gewoon ik 8.377 Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 Daar kan ik mee verder. En eigenlijk wel logisch ook gezien hun naam. Ze hadden eens gelijkstroom moeten gebruiken Quote
Logic 540 Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 50 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Ja juist dat scheelt 50 km range Frequent een koude start tijdens winterse omstandigheden kost meer range op een benzinemotor,... Just saying, sommige kritiek is een beetje bij de haren gegrepen. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 10 minuten tanken ...... ik gebruik geen jerrycans he 2 Quote
gewoon ik 8.377 Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 jamajama je koffie en je piske en je kakske en je snackske en je .... 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 7 minuten geleden, Jokke_vlo zei: 10 minuten tanken ...... ik gebruik geen jerrycans he Hij bedoelt dat jij niet én kan tanken én kan pissen/McDo eten/koffie/redbull naar binnenwerken tegelijkertijd. Eerst moet je 3min tanken om dan vervolgens nog 7 minuten te spenderen aan iets anders. Met zijn Tesla kan hij dat wel, want die tankt op zichzelf verder terwijl hij zichzelf ten goede doet aan andere zaken. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 Op 3 minuten tanken is erg sterk. Ik heb genoeg onder tijdsdruk getankt en om minder dan 5 minuten kwijt te zijn moet ik erg mijn best doen. Quote
msxx 7.866 Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 53 minuten geleden, wooter zei: Je weet het niet want het enige wat je hebt is je tripteller en je metertje van je benzinetank. Je ligt er ook niet wakker van want je bent gewoon om telkens als het lampje aan schiet, +70€ achter te laten om 10 minuten onder een afdak te schuilen in de wind terwijl je een vloeistof in je auto giet. Dat weet ik heel precies. Spritmonitor kan mij dat allemaal vertellen. +55€, ja. + 60€, ja. Maar +70€ past er niet in En ik weet ook hoe vaak (91 keer), en ook hoeveel kilometers in totaal en gemiddeld. In 11 maanden dus 8,27 keer per maand. En dat was dan goed voor 659km gemiddeld per tankbeurt. Oh ja, dat kost me 3minuten per keer. Dat is dus in totaal 273minuten. We ronden dat voor het gemak af naar 330minuten (Ik moest misschien eens wachten) en dan komen we uit op 30minuten per maand. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 4 minuten geleden, msxx zei: Oh ja, dat kost me 3minuten per keer. Dat is dus in totaal 273minuten. We ronden dat voor het gemak af naar 330minuten (Ik moest misschien eens wachten) en dan komen we uit op 30minuten per maand. Hmmm... Dertig dagen in een maand. Gemiddeld 1,5 keer per dag aan en af koppelen. Dus als je in 20 seconden een kabel in kan steken of uit kan trekken (en terug hangen/leggen) dan verlies je in beide gevallen evenveel tijd, ervan uit gaand dat je toe komt met enkel thuis te laden doorheen de nacht. Mits de juiste installatie zal dat mss net gaan. Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 20 seconden om een kabel in te steken? Met een Tesla pak je de stekker, duw je op de knop op de stekker en gaat je laadpoort open. Ontkoppelen gaat door op de knop op de stekker te duwen, de stekker wordt losgelaten en je legt die weer aan de kant. Ik denk dat per keer koppelen of ontkoppelen ik nog niet aan 5 seconden kom. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 11 minuten geleden, wooter zei: 20 seconden om een kabel in te steken? Met een Tesla pak je de stekker, duw je op de knop op de stekker en gaat je laadpoort open. Ontkoppelen gaat door op de knop op de stekker te duwen, de stekker wordt losgelaten en je legt die weer aan de kant. Ik denk dat per keer koppelen of ontkoppelen ik nog niet aan 5 seconden kom. Awel ja, 5 Wooter seconden = 20 echte seconden. Ik zei toch dat het gelijk was voor beide opties? 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 Tesla AWD is precies beter dan Xdrive. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 Op 3 minuten tanken is erg sterk. Ik heb genoeg onder tijdsdruk getankt en om minder dan 5 minuten kwijt te zijn moet ik erg mijn best doen.5 miniuten is de helft van 10. Geen dank ! Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 FF is wel een heerlijke auto. Maar toch van 0 en hernemingen op zijn kloten krijgen. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 8 minuten geleden, wooter zei: Tesla AWD is precies beter dan Xdrive. Meer gewicht = betere tractie! Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 11 minuten geleden, wooter zei: FF is wel een heerlijke auto. Maar toch van 0 en hernemingen op zijn kloten krijgen. Ze stoppen wel elke keer de FF dichterbij komt Nu bon, dat zijn dan ook wel rijbewijs onveilige snelheden ... Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 7 hours ago, Jokke_vlo said: 10 minuten tanken ...... ik gebruik geen jerrycans he Wat een belediging. Uwe BMW werd in 1 minuut 30 seconden getankt menneke .... MET JERRYCANS 3 Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 8 hours ago, Framfy said: Volgens mij dit Toch ene die het snapt, of wil snappen .... Dat is even onnozel als een auto kopen zonder dak, om dan te zeggen "tiens ik word hier nat in de regen", en dan als argument te horen "ach, maak je geen zorgen man. Als het zomer is en de zon schijnt zit je droog!", om dat dan te kopen om er elke dag mee te rijden Quote
WoKe 308 Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 On 02/12/2017 at 10:00 PM, wooter said: En bovendien is het geluid van een auto een energieverlies Maar dan toch een energieverlies waarvan ge met momenten kippevel kunt krijgen. Van het geluid dat uwen Dyson maakt zie ik dat niet rap gebeuren :-P 3 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 6 december 2017 Geplaatst: 6 december 2017 21 uren geleden, wooter zei: J+70€ achter te laten om 10 minuten onder een afdak te schuilen in de wind terwijl je een vloeistof in je auto giet. 20 uren geleden, wooter zei: Op 3 minuten tanken is erg sterk. Ik heb genoeg onder tijdsdruk getankt en om minder dan 5 minuten kwijt te zijn moet ik erg mijn best doen. Tijd voor een reality check om even te kaderen hoe jij vergelijkingen opbouwt (los van het feit dat je een bewering van 10 minuten gaat herleiden naar een discussie over 5 minuten. Hier: Tanken (bij mijn bedrijf)..... en dat duurt langer dan bij de Shell omdat ik hier meer codes moet ingeven en nog eens extra heen en weer loop naar de tank. Ook niet gehaast. Hoe maak jij hier in hemelsnaam 10 minuten van? Ik wil gerust eens filmen als ik bij de Shell stop, het zal niet of niet veel langer zijn....... Voor diegenen die me geloven zonder dit bewijsmateriaal, in dit geval 2 minuten 40 sec a l'aise. 2 1 Quote
Soundstorm 2.642 Geplaatst: 6 december 2017 Geplaatst: 6 december 2017 22 hours ago, gewoon ik said: en blijkbaar meer dan ze te koelen. Koude kabels geleiden efficiënter en de elektromotoren (nog altijd geen antwoord trouwens welk type ze gebruiken) zijn dan ook efficiënter. Batterij moet eigenlijk goed warm hebben om vermogen/capaciteit te leveren. De winst van de koude kabels en motoren (dat is uiteindelijk ook maar eventjes) wordt volgens mij teniet gedaan. Ik heb ver moeten zoeken om het nog te begrijpen, maar hier een grafiekje uit mijn thesis: Dit zijn resultaten van testen met 1 cel telkens opgeladen tot 100% SOC en ontladen tot 0% SOC. X-as hoeveel energie je uit de cel haalt in vergelijking met hoeveel je er hebt ingestoken. Y-as hoeveel meer vermogen je uit de batterij haalt bij een constante stroom, vergeleken met een luchtgekoelde cel. Bij 60° krijg je dus zowel meer energie als vermogen uit de cel. Als je ipv constante stroom, constant vermogen vraagt, ga je nog meer energie uit de batterij kunnen halen, omdat je de batterij dan eigenlijk minder aan het belasten bent. Op zich is het wel vreemd dat het een algemeen 'probleem' is dat een Tesla in de winter minder energie uit zijn batterij kan halen. De manier waarop ze verpakt zitten, en de hoeveelheid vermogen je continu vraagt, zouden er moeten voor zorgen dat ze snel genoeg opwarmt. Eens op temperatuur, is de batterij efficient, en zou de buitentemperatuur niet meer mogen uitmaken (tenzij het koelcircuit verkeerd werkt). Telkens korte ritjes doen waarbij de batterij telkens kan afkoelen buiten beschouwing gelaten. En als er echt zo'n groot verschil is in range door de temperatuur, lijkt het mij maar normaal dat je het slechtste scenario bekijkt. Het systeem verheerlijken omdat er ooit een kans is om een grote range te halen is maar een vreemde redenering. 1 Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 6 december 2017 Geplaatst: 6 december 2017 5 minutes ago, Soundstorm said: Batterij moet eigenlijk goed warm hebben om vermogen/capaciteit te leveren. De winst van de koude kabels en motoren (dat is uiteindelijk ook maar eventjes) wordt volgens mij teniet gedaan. Idd, als je op zo een Performance Tesla de easter egg modus aanzet begint hij altijd met de batterij op te warmen als ze nog niet warm genoeg is. Quote
gewoon ik 8.377 Geplaatst: 6 december 2017 Geplaatst: 6 december 2017 Batterij warm weet ik. Met de heftrucks in de winter eerst de lichten aansteken om die wat op te warmen. Ik sta wel te kijken dat het toch een redelijk verschil nog isbij lion batterijen Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 december 2017 Geplaatst: 6 december 2017 24 minutes ago, gewoon ik said: Batterij warm weet ik. Met de heftrucks in de winter eerst de lichten aansteken om die wat op te warmen. Ik sta wel te kijken dat het toch een redelijk verschil nog isbij lion batterijen Een redelijk verschil... We spreken van +20wh/km bij temperaturen rond het vriespunt. Dat is dus 20km minder bereik op mijn Tesla. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 6 december 2017 Geplaatst: 6 december 2017 Is procentueel dus ongeveer evenveel verschil als een doorsnee nieuwe wagen die van (energie-efficiënte) zomerbanden overschakelt naar winterbanden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 december 2017 Geplaatst: 6 december 2017 Klopt. Maar bij mijn Tesla zou ik van 22” naar 20” gaan en dat zou weer zuiniger zijn. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.