Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

En hoe langer ze op de markt zijn, hoe meer ik te vinden ben voor de styling van zo een model S. Laag en breed. I do like! 

Geplaatst:

Tesla zal nooit verdwijnen.

Geplaatst:

Dat zeiden ze ook toen NSU met de Ro80 op de markt kwam :P

Geplaatst:
14 minutes ago, ir_fuel said:

Laden op de parking van de klant is anders ook zo een goeie :lol:

Dat is zoals bij @Jokke_vlo op de fabriek toekomen als vertegenwoordiger, zien dat hij een dieselpomp heeft en vragen om je auto vol te doen :lol: 

Als uw klant een laadpaal heeft is de kans heel groot dat ge daar met uw laadpas op terecht kunt en dat ge dus gewoon betaalt voor de laadbeurt, en uw klant ervoor vergoed wordt.

Geplaatst:

NSU werd door VW overgenomen.

Geplaatst:

Eigenlijk is dat Audi geworden, maar ik denk dat je wel begrijpt waar ik naar toe wil.

Geplaatst:
5 minuten geleden, BMWMB zei:

Tesla zal nooit verdwijnen.

De kans dat Tesla overkop gaat is meer dan reëel. Wanneer het geld sneller buiten gaat dan het binnenkomt, dan kan je niet over een positieve balans spreken. En uiteraard zal Tesla overgenomen worden wanneer het over kop gaat. Maar -en daarvoor haalde ik punt 1 aan- de kans dat de overnemer ook de lopende garanties over zal nemen is héél klein. Indien de model 3 wel goed loopt en de productiemodellen goed zijn van kwaliteit, dan is er meer kans dat het totaal pakket over wordt genomen en niet enkel de naam en de technologie. Dan heb je al wat meer zekerheid. 

Ik heb het destijds van de zijlijn meegemaakt met Aprilia en van dichtbij met Benelli, als eigenaar van een voertuig van een merk dat over is genomen ben je altijd de pineut. 

Geplaatst:

Als iemand Tesla als bedrijf koopt, dan zullen de garanties ook overgenomen moeten worden.

Maar ik besef dat het een risico is.

Geplaatst:
Absoluut. Iedereen weet ook gewoon dat een Tesla een duur ding is, net als een Porsche. Daarenboven is de Tesla ook altijd nog even het gespreksonderwerp, waardoor er net meer de aandacht op gevestigd wordt, waar een 7-serie of een Panamera dat zelden tot niet is. 

Mensen weten dat een Tesla duur is, maar niet zo duur als een Porsche. Zelfs hier bij de experten zitten ze vaak fout qua aankoopprijs. En verder is het een EV dus goed voor het milieu, behalve als je er eentje tegenkomt die denkt dat we allemaal op steenkolen rond rijden.
Geplaatst:

Zouden er veel Model S'en of Model X'en privé aangekocht worden?

Geplaatst:
41 minutes ago, Polygoon said:

Zouden er veel Model S'en of Model X'en privé aangekocht worden?

nul, in België.

Geplaatst:
52 minutes ago, wooter said:

Mensen weten dat een Tesla duur is, maar niet zo duur als een Porsche.

:lolz:

een Model X P100D kost meer dan een nieuwe GT3

een Model S 100D kost meer dan een nieuwe GT4

een Model S 75D kost meer dan een nieuwe Cayman S

(de Porsches allemaal met opties, dus niet kaal)

Geplaatst:
2 minutes ago, ir_fuel said:

nul, in België.

Ge koopt dat in eerste instantie voor de fiscaliteit, en voor sommigen speelt de gadget/technologie-factor ook redelijk wat mee, en dan zijn er nog een paar die zichzelf (en de rest die het horen wil) wijsmaken dat ze het milieu ermee helpen.

Geplaatst:
Just now, WoKe said:

en dan zijn er nog een paar die zichzelf (en de rest die het horen wil) wijsmaken dat ze het milieu ermee helpen.

... op de firma ...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 minute ago, ir_fuel said:

De meesten die ik ken denken dat zo'n Tesla ergens rond de 80k kost, en dat ge met alle opties rond de 100k zit.
Drie jaar geleden zou ge er idd nipt geraakt zijn :-)

Geplaatst:
1 uur terug, BMWMB zei:

Als iemand Tesla als bedrijf koopt, dan zullen de garanties ook overgenomen moeten worden.

Maar ik besef dat het een risico is.

Moet helemaal niet. De kans is ook gewoon veel groter dat het geheel uitgesplitst wordt, de gebouwen naar iemand, de technologie naar een Chinees en de productielijn naar.... mja, wss niemand, gezien die amper tot niet werken op dit moment :D 

Uiteindelijk, als Tesla overkop gaat, zal een revisor bekijken hoe ze er het meest geld uit kunnen slaan. En als ze er meer voor krijgen zonder dat de garanties overgenomen moeten worden, dan zullen ze dat ook doen. Meestal gaan die garanties samen met de productie, maar als ze de Model 3 productie niet snel perfect krijgen, wie gaat dan die productie en die modellen over willen nemen? Voor dat handje vol model S en model X'en die verkocht worden, wil je de bijhorende miserie niet in huis halen. Dan haal je beter de technologie binnen en steek je die in een ander kleedje, zo heb je direct een clean start, zonder een links naar de modellen die Tesla naar de afgrond brachten. 

Anyhow, dat is maar mijn mening, maar een paar maand wachten lijkt me hier toch wel geadviseerd. En gaat het Tesla wel voor de wind, dan zal je tegen de zomer mss wel al een 120kW model kunnen bestellen, waardoor het wachten dubbel beloond zal worden. 

Geplaatst:

Ik denk dat ze too big to fail zijn geworden. Er is al zoveel geld ingestoken dat ik vermoed dat men liever er nog meer geld gaat insteken dan zijn verlies te slikken.

Geplaatst:
1 hour ago, Tjeu said:

De kans dat Tesla overkop gaat is meer dan reëel. Wanneer het geld sneller buiten gaat dan het binnenkomt, dan kan je niet over een positieve balans spreken. En uiteraard zal Tesla overgenomen worden wanneer het over kop gaat. Maar -en daarvoor haalde ik punt 1 aan- de kans dat de overnemer ook de lopende garanties over zal nemen is héél klein. Indien de model 3 wel goed loopt en de productiemodellen goed zijn van kwaliteit, dan is er meer kans dat het totaal pakket over wordt genomen en niet enkel de naam en de technologie. Dan heb je al wat meer zekerheid. 

Ik heb het destijds van de zijlijn meegemaakt met Aprilia en van dichtbij met Benelli, als eigenaar van een voertuig van een merk dat over is genomen ben je altijd de pineut. 

Ik lig absoluut daar niet wakker van. Het geld om de fabriek te bouwen is al de deur uit, en de productie is recent gestegen tot 5000 auto's per week (volgens een leverancier die plots onderdelen met het vliegtuig moest versturen omdat de boot te lang zou duren).

Als Tesla toch overkop gaat, zijn ze een gegeerde overnameprooi omwille van hun voorsprong. Ik verwacht dan dat het merk wel terug plooit tot een klassieke autobouwer met inderdaad korte garantieperiodes en idiote beslissingen zoals er een hybride van te willen maken, maar dat heeft geen effect op je huidig gekochte Tesla.

Geplaatst:
6 minutes ago, Tjeu said:

Anyhow, dat is maar mijn mening, maar een paar maand wachten lijkt me hier toch wel geadviseerd. En gaat het Tesla wel voor de wind, dan zal je tegen de zomer mss wel al een 120kW model kunnen bestellen, waardoor het wachten dubbel beloond zal worden. 

Met Tesla is zoals met een Apple product: het is nooit een goed moment om te kopen, want het model van binnen 6 maanden is beter dan je huidige model. Per sjans dat je huidige model wel nog software updates krijgt en als je bijbetaalt voor de FSD kan je zelfs nog verwachten dat men de Nvidia computer kosteloos vervangt (omdat FSD momenteel wel verkocht wordt maar nog niet beschikbaar is). Daarenboven is het ook mogelijk als je wenst om een nieuwe batterij te laten monteren, tegen een prijs natuurlijk.

Geplaatst:
17 minutes ago, ir_fuel said:

Mensen weten dat gewoon niet. Zet een GT3 naast een Model X P100D en niemand zal vermoeden dat die Tesla meer dan 100K is. Mensen denken dat dat zoveel kost als een Cayenne, X5 of Range Rover. Tuurlijk, eens de fiscaliteit erbij komt is zo een X ook goedkoper.

Geplaatst:
1 hour ago, Tjeu said:

En hoe langer ze op de markt zijn, hoe meer ik te vinden ben voor de styling van zo een model S. Laag en breed. I do like! 

Deze morgen nog een zwarte P85 gezien. Knap ding.

02-2012-tesla-model-s-fd-1347336748-54ec

Geplaatst:
1 hour ago, Tjeu said:

De kans dat Tesla overkop gaat is meer dan reëel. Wanneer het geld sneller buiten gaat dan het binnenkomt, dan kan je niet over een positieve balans spreken.

Ik vind het eigenlijk eigenaardig waar zo een idee-fixen vandaan komen... Een nieuwe productielijn kost inderdaad geld, maar ze hebben wel 1,8 miljard opgehaald in obligaties in augustus (terwijl ze mikten op 1,5 miljard). Dat is een hele grote zak geld, waarbij de preorders van de Tesla Semi en Roadster 2020 stevig verbleken (waar iedereen zei dat ze de Roadster en Semi uitbrachten om geld op te halen). 

De realiteit is dat er een hele hoop mensen Tesla al een hele tijd zitten te shorten en telkens geld erop verliezen want ze leveren. Hier en daar een maand vertraging, maar de productie van de Model 3 is nu op orde en leveringen zijn sinds vorige week bezig naar het grote publiek.

Het is een beetje een Apple verhaal, daar zitten mensen ook al jaren van te zeggen dat Apple gedoemd is om te mislukken. Tuurlijk zal het ooit gedaan zijn, maar net zoals Apple is Tesla nog lang niet aan hun zwanenzang bezig.

Geplaatst:
8 minutes ago, wooter said:

Mensen weten dat gewoon niet. Zet een GT3 naast een Model X P100D en niemand zal vermoeden dat die Tesla meer dan 100K is. Mensen denken dat dat zoveel kost als een Cayenne, X5 of Range Rover. Tuurlijk, eens de fiscaliteit erbij komt is zo een X ook goedkoper.

Ja, en een Cayenne, X5 of Range Rover zijn natuurlijk perfect sociaal aanvaard bij klanten :P 

Geplaatst:

Was net op de site gaan zien. Ik zie enkel nog maar dual drive versies? En 't is nu kiezen tussen 75 of 100.

Geplaatst:
Just now, ir_fuel said:

Ja, en een Cayenne, X5 of Range Rover zijn natuurlijk perfect sociaal aanvaard bij klanten :P 

Nee, maar dat zijn de vergelijkingen met een Model X.

Met de Model S kan je je er nog uit lullen als een grote E klasse of 5 reeks of A6.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid