Carlito 6.325 Geplaatst: 22 november 2015 Geplaatst: 22 november 2015 Lol - vantage: maken ze dat nog? - corvette: enkel pooiers kopen dat - California: vind ik hors categorie tgo een SL - maar dat zullen SL fans wel tegenspreken - Gran turismo/cabrio: nieuw model komt er aan Daarom dat ik in mijn originele post (in uw quote heb je het aangepast) daar die "uiteraard" staan hebben. Minder dan de 911 en F-type Maar meer dan XK Uiteraard meer dan "insert uw lijstje, met de verklaring waarom de uiteraard. California is inderdaad "hors categorie" wegens Ferrari. Al de rest ook, Maser en Aston in positieve zin, Corvette in negatieve zin. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 22 november 2015 Geplaatst: 22 november 2015 Een SL zie ik als een supercomfortabele roadster met een topafwerking, en superbetrouwbaar. Ik heb de SL altijd graag gezien, en ook deze generatie vind ik top qua looks. 2 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 november 2015 Geplaatst: 23 november 2015 Een SL zie ik als een supercomfortabele roadster met een topafwerking, en superbetrouwbaar. Ik heb de SL altijd graag gezien, en ook deze generatie vind ik top qua looks. Wat ik hoger al zei: de SL was een cabrio met de Mercedes kwaliteiten. Nu is er echter de S Cabrio daarvoor en die ziet er stukken beter uit... Quote
vince522 2.494 Geplaatst: 23 november 2015 Geplaatst: 23 november 2015 Zie de SL gewoon als een combinatie van S QP en GT, terwijl de ene een comfy cruiser is voor 4 volwassen en de andere een sportwagen is voor 2 pers, is de SL een comfy cruiser voor 2 personen. De meeste 60-plussers hebben geen nood aan 4 zitplaatsen en willen comfortabel in- en uitstappen zonder op autogespot.be te staan. Enige concurrentie mijns inziens is de Jag XK en de 6-reeks. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 november 2015 Geplaatst: 23 november 2015 SL is 2 zitter S is 4. Ik denk niet dat veel klanten daar van wakker liggen. De verkoopscijfers zijn er in elk geval naar... Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 23 november 2015 Geplaatst: 23 november 2015 Wat ik hoger al zei: de SL was een cabrio met de Mercedes kwaliteiten. Nu is er echter de S Cabrio daarvoor en die ziet er stukken beter uit... De S zal groter en zwaarder zijn. Moest ik de achterbank niet nodig hebben, zou ik toch voor de SL gaan. De S coupé is wel zo onwaarschijnlijk knap. Moest ik meer budget gehad hebben, dan had ik er een besteld voor mij als daily. Met een 400 was ik content geweest. Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 23 november 2015 Geplaatst: 23 november 2015 Ik heb ooit de kans gehad om de sl naast de Sls te testen en met mijn GT kan ik ook wel vergelijken Een sl is een super-de-luxe GT die geschikt is voor mensen die zeer graag in de watten gelegd worden Sls en GT zijn teveel sportauto voor die mensen Ik vind de sl super rijden maar ik ben er nog niet oud genoeg voor Btw een Ferrari california is nu toch ook niet moeders mooiste met dat ijzeren dak en daar wringt het schoentje bij de sl Het design moet aangepast zijn aan die dakconstructie en daar kan je geen mooie auto van maken Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 23 november 2015 Geplaatst: 23 november 2015 Klopt. Beter is zoals vroeger, een stoffen dak, en een hardtop voor in de winter, met een takeltje om tegen het plafond van de garage te monteren. Super! Ik ben ook altijd zot geweest van de SL, en denk ook dat de kans groot is dat ik er ooit eentje zal kopen. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 23 november 2015 Geplaatst: 23 november 2015 Ik vind niet dat dat klopt. Een stalen plooidak staat niet gelijk aan een lelijke auto, en Mercedes-Benz is net het merk dat dat al meermaals bewezen heeft. De eerste SLK had ook 'n stalen plooidak en zag er fantastisch uit, vind ik persoonlijk. Geblokt, maar wel zuiver van design. De vorige SL had ook 'n stalen plooidak en die zag er (smaak is persoonlijk) fantastisch uit. Geen bochels, geen te onevenwicht. Op een bepaald moment is Benz echter een designrichting ingeslagen en zelfs bovenstaande R230 werd met de 2e facelift plots geen knap ding meer. De auto werd er (op z'n zachtst gezegd) niet knapper mee. Dat is toen ook in 't lang en in 't breed besproken op de fora, ook door ons allemaal. De vervanger daarvan (R231) heeft die designtrend verder proberen zetten en zelfs versterkt. Het resultaat kennen we. Problemen met visueel onevenwichtig (te lange overhangen gecombineerd met een platgeslagen inteelt-smoelwerk). 't Is gewoon een lelijk spellement en de verkoopcijfers zijn er naar. In dat opzicht vind ik de facelift van de R231 eigenlijk wél geslaagd: ook al is 't nog altijd geen knappe auto (daarvoor zit de basis te verkeerd), is 'ie wel beter geworden, imo. 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 23 november 2015 Geplaatst: 23 november 2015 Doe me toch maar een R129. 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 23 november 2015 Geplaatst: 23 november 2015 Ik begin plots weer te snappen dat gij diene peet zijt die zijn 911 GTS van die Ami-style deepdish concave foorvelgen wil voorzien, alsook van een ducktail of zelfs nog erger: van zo'n carbon lip achteraan. Juste! 2 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 23 november 2015 Geplaatst: 23 november 2015 Oh yes, en deze prachtige velgen voor onder mijn komende Mercedes... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.