Ga naar inhoud

1/18 RECREATION - BMW Z4 Maritim ex-mooseman ex-Ugeken


Bompa

Aanbevolen berichten

28 minuten geleden, The Swede zei:

prachtig!!

Maar gij hebt echt teveel tijd. 

Heeft een oudere vrouw hé Swa...

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, The Swede zei:

prachtig!!

Maar gij hebt echt teveel tijd. 

Ge moest eens weten. Het was soms - naast de zaken die we samen deden als koppel - het enige van ontspanning naast wat andere kleinigheden. Bovendien heeft het ook een reden dat het bijna een jaar geduurd heeft. Ik heb het afgelopen anderhalf jaar zowat de drukste periode ooit gehad, avondwerk en weekendwerk was eerder regel dan uitzondering. Gelukkig de laatste weken schade ingehaald. Maar daarvoor is dat ook de perfecte hobby: even genieten van muziek, en verstand op nul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, The Swede said:

prachtig!!

Maar gij hebt echt teveel tijd. 

Stel je voor dat iemand naast zijn werk nog tijd heeft voor hobbies.

The horror :tct:

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Bompa said:

Klopt.

Ik heb een afdruk gepland bij een organisatie die wat aan het testen is met diverse 3D-printers. Een ideaal object.

Deze velgen zijn het eerste afgedrukte product waar ik zo veel nabewerking aan heb gedaan. Verven, oneffenheden zien, draadvorming zien. Bijvijlen (want zo klein dat je niet kan schuren), heb speciale modelbouwvijltjes hiervoor. En herhaal dit 10 keer ofzo 🙂

Het resultaat is nog steeds niet als wat je uit een gietmal haalt, maar het is wel al zo veel beter dan wat ik vroeger slechts kon doen: leven met de foute velgen of met een beetje geluk in een of andere modelbouwaccesoirecatalogus eentje vinden die er op lijkt, en de juiste schaal heeft. Nu in principe no limits, op de "resolutie" na. De tjoep in het midden bv is zo mooi aanwezig op het model op scherm, je ziet er niks van op het afgeprint exemplaar. Dat is dan ook meteen de valkuil van modelleren voor 3D-printen. Niet te veel detail, het gaat toch verloren. Op het scherm lijkt dat 20cm groot, je vergeet dat dat finaal 1mm wordt.

Kan je mij de stl file sturen? Ik heb hier wel wat verschillende nozzles liggen, en die zijn vrij simpel te vervangen. Heb er hier eentje van 0.25.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Machtig! Heel goed gedaan ook.

Ik heb ooit eens hetzelfde gedaan met een Minichamps 1:18 E46 M3 coupé, voor ne maat. Enkel andere velgen (BBS Le Mans 19") en het interieur moeten aanpassen, en idd de nummerplaat afprinten en plastificeren.
Denk dat ik zo ook eens een M Coupé heb gemaakt voor @bmwm-optic zijne verjaardig, ni? (maar daar was 't enkel 't plaatje, denk ik)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Miljaar, je bent een toch wel een krak.

ik kan niet wachten om deze in het vlees te zien!

Nog even geduld, de 1/18 ex-Mooseman is m nog aan het printen. 

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Ik zie het hem nog doen ook

:lolz:

Niet lachen ... ik heb makehuman, daar kan je in 3D figuren en gezichten mee maken aan de hand van duizend parameters, mits wat experimenteren geraak ik er wel. Ofwel moet ik eens wat kaaklijnen, oogafstanden enz opmeten morgen :D

(en de rest moogt ge zelf meten 😛 )

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Kan je mij de stl file sturen? Ik heb hier wel wat verschillende nozzles liggen, en die zijn vrij simpel te vervangen. Heb er hier eentje van 0.25.

Ik stuur hem eerstdaags, merci

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, TCT zei:

Heeft een oudere vrouw hé Swa...

Op nen oude velo valt ook nog te rijden. 😉 

Gij moet mijn schoonmoeder es zien 😛 

2 uren geleden, Bompa zei:

Ge moest eens weten. Het was soms - naast de zaken die we samen deden als koppel - het enige van ontspanning naast wat andere kleinigheden. Bovendien heeft het ook een reden dat het bijna een jaar geduurd heeft. Ik heb het afgelopen anderhalf jaar zowat de drukste periode ooit gehad, avondwerk en weekendwerk was eerder regel dan uitzondering. Gelukkig de laatste weken schade ingehaald. Maar daarvoor is dat ook de perfecte hobby: even genieten van muziek, en verstand op nul.

Begrijp ik. Ik pruts, wanneer ik echt efkes tijd heb meestal aan mijnen BMW of ik maak desserts.

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Stel je voor dat iemand naast zijn werk nog tijd heeft voor hobbies.

The horror :tct:

Klopt. Dan werkt ge niet hard genoeg. Allemaal tamzakken, zeg ik u! 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, CAS zei:

Nog even geduld, de 1/18 ex-Mooseman is m nog aan het printen. 

Daar heeft hij gelukkig zo geen fijne nozzle voor nodig.

  • Grappig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, ICM zei:

Daar heeft hij gelukkig zo geen fijne nozzle voor nodig.

insert 'gespeelde verontwaardiging' :   OOooooooohhhhhh !!!!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai knap gedaan! Wat een detail werk, proficiat met het resultaat.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

image.thumb.jpg.31e7fe504e5c1803592efb4e6acbb70e.jpgIMG_4227.thumb.jpeg.22bc5a599fe50343aae5bca4182c1a86.jpeg

nu nog wachten op de display case

 

De andere auto heeft een heel sentimentele waarde voor mij (en bij uitbreiding ons gezin):  mijn broer was een verzamelaar van 1:18 modelauto’s sinds zijn kinderjaren, en die Ferrari is één van de twee laatste modellen die hij gekocht heeft, in de maanden voor zijn overlijden.  Ik ben geen mens voor bidprentjes, foto’s, kaarsen,… maar dit zegt zoveel meer over hem voor ons.

  • Vind ik leuk 7
  • Omhelzing 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Vanni zei:

Heel knap gedaan!  10/10

Neen, 1/18

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ex-Mooseman zei:

image.thumb.jpg.31e7fe504e5c1803592efb4e6acbb70e.jpgIMG_4227.thumb.jpeg.22bc5a599fe50343aae5bca4182c1a86.jpeg

nu nog wachten op de display case

 

De andere auto heeft een heel sentimentele waarde voor mij (en bij uitbreiding ons gezin):  mijn broer was een verzamelaar van 1:18 modelauto’s sinds zijn kinderjaren, en die Ferrari is één van de twee laatste modellen die hij gekocht heeft, in de maanden voor zijn overlijden.  Ik ben geen mens voor bidprentjes, foto’s, kaarsen,… maar dit zegt zoveel meer over hem voor ons.

https://www.instagram.com/reel/C5qz1NTin8N/?igsh=MXdsbnFvZ2VqZWsxdQ==

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, TCT zei:

Uhu, deze is het.

Dit was een behoorlijk duur schaalmodel.  Geen Maïsto of Bburago ofzo.

Ferrari 250 GT SWB Competizione Stirling Moss

 

IMG_4233.jpeg
 

bovenstaande foto is al tien jaar de achtergrond op mijn iPad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, fantastisch gedaan Bompa!

die velgen :inlove:

vroeger ook nog gedaan, golf IV herlakt, Porsche velgen erop. A klasse ook. Waar is de tijd…

Revell en tamiya verf :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Uhu, deze is het.

Dit was een behoorlijk duur schaalmodel.  Geen Maïsto of Bburago ofzo.

 

Tecnomodel denk ik 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid