Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eerste vraag, wat met reisbijstand?

Als je de kleine lettertjes van standaard reisbijstand begint te lezen, dan valt op dat gemotoriseerde events dikwijls zijn uitgesloten.
Al spreekt men wel dikwijls over races/wedstrijden/rally's/raids. Maar dat zijn volgens mij steeds events met een competitie element (om ter eerst/snelst/...).
Wat bij onze reis dus absoluut niet het geval is... (beetje "mottig" wel dat de organisatie het "Raid des Pyrenees" heeft genaamd... :D ipv Ballade a moto des Pyrenees ofzo... )

image.png.e09956e43bd3f2a44523a46f976a8100.png

Iemand tips/ideeën?
Zoeken naar speciale reisbijstand die zeker wel zulke zaken dekt? (meer gericht op "extreme sporten")
Of er van uit gaan dat ze het wel zullen dekken wegens geen wedstrijdelement? Of contact opnemen om het op papier te proberen krijgen of we al dan niet gedekt gaan zijn?

Geplaatst:

Machtig!!!!!! Ik volg je voorbereiding en avontuur met spanning.
Is helemaal wat ik ook graag zou doen (mogelijks ter voorbereiding van de Zijderoute?)

Je vraag qua reisbijstand: welke maatschappij / polis is dat?
(Ik vertrouw op dat vlak op mijn DKV + EuropAssistance + D.A.S.)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Lap, ik zie @gTa volgend jaar mee rijden met zijn Honda Valkyrie 😂

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Geplaatst:

What's not to like?? 😄 

Net even gelezen, maar 200km per dag klinkt al vrij stevig voor offroad rijden. Ik ga er niet vanuit dat het allemaal supereenvoudige brede gravelpaden zijn, dus dan ben je ook wel wat uren per dag aan het rijden. 

Enjoy!

Geplaatst:

Coole trip.

Geplaatst:
10 uren geleden, gTa zei:

Machtig!!!!!! Ik volg je voorbereiding en avontuur met spanning.
Is helemaal wat ik ook graag zou doen (mogelijks ter voorbereiding van de Zijderoute?)

Je vraag qua reisbijstand: welke maatschappij / polis is dat?
(Ik vertrouw op dat vlak op mijn DKV + EuropAssistance + D.A.S.)

Net bij Europe Assistance eens gekeken:

image.png.3e04acdc41d4d1f3b49c92cb532d0f4f.png

Daar staat het woord "wedstrijd" er wel duidelijk bij. Wat mijn trip in géén geval is.
Maar de vraag is maar hoe breed men wedstrijd beschouwt natuurlijk... Zou jouw 100 col avontuur ook niet onder een wedstrijd gecatalogeerd worden door de verzekering als er iets mis gaat, en ze liever niet met geld over de brug komen...

Geplaatst:

Vragen zou ik zeggen.

Geplaatst:
15 minuten geleden, gewoon ik zei:

Vragen zou ik zeggen.

Zonet gebeld. Volgens persoon aan telefoon wel (gezien er geen klassement/wedstrijd aspect is).
Normaal krijg ik straks voorstel doorgestuurd, daar ga ik wel nog even op reply'en met linkje naar de site van Raid Des Pyrenees, en vragen voor schriftelijke/mail bevestiging dat dit gedekt wordt. Want aan telefoon kan je veel beloven...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Heerlijke trip!

Geplaatst:
5 uren geleden, jan.van.gent zei:

Daar staat het woord "wedstrijd" er wel duidelijk bij. Wat mijn trip in géén geval is.
Maar de vraag is maar hoe breed men wedstrijd beschouwt natuurlijk... Zou jouw 100 col avontuur ook niet onder een wedstrijd gecatalogeerd worden door de verzekering als er iets mis gaat, en ze liever niet met geld over de brug komen...

Neen, is geen wedstrijd. Wedstrijden zijn events waarbij tegen de klok wordt gereden. Een event zoals de 100colls kent wel een competitief element, maar speelt zich volledig op de openbare weg af, zonder dat een opgelegde route moet worden gevolgd, waarbij de verkeersregels moeten worden gerespecteerd, etc.

Geplaatst:
4 minuten geleden, gTa zei:

Neen, is geen wedstrijd. Wedstrijden zijn events waarbij tegen de klok wordt gereden. Een event zoals de 100colls kent wel een competitief element, maar speelt zich volledig op de openbare weg af, zonder dat een opgelegde route moet worden gevolgd, waarbij de verkeersregels moeten worden gerespecteerd, etc.

Klopt, maar volgens die aan de telefoon was "een competitief element/ranking" al voldoende om onder de categorie "wedstrijd/race" te vallen. Enfin, zoals eerder gezegd, aan de telefoon kunnen ze beweren wat ze willen. Maar ik ga er past "gerust" in zijn dat ik het op papier heb dat ze akkoord gaan om dit te dekken. :D 

Geplaatst:
30 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Klopt, maar volgens die aan de telefoon was "een competitief element/ranking" al voldoende om onder de categorie "wedstrijd/race" te vallen. Enfin, zoals eerder gezegd, aan de telefoon kunnen ze beweren wat ze willen. Maar ik ga er past "gerust" in zijn dat ik het op papier heb dat ze akkoord gaan om dit te dekken. :D 

Mjah, ik heb niet gebeld naar EuropAssistance, mogelijks hoorde ik dan hetzelfde.

Sowieso: als je panne hebt en je belt hen op, dan hoef je niet te vermelden dat je aan iets deelnam, toch?

Geplaatst:
2 minuten geleden, gTa zei:

Mjah, ik heb niet gebeld naar EuropAssistance, mogelijks hoorde ik dan hetzelfde.

Sowieso: als je panne hebt en je belt hen op, dan hoef je niet te vermelden dat je aan iets deelnam, toch?

Bij mij is het niet voor panne. Wegbijstand moet ik niet hebben, want de sleepdienst komt toch niet van de verharde weg af. De organisatie voorziet zelf depannage.
Het is in geval van (grote) kwetsuur. Als ze met een heli je van de berg moeten halen ofzo. Dat zijn dan al rap serieuze facturen, waarbij ik mij kan voorstellen dat de verzekering wel al eens moeite doet om wat dieper te graver, vooraleer uit te betalen...

Geplaatst:
10 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Bij mij is het niet voor panne. Wegbijstand moet ik niet hebben, want de sleepdienst komt toch niet van de verharde weg af. De organisatie voorziet zelf depannage.
Het is in geval van (grote) kwetsuur. Als ze met een heli je van de berg moeten halen ofzo. Dat zijn dan al rap serieuze facturen, waarbij ik mij kan voorstellen dat de verzekering wel al eens moeite doet om wat dieper te graver, vooraleer uit te betalen...

Hmm, inderdaad. Klinkt logisch, als je idd offroad gaat.

Geplaatst:
1 uur terug, gTa zei:

Maar ge rijdt wel rond met een "start"-nummer en een tracker, dus ze kunnen er wel iets van vinden denk ik.

Geplaatst:
13 minuten geleden, Joske zei:

Maar ge rijdt wel rond met een "start"-nummer en een tracker, dus ze kunnen er wel iets van vinden denk ik.

Correct, en 't blijven verzekeringsmaatschappijen...........

Geplaatst:

Knap man, benieuwd jouw avonturen te kunnen volgen!

verstandig om het verzekeringsaspect te gaan checken…

als er ranking is of een timing is dan is er een grote kans dat de verzekering zich gaat beroepen op het uitsluiten.

let ook op want dat geldt ook voor de schuldsaldoverzekeringen (Lening etc.)

Geplaatst:
Op 16/5/2025 om 08:34, jan.van.gent zei:

Als ge depressief wordt van het lezen van die uitzonderingen, kunnen ze u dan uitsluiten?

• Grappig 1
  • 5 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Gisteren avond voorste tandwiel vervangen, alsook snelsluiting van de ketting.
Ik doe meestal ongeveer rond de 3000 km met een kettingset. Maar tussendoor aan de helft (zat nu aan 1400 km) vervang ik het voorste tandwiel al eens, want dat slijt een pak sneller dan het achterste (13 tanden vooraan vs 52 achteraan), en als je dat dus tijdig eens vervangt, gaat je ketting minder snel slijten.
Kettingslotje begint ook dikwijls wat dun te worden rond die km stand, dus vervang ik ook steeds mee. Voor de kostprijs moet je het niet laten (voorste tandwiel is iets van een €15, kettingslot €5)

Ook bagage zak eens gefit (laatste gebruikt op mijn AsiaWing LX450, nog nooit op de KTM gehangen).
Gros van de bagage wordt meegegeven met assistentie voertuig, maar iet wat ruimte om enkele laagjes kledij in te steken is misschien geen overbodige luxe (kan me voorstellen dat in spaanse pyreneeën het temperatuursgewijs wel nogal kan schelen, boven/onder/regen/zon).

image.thumb.png.213161c0cacea96965ef1a2b24f03f7d.png

Geplaatst:

Vandaag terug ritje gedaan van Track Adventure in de ardennen.
Dit keer met bagage als test, en onderweg niet getankt om een idee te hebben van de range.
Ik heb de 120 km kunnen doen zonder tanken, en daarna een 7 liter kunnen tanken, had dus nog 2 liter over. Een 150 km moet dus lukken. Met 1 kleine jerrycan van 1.5 liter kan ik dus elke dagtrip van de pyreneën trip afwerken.

Mijn pa viel zonder benzine na 115 km, maar hij heeft maar een 5 liter tankje. Hij heeft heel de rit met 2 jerrycans van 2L in de zijtassen gereden. Zal zelfde setup worden voor de reis.

Test met de tassen en zakje op voorspatbord is goed verlopen, is perfect blijven zitten en voel/merk je niets van tijdens het rijden.

Vrijdag ook wielen van remorque laten balanceren (had ik al veel vroeger moeten doen). Voordien was er wel wat trilling waar te nemen boven de 115 km/h (op gps). Dit is nu geen issue meer. Wel aangenamer om zo naar Spanje te knallen binnenkort. 

IMG20250704205830.thumb.jpg.1b35b877ded268d0a62a344bf72794a7.jpgIMG20250705111507.thumb.jpg.0dafd0a0fe24767b6e00ed8b53d47b3c.jpg

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Cool, enjoy.

Buitenspelen :inlove: 

• 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid