Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
10 minutes ago, krikke said:

Dat is nu toch niet zo'n gigantische range, met een doenbare velg is dat nog 620 km. Dan heb je, in de zomer, nog 500 km over bij laden tot 80%. 

wtf :lolz:

• Thanks Friendly 3
Geplaatst:
1 uur terug, krikke zei:

Dat is nu toch niet zo'n gigantische range, met een doenbare velg is dat nog 620 km. Dan heb je, in de zomer, nog 500 km over bij laden tot 80%. 

Dat is toch meer dan genoeg? Het aantal km range is vanaf 400km eigenlijk niet meer zo relevant. De snellaar-snelheden en curve zijn dan veel belangrijker.

Geplaatst:
5 minutes ago, anders said:

Dat is toch meer dan genoeg? Het aantal km range is vanaf 400km eigenlijk niet meer zo relevant. De snellaar-snelheden en curve zijn dan veel belangrijker.

En als zijn uitspraak klopt kan je op een lange trip 5 uur rijden tussen laadstops. 

Geplaatst:
1 minuut geleden, krikke zei:

Hihi

Wat is 900 km range dan? Overdaad?

Luxe. Lijkt me heerlijk, op voorwaarde dat de gewicht niet extreem oploopt.

Geplaatst:
1 uur terug, krikke zei:

Hihi

Wat is 900 km range dan? Overdaad?

Marketing. De 400kW snelladen is echt veel belangrijker.

Geplaatst:
16 uren geleden, anders zei:

Marketing. De 400kW snelladen is echt veel belangrijker.

Ja en neen, toevallig gisteren een artikel gelezen met een ix en Macan. 

De macan kon sneller laden maar had kleinere batterij.  En was 10min later op bestemming door een extra stop. Niet veel verschil, maar grootte van de batterij speelt toch nog steeds mee. Reden was vooral ook omdat die ultrasc nog niet echt veel te vinden zijn.  Wat ben je met enkel supersnel laden, als de laadpaal toch niet sneller kan. 

Geplaatst:
15 minuten geleden, tuscani zei:

Ja en neen, toevallig gisteren een artikel gelezen met een ix en Macan. 

De macan kon sneller laden maar had kleinere batterij.  En was 10min later op bestemming door een extra stop. Niet veel verschil, maar grootte van de batterij speelt toch nog steeds mee. Reden was vooral ook omdat die ultrasc nog niet echt veel te vinden zijn.  Wat ben je met enkel supersnel laden, als de laadpaal toch niet sneller kan. 

Volg ik in. De infrastructuur voor +250-300kW te laden is nog te beperkt en zal dat nog tijd blijven. 

Geplaatst:

Vind je dat echt? Langs de snelwegen staat het toch 'vol'. Het gros van de wagens kan ook niet veel sneller laden dan 150 kW, dus waar zit dan je winst?

Geplaatst:

Dat valt imo toch al mee? Dit zijn de laders van 300kw en meer, hier in de buurt.

Screenshot_2025-12-30-11-44-04-40_631b85e8d33e91bdecbf29472f8efff9.jpg

Geplaatst:
Op 27/12/2025 om 17:27, Tommie zei:

Berline nog dit jaar bestelbaar, Touring volgend jaar.

900km WLTP.

900 km WLTP. Wat geeft dat in de praktijk in de zomermaanden met een aanhangwagen met moto erop, aan zo'n 120/130 km/h kruissnelheid op de autosnelweg? 

Geplaatst:
37 minuten geleden, Jantes zei:

900 km WLTP. Wat geeft dat in de praktijk in de zomermaanden met een aanhangwagen met moto erop, aan zo'n 120/130 km/h kruissnelheid op de autosnelweg? 

dat zal dan wel op de EV database komen. Ik ben eens benieuwd met 4 man en dakkoffer naar een ski gebied, hoeveel km er dan nog is. 

Vrienden van met een i4 M50 zijn net naar een skigebied geweest en het is minstens 2 uur langer onderweg zijn dan voorheen met hun diesel 5 serie.

Geplaatst:

Je moet ook geen auto kopen met als referentie ritten die je 2 keer per jaar doet.

Als we naar Zuid-Frankrijk gaan dan pak ik ook niet de i3S 33kWh van de dochter die we elvendertig keer zouden moeten opladen maar doe ik de 105l tank van de Range vol en bollen we tot daar zonder te tanken.

Dat maakt die i3S voor zijn specifiek gebruik er niet minder goed/nuttig om.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
2 uren geleden, Fr79 zei:

Je moet ook geen auto kopen met als referentie ritten die je 2 keer per jaar doet.

Zo zijn er nochtans genoeg. Ze moeten ne zo groot mogelijke auto hebben die liefst nog zo ver mogelijk geraakt om 85% van de kilometers alleen in af te haspelen.

Mijn zus hare firmawagen wordt 80% van de tijd gebruikt door mijn schoonbroer om mee te gaan werken. Dus ze moest nen auto hebben waar hij comfortabel in zit. En nu maar klagen als ze zelf naar Antwerpen moet naar ne klant. Op 2 maanden heeft ze beide flanken van hare audi al bijgewerkt in een parkeergarage, want dienen auto is toch zo groot. 🫣

• Grappig 2
Geplaatst:
5 uren geleden, Jantes zei:

Neem maar 40% ofzo.

Geplaatst:
5 uren geleden, Liquid Li0n zei:

dat zal dan wel op de EV database komen. Ik ben eens benieuwd met 4 man en dakkoffer naar een ski gebied, hoeveel km er dan nog is. 

Vrienden van met een i4 M50 zijn net naar een skigebied geweest en het is minstens 2 uur langer onderweg zijn dan voorheen met hun diesel 5 serie.

Dakbox tijdens de zomermaanden gaf een meerverbruik van 15 à 20% bij mij.

Geplaatst:

Op Jumping Mechelen staat de nieuwe IX3. Ik vind het een mooie wagen. De koffer lijkt kleiner door de afbuigende daklijn maar ik veronderstel dat dit gezichtsbedrog is.

Geplaatst:
5 uren geleden, Fr79 zei:

Via bochtige wegen naar Zwitserland met flexibele lunch!

Geplaatst:
51 minuten geleden, d_s zei:

Op Jumping Mechelen staat de nieuwe IX3. Ik vind het een mooie wagen. De koffer lijkt kleiner door de afbuigende daklijn maar ik veronderstel dat dit gezichtsbedrog is.

520l en 58 in de frunk zegt het www.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)
21 uren geleden, Fr79 zei:

Als we naar Zuid-Frankrijk gaan dan pak ik ook niet de i3S 33kWh van de dochter die we elvendertig keer zouden moeten opladen maar doe ik de 105l tank van de Range vol en bollen we tot daar zonder te tanken.

Dat maakt die i3S voor zijn specifiek gebruik er niet minder goed/nuttig om.

klopt, maar dat is het probleem net. Meeste kopen hun EV niet maar krijgen hem van de werkgever. En als je natuurlijk voorheen een diesel krijgt en nu een EV kreeg dan is dat een wereld van verschil. Maar ik zeg hen ook altijd van...de werkgever gaat niet wakker liggen van wat je met die auto doet, die geven je gewoon een auto. punt.

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:
16 hours ago, Polygoon said:

Via bochtige wegen naar Zwitserland met flexibele lunch!

En pissen in een fles.

Geplaatst:
21 hours ago, Fr79 said:

Over het ganse jaar gezien win je dan nog tijd als je thuis kan laden want je moet nooit nog gaan tanken.

Geplaatst:
3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Over het ganse jaar gezien win je dan nog tijd als je thuis kan laden want je moet nooit nog gaan tanken.

Niet te luid zeggen, anders worden ze hier boos! 

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:

Teddy Bear Popcorn GIF by BEARISH

gij hebt heel het jaar, zelfs in de winter, dus gratis zon ofwa? 😆

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid