Gast wooter Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 51 minutes ago, Brunault said: Als er geen toevoer of productie is van Electriciteit wat heb je dan aan snelladers? If you build it they will come. Als er vraag is, is er wel iemand om op het aanbod te springen. 51 minutes ago, Brunault said: Een aangepast netwerk is een werk van lange adem of zeer lange adem Ik heb een lezing bijgewoond van Mercedes en ze zien daar het EV verhaal toch niet zo rooskleurig in Niet omdat ze het niet kunnen of dat de auto’s en batterijen niet beter zullen worden maar gewoon de infrastructuur We hebben het over een netwerk van 50 jaar oud minimum En wiens fout is dat dat Mercedes geen infrastructuur heeft? De snelladers van Tesla, dat werd hun in de schoot geworpen of zo? If you build it they will come, en dat is wat er met Tesla gebeurd is, en waarom de rest met hun i3's en B klasses niet in dat segment kunnen spelen. Zelfs als BMW vandaag met een volledig elektrische 3 reeks zou uitkomen met een range van 500km en die laden aan 120kW zou ondersteunen (wat hetzelfde is als Tesla) dan zou je dat ding nergens kunnen laden aan die snelheid want er zijn gewoon geen snelladers voor dat vermogen voor auto's andere dan Tesla. 51 minutes ago, Brunault said: Mijn opmerkingen gaan niet over tesla alleen maar over het ganse EV plaatje en hoe dan ook stropt het ooit als je er teveel gebruikers opzet net zoals onze wegen om een voorbeeld te geven Dat snelladen is enkel voor verkeer dat meer range nodig heeft dan wat ze de nacht tevoren hebben kunnen laden, en 's nachts laden is per definitie ook op een moment dat de stroomafname nu vrij laag is. Tuurlijk zijn er investeringen nodig om een aanzienlijke uitbreiding van het EV wagenpark te ondersteunen maar het probleem zit 'm in de investeringen, niet in de technologie. En als er geld mee te verdienen valt, springt er iemand wel op. De discussie "jamaar er is geen zonne-energie 's nachts" gaat niet op; 's nachts produceren windturbines meer stroom dan overdag, en nu al laat Tesla en Renault snelladers voeden door accu's aangesloten aan het gewone net en/of zonnepanelen en windturbines. Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 32 minutes ago, Jupke said: Over de productie heb je gelijk. Transport en opslag niet meer blijkbaar: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/12/07/toekomstmuziek-in-nederland--waterstof-in-poedervorm/ Vorige week dit artikel gevonden. Zal wel weer rooskleuriger gebracht zijn dan wat het in praktijk wordt maar het brengt H2 wel terug in the picture. Het spel heeft boorzuur als nevenproduct. En je moet dan nog altijd dat poeder rondrijden. Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 Infrax en Elia gaan over de infrastructuur niet Mercedes Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 3 minutes ago, Brunault said: Infrax en Elia gaan over de infrastructuur niet Mercedes Klopt, maar het kan niet dat Tesla aan de ene kant lustig superchargers zit te bouwen en aan de andere kant Mercedes zit te zeggen dat ze er geen vertrouwen in hebben omdat de infrastructuur er niet is. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 1 uur terug, Brunault zei: Ik heb een lezing bijgewoond van Mercedes en ze zien daar het EV verhaal toch niet zo rooskleurig in Idem, samen met een hoop bedrijfsleiders. Was wel boeiend. Ik ben eens benieuwd wat de toekomst brengt. Curieus wat BMW hun strategie is? @Phil Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 Just now, William Blake said: Idem, samen met een hoop bedrijfsleiders. Was wel boeiend. Ik ben eens benieuwd wat de toekomst brengt. Curieus wat BMW hun strategie is? @Phil Die van Mercedes lijkt om door angst, onzekerheid en twijfel te zaaien ervoor te hopen dat ze terug kunnen aanhaken aan het EV verhaal. Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 Ik denk eerder dat ze de realiteit zien en het groter geheelWaarom zou Daimler dan zo investeren in huisbatterijen samen met teslaTer info Haal alles van MB uit een tesla en je hebt niet veel meer over van je tesla Maw zonder de steun van MB was er allang geen sprake meer van het zwaar verlieslatend bedrijf tesla genaamd Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 18 minutes ago, Brunault said: Ik denk eerder dat ze de realiteit zien en het groter geheel Waarom zou Daimler dan zo investeren in huisbatterijen samen met tesla Het gekke is dat de Tesla Powerwall eigenlijk 2e viool is tegen hun infrastructuuroplossing van batterijen en zonnepanelen op industriële schaal zoals in Puerto Rico, Australië en Hawaii. 18 minutes ago, Brunault said: Ter info Haal alles van MB uit een tesla en je hebt niet veel meer over van je tesla Maw zonder de steun van MB was er allang geen sprake meer van het zwaar verlieslatend bedrijf tesla genaamd Bedoel je de stevige winst op de aandelen die Mercedes haalde toen ze hun aandelen verkochten? Het valt niet te ontkennen dat in het begin Mercedes en Toyota als klant Tesla geholpen hebben om te kunnen overleven, maar daar zijn ze nu toch al even voorbij. Het scheelt ook wel dat Tesla in 2009 een Mercedes CLS had omgebouwd als volledige EV als proof of concept. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 Capaciteit genoeg hier. My office for today Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 Er zijn bijna geen laadpalen nodig, want de meeste mensen rijden per dag nooit meer dan een volle batterij, en iedere nacht wordt ‘m thuis weer opgeladen. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 De dag dat de regering beslist om de kerncentrales te sluiten zonder alternatieven (zoals nu t plan is) heeft elektrisch rijden idd geen toekomst. Wie gaat er dan die stroom maken om de batterij op te laden? Zonnepaneeltjes op uw dak, die doen da 's nachts niet. Windenergie? Dan gaan er nog veeeeeeeeel molentjes mogen bijkomen, en daar wringt weer een schoentje, niemand wil op zo een molen kijken vanuit zijn/haar slaapkamer. Sorry, maar in versnipperd vlaanderen kunt ge nie anders. Hier een beetje verder hebben ze er 3 gezet, hoeveel protest daar tegen geweest is dat dat t uitzicht verpest, en de horizon vervuilt...Als ze al eens beginnen met die nutteloze straatverlichting uit te schakelen... gisteren daarover nog interessant artikel gelezen in de NY TIMES ( over de Belgische verstrengeling van politiek/communautaires/postjes/elektrabel... Quote
Ambi 1.758 Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 16 uren geleden, Tom Bentley zei: Weet niet of het hier de juiste plaats is om dat te zeggen, maar heb als kind een paar keer mogen meerijden met een 964 en herinner mij tot vandaag de geur van benzine in het interieur Dat mis ik toch wel in auto's vandaag... Rij eens mee met mijn E30 die heeft ergens een benzinelek Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 14 uren geleden, ir_fuel zei: Je beseft toch ook dat dat voor geen meter schaalt? Als morgen 5 van je collega's met hun Tesla komen aanzetten, waar ga je dan staan? Exact, deze morgen waren alle laadpunten in de wetparking bezet. Daar sta je dan met je elektrische wagen hé als je van plan was om deze overdag op te laden. 1 uur terug, WoKe zei: Capaciteit genoeg hier. My office for today Teruggegaan ja? Quote
WoKe 308 Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 40 minutes ago, dragonfly said: Teruggegaan ja? yup 'k Had genoeg van de airco's, dus terug naar den elentriekwinkel. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 25 minuten geleden, WoKe zei: yup 'k Had genoeg van de airco's, dus terug naar den elentriekwinkel. 't Is ook dichter hé Quote
WoKe 308 Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 Just now, dragonfly said: 't Is ook dichter hé Bwah, paar dagen BXL, paar dagen Gent En vandaag naar den andere kant van 't land (Seraing) Maar om on-topic te blijven ... het grootste deel van de baan met PilotAssist2 gereden Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 1 minuut geleden, WoKe zei: Maar om on-topic te blijven ... het grootste deel van de baan met PilotAssist2 gereden Je wordt echt oud Quote
WoKe 308 Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 Just now, dragonfly said: Je wordt echt oud Ma neen, terwijl PA2 aan het rijden was had ik tenminste tijd om een nieuwe straightcut close-ratio boite te spec'en voor mijn classic Mini en nu weet ik tenminste ook hoe ik die dubbele Weber moet afstellen, en dat allemaal omdat ik zelf niet wil rijden Maar zonder zeveren ... PA2 heeft al meer km's gestuurd dan ik in die kar. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 Hoe goed is PA2? In een Tesla kan je afhankelijk van de weg tussen de minuut en een paar minuten volledig handsfree rijden, en ik rij een heel traject op de snelweg zonder te moeten ingrijpen. Op gewone wegen is het goed genoeg om het rijvak te volgen en enkel bij rotondes en lichten en voorrangsverplichting moet ik ingrijpen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 Voor goedkoop een Model S kopen? https://electrek.co/2017/12/14/tesla-taxi-fleet-amsterdam-used-model-s-sale/?pushup=1 https://www.allcarscompany.nl/aanbod/?vehicle=premium&brand=tesla&model&price_min&price_max&kilometer_min&kilometer_max&transmission&manufacture_year_min&manufacture_year_max&fuel#resultaten Overigens nog altijd onder garantie voor batterij en aandrijflijn. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 Dat is een van de meest utigeschreven boetes ! Is dit zo?Zoja ze mogen er nog veel meer controle opdoen. Tis soms zot hoeveel ik er bezig zie met hun GSM achter het stuur. 1 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 Voor goedkoop een Model S kopen?https://electrek.co/2017/12/14/tesla-taxi-fleet-amsterdam-used-model-s-sale/?pushup=1https://www.allcarscompany.nl/aanbod/?vehicle=premium&brand=tesla&model&price_min&price_max&kilometer_min&kilometer_max&transmission&manufacture_year_min&manufacture_year_max&fuel#resultaten Overigens nog altijd onder garantie voor batterij en aandrijflijn.Euh goedkoop ? Waanzinnig veel geld voor 300k op de teller.. 1 Quote
Ian 511 Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 Voor goedkoop een Model S kopen?https://electrek.co/2017/12/14/tesla-taxi-fleet-amsterdam-used-model-s-sale/?pushup=1https://www.allcarscompany.nl/aanbod/?vehicle=premium&brand=tesla&model&price_min&price_max&kilometer_min&kilometer_max&transmission&manufacture_year_min&manufacture_year_max&fuel#resultaten Overigens nog altijd onder garantie voor batterij en aandrijflijn.[emoji38]z: Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 Mijne volgende gaat misschien toch ook nen tesla worden zenne... Diene vesse rappe (roadster of wa wast?) dat ze daar gaan maken... ENE keer de Jokke en bruno op hun kloten geven aan de lichten... en dan verkopen voor de nieuwe Vantage! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.