ICM 24.879 Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Daar valt een mouw aan te passen.Mij vroegen ze in het begin of ik uit Québec kwam. Lang niet geweten of dat was om met mij te lachen of niet:) Toch beter niet Naish de contracten laten opmaken hée. Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Er zou eens een concreet plaatje moeten gemaakt worden van de oplossing... * Kosten oprichting vennootschap in LU * Jaarlijkse kosten aan actief houden firma Op basis daarvan kunnen we per deelnemer de opstartkost en de jaarlijkse vast kost bepalen. Concreet de stappen om het allemaal op te starten en de manier om de verschillende auto's erin te brengen: bestaande auto's, reeds bestelde nog te leveren auto's en nieuwe auto's. Informatie over de mogelijkheden om een auto te renten/leasen in LU. Informatie over de kosten verbonden aan de auto: ik denk aan inschrijvingstaks, wegentaks, verzekeringen,... Quote
ICM 24.879 Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Er zou eens een concreet plaatje moeten gemaakt worden van de oplossing...* Kosten oprichting vennootschap in LU * Jaarlijkse kosten aan actief houden firma Op basis daarvan kunnen we per deelnemer de opstartkost en de jaarlijkse vast kost bepalen. Concreet de stappen om het allemaal op te starten en de manier om de verschillende auto's erin te brengen: bestaande auto's, reeds bestelde nog te leveren auto's en nieuwe auto's. Informatie over de mogelijkheden om een auto te renten/leasen in LU. Informatie over de kosten verbonden aan de auto: ik denk aan inschrijvingstaks, wegentaks, verzekeringen,... Regel 'et. Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Regel 'et. Ik denk dat Dimas ons best een keer op weg kan helpen zeker??? Quote
darkie 10 Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Er zou eens een concreet plaatje moeten gemaakt worden van de oplossing...* Kosten oprichting vennootschap in LU * Jaarlijkse kosten aan actief houden firma Op basis daarvan kunnen we per deelnemer de opstartkost en de jaarlijkse vast kost bepalen. Concreet de stappen om het allemaal op te starten en de manier om de verschillende auto's erin te brengen: bestaande auto's, reeds bestelde nog te leveren auto's en nieuwe auto's. Informatie over de mogelijkheden om een auto te renten/leasen in LU. Informatie over de kosten verbonden aan de auto: ik denk aan inschrijvingstaks, wegentaks, verzekeringen,... Moest er iets uit de bus komen let me know :-) Anders moet de M3 eruit en zou ik geneigd zijn een nieuwe 335i (nieuw model) te bestellen met slechts 169gr co2. Maar eigenlijk dan beter een 320d ofzo wetende dat ge achter 2 jaar toch weer in uw g*t gepakt wordt met de co2 uitstoot van die 335i. Of wachten voor de nieuwe 3 hybrid ofzo.... 140gr co2 en 340pk... Mja tis natuurlijk geen V8 he :-( Quote
ICM 24.879 Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 SARL->SCRL, coöperatieve, zal al geschikter zijn. Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 http://www.vennootschappen.net/luxemburg/ Quote
Dimas 14 Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Ik ben er helaas sinds oktober weg en directe lijnen zijn er niet meer. Op zich is het allemaal wel straightforward maar in Lux. heb je toch begeleiding nodig. Een KPMG bijv. als het wat mag kosten maar in dit geval best een lokale belastingconsulent. Wantrouw wel die websites die bestaande Lux. venn. verkopen en ook een Ltd. (Limited) is om verschillende redenen een afrader. Dit is nogal maatwerk dus ik denk dat best eerst eens de koppen bij elkaar worden gestoken als het zover komt8) Quote
ICM 24.879 Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Ik ben er helaas sinds oktober weg en directe lijnen zijn er niet meer. Op zich is het allemaal wel straightforward maar in Lux. heb je toch begeleiding nodig. Een KPMG bijv. als het wat mag kosten maar in dit geval best een lokale belastingconsulent. Wantrouw wel die websites die bestaande Lux. venn. verkopen en ook een Ltd. (Limited) is om verschillende redenen een afrader. Dit is nogal maatwerk dus ik denk dat best eerst eens de koppen bij elkaar worden gestoken als het zover komt8) Idd. Die websites noem ik niet echt professioneel. Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Waren de eerste treffers... Ging ik sowieso niet doen hoor... Quote
Dimas 14 Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Duitsland is eventueel ook een mogelijkheid. KfZ Steuer is daar ook belachelijk laag. Hoe het daar voor de rest fiscaal zit, dat week ik niet. Duitse platen vallen wel net iets minder op dan Luxemburgse... Ik hoor nog eens rond een dezer... Quote
thor 217 Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 ik volg intens, mooi om te lezen hoe de belgische breinen volop aan het werk zijn:) Count me in voor aandeelhouder in een vennootschapsconstructie. Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 7 december 2011 Auteur Geplaatst: 7 december 2011 Ik zie nog altijd niet hoe je die LUX firma van fondsen gaat voorzien. Wees er maar zeker van dat als je daar gewoon "managementfee" facturen gaat schrijven naar je Belgische zaak dat dat spelletje niet zal blijven duren als je controle krijgt. Vage factuuromschrijvingen zijn verboden, en ze zijn ook niet achterlijk bij de fiscus. Facturen betalen voor niet-uitgevoerde werken is nog altijd fraude denk ik Quote
Corneel 2.586 Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Ik zie nog altijd niet hoe je die LUX firma van fondsen gaat voorzien. Wees er maar zeker van dat als je daar gewoon "managementfee" facturen gaat schrijven naar je Belgische zaak dat dat spelletje niet zal blijven duren als je controle krijgt. Vage factuuromschrijvingen zijn verboden, en ze zijn ook niet achterlijk bij de fiscus. Facturen betalen voor niet-uitgevoerde werken is nog altijd fraude denk ik Hou er vooral rekening mee dat de fiscus het anti-misbruik artikel (344 WIB92) zal laten herschrijven zodat ze contracten nog gemakkelijker kunnen herkwalificeren. De verplichting dat de rechtsgevolgen na herkwalificatie hetzelfde moeten zijn zal wegvallen. (dit oa. voor de vruchtgebruikconstructies) En wees maar zeker dat ze de Luxemburg constructies tegen het licht zullen houden. Ik vrees voor een serieus deksel op de neus en dat je gaat mogen procederen om het erdoor te krijgen. Quote
RRD 9.535 Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Topic ff doorgelezen. Denken jullie nu echt dat zo'n Luxemburg constructie haalbaar is? Gewoon privé gaan rijden, in plaats van zakelijk. In Nederland betaal je je al jaren blauw aan een firmaslet, namelijk 25% v/d catalogusprijs wordt opgeteld bij je brutoloon. Quote
ICM 24.879 Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Ik zie nog altijd niet hoe je die LUX firma van fondsen gaat voorzien. Wees er maar zeker van dat als je daar gewoon "managementfee" facturen gaat schrijven naar je Belgische zaak dat dat spelletje niet zal blijven duren als je controle krijgt. Vage factuuromschrijvingen zijn verboden, en ze zijn ook niet achterlijk bij de fiscus. Facturen betalen voor niet-uitgevoerde werken is nog altijd fraude denk ik Managementfee zonder facturen. Desnoods laat je de BE firma geld lenen aan jezelf. Niet interessant, maar nog altijd interessanter dan de klassiek VAA. Topic ff doorgelezen.Denken jullie nu echt dat zo'n Luxemburg constructie haalbaar is? Gewoon privé gaan rijden, in plaats van zakelijk. In Nederland betaal je je al jaren blauw aan een firmaslet, namelijk 25% v/d catalogusprijs wordt opgeteld bij je brutoloon. Ja. Voor een stuk is het ook een princiepskwestie. Al kost het 75% van wat het hier zou kosten, het is leutig en het blijft winst. Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Ik zou eens moeten informeren, maar normaal kan ik zonder probleem een deel van mijn maandelijkse facturen vanuit die LU firma laten komen om op die manier fondsen daar te krijgen. Nog eens nagedacht erover en al op één iets praktisch... Iedere deelnemer krijgt een eigen rekening waarmee hij werkt om zijn kosten van zijn karren te betalen. Iedereen zorgt zelf voor de fondsen van zijn auto. Weet iemand wat perso platen kosten in LU??? Anders allemaal plaatje AM 0001 en zo verder Ga vandaag ook eens mijn licht opsteken bij KBC of ik op eenvoudige wijze mijn renting kan overzetten naar een andere firma. En of het een probleem als die firma nu toevallig een LU-firma is Quote
ICM 24.879 Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Ik zou eens moeten informeren, maar normaal kan ik zonder probleem een deel van mijn maandelijkse facturen vanuit die LU firma laten komen om op die manier fondsen daar te krijgen. Ook een mogelijkheid natuurlijk. Wat bedoel jij met 'een deel van mijn maandelijkse facturen'? Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Ook een mogelijkheid natuurlijk.Wat bedoel jij met 'een deel van mijn maandelijkse facturen'? 2 dagjes factureren vanuit LU voor mijn autokosten te dekken of zoiets... Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 2 dagjes factureren vanuit LU voor mijn autokosten te dekken of zoiets... Om. Quote
ICM 24.879 Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 2 dagjes factureren vanuit LU voor mijn autokosten te dekken of zoiets... Dat wel, maar hoeveel facturen maak jij misschien per maand? Quote
ICM 24.879 Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Om. Ik hoopte ergens op een inhoudelijke bijdrage. Vreemd? Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Ik hoopte ergens op een inhoudelijke bijdrage. Vreemd? In dit topic heb ik niks beters te zeggen dan 'om'. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 Bij welke van de voorvermelde punten kan de term 'fraude' worden gebruikt? Quote
ICM 24.879 Geplaatst: 8 december 2011 Geplaatst: 8 december 2011 In dit topic heb ik niks beters te zeggen dan 'om'. om mani padme hum Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.