 TDi van het vorige model" ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just checking. Ik begon al in die richting te denken. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Fr79 zei:

Geen van beide kan mij boeien tbh

En als je moet kiezen tussen je huidige wagen en één van deze? 🤔

Ik moet zeggen, als ik er 1 kan hebben, dan blij met gelijk de welke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Fr79 zei:

Waar zeg ik dat?

ik denk na mijn post enkele pagina's trg toen ik begon over de Touareg maar die er wel in V8 was maar dan in diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Liquid Li0n zei:

ik denk na mijn post enkele pagina's trg toen ik begon over de Touareg maar die er wel in V8 was maar dan in diesel.

Of waart gij het die een Touareg V8 tdi liever heeft? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, The Swede zei:

Of waart gij het die een Touareg V8 tdi liever heeft? :D 

😛 ik weet van niets LOL 😉

mijn post van dinsdag rond 15:20 daar start ik over de Touareg en toen is het topic pas echt gelanceerd (zoals je een gechipte V8 diesel zou lanceren zeg maar)

aangepast door Liquid Li0n
  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, The Swede zei:

En als je moet kiezen tussen je huidige wagen en één van deze? 🤔

 

Op 2/4/2024 om 17:21, Fr79 zei:

Ik heb al 3 Cayenne's gehad dus doe me dan maar een Urus dan als het echt moet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Liquid Li0n zei:

ik denk na mijn post enkele pagina's trg toen ik begon over de Touareg maar die er wel in V8 was maar dan in diesel.

Toch niet, ik zei gewoon dat iedereen eens een V8 diesel gehad zou moeten hebben.😉

(aanvulling: daarom niet per se zelf bezitten maar op zijn minst uitgebreid mee gereden)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Fr79 zei:

Toch niet, ik zei gewoon dat iedereen eens een V8 diesel gehad zou moeten hebben.😉

(aanvulling: daarom niet per se zelf bezitten maar op zijn minst uitgebreid mee gereden)

Het is inderdaad een machtige motor architectuur, die je echt de ervaring van "onstopbaar" geeft. En echt spijtig dat LR zo super onbetrouwbaar is en dat geen enkel merk dat nog aanbiedt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

Het is inderdaad een machtige motor architectuur, die je echt de ervaring van "onstopbaar" geeft. En echt spijtig dat LR zo super onbetrouwbaar is en dat geen enkel merk dat nog aanbiedt. 

Als ik me goed herinner was de V8 diesel versie van MB (in de G bv.) ook niet van het betrouwbaarste.
Iets met de achterste cilinders die warm liepen ofzoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje kiezen tussen pest & cholera, dit. Geen van beide auto's vind ik knap en voor 't geld dat ze moeten kosten, shop ik duidelijk iets anders. Dat gezegd zijnde...

... als ik moét kiezen tussen die twee (en ik ga er dan even van uit dat ik 'm niet hoef te betalen dus het prijsverschil laat ik buiten beschouwing), dan toch de Urus.
Maar énkel als ik 'm in een (voor mij) smaakvolle spec mag kiezen, zijnde op de standaardwielen of toch zeker geen zwarte of bicolor exemplaren, zonder carbon, zonder flashy kleuren, met helder glas rondom, met een wat klassieker gekleurd interieur, etc.
Zo weinig mogelijk voetballersspec, dus: niet blacked out, geen zwart glas, geen knalgroene of -oranje accenten, etc.

Dit vind ik nog wel okay (voor een Urus te zijn), minus de oranje remklauwen dan toch:

42914763-4762-417c-b85c-75e2f451aa61?rule=mo-1600.jpg

804f937b-10ad-45a7-a08d-e261396675f1?rule=mo-1600.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/4/2024 om 21:59, The Swede zei:

Ik dacht eventueel nog de DBX 707 aan het rijtje toe te voegen, maar ik wou de vergelijking houden puur als "Het is bijna dezelfde auto, alleen imago, looks en vooral prijs verschillen".

Prijzen zijn hier trouwens zotjes. Een nieuwe Urus Performante kost rond de 380-400k CHF. De duurste nieuwe Cayenne Coupe Turbo GT in het Porsche netwerk kost 250k CHF.  😕  Toch wel een pak extra voor iets dat wel erg op mekaar gelijkt. 

Zet je een  RSQ8 tegenover de Urus. Dan is er Optisch nog een kleiner verschil.  De porsche is dan veel boller en ronder afgelijnd. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/4/2024 om 12:33, The Swede zei:

Ik zat gisteren een 30-40km achter een gast met een Urus te rijden. Bracht me bij de vraag: Als je ziet dat een Cayenne Turbo GT in sé eigenlijk dezelfde auto is, nog sneller is en een pak goedkoper… zou je dan nog een Urus kopen?

Dat gezegd zijnde, zo een Urus heeft toch een zekere presence.

Vandaar de vraag: welke zou jij kiezen?

RsQ8 dan ipv Urus, goedkoper en eigenlijk dezelfde auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/4/2024 om 12:18, Polygoon zei:

Als ik me goed herinner was de V8 diesel versie van MB (in de G bv.) ook niet van het betrouwbaarste.
Iets met de achterste cilinders die warm liepen ofzoiets.

Hoorde ook dat die niet echt betrwoubaar waren, maar dacht dat het de pompen waren niet echt betrouwbaar waren. @Carlito ?

Bij de S350 turbodiesel, hadden ze de achterste cilinder die warm liep want gebrek aan olietoevoer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid