Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 hour ago, Dirk75 said:

Neen, louter fiscaal interessant en goede lease voorwaarden.

(...) 

Dat merken zoals VAG, bmw nog kunnen overleven is een wonder... Dit hebben ze enkel kunnen doen door in te spelen op uitstoot en mainstream verkoop.

Je wonder leg je zelf uit in de eerste zin. 65% van de verkoop van bmw in belgie zijn firmawagens.

Gast wooter
Geplaatst:

Denk er ook aan dat die lagere uitstootnormen er net komen omdat er producten op de markt zijn die onder die uitstootnormen kunnen. Als je als constructeur dan niet kan volgen, ligt dat niet aan de overheid maar aan jezelf tov de concurrentie.

Geplaatst:

Jij leest toch ook maar wat je wil
Ik zeg de restwaarde binnen 2-3 jaar als er concurrentie is
Dat is een gans ander verhaal dan wanneer je de markt voor jezelf hebt
Soit
We gaan wel zien hoe het zal gaan binnen enkele jaren
Overleven ze des te beter
Ik heb maandag wel goed gelachen met het bericht dat er toch iemand moest toegeven dat een tesla niet het heilige graal is
Zie ardennenrit

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst:

Ik denk dat er op het moment dat er veel concurrentie komt in EV je je meer zorgen moet maken aan welke straat steen je je benzine of diesel nog kwijt geraakt. Dit was voor mij al een reden om voor Tesla te kiezen. Wie wil er nog een gewone wagen binnen 5j?

Geplaatst:

Erg veel mensen aangezien 90% zich geen EV kan permiteren. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
22 minuten geleden, iceblue zei:

Ik denk dat er op het moment dat er veel concurrentie komt in EV je je meer zorgen moet maken aan welke straat steen je je benzine of diesel nog kwijt geraakt. Dit was voor mij al een reden om voor Tesla te kiezen. Wie wil er nog een gewone wagen binnen 5j?

Situatieschets: 25 jaar en 24 jaar, net alleen gaan wonen, loon: starter en 2 jaar ervaring, ...

Zeg me eens welke EV ik moet kopen? Zal ik wel rustig een naftje of dieseltje kopen ;)

Gast wooter
Geplaatst:
15 minutes ago, Polygoon said:

Situatieschets: 25 jaar en 24 jaar, net alleen gaan wonen, loon: starter en 2 jaar ervaring, ...

Zeg me eens welke EV ik moet kopen? Zal ik wel rustig een naftje of dieseltje kopen ;)

Nu? VW e-Golf, Hyundai Kona, Hyundai Ioniq, Renault Zoe.

Binnen 5 jaar ga je enkel meer modellen hebben, met grotere range.

Nu, ik denk dat je binnen 5 jaar je benzine nog wel kwijt krijgt. Een diesel, daar zou ik niet meer op rekenen, da's enkel voor export naar Afrika tegen dan.

Gast wooter
Geplaatst:
57 minutes ago, Brunault said:

Jij leest toch ook maar wat je wil
Ik zeg de restwaarde binnen 2-3 jaar als er concurrentie is
Dat is een gans ander verhaal dan wanneer je de markt voor jezelf hebt

Binnen 2-3 jaar wanneer de concurrentie mondjesmaat een nieuw model kan lanceren omdat het merendeel van de productie naar China gaat? Waar de concurrentie enkel een nieuwe auto kan leveren, met levertermijnen van 6-9 maanden, versus Tesla die al een mooi tweedehands aanbod heeft, dat wel leverbaar is en je sneller van de gunstige fiscale voorwaarden kan genieten?

En zoals ik in het I-Pace topic al aangaf: de concurrentie blijft nog altijd missers maken met hun modellen, omdat ze het concept van een EV niet voldoende begrijpen. Om zorgeloos van een EV te genieten, moet je een netwerk van snelladers hebben, en moet je thuis en op verplaatsing ook comfortabel aan driefase AC kunnen laden.

Ik heb maandag wel goed gelachen met het bericht dat er toch iemand moest toegeven dat een tesla niet het heilige graal is
Zie ardennenrit

Zover ik kan zien kan je tegen volgend jaar niet meer lachen. Er komen in het zuiden van Belgie 5 superchargers bij, en die van Aarlen wordt uitgebreid naar 32 laadplaatsen.

Geplaatst:
21 minuten geleden, Ambi zei:

Erg veel mensen aangezien 90% zich geen EV kan permiteren. 

19 minuten geleden, Polygoon zei:

We kunnen draaien en keren zoveel we willen maar:
- Als een EV (al dan niet 2e hands) straks nog niet betaalbaar zou zijn, bewijst dat net de stelling dat een EV een hogere (relatieve) restwaarde heeft. 
- Als de restwaarde van een Tesla straks niks voorstelt, dan zijn EV's wel betaalbaar.

Gast wooter
Geplaatst:

Overigens, als je nu een Tesla koopt van 90K, en 'm na 2 jaar kan verkopen aan 70K, dan heb je 20K kosten gehad. Dat is niet veel verschillend als een BMW 5 kopen aan 50K en na 2 jaar deze weg doen aan 30K. Door fiscale voordelen en goedkopere 'brandstofkosten' zal de Tesla zelfs goedkoper uit komen.

Het zorgt ervoor dat een Tesla Model S nauwelijks duurder uit komt dan een Skoda Superb diesel.

Geplaatst:
12 minuten geleden, wooter zei:

Nu? VW e-Golf, Hyundai Kona, Hyundai Ioniq, Renault Zoe.

Binnen 5 jaar ga je enkel meer modellen hebben, met grotere range.

Nu, ik denk dat je binnen 5 jaar je benzine nog wel kwijt krijgt. Een diesel, daar zou ik niet meer op rekenen, da's enkel voor export naar Afrika tegen dan.

VW e-Golf: startprijs 39k
Hyundai Kona: geen prijs op de .be site
Hyundai Ioniq: startprijs 36k
Renault Zoe: startprijs 26k

Buiten de Zoe is er dus niet echt iets betaalbaar als starter en zelfs die vind ik toch prijzig voor iets ter grootte van een fucking Twingo.

Gast Dirk75
Geplaatst:
2 uren geleden, stijn82 zei:

Je wonder leg je zelf uit in de eerste zin. 65% van de verkoop van bmw in belgie zijn firmawagens.

straf he ?

Gast wooter
Geplaatst:

Relax, batterijen zijn nog de grootste kost en vanaf 100$ per kWh aan batterij zou een EV ook in aankoop goedkoper dan een gewone auto zijn. Tesla zit nu aan 130$ per kWh.

Gast Dirk75
Geplaatst:
1 uur geleden, wooter zei:

Denk er ook aan dat die lagere uitstootnormen er net komen omdat er producten op de markt zijn die onder die uitstootnormen kunnen. Als je als constructeur dan niet kan volgen, ligt dat niet aan de overheid maar aan jezelf tov de concurrentie.

Als je enkel kijkt naar de vervuiling aan de uitlaat, heb je gelijk.

Tegen 2025 nemen ze het gewicht van de auto mee in de denkoefening... Al de rest is zo moeilijk controleerbaar.

Geplaatst:

Nog niet zo lang geleden was een BMW 320D EfficientDynamics de heilige graal in firmawagenland. 80% aftrekbaar, vermogen/koppel zat, goeie restwaarde dus gunstige leasing prijs.

In 2013 was die nog behoorlijk populair maar hoeveel je er vandaag nog voor krijgt (5 jaar oud), durf ik mijn hand niet voor in 't vuur steken.

Gast wooter
Geplaatst:
Just now, Dirk75 said:

Als je enkel kijkt naar de vervuiling aan de uitlaat, heb je gelijk.

Tegen 2025 nemen ze het gewicht van de auto mee in de denkoefening... Al de rest is zo moeilijk controleerbaar.

Wie neemt het gewicht mee? En waar staat dat?

En simpelweg gewicht zou erg dom zijn. Het zijn net de zwaardere EV's die meer kunnen profiteren van regeneratief remmen.

Overigens is een Tesla Model 3 150kg lichter dan een Toyota Mirai.

Geplaatst:
2 minutes ago, wooter said:

Relax, batterijen zijn nog de grootste kost en vanaf 100$ per kWh aan batterij zou een EV ook in aankoop goedkoper dan een gewone auto zijn. Tesla zit nu aan 130$ per kWh.

het zou idd goed zijn als men zo'n kleine goedkope batterij in een stadswagen kan steken (range 150-200 km). Dan pas wordt het voor jan en alleman betaalbaar.

Maar die tijd komt wel. Ooit was een kleuren TV ook toekomstmuziek ;)

Gast wooter
Geplaatst:
6 minutes ago, stijn82 said:

Ooit was een kleuren TV ook toekomstmuziek ;)

Zwwart-wit TV met antenne op de TV om BRT 1 en 2 te ontvangen, en met wat moeite Nederland 1 en 2. En als je van post wilde veranderen moest je uit de zetel komen en op een knop op het toestel duwen.

Mijn ouders kregen dan ergens een tweede televisie, een afdankertje van Nonkel Luc denk ik. Daar waren de toetsen capacitief, dat was al iets heel speciaal!

Tanken in de buurt, dat was over een lus rijden en dan kwam men je auto tanken terwijl je kon blijven zitten. Benzine had nog lood, de achterbank had geen veiligheidsgordels. Qua milieu ging het nog over zure regen en nog niet over CFK's en het gat in de ozonlaag. En mijn vader vertellen hoe vroeger, toen hij jong was, niemand een auto had behalve de echt rijke mensen in het dorp. En bellen deed je met een beige telefoon van de RTT met een draaier vooraan. Als we mijn opa en oma hadden bezocht op zondag, moest ma of pa bij thuiskomst de telefoon 2 keer laten over gaan om te laten weten aan oma en opa dat we veilig thuis waren.

Geplaatst:

Was je nu vet mee met die laadpalen die er volgend jaar komen?
Ik koop nu ook geen andere machine omdat er volgend jaar meer opties beschikbaar zijn
Die moeten er nu zijn want alles kost teveel om te hopen dat je volgend jaar iets kan gebruiken

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gast wooter
Geplaatst:

Dat is pas relevant als "de ardennenrit in 1 keer uitrijden" in je voorwaarden staat.

Geplaatst:
1 uur terug, wooter zei:

..

En simpelweg gewicht zou erg dom zijn. Het zijn net de zwaardere EV's die meer kunnen profiteren van regeneratief remmen.

..

Zelden zo gelachen. De perpetuum mobile is niet veraf ?

• Vind ik leuk 3
Gast wooter
Geplaatst:
Just now, Waky said:

Zelden zo gelachen. De perpetuum mobile is niet veraf ?

Jij lacht maar het blijkt dat zo een zware Tesla even zuinig is als kleinere EV's. Het verschil zit 'm voornamelijk in luchtweerstand: hoe groter de luchtweerstand, hoe meer verbruik. En dat is logisch, want alle verliezen die je hebt bij acceleratie win je stevig terug bij vertragen. Daarom ook dat een EV bij hogere snelheden meer verbruikt, omdat de luchtweerstand hoger is.

Geplaatst:
2 uren geleden, iceblue zei:

De enige reden om voor een Tesla te kiezen is het fiscaal plaatje. Of je bent een geitewollensok. De overheid stuurt, imo in de foute richting. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Geen, ze moeten zich niet moeien met mijn keuzes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid