Ga naar inhoud

Mercedes SL R231


Martini Racing

Aanbevolen berichten

Ik heb een 535d GT gereden, wel al een hele tijd terug (kort na introductie) en dat rijdt zoals een '7 toen reed, vond ik. Zeer comfortabel, sereen en wel wat gezapig. Je zit alleen wat hoger dan in een '7 en de instap is iets makkelijker. Het ruimte-gevoel binnenin de auto (vooraan) is fantastisch. De koffer vond ik omslachtig, maar ik snap waarom ze gekomen zijn tot de oplossing die er nu is daarvoor. Als je veel km moet doen voor 't werk en je zit graag ruim en comfy, dan is dat allerminst en verkeerde auto, integendeel. Ik heb ook met de R-klasse gereden en dat rijdt nog afstandelijker en zweveriger, minder goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een neerklapbare achterbank waarvoor je eerst de achterbank moet neerklappen en dan nog es een tussenschot?  :huh:   Ik vond het erg prachtisch.

 

En een verhoogde 7 beschrijft het inderdaad goed. De 7 vind ik nog altijd goed rijden, maar deze heeft me toch verschillende keren de daver op het lijf gejaagd. 

Als ik een 7 wil, dan koop ik wel een 7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg. De oospronkelijke betekenis van Gran Turismo is bij deze auto wel compleet zoek, in dat opzicht is 't een verkeerde naam.

 

En idd heel dat gedoe met die achterzetels is me ook een raadsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een neerklapbare achterbank waarvoor je eerst de achterbank moet neerklappen en dan nog es een tussenschot?  :huh:   Ik vond het erg prachtisch.

 

En een verhoogde 7 beschrijft het inderdaad goed. De 7 vind ik nog altijd goed rijden, maar deze heeft me toch verschillende keren de daver op het lijf gejaagd. 

Als ik een 7 wil, dan koop ik wel een 7.

Je hebt een 7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou niet slim zijn om een model dat ze met opzet onder de merknaam AMG brengen, alsnog met zachtere motoren te brengen. M'n kop eraf als dat goedgekeurd geraakt...

 

't Stomme is dat ze ook met de SLK niet verder kunnen, die is bijna even lelijk en verkoopt bijna net zo weinig als z'n grote broer. Anders konden ze daar nog een zescilinder in leggen (misschien bestaat dat zelfs, geen idee).

Link naar reactie
Delen op andere sites

de startprijs van een SL 500 ligt in BE iets boven die van een AMG GT. Misschien heeft dat er iets mee te maken?

Net bekeken, best frappant.

 

Ik zou niet weten waarom je nog een SL500 zou kopen als je een AMG GT voor die prijs kunt krijgen (er van uitgaande dat je toch diepe zakken hebt), wat daarnaast de mooiere auto is. 

 

Een gewone SL moet je al kunnen hebben voor/vanaf 75-80k euro maar MB heeft zichzelf compleet uit dat segment geprijsd. Dan houdt het snel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou niet slim zijn om een model dat ze met opzet onder de merknaam AMG brengen, alsnog met zachtere motoren te brengen. M'n kop eraf als dat goedgekeurd geraakt...

 

't Stomme is dat ze ook met de SLK niet verder kunnen, die is bijna even lelijk en verkoopt bijna net zo weinig als z'n grote broer. Anders konden ze daar nog een zescilinder in leggen (misschien bestaat dat zelfs, geen idee).

 

SLK (wordt SLC) komt ook een facelift van volgend jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SLK (wordt SLC) komt ook een facelift van volgend jaar.

Ze gaan daar het bedrag van de E-klasse facelift tegen mogen smijten om 'm compleet te restylen, zoniet voorspel ik die auto opnieuw te floppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net bekeken, best frappant.

 

Ik zou niet weten waarom je nog een SL500 zou kopen als je een AMG GT voor die prijs kunt krijgen (er van uitgaande dat je toch diepe zakken hebt), wat daarnaast de mooiere auto is. 

 

Een gewone SL moet je al kunnen hebben voor/vanaf 75-80k euro maar MB heeft zichzelf compleet uit dat segment geprijsd. Dan houdt het snel op.

 

SL en AMG GT zijn totaal niet te vergelijken. Het cliënteel ook niet.

 

Heb eens gezocht naar de specifieke verkoopcijfers van de SL, maar die geven ze nergens vrij, staan altijd samen met S-klasse of andere modellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SL en AMG GT zijn totaal niet te vergelijken. Het cliënteel ook niet.

 

Heb eens gezocht naar de specifieke verkoopcijfers van de SL, maar die geven ze nergens vrij, staan altijd samen met S-klasse of andere modellen.

In Duitsland (ADAC) niet. Heb daar onlangs nog cijfers voor opgezocht van de '7.

 

Edit, even opgezocht. Cijfers van KBA.de: in gans 2014 werden er in gans Duitsland 989 Mercedes SL ingeschreven (-31% tov. 2013). Recentere cijfers zijn er nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan daar het bedrag van de E-klasse facelift tegen mogen smijten om 'm compleet te restylen, zoniet voorspel ik die auto opnieuw te floppen.

 

De facelift zoals de 211 gekregen heeft gaan ze daar no-way tegensmijten, hebben ze toen met de R230 ook niet gedaan, terwijl die ongeveer dezelfde grote problemen had.

 

En de SLK flopt niet he, was in 2013 en 2014 marktleider in Europa in zijn segment.

 

SLK 2013: 12.594 stuks

SLK 2014: 11.114 stuks

 

TT 2013: 12.331 stuks

TT 2014: 9768 stuks

 

Z4 2013: 5.970 stuks

Z4 2014: 5.373 stuks

 

Een model dat in Europa het dubbele verkoopt van zijn voornaamste concurrent (en meer exemplaren dan bvb MX-5, RCZ, Boxster, Cayman) valt moeilijk een flop te noemen. Markt is dood, dat klopt, maar SLK an sich is geen flop.

Marktaandeel 2014 is 12% afgenomen tov 2013, maar de markt is gekrompen met 17%

Enige in die markt die gestegen zijn zijn de Lotus elisen en Exige.

 

SL is wat anders, die verkoopt een pak minder dan de F-type en de 911. Maar hij verkoopt nog altijd wel meer dan de Jaguar XK. En uiteraard ook meer dan de Vantage, Corvette, California en GranTurismo/GranCabrio. En verkoopcijfers zijn gedaald met 22% in een markt die met 9% is gestegen.

 

Jammer dat bij de cijfers die ik hier heb de 6-reeks er niet bijstaat, om een rechtstreeks vergelijk te hebben.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge hebt gelijk.

 

Goed dat je op "vind ik leuk" geklikt hebt, in eerste instantie klonk dat als "ja jong, kzal u gelijk geven, dan stopt ge met uw Merk te verdedigen" :D

 

Ben op deze site gestoten: http://left-lane.com/

 

Mooie  website, en in mijn ogen interessant om te bekijken al die segmenten met hun marktleiders etc.

 

Als ik dan de verkoop in Europa bekijk van de SL sinds 1997 zitten ze gemiddeld aan 5.314 stuks per jaar. Maar 2002-2003 waren topjaren, en de enige die boven de 10.000 stuks zaten.

 

http://left-lane.com/european-car-sales-data/Mercedes-Benz/Mercedes-Benz-SL/

 

Ik ben natuurlijk die-hard fan van de SL-reeks, maar is het zo een ramp voor een merk om een model te hebben dat +/- 2.000-3.000 stuks per jaar verkoopt? G-klasse verkoopt ook "maar" zoveel, maar daar hoor je dat niet als reden waarom ze dat model zouden moeten stoppen.

Niet vergeten dat dat karren zijn van +100.000 euro gemiddeld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is there a MB fanatic in the house? :ninja:

 

TT is ook de minst mooie van de 3.

 

Valt het op? :oops:

 

Ik probeer nochtans alles redelijk nuchter te bekijken. Uiteraard ga ik automatisch meer "credit" geven aan Mercedes, het is mijn werkgever, ik zit er heel de dag in en ik voel me er thuis in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SL is wat anders, die verkoopt ook meer dan de Vantage, Corvette, California en GranTurismo/GranCabrio.

Lol

- vantage: maken ze dat nog?

- corvette: enkel pooiers kopen dat

- California: vind ik hors categorie tgo een SL - maar dat zullen SL fans wel tegenspreken :)

- Gran turismo/cabrio: nieuw model komt er aan

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol

- vantage: maken ze dat nog?

- corvette: enkel pooiers kopen dat

- California: vind ik hors categorie tgo een SL - maar dat zullen SL fans wel tegenspreken :)

- Gran turismo/cabrio: nieuw model komt er aan

Geen Maser cabrio meer, dus geen concurrentie voor SL.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid