tuscani 11.787 Geplaatst: 28 november 2017 Geplaatst: 28 november 2017 zotte prijzen toch? ik configureer een nieuwe 75d voor 90.610€ Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 november 2017 Geplaatst: 28 november 2017 Kijk eens goed want als ik geen opties neem op een 75D kom ik op 94050 uit De prijs bovenaan is de prijs na branstof- en belastingvoordelen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 november 2017 Geplaatst: 28 november 2017 Reken bij een 75D op een feitelijk bereik van 320km. Een gemiddeld verbruik van een Tesla Model S is 250Wh/km. Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 28 november 2017 Geplaatst: 28 november 2017 15 minuten geleden, wooter zei: Kijk eens goed want als ik geen opties neem op een 75D kom ik op 94050 uit De prijs bovenaan is de prijs na branstof- en belastingvoordelen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 november 2017 Geplaatst: 28 november 2017 Ahh mea culpa, ik had waarschijnlijk nog dikke velgen, panoramadak en een kleurtje gekozen. Quote
Carlito 6.293 Geplaatst: 28 november 2017 Geplaatst: 28 november 2017 23 uren geleden, wooter zei: Maar die concepts hebben geen relatie tot de productieproblemen van de Model 3... Of denk je dat bij Mercedes de werkplaatsverwantwoordelijke verantwoordelijk voor niet alleen het onderhoud, maar ook de verkoop, ontwerp en productie van nieuwe modellen? Ook bij Tesla zijn dat andere teams, en de design teams blijven natuurlijk verder werken aan nieuwe modellen, terwijl de implementatieteams even door een hel moeten. Dat van die productie van die Model 3 loopt wel los. Zoals gezegd: met 1,8 miljard kan je het wel een tijd uitzingen. Reken dat als de model 3 nog niet soepel draait tegen volgende zomer, ze een probleem hebben. Dat is nog 9 maanden. Dat die niets met die problemen te maken hebben snap ik. Maar ze gebruiken ze wel om de aandacht op een ander punt te leggen Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 28 november 2017 Geplaatst: 28 november 2017 Reken bij een 75D op een feitelijk bereik van 320km. Een gemiddeld verbruik van een Tesla Model S is 250Wh/km.Dus bij een 100d is dat 400km? Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 november 2017 Geplaatst: 28 november 2017 19 minutes ago, Carlito said: Dat die niets met die problemen te maken hebben snap ik. Maar ze gebruiken ze wel om de aandacht op een ander punt te leggen Tesla Semi was al lang aangekondigd. Meer nog, de aankondiging werd een maand uitgesteld. 't is ook niet dat ze niks hadden aan te kondigen; er reden daar 2 vrachtwagens en een roadster rond. Ik denk dat je daar echt teveel achter zoekt, net alsof iedereen zou vergeten dat de Model 3 nog niet volledig in productie is. Trouwens, laten we eerlijk zijn... Geen ander merk loopt publiek rond met wanneer een nieuw model in productie gaat, laat staan dat je hoort wanneer er problemen zijn met de opstart, en problemen zijn er altijd. Maar goed, als je hoopt dat ze falen omdat je eigen merk gewoon niets in de markt heeft of je denkt dat de technologie niet levensvatbaar is, dan is dat natuurlijk wel een samenzwering-piste waar je je achter kan schuilen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 november 2017 Geplaatst: 28 november 2017 13 minutes ago, BMWMB said: Dus bij een 100d is dat 400km? In een 100d zit een 100kWh accupakket. Dat is dus 100000Wh, dat gedeeld per 250Wh is inderdaad 400km Nu, er zijn er ook die zeggen dat mijn Model X een gemiddeld verbruik van 300Wh/km heeft maar ik heb er ook al ritten van 250Wh/km mee gedaan met de AP op 127km/u, en ik zie op de Tesla forums veel mensen met een Model S rond de 220-230Wh/km doen en zelfs onder de 200Wh duiken, dus 500km is ook realistisch. Daarentegen, als je overal 150 gaat rijden met een Model S kan je rekenen op 280Wh/km en zit je aan 360km. Als ik met mijn Model X 150 rij, zit ik rond de 320Wh/km en door de bocht genomen verbruikt de Model X 50Wh/km meer dan de Model S. Als je dan denkt "oh shit en wat als ik 500km moet doen, dan moet ik een uur gaan laden of wat?!". Nee, natuurlijk niet. Na 450 km stop je 10 minuten bij een supercharger, dan laad je 20kWh en kan je 80 km verder rijden. En dan kom je thuis, ga je slapen en 's ochtends is je batterij weer vol, voor een volgende 400km. Quote
Carlito 6.293 Geplaatst: 28 november 2017 Geplaatst: 28 november 2017 1 uur geleden, wooter zei: Maar goed, als je hoopt dat ze falen omdat je eigen merk gewoon niets in de markt heeft of je denkt dat de technologie niet levensvatbaar is, dan is dat natuurlijk wel een samenzwering-piste waar je je achter kan schuilen. Ik hoop niet dat ze falen, ik vind er wel toekomst inzitten. Maar ik vind ze op dit moment overrated. Oké, op fut EV vlak zijn ze mijlenver vooruit op alle anderen, gewoon puur door het feit dat ze het reeds op de markt hebben in een bruikbare vorm, maar doen alsof ze heilig zijn, en beter dan iedereen moet nu ook niet. Persoonlijk ben ik echter geen juiste doelgroep voor dat type wagen, als gevolg van de beperkte actieradius. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 28 november 2017 Geplaatst: 28 november 2017 5 uren geleden, wooter zei: In een 100d zit een 100kWh accupakket. Dat is dus 100000Wh, dat gedeeld per 250Wh is inderdaad 400km Nu, er zijn er ook die zeggen dat mijn Model X een gemiddeld verbruik van 300Wh/km heeft maar ik heb er ook al ritten van 250Wh/km mee gedaan met de AP op 127km/u, en ik zie op de Tesla forums veel mensen met een Model S rond de 220-230Wh/km doen en zelfs onder de 200Wh duiken, dus 500km is ook realistisch. Daarentegen, als je overal 150 gaat rijden met een Model S kan je rekenen op 280Wh/km en zit je aan 360km. Als ik met mijn Model X 150 rij, zit ik rond de 320Wh/km en door de bocht genomen verbruikt de Model X 50Wh/km meer dan de Model S. Als je dan denkt "oh shit en wat als ik 500km moet doen, dan moet ik een uur gaan laden of wat?!". Nee, natuurlijk niet. Na 450 km stop je 10 minuten bij een supercharger, dan laad je 20kWh en kan je 80 km verder rijden. En dan kom je thuis, ga je slapen en 's ochtends is je batterij weer vol, voor een volgende 400km. Vanavond naar een netwerk event geweest, en daar zat ik aan tafel met een aantal ondernemers die het niet zo hadden voor een Tesla. Van die verhalen: " Wat als je 500km moet doen op een dag, dan moet je na 350km een supercharger zoeken, en een uur wachten eer dat ding vol is...". Ik heb gezegd dat als je 350km hebt gereden, dat je zeker nog 50km kan doen, en dat je dus maar 100km moet tanken om terug thuis te komen. Waarom moet je vol tanken? we zijn dat natuurlijk gewoon aan een tankstation, omdat we inderdaad thuis 's nachts niet kunnen laden om ''s morgens een volle tank te hebben. Als ik dan zeg dat ze op dat moment een goede 100km moeten bijtanken om thuis te geraken, en dat dat slechts een kwartiertje duurt, dan weten ze niet meer wat zeggen. Ook zeggen ze dat je over een paar jaren zo'n Tesla niet meer verkocht krijgt omdat tegen dan de batterij versleten is, en verouderd, en dat andere merken ook al elektrische auto's hebben. Als ik dan zeg dat Tesla gegarandeerde restwaardes teruggeeft, en dat zij over 3-4 jaar de enigen zijn die tweedehands wagens op de markt hebben, dan weten ze opnieuw niet meer wat zeggen. Ik kan hun enkel gelijk geven in het feit dat ze liever een heerlijk brullende motor hebben, en ze zo'n stille auto oersaai vinden. Hoperlijk heb ik dit weekend een testwagen, zodat ik het zelf kan ervaren of het echt zo saai is. Mijn vrouw denkt alleszins van wel. Quote
Gast wooter Geplaatst: 29 november 2017 Geplaatst: 29 november 2017 Sorry ze maar volgens mij ben je al verkocht [mention=86]bmwmb[/mention] [emoji3]. Verschil is dat je voor de leuke ritten nog ander leuk speelgoed hebt [emoji4]. Lijkt me de beste combinatie; ik zei ook al dat als de economie gaat naar autonoom rijdende taxi’s voor weinig, ik terug een roadster in de garage wil en dan mag dat eentje op naft zijn [emoji3] Quote
Gast wooter Geplaatst: 29 november 2017 Geplaatst: 29 november 2017 daarmee dat ik eens de stock in nederland of duitsland wou bekijken, maar dat gaat dus niet. hij komt steeds in belgie terecht. beetje zoals coolblue zeker? daar mag je ook niet op hun buitenlandse site kopen. (lang leve de open grenzen zeggen ze dan) Sales advisor kan wel in die stock kijken. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 29 november 2017 Geplaatst: 29 november 2017 Inderdaad, ze kijken naar stock in gans Europa.Ik ben zeker overtuigd, in mijn hoofd, maar de testrit zal ook mijn hart moeten overtuigen, want dat twijfelt nog. Alternatief is een E53 AMG coupé. Quote
Gast wooter Geplaatst: 29 november 2017 Geplaatst: 29 november 2017 Dat verandert als je beseft dat ook dat motorgeluid energie is die verloren gaat en die niet in je acceleratie gestopt wordt :). Nee, motorgeluid mis ik absoluut niet. Meer nog, deze morgen bij een inhaalmanoevre even goed doorgetrokken en het opspoelen van de elektromotoren klinkt super futuristisch, om nog maar te zwijgen van de constante acceleratie Kijk, er zijn nadelen aan een Tesla... 10 minuten laden is natuurlijk langer dan 5 minuten diesel tanken, en dat hun ruitenwissers van auto's met autopilot 2 en 2.5 hardware nog niet automatisch gaan is ook te belachelijk voor woorden, maar daarentegen zijn er ook een hele hoop voordelen waar de concurrentie momenteel niet aan geraakt: een daadwerkelijk functionerende autopilot die ook werkt op gewone wegen, automatisch aanpassen van de snelheid van je cruise control naar de snelheidslimieten, connectiviteit en eenvoud in bediening van je in car entertainment en navigatie, allerlei geofenced functionaliteiten zoals automatisch openen en sluiten van je garagepoort of automatisch verhogen en verlagen van je ophanging, een echte autoparking (ik moet zelfs niet wisselen tussen R en D bij het inparkeren, auto doet dat zelf), opslaan van allerlei instellingen in je bestuurdersprofiel (zetelpositie, stuurpositie, spiegels, verwarming, ...), elektriciteit goedkoper en vaak zelfs gratis, goede wegligging en stevige acceleratie, fiscaal voordeel, ... dat de voorkeur voor mij absoluut doorweegt naar Tesla. Als je van plan was om overal aan snelheden te gaan rijden waar je je rijbewijs kwijt raakt, zal een Tesla niet een auto voor jou zijn. Als je daarentegen anticipeert op de uitbreiding van de trajectcontroles op snelwegen en gewone wegen, is zo een Tesla ideaal. Mijn vrouw herkent me niet meer als ik doorheen Munsterbilzen braaf 30 rij omdat mijn cruise control dit zo instelt, en ik merk zelf dat ik er rustiger door geworden ben en heb ook gemerkt dat al dat jagen echt nog niet eens 5 minuten scheelt. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 29 november 2017 Geplaatst: 29 november 2017 9 hours ago, BMWMB said: Ik kan hun enkel gelijk geven in het feit dat ze liever een heerlijk brullende motor hebben Ja, om dan een BMW 730D te kopen zeker ... 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 29 november 2017 Geplaatst: 29 november 2017 Ja maar dan kopen ze een 530d of 730d omdat dat 1000km op een naftbak gaat en ze maar 1 keer per week moeten tanken. Terwijl als je zoals hen ook 200km per dag doet, je nooit moet tanken want je 's nachts kan opladen Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 29 november 2017 Geplaatst: 29 november 2017 10 uren geleden, BMWMB zei: Vanavond naar een netwerk event geweest, en daar zat ik aan tafel met een aantal ondernemers die het niet zo hadden voor een Tesla. Van die verhalen: " Wat als je 500km moet doen op een dag, dan moet je na 350km een supercharger zoeken, en een uur wachten eer dat ding vol is...". Ik heb gezegd dat als je 350km hebt gereden, dat je zeker nog 50km kan doen, en dat je dus maar 100km moet tanken om terug thuis te komen. Waarom moet je vol tanken? we zijn dat natuurlijk gewoon aan een tankstation, omdat we inderdaad thuis 's nachts niet kunnen laden om ''s morgens een volle tank te hebben. Als ik dan zeg dat ze op dat moment een goede 100km moeten bijtanken om thuis te geraken, en dat dat slechts een kwartiertje duurt, dan weten ze niet meer wat zeggen. Ook zeggen ze dat je over een paar jaren zo'n Tesla niet meer verkocht krijgt omdat tegen dan de batterij versleten is, en verouderd, en dat andere merken ook al elektrische auto's hebben. Als ik dan zeg dat Tesla gegarandeerde restwaardes teruggeeft, en dat zij over 3-4 jaar de enigen zijn die tweedehands wagens op de markt hebben, dan weten ze opnieuw niet meer wat zeggen. Ik kan hun enkel gelijk geven in het feit dat ze liever een heerlijk brullende motor hebben, en ze zo'n stille auto oersaai vinden. Hoperlijk heb ik dit weekend een testwagen, zodat ik het zelf kan ervaren of het echt zo saai is. Mijn vrouw denkt alleszins van wel. Ex-kennis werkt bij een leasing maatschappij. Daar hadden ze een eerste generatie Telsa Roadster. Na 6 jaar (2008-2014) en dik 100.000km had die nog iets meer dan 80% van zijn batterij capaciteit beschikbaar. Dat was toch al lang geen slechte balans. We spreken immers over batterijen die werken met technologie van 10 jaar terug. Bij de huidige zal dat nog wat beter zijn. Al hangt natuurlijk veel af van het aantal SC-beurten. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 29 november 2017 Geplaatst: 29 november 2017 1 uur terug, wooter zei: Kijk, er zijn nadelen aan een Tesla... 10 minuten laden is natuurlijk langer dan 5 minuten diesel tanken En hoe ver kan je zo ongeveer rijden met die respectievelijk 10 minuten laden en 5 minuten tanken? Is dat ongeveer vergelijkbaar? 54 minuten geleden, wooter zei: Ja maar dan kopen ze een 530d of 730d omdat dat 1000km op een naftbak gaat en ze maar 1 keer per week moeten tanken. Terwijl als je zoals hen ook 200km per dag doet, je nooit moet tanken want je 's nachts kan opladen Dat is dan weer wel een argument. Quote
Gast wooter Geplaatst: 29 november 2017 Geplaatst: 29 november 2017 1 hour ago, Framfy said: En hoe ver kan je zo ongeveer rijden met die respectievelijk 10 minuten laden en 5 minuten tanken? Is dat ongeveer vergelijkbaar? Zoals ik en BMWMB al eerder zeiden: als je met een Model S 100D vlot rijdt en je op een dag meer dan 400km moet doen, moet je natuurlijk niet bij een supercharger een uur wachten om helemaal vol te laden. Je moet maar laden tot je genoeg hebt om thuis te geraken, en op 10 minuten laad je zo een 80km bij. Dat is dus bijvoorbeeld in Brussel even bij de supercharger bij Van der Valk een kwartiertje laden om nog thuis te geraken in Limburg. Moet je een trip doen van bijvoorbeeld 1500km, dan zal de auto na de eerste 400km je telkens superchargers voorstellen die een afweging maken tussen de afstand die je moet rijden en de tijd die je moet laden. Zo kan het dus zijn dat hij je liever elke 150 tot 200km 20 minuten laat laden tot 60%, dan dat ie je een uur laat staan om tot 90% te geraken. Vanaf 60% zakt de laadsnelheid gestaag, net zoals bij je smartphone de laatste procenten ook minder snel gaan dan de eerste 60%. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 29 november 2017 Geplaatst: 29 november 2017 Zoals ik en BMWMB al eerder zeidenBMWMB en ik. Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 29 november 2017 Geplaatst: 29 november 2017 12 minuten geleden, toere zei: BMWMB en ik. neen bmwmb en wooter. jij hebt dat niet geschreven. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 29 november 2017 Geplaatst: 29 november 2017 Had dat antwoord wel verwacht[emoji16] Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 29 november 2017 Geplaatst: 29 november 2017 Wooter, ga eens van BMWMB zijn account af! Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 29 november 2017 Geplaatst: 29 november 2017 https://www.autogids.be/autonieuws/industrie-en-economie/les-echos-voorspelt-bankroet-tesla-op-6-augustus-2018.html?utm_campaign=articles&utm_medium=trackuity&utm_source=facebook&tty_source=EYAgRR7erq9suLZZko5kan Vandaag nog iemand gesproken die ook zegt dat Tesla ten dode is opgeschreven als ook andere merken met een EV gaan komen, zoals de Porsche Mission E. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.