wabe 1.018 Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 tja de schade zal 15% zijn zoals inde kleine letters staat... maar dat is nog altijd minder dan de VAA op het eerste jaar. Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Wat DDke bedoelt is dat je enkel in orde bent indien je van je werkgever een papier hebt waaruit blijkt dat hij je geen auto in BE ingeschreven kan/mag geven. Heb ik. Moet ten alle tijden zelfs in het voertuig aanwezig zijn. Quote
Corneel 2.586 Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 Heb daarstraks effe snel een poging ondernomen om te zien wat nu het interessantste is (er vanuit gaande dat we in Belgie blijven) tussen privé of op de zaak de auto houden.Dat is nog niet zo evident gezien het aantal parameters. Zal mij nekeer een deftig excelleke moeten opstellen :? Hoe zit dat trouwens met bewezen beroepskilometers die je privé aanrekent aan je zaak. 100% aftrekbaar, 75% of ook in functie van de CO2 van de auto? Ik dacht 100% maar nu ben ik daar niet zo zeker meer van. Had ook iets gelezen van 30% van dat bedrag is beschouwd als benzine en dus 75% aftrekbaar, en de rest volgens de geldende regels. Iemand? Die 33 cent dient opgesplitst te worden in 30% brandstof en 70% andere autokosten. De 30% moet je dan 75% beperken zoals alle brandstofkosten voorersonenwagens. Die 70% moet je beperken adhv CO2 uitstoot. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 9 december 2011 Auteur Geplaatst: 9 december 2011 Die 33 cent dient opgesplitst te worden in 30% brandstof en 70% andere autokosten.De 30% moet je dan 75% beperken zoals alle brandstofkosten voorersonenwagens. Die 70% moet je beperken adhv CO2 uitstoot. Dus als ge een 250g CO2 kar gebruikt moogt ge 70% van de terugbetaalde som ook maar voor 50% aftrekken? Ik ga mij terug ne moto kopen peis ik :? Die nieuwe Ducati lijkt me wel wat. Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Mag je een eenmanszaak hebben en tegelijk in bijberoep zaakvoerder van bvba zijn? Facturatie wat verdelen zodat er genoeg inkomsten als zelfstandige zijn om je loon te behouden en je kar voor 75 procent af te schrijven, en het surplus in de bvba onder te brengen. Geen vaa meer Quote
toere 16.927 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Mag je een eenmanszaak hebben en tegelijk in bijberoep zaakvoerder van bvba zijn? Facturatie wat verdelen zodat er genoeg inkomsten als zelfstandige zijn om je loon te behouden en je kar voor 75 procent af te schrijven, en het surplus in de bvba onder te brengen. Geen vaa meer Ja maak het hier nog wat moeilijker , kan nu al niet volgen:$ Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Es kijken voor plakbvba met camionette en eenmansITzaak met dikke bmw Quote
Corneel 2.586 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Dus als ge een 250g CO2 kar gebruikt moogt ge 70% van de terugbetaalde som ook maar voor 50% aftrekken?Ik ga mij terug ne moto kopen peis ik :? Die nieuwe Ducati lijkt me wel wat. Jup, door met die 33 cent te werken vermijd je het vaa, daar het al een privé auto is. Voor de vennootschap maakt het dus niet echt uit qua kost voor de beroepskm. Je moet dus gaan analyseren wat het goedkoopst is: - de belasting op het voordeel betalen (of het voordeel betalen aan je vennootschap) en het privé gedeelte aftrekken in je vennootschap - of de auto privé inschrijven en de privé-km zelf dragen. De aftrekbeperkingen gelden voor alle autokosten. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 10 december 2011 Auteur Geplaatst: 10 december 2011 Mag je een eenmanszaak hebben en tegelijk in bijberoep zaakvoerder van bvba zijn? Facturatie wat verdelen zodat er genoeg inkomsten als zelfstandige zijn om je loon te behouden en je kar voor 75 procent af te schrijven, en het surplus in de bvba onder te brengen. Geen vaa meer tuurlijk Alleen gaat geen enkele controleur aanvaarden dat ge een auto voor 75% aftrekt in uw eenmanszaak. 75% van het beroepsgedeelte wel, en dat is weer stof voor discussie Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Voor mij is het probleem opgelost. De M5 is overgenomen door een kennis van een kennis. Ik verlies minimaal aan geld. Nu kijken wat ik dan wel ga bestellen. Quote
GinoV 25 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Voor mij is het probleem opgelost. De M5 is overgenomen door een kennis van een kennis. Ik verlies minimaal aan geld. Nu kijken wat ik dan wel ga bestellen. Is wel spijtig! Is het nu allemaal al zeker dat de plannen doorgaan omtrent de VAA enz? (topic gaat te snel om alles te lezen) Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 ik weet het maar mijn VAA zou 18000 bedragen.... dit is onbetaalbaar. Quote
darkie 10 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 ik weet het maar mijn VAA zou 18000 bedragen.... dit is onbetaalbaar. Kan je niet beter wachten tot er een definitieve regeling is? Voor hetzelfde geld is dit enkel voor de nieuwe inschrijvingen. Quote
Dragon 35 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Dan besteld hij er alsnog eentje hé Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Mijne was sowieso een nieuwe inschrijving hé... en ten andere als de regeling zou meevallen kan ik opnieuw eentje bestellen.... Quote
Phil 12.494 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 (aangepast) Hoe zit het met tweedehands wagens. Hoe wordt daar de waarde van bepaald of is dit ook weer 1/3 volgens het oude systeem? Stel je koop in GB een auto, wordt de catalogusprijs van ginder dan gehanteerd? 10 december 2011 aangepast door Phil Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Voor mij is het probleem opgelost. De M5 is overgenomen door een kennis van een kennis. Ik verlies minimaal aan geld. Nu kijken wat ik dan wel ga bestellen. Eerste slachtoffer al. Hier gaat 't ook besproken worden met de boekhouder, anders vliegt de 911 ook buiten. En we zijn niet de enigste met deze gedachten... Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Eerste slachtoffer al.Hier gaat 't ook besproken worden met de boekhouder, anders vliegt de 911 ook buiten. En we zijn niet de enigste met deze gedachten... Ik heb al de ganse week met de boekhouder zitten oplossingen zoeken... maar op het moment geen gevonden... Quote
darkie 10 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Beste is gewoon afwachten tot er iets definitiefs uit de bus komt. Momenteel allemaal speculatie he. Ik zie wel wat het wordt. Indien zoals gevreesd zal de M3 ook buitengaan, maar tot het zover is ga ik er nog van genieten. Ik hoop alleen dat er snel duidelijkheid gaat komen. Wat het ook zal worden, veel gaan we er niet aan kunnen doen he. De staat zal alleszinds op mijn kap niet veel extra centen verdienen met hun nieuwe regeling. Buiten de M3 zitten we ook met een andere wagen die 2de hands gekocht is in 2009. Benieuwd wat het gaat worden, mss moet die ook de deur uit. Time will tell. Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 G001J z'n maserati ligt ook al buiten, en de GT3 staat ook te koop.... triestig dit Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 10 december 2011 Auteur Geplaatst: 10 december 2011 Allemaal goed en wel, maar wie gaat die auto's dan allemaal kopen? En voor welke prijs nog? Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 (aangepast) En 't is toch nog niet officieel in voege? Of wel? 10 december 2011 aangepast door Tommie Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 10 december 2011 Auteur Geplaatst: 10 december 2011 Tuurlijk niet, maar het probleem is dat ze nog maanden kunnen wachten om dit in te voeren, en dat dan wel invoeren met terugwerkende kracht vanaf 1 januari, als er niks aan verandert. Voor mijn auto loopt de teller dan a rato van 65 euro bruto per dag. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 10 december 2011 Auteur Geplaatst: 10 december 2011 En 't is toch nog niet officieel in voegen? Of wel? In watte trouwens? Is dat niks voor Roger? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.