Ga naar inhoud

Mercedes SL R231


Martini Racing

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
Over de specs willen ze voorlopig alleen maar kwijt dat de V8 537 pk levert. Of dat vermogen komt uit de nieuwe BiTurbo 5.5 liter V8 of uit de oude ongeblazen 6.2 liter V8 verklapt Mercedes niet.

Wel verklappen ze dat het verbruik van de nieuwe SL63 AMG maar liefst 30% lager ligt dan bij zijn voorganger. Ga er dus maar vanuit dat er een geblazen V8 onder de motorkap ligt. Ook is de nieuwe SL63 AMG maar liefst 125 kilo lichter dan zijn voorganger.

Mercedes-SL63-AMG-Barcelona-03.jpg

Mercedes-SL63-AMG-Barcelona-02.jpg

Mercedes-SL63-AMG-Barcelona-01.jpg

Mercedes-SL63-AMG-Barcelona-04.jpg

http://www.autoblog.nl/mercedes-sl63-amg-onthuld-in-barcelona#post-49033

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
100k :lol:

zouden er verkocht raken?

Was de vorige dan zoveel goedkoper?

Trouwens de nieuwe BMW '6 heeft toch ook een catalogusprijs van om en bij de 100k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het echt jammer vinden dat de kont bij de R231 zo een beetje af hangt.

Als je nog eens bij ons komt moet je best niet naar de SL gaan kijken.

Zwart zonder AMG pack :( Daar valt het nog harder op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog eens bij ons komt moet je best niet naar de SL gaan kijken.

Zwart zonder AMG pack :( Daar valt het nog harder op.

Laatste keer dat ik bij jullie was reden ze net een CL500 binnen in de carrosserie. Wat een auto :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het echt jammer vinden dat de kont bij de R231 zo een beetje af hangt.

²²²

kont, achteroverhang en de rechtstaande grill met de grote achterliggende koplampen kunnen me nog niet echt bekoren. Beetje jammer na de R230 die zo knap was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was de vorige dan zoveel goedkoper?

Trouwens de nieuwe BMW '6 heeft toch ook een catalogusprijs van om en bij de 100k.

de 230 kwam als 350 voor een grote 80k als ik me niet vergis. En dat was in fiscaal vriendelijkere tijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Zou het kunnen dat de SL echt slecht verkoopt? 10 jaar geleden meen ik mij te herinneren toch regelmatig nieuwe SL's te zien rijden, niet alleen in CH maar ook bij ons. Nu heb ik bwvs al meer AMG GT's gezien dan het nieuwe model

Link naar reactie
Delen op andere sites

het type dat vroeger een SL kocht voor zijn vrouw, die koopt nu een RR sport of zoiets.

 

En zij die vroeger met een SL reden, die zijn nu 70 en ouder en willen 4 deuren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeleken met de oude SL's is het wel een gedrocht geworden. 

 

Destijds had je gewone Mercedessen (MET hun kwaliteiten, maar ook vaak zonder enige greintje exotisme) en dan had je dat ene model dat die Mercedes kwaliteit combineerde met een schitterende lijn en exclusiviteit. Een zeldzaam voorkomen.

 

Tegenwoordig wil elke Mercedes er exotisch uitzien en moet ik geen SL meer kopen om een Mercedes te hebben die er niet saai uitziet. En anderzijds is Mercedes zijn kwaliteit dik kwijt (over de gehele lijn. Punt).

 

Geen wonder dus dat deze voor geen meter verkoopt. Zelfs hier aan de Azurenkust en in Monaco zie je haast geen SL's rijden. C-coupes, E-cabrios, GT's, SLS'en, ... met hopen. Ben deze week elke dag in Monaco geweest en ik herinner me niet 1 SL te hebben zien rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid