Ga naar inhoud

TVR lovers


abtler

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Vicious:

Zat toch in een juridische procedure met zijn (failliete?) garagist verwikkeld?

Dat was met Racing Green, zij gingen de ombouw doen naar "finger follower free"-blok met supercharger om x pk te draaien. 

Heeft meer dan 2 jaar bij RG gestaan. Begonnen met een 4.0 en dan telkens groter omdat ze de beloofde power niet haalden, dan gezegd dat ze genoodzaakt waren om SC te vervangen door turbo. 

Bepaald moment, toen de wagen bij RG stond, kwamen ze af met een aantal facturen die nog open zouden staan van in het begin van het project (nieuwe vbak die volgens eigenaar nooit geleverd werd, dingen die uitgevoerd waren zonder toestemming,..) en dat ze zonder betaling hiervan (muchos £££) het project niet verder konden afwerken (nog meer £££) én de auto zouden gebruiken als onderpand. 

Facebook doet mij vermoeden dat hij de Tuscan ondertussen niet meer heeft... 

 

[\stalker] :oops:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

veel geknoei bij sommige tuners. valse beloftes, auto's die niet klaar raken, prijzen die explosief de hoogte in schieten,...
klinkt wat als hennesey, dat verhaal. die weten ook wel iets van knoeien en mensen afzetten
http://jalopnik.com/ex-employees-say-hennessey-is-a-bigger-mess-than-you-ev-1778134112

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 9 maanden later...
  • 7 maanden later...
  • 7 maanden later...

Na de laatste avonturen met de Lotus even de buik vol om met superleuke Engelse wagens of niche wagens rond te rijden.

Realiteit:

Passie/rijden: Exige > GT3

Ownership: GT3>Exige

Dat is misschien leuk om op een car meeting mee uit te pakken en eens een rondrit te doen, maar als je die dingen ECHT gaat gebruiken en je hebt service en spareparts nodig: good luck.

PS: 1 april 2017 (jawel) reed een zatte kloot in mijn splinternieuwe Exige, op 25 augustus 2018 (jawel 2018) was de herstelling (nieuwe rear clamp) nog niet in orde en stuurde de Lotus dealer een half kapotte tweedehands clamp op voor "nieuw". Oktober 2018 van miserie verkocht, en de zaak zit nu voor het gerecht. Ik heb het gehad met zulke exoten. 

  • Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat concrete info:

We have yet to announce the finalised power and torque figures since the engine being used has been changed to the latest Gen 3 Coyote based version which in turn is still being developed / tested for our own particular application. Suffice it to say though that the new engine is both powerful and efficient and we are still targeting the 400hp per ton power to weight ratio. We are unable to confirm the Co2 figures yet until the testing is complete but the standard engine is California compliant and having both high and low pressure injection systems will help greatly with both efficiency and emissions.

The car will be available in both RHD and LHD variants and will be EESTA Small Series type approved for sale directly throughout the EU regions and possibly further still. The Launch Edition 500 Griffiths will be sold at the announced price of £90,000 and will include many high end options as standard such as the larger brakes, dry-sumped engine, Tremec 6-speed manual transmission etc and whilst not finalised, the base model that follows the Launch Edition is expected to retail from slightly less but with a lower specification as standard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Na de laatste avonturen met de Lotus even de buik vol om met superleuke Engelse wagens of niche wagens rond te rijden.

Realiteit:

Passie/rijden: Exige > GT3

Ownership: GT3>Exige

Dat is misschien leuk om op een car meeting mee uit te pakken en eens een rondrit te doen, maar als je die dingen ECHT gaat gebruiken en je hebt service en spareparts nodig: good luck.

PS: 1 april 2017 (jawel) reed een zatte kloot in mijn splinternieuwe Exige, op 25 augustus 2018 (jawel 2018) was de herstelling (nieuwe rear clamp) nog niet in orde en stuurde de Lotus dealer een half kapotte tweedehands clamp op voor "nieuw". Oktober 2018 van miserie verkocht, en de zaak zit nu voor het gerecht. Ik heb het gehad met zulke exoten. 

Ah, dat verklaart de stilte.

Ik wist niet dat Lotus op het niveau van wijlen TVR zat qua onderhoud.

Maar dat is dan nog een geval van slechte service. Ik heb eens het onderhoudsschema van een McLaren gezien. Gesteld dat dat correct onderhouden wordt dan hebt ge er nog 2 nodig om te blijven rondrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal wat relatief, ik heb 7 jaar met Lotus gereden en zoveel problemen heb ik niet gehad:
- raam mechanisme
- relais van het elektrisch circuit
- catalysator kapot
- Ohlins revisie

Die 2 laatste hebben dan zelfs niets met Lotus specifiek te maken.
Je moet daar wat chance mee hebben, met een degelijk merk daily kan je evenveel of meer problemen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben nooit in uw bodywork gereden .... en naar waar moet je als je iets hebt : Oostende . Aka een hele dag verlof telkens weer ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, carrosserie schade heb ik nooit gehad en veel dealers zijn er niet. Afwegen elk voor zich, voor- en nadelen,....

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ze hebben nooit in uw bodywork gereden .... en naar waar moet je als je iets hebt : Oostende . Aka een hele dag verlof telkens weer ....
 

Dat is dan omdat je persé zo ver wilt rijden. Alle sympathie voor Thierry, maar zelf zou ik het ook niet kunnen opbrengen om steeds zo ver te moeten rijden.

9 jaar en 4 Lotussen verder en ik moet zeggen dat ik nog geen noemenswaardige problemen gekend heb. Ik moet wel toegeven dat ik zeker geen kilometervreter met de Lotus, maar ik spreek toch over meer dan 30.000 km. Maar het is inderdaad zo dat je niet de enige bent die belachelijk lang moet wachten achter een clam. Dat hangt van periode tot periode af, maar soms is het inderdaad een ramp. Je zult natuurlijk maar net het vlaggen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, thiva said:

Dat is dan omdat je persé zo ver wilt rijden. Alle sympathie voor Thierry, maar zelf zou ik het ook niet kunnen opbrengen om steeds zo ver te moeten rijden.

9 jaar en 4 Lotussen verder en ik moet zeggen dat ik nog geen noemenswaardige problemen gekend heb. Ik moet wel toegeven dat ik zeker geen kilometervreter met de Lotus, maar ik spreek toch over meer dan 30.000 km. Maar het is inderdaad zo dat je niet de enige bent die belachelijk lang moet wachten achter een clam. Dat hangt van periode tot periode af, maar soms is het inderdaad een ramp. Je zult natuurlijk maar net het vlaggen hebben.

Waar moet je dan naartoe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, thiva zei:

Dat is dan omdat je persé zo ver wilt rijden. Alle sympathie voor Thierry, maar zelf zou ik het ook niet kunnen opbrengen om steeds zo ver te moeten rijden.

9 jaar en 4 Lotussen verder en ik moet zeggen dat ik nog geen noemenswaardige problemen gekend heb. Ik moet wel toegeven dat ik zeker geen kilometervreter met de Lotus, maar ik spreek toch over meer dan 30.000 km. Maar het is inderdaad zo dat je niet de enige bent die belachelijk lang moet wachten achter een clam. Dat hangt van periode tot periode af, maar soms is het inderdaad een ramp. Je zult natuurlijk maar net het vlaggen hebben.

Voor een auto van 113.000 euro kan dat gewoon niet (meer). 

Ik zou direct naar Antwerpen gaan hoor, maar voor (intensief) circuitgebruik moet je wel naar Oostende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Timo zei:

Waar moet je dan naartoe?

FKM in Kontich, Janssens in Vremde, Lotus Wallonie tegen Luik.

Maar ik snap @Jokke_vlo zijn punt. Verhiest is de man met de track-ervaring. Janssens heeft ook heel wat track-ervaring, maar is natuurlijk geen officiële dealer. Wel iemand met kennis van zaken.

49 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Voor een auto van 113.000 euro kan dat gewoon niet (meer). 

Ik zou direct naar Antwerpen gaan hoor, maar voor (intensief) circuitgebruik moet je wel naar Oostende.

Daar heb je wel 2 keer een punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Vicious zei:

https://uk.motor1.com/news/303479/tvr-griffith-pushed-back-until-2020/

Nog wat wachten!

Wie heeft een idee wat dat gaat kosten?

Iemand hier die durft om dat te kopen?

@ir_fuel @Lefty @Porker @bt. @Jokke_vlo @flupke73

Da’s niet meteen iets voor mij, ik ben geen hardcore ‘driver’ die dag in dag uit zinnenprikkelend onderweg wil zijn. Ik hou wel van een minimum aan comfort, een uitlaatsound die ik met de druk van een knop wat luider kan zetten en weer stiller voor een lange autostraderit, een rijhulpsysteem en wat multimedia hier en daar,... ;)

Als gelegenheidswagen zou me dat soms wel bekoren, denk ik. Maar de kost die daarmee gepaard gaat heb ik er allerminst voor over. Geef me dan maar een oldtimer die amper geld kost om stil te staan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn ding gevonden, dit zou een 2de maxie zijn, wss beter rijden maar dat plezier is al ingevuld

De Belgische dealer gaat hier een cruciale rol spelen, wie durft dat aan, met een Brexit er boven op...

en gaat die dealer in een voorraad wisselstukken investeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/2/2019 at 12:23 PM, Vicious said:

https://uk.motor1.com/news/303479/tvr-griffith-pushed-back-until-2020/

Nog wat wachten!

Wie heeft een idee wat dat gaat kosten?

Iemand hier die durft om dat te kopen?

@ir_fuel @Lefty @Porker @bt. @Jokke_vlo @flupke73

Zie Jokke zijn uitleg over waarom niet.

Dat gaat bij TVR alleen maar 1000 keer erger zijn. Dat is goed om in uw garage te zetten en naar Cars and Coffee te rijden. Voor de rest .... doe mij maar een "massa product". Minder exclusief maar het zal tenminste (blijven) marcheren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Gerelateerde inhoud

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid