Ga naar inhoud

Vervanger BMW 535d !


toere

Aanbevolen berichten

Oke ,

aangezien ik binnenkort ook weeral bijna 3jaar met de 535d rondrij, vind ik het tijd om al eens te peilen achter een mogelijke opvolger :)

Momenteel zou ik een E90 M3 sterk overwegen en de korte testrit gisteren heeft mij nog meer naar die keuze doen gaan!

Wel vraag ik mij af of die niet te kostelijk is als dagelijkse wagen ? ( benzine/onderhoud )

En als er eens een occasionele trackday mee zou gedaan worden , zou dit lukken zonder extra kosten ?

Ook zou ik dan misschien mijn Lotus verkopen aangezien ik vermoed dat die dan nog minder zal buiten komen en met de winter voor de deur gaan daar zeker niet veel km's bijkomen:(

En ik vermoed dat moest ik die nu verkopen ik er nog een mooie prijs kan voor vragen die ik dan kan opzij zetten voor mijn dreamcar binnen maximum 3-4jaar :D

Ofwel toch de Lotus bijhouden als hobby auto en de 535d vervangen door iets anders van auto maar heb niet direkt een voorkeur:$

Zou wel liefst terug een dikke 3 liter willen met de nodige PK's en aangezien de nieuwe 5 en de nieuwe Audi A6 nog te recent zijn liggen die voorlopig nog buiten budget ( max 50k)

Misschien dat de mede forummers andere tips/suggesties hebben dus shoot maar he :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

F11 535d en niks anders. Een M3 is minder praktisch (en kinderen worden niet kleiner) en gaat de overgang naar uw toekomstige 911 minder spectaculair maken vrees ik. Met uw voet gaat dat trouwens 25 liter verbruiken en 3 sets achterbanden/10.000 km. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

F11 535d en niks anders. Een M3 is minder praktisch (en kinderen worden niet kleiner) en gaat de overgang naar uw toekomstige 911 minder spectaculair maken vrees ik. Met uw voet gaat dat trouwens 25 liter verbruiken en 3 sets achterbanden/10.000 km. :D

En als ik beloof van op het gemak te rijden daarmee ? :D

Een A8 zoals lefty en de lotus houden.

Ik zou de 535d weg doen wegens te groot en dan stel jij mij een A8 voor ?

is de T6 afgevallen of gunnen ze jou nog steeds geen testrit?

Indien ja: zie vorig antwoord :D

Dp 15 december in de namiddag testrit met de Volvo T6;)

De makkelijkste oplossing lotus houden en M3 bijkopen.

Misschien ook eens leuk om de C63 te testen?

En toch denk ik dat moest er hier een M3 staan de Lotus nog minder zou buiten komen :$

Een C63 verbruikt dit niet schandalig veel ? veel meer dan een M3 ( had dit al eens gelezen dacht ik )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de 535d weg doen wegens te groot en dan stel jij mij een A8 voor ?

Dat staat niet in je openingspost eh toere!

Lijkt me vreemd dat je je huidge 535 weg doet wegens te groot, maar wel hunkert naar een nieuwe 5 of A6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat staat niet in je openingspost eh toere!

Lijkt me vreemd dat je je huidge 535 weg doet wegens te groot, maar wel hunkert naar een nieuwe 5 of A6.

Klopt .

Daarom stel ik mij de vraag of ik opnieuw voor een 5 ( of een A6 ) zou gaan terwijl ik de 535d te groot vind om echt sportief mee te rijden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt .

Daarom stel ik mij de vraag of ik opnieuw voor een 5 ( of een A6 ) zou gaan terwijl ik de 535d te groot vind om echt sportief mee te rijden ...

Klopt,een 3 rijd sportiever,zelfs m'n e93 maar moest ik geld genoeg hebben stond hier al 9 maand weer een 5(f10/11) voor de deur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt,een 3 rijd sportiever,zelfs m'n e93 maar moest ik geld genoeg hebben stond hier al 9 maand weer een 5(f10/11) voor de deur.

Het is maar wat je graag hebt he. toere rijdt graag wat sportiever, dus dan komt een 3 of iets in die grote beter uit. En kinderen krijg je daar altijd in kwijt. Er gaat hier toch niemand beweren dat een E90 klein is??

Ok, als je op reis wil met die kar met heel het gezin, dan kan je beter voor een 5 gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel km doe je ongeveer per jaar toere met de 535d? En korte afstanden of lange?

Ongeveer 20-25.000 km op een jaar , veel korte afstanden.

Te groot?:lol:

Koop dan een nieuwe 3 reeks break 335d maar ik zou gaan voor een f11 535d:inlove:

Ja soms is de 535d toch wel te groot ja :$

Nope , als ik voor een 3 ga moet het een specialleke zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt,een 3 rijd sportiever,zelfs m'n e93 maar moest ik geld genoeg hebben stond hier al 9 maand weer een 5(f10/11) voor de deur.

En waarom ?

Ok, als je op reis wil met die kar met heel het gezin, dan kan je beter voor een 5 gaan.

Zou wel stom zijn om voor die 2weken voor een 5 te gaan he ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een C63 verbruikt dit niet schandalig veel ? veel meer dan een M3 ( had dit al eens gelezen dacht ik )

Bij de meeste specificaties staat er +-12L, maar het hangt meer af van je rechtervoet. Ik denk dat je een V8 koopt dat je best niet te hard op het verbruik moet letten, dit zal altijd veel meer zijn t.o.v lotus, BMW 5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de meeste specificaties staat er +-12L, maar het hangt meer af van je rechtervoet. Ik denk dat je een V8 koopt dat je best niet te hard op het verbruik moet letten, dit zal altijd veel meer zijn t.o.v lotus, BMW 5.

Eigenaar van de M3 die ik heb test gereden vertelde mij dat die zeer moeilijk onder de 15 L per 100/km te krijgen is ...

C63 had ik al vernomen richting 20 L :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenaar van de M3 die ik heb test gereden vertelde mij dat die zeer moeilijk onder de 15 L per 100/km te krijgen is ...

C63 had ik al vernomen richting 20 L :oops:

Tsja Toere, als je dat niet wil moet je terug een dikke diesel kopen. Daar kan je mee stampen zoveel als je wil, dat zal nooit echt véél verbruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Toere, als je dat niet wil moet je terug een dikke diesel kopen. Daar kan je mee stampen zoveel als je wil, dat zal nooit echt véél verbruiken.

15 L en iets erboven kan ik gerust mee leven ... +20L nie echt:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook heel afhankelijk van je traject natuurlijk. Aan een constante snelheid op de snelweg zal je wel onder de 15l geraken, maar in stadsverkeer, stoppen, optrekken, stoppen, zal je volgens mij wel vlotjes de 20l halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid