ir_fuel 58.424 Geplaatst: 31 december 2025 Geplaatst: 31 december 2025 2 minutes ago, Liquid Li0n said: gij hebt heel het jaar, zelfs in de winter, dus gratis zon ofwa? Want je kan je auto niet inpluggen als het regent? Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 31 december 2025 Geplaatst: 31 december 2025 Begrijpend lezen is niet iedereen gegeven. Quote
janvkn 5.588 Geplaatst: 31 december 2025 Geplaatst: 31 december 2025 22 hours ago, Fr79 said: Je moet ook geen auto kopen met als referentie ritten die je 2 keer per jaar doet. Tgoh, ik kan me wel voorstellen als je kan kiezen tussen eentje met pakt 500km WLTP of 900km WLTP, dat die 900km de doorslag geeft zelfs als je maar een paar keer per jaar dat soort rit doet. 22 hours ago, Fr79 said: Als we naar Zuid-Frankrijk gaan dan pak ik ook niet de i3S 33kWh van de dochter die we elvendertig keer zouden moeten opladen maar doe ik de 105l tank van de Range vol en bollen we tot daar zonder te tanken. De meeste mensen hebben geen auto met een 105L diesel tank in reserve staan he 1 Quote
Riskitalltowin 3.294 Geplaatst: 31 december 2025 Geplaatst: 31 december 2025 45 minuten geleden, Liquid Li0n zei: klopt, maar dat is het probleem net. Meeste kopen hun EV niet maar krijgen hem van de werkgever. En als je natuurlijk voorheen een diesel krijgt en nu een EV kreeg dan is dat een wereld van verschil. Maar ik zeg hen ook altijd van...de werkgever gaat niet wakker liggen van wat je met die auto doet, die geven je gewoon een auto. punt. Krijgen en geven? Opgedrongen en moeten aanvaarden! 2 Quote
Joske 923 Geplaatst: 31 december 2025 Geplaatst: 31 december 2025 48 minuten geleden, Riskitalltowin zei: Krijgen en geven? Opgedrongen en moeten aanvaarden! Niemand verplicht u toch die auto te nemen? Ge krijgt dan wa minder loon of es gene opslag? Da's ook een keuze he. Quote
ex-Mooseman 14.650 Geplaatst: 31 december 2025 Geplaatst: 31 december 2025 16 minuten geleden, Joske zei: Niemand verplicht u toch die auto te nemen? Ge krijgt dan wa minder loon of es gene opslag? Da's ook een keuze he. Neen 1 2 Quote
Riskitalltowin 3.294 Geplaatst: 31 december 2025 Geplaatst: 31 december 2025 1 uur terug, Joske zei: Niemand verplicht u toch die auto te nemen? Ge krijgt dan wa minder loon of es gene opslag? Da's ook een keuze he. Auto is verplicht in mijn functie. Ik gebruik het ding wel niet echt voor mijn werk en als ik naar kantoor ga dan pak ik de fiets (zelf betaald, geen fietslease ofzo). Quote
Ugeken 11.782 Geplaatst: 31 december 2025 Geplaatst: 31 december 2025 Hallo, het zijn niet allemaal salariswagens eh… voor mij is dat mijn bureau… 2 Quote
Framfy 559 Geplaatst: 1 januari Geplaatst: 1 januari 21 uren geleden, Riskitalltowin zei: Auto is verplicht in mijn functie. Ik gebruik het ding wel niet echt voor mijn werk en als ik naar kantoor ga dan pak ik de fiets (zelf betaald, geen fietslease ofzo). Heb je dan een functie waarvoor je geen auto nodig hebt, maar waarvoor je niet kan worden aangeworven als je geen rijbewijs hebt? Quote
Riskitalltowin 3.294 Geplaatst: 1 januari Geplaatst: 1 januari 1 uur geleden, Framfy zei: Heb je dan een functie waarvoor je geen auto nodig hebt, maar waarvoor je niet kan worden aangeworven als je geen rijbewijs hebt? Grappig dat je het vraagt. Die discussie is lopend… ik zit met een project manager met firmawagen in het pakket maar de dame heeft geen rijbewijs (dus nee, het rijbewijs is geen criterium voor de selectie) Quote
Lotuzzz 17.094 Geplaatst: 1 januari Geplaatst: 1 januari Er staat een knappe blauwe op de veldrit in Baal, met 'Smets' déco. 1 Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 1 januari Geplaatst: 1 januari 1 uur terug, Lotuzzz zei: Er staat een knappe blauwe op de veldrit in Baal, met 'Smets' déco. Dacht eerst dat het een iX was, maar daar was hij te knap voor 1 Quote
anders 202 Geplaatst: 1 januari Geplaatst: 1 januari 15 minuten geleden, Greg zei: Dacht eerst dat het een iX was, maar daar was hij te knap voor Binnen 3 weken ook een event daar. @Tommie, is daar nog iets extra te doen, of enkel de wagen bezichtigen? Quote
Lotuzzz 17.094 Geplaatst: 1 januari Geplaatst: 1 januari 33 minuten geleden, Greg zei: Dacht eerst dat het een iX was, maar daar was hij te knap voor iX is net tof vind ik tegenwoordig, zeker in LCI rijdt die meestal in een pak smaakvollere configs dan X5's rond. 1 Quote
Tommie 10.472 Geplaatst: 1 januari Geplaatst: 1 januari 4 uren geleden, anders zei: Binnen 3 weken ook een event daar. @Tommie, is daar nog iets extra te doen, of enkel de wagen bezichtigen? Is geen event van ons. Maar enkel kijken inderdaad. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 3 januari Geplaatst: 3 januari Op 31/12/2025 om 13:38, Riskitalltowin zei: Krijgen en geven? Opgedrongen en moeten aanvaarden! Je kan, net zoals ik doe, steeds mobiliteitsbudget kiezen. Dan kies je zelf met wat je rijdt. En als je kan optimaliseren, die je jezelf daar geen pijn mee. Heb het hier al vaak geschreven, met mijn mobiliteitsbudget betalen we alles voor 2 cargo fietsen en de kinderfietsen + al het openbaarvervoer + mijn moto (voorheen zelf 2 of meer) en nu dus ook de Model X. Uiteraard is nadeel dat al het risico bij jezelf ligt en je doorgaans dus wel tweedehands zal rijden, maar wel tweedehands naar je eigen zin. Zowel qua brandstof, ruimte, vorm, kleur,... Quote
Joske 923 Geplaatst: 3 januari Geplaatst: 3 januari Is in 2026 het mobiliteitsbudget niet aangepast dat het altijd een EV moet zijn wat ge er kwa vervoer (behalve fiets) in steekt? Ik heb er al een paar keer naar gezocht omdat mijn firmakrel dit jaar aan zijn max kilometers zit, maar vind overal dat de auto en zelfs moto nu een EV moet zijn. Quote
Super95 418 Geplaatst: 3 januari Geplaatst: 3 januari Ook niet elke firma biedt hetzelfde aan in een mobiliteitsbudget. Bij ons is er nog steeds niet echt een alternatief voor een wagen. Quote
Tommie 10.472 Geplaatst: 4 januari Geplaatst: 4 januari Inderdaad, de werkgever kiest wat hij aanbiedt. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 4 januari Geplaatst: 4 januari (aangepast) 22 uren geleden, Super95 zei: Ook niet elke firma biedt hetzelfde aan in een mobiliteitsbudget. Bij ons is er nog steeds niet echt een alternatief voor een wagen. Wat in het mobiliteitsbudget zit is federaal geregeld, het is geen keuze van de werkgever. (Dat is een verschil met bijvoorbeeld cafetariaplan) | Mobiliteitsbudget https://share.google/A7HyYfvqMVI4iT6yY 2 uren geleden, Tommie zei: Inderdaad, de werkgever kiest wat hij aanbiedt. Vanaf dit jaar is mobiliteitsbudget verplicht in ondernemingen waar reeds bedrijfswagens aanwezig zijn Mobiliteitsbudget: wat is het en hoe bereken je het? | Liantis https://share.google/8Yzf5vXvQ63mTJg9z 4 januari aangepast door Tjeu 1 Quote
walter 4.429 Geplaatst: 4 januari Geplaatst: 4 januari Op 1/1/2026 om 12:56, Framfy zei: Heb je dan een functie waarvoor je geen auto nodig hebt, maar waarvoor je niet kan worden aangeworven als je geen rijbewijs hebt? Op 1/1/2026 om 14:31, Riskitalltowin zei: Grappig dat je het vraagt. Die discussie is lopend… ik zit met een project manager met firmawagen in het pakket maar de dame heeft geen rijbewijs (dus nee, het rijbewijs is geen criterium voor de selectie) 2 jaar in geleden in de running geweest voor ander werk incl. salariswagen, waarbij ik geen auto nodig had voor mijn functie. Dat bedrijf is op enkele kilometers van mijn woonplaats, een verplaatsing die ik sowieso met de fiets zou doen aangezien het vlakbij een drukke baan is waar altijd file is. Maar de auto was niet onderhandelbaar, niet voor een fietsleasing (die was voorbehouden voor andere functies) of extra loon. In combinatie met een gelijk loon en slechtere uren en verlofregeling, ben ik dan maar afgehaakt. Sommigen verklaarden me gek, dat ik een auto van het werk liet liggen . Quote
Timo 16.103 Geplaatst: 4 januari Geplaatst: 4 januari 57 minuten geleden, Tjeu zei: Wat in het mobiliteitsbudget zit is federaal geregeld, het is geen keuze van de werkgever. (Dat is een verschil met bijvoorbeeld cafetariaplan) | Mobiliteitsbudget https://share.google/A7HyYfvqMVI4iT6yY Vanaf dit jaar is mobiliteitsbudget verplicht in ondernemingen waar reeds bedrijfswagens aanwezig zijn Mobiliteitsbudget: wat is het en hoe bereken je het? | Liantis https://share.google/8Yzf5vXvQ63mTJg9z Was toch aangepast en uitgesteld tot 2027 en 2028 afhankelijk van type bedrijf/onderneming en aantall werknemers. Quote
ex-Mooseman 14.650 Geplaatst: 4 januari Geplaatst: 4 januari Auto is in mijn functie verplicht. Er is geen compensatie als je er geen neemt, en je kunt evenmin een kilometervergoeding krijgen voor je beroepsverplaatsingen. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 4 januari Geplaatst: 4 januari 33 minuten geleden, Timo zei: Was toch aangepast en uitgesteld tot 2027 en 2028 afhankelijk van type bedrijf/onderneming en aantall werknemers. Is dat niet enkel het stuk voor bedrijven waar nog geen bedrijfswagens zijn (zoals ook in link staat) Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 4 januari Geplaatst: 4 januari 28 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Auto is in mijn functie verplicht. Er is geen compensatie als je er geen neemt, en je kunt evenmin een kilometervergoeding krijgen voor je beroepsverplaatsingen. Kilometervergoeding heb ik uiteraard ook niet. Ik kies mijn verplaatsingen daardoor wel meer doordacht, want iedere verplaatsing knaagt aan de winst die ik maak om voor mobiliteitsbudget te kiezen. Het is uiteraard voor iedereen anders en doorgaans is een bedrijfswagen nemen de meer luxe opties (vanwege zorgvrij). Maar vaak is er dus ook een alternatief. Opties goed uitgebreid bekijken en afwegen is nooit een slecht idee, zelf al kom je uit dat het alternatief in eigen situatie geen alternatief is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.