Ga naar inhoud

1/18 RECREATION - BMW Z4 Maritim ex-mooseman ex-Ugeken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Machtig ! 

:inlove:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De display case is natuurlijk niet dezelfde als die van de Ferrari .

De tweede staat in backorder.

Geplaatst:

Altijd leuk hé als je een identiek schaalmodel van je wagen hebt.

Ik heb mijn Evo6 & Integrale indertijd ook nagebouwd (wel op 1/24).

• Vind ik leuk 1
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Dit topic had ik gemist. Prachtig zeg. Bompa heeft veel geduld :inlove:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
28 minuten geleden, dragonfly zei:

Dit topic had ik gemist. Prachtig zeg. Bompa heeft veel geduld :inlove:

en ik dan...  weet ge wel hoe lang ik moeten wachten heb 

• Grappig 5
Geplaatst:
1 uur geleden, ex-Mooseman zei:

IMG_4296.thumb.jpeg.8f5dbd2c0e5cff23ada789036f73328d.jpeg

Tof dat ge deze ook af en toe eens buiten haalt bij mooi weer :D

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:

in tegenstelling tot de 1:1-variant, zit deze normaal wel onder een stolp 

Het was een dingetje hier ten huize:  het schaalmodel vond men veel donkerder van kleur dan de grote.   Vandaag heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om ze naast elkaar in de zon te zetten.  Blijkt nog maar eens hoe zot het licht speelt in die lak: van bijna zwart bij donkere omstandigheden, tot sprankelend blauw (met heel veel metalic) in de zon 

Geplaatst:

Klopt, en, niet onbelangrijk: het effect op een klein onderdeel is anders. Op een groot vlak heb je meer de verpreiding van kleur en schaduw, een klein object is ofwel volledig in de zon ofwel volledig in de schaduw. Dus als ik een ledlijn in die stolp moet komen vijzen, zeg het maar :D

En op schaal is de verspreiding en de grootte van de metallic-partikels hetzelfde als op het origineel, wat ook een vertekend beeld geeft (zie foto's van toen de vernislaag pas geplaatst was).

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Destijds had ik twee displaycases besteld bij toms.nl .  Er was er echter maar eentje meer op stock, en de nieuwe kwamen maar niet binnen.

Dan wat uit het oog verloren, maar vorige week kreeg ik een mailtje dat ze nieuwe stock hadden.  Top, direct eentje in de winkelmand gestoken.  Vrijdag kwam dan een gigantische doos met PostNL.

Twee gelijke vitrines ogen toch netter dan twee verschillende :

IMG_4933.thumb.jpeg.31fcc441fae56828ebc897159b1ca21d.jpegIMG_4932.thumb.jpeg.bc41d8943e7cb61e5f456900f28a3393.jpeg

En de ‘oude’ van de Ferrari wordt hergebruikt op de slaapkamer van de dochter.  Ze hebben allebei ook een modelauto uit mijn broer zijn collectie staan, als herinnering aan hem (net als de Ferrari in mijn bureau)

• Vind ik leuk 4
  • 11 maanden later...
Geplaatst:

IMG_0526.thumb.jpeg.4493e399fd48502eeaaf00aa1060b13a.jpeg

staat nog steeds mooi te wezen in mijn bureau.  Recent heb ik voor een passend vloertje gezorgd.

IMG_0527.thumb.jpeg.2c8e41f689b91fdaa4912c3ce872a847.jpeg

en ook de buurman mocht een aangepaste ondergrond krijgen.

Bij beide zal ik de print nog met dubbelzijdige tape vastmaken aan de grondplaat van de displaycase, zodat ze minder de neiging heeft om op te krullen.  Eerst nog even aanzien of ik het blijf leuk/mooi vinden.

• Vind ik leuk 8

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid