Gast wooter Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 En wie betaalt die 30 minuten stilstaan waarbij de chauffeur geen geld kan verdienen?Net dezelfde die de taxichauffeur betaald als ie 45 minuten moet wachten op een volgende klant.Wat er ook van zij, qua kosten is zo een Tesla voordeliger dan een Mercedes. Dat wachten kan er blijkbaar wel vanaf. Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 ... het blijft me toch verbazen hoe aangevallen je je meteen voelt op het moment dat Tesla ergens genoemd staat c.q. hoe een artikel dan verworpen wordt. De essentie hier is dat elektrische taxi's (ongeacht of Schiphol het zou verplichten of niet / ongeacht welk merk) een beperkt rijbereik c.q. laadtijden hebben.Ik voel mij niet aangevallen. Jullie trappen telkens in dezelfde onzin. En als het niet over Tesla taxi’s gaat, waarom dan posten in het Tesla Lovers topic?Beeld je eens in dat ik in het Mercedes topic ga neuten over de kosten van een Mercedes taxi vs een Tesla taxi. Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 Als er 1 plaats was waar je dit artikel kon posten, is het het Elektrische Voertuigen topic. Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 https://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/elektromobilitaet-teslas-batteriezellen-stellen-die-deutsche-konkurrenz-in-den-schatten/22992678.html Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 7 minuten geleden, wooter zei: Ik voel mij niet aangevallen. Jullie trappen telkens in dezelfde onzin. En als het niet over Tesla taxi’s gaat, waarom dan posten in het Tesla Lovers topic? OMDAT er een Tesla bovenaan het artikel staat, dit vandaag voorpagina staat op alle Telegraafs ter wereld met een grote Tesla foto, er ook Tesla chauffeurs aan het woord komen, er in het Tesla topic reeds gepost is over de Schiphol taxi's .. en ik hier geen aanval op de Tesla gemeente in het artikel zag dus daarom niet inzag waarom het niet in het Tesla topic zou passen. Daarnaast ben ik benieuwd of je mening over het artikel c.q. Tesla in deze in het 'elektrische voertuigen topic' dan anders was geweest. Met grote waarschijnlijkheid niet! Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 6 minutes ago, wooter said: Net dezelfde die de taxichauffeur betaald als ie 45 minuten moet wachten op een volgende klant. Betaalt ... En je vergelijking houdt compleet geen steek. Maargoed dat zijn we van je gewoon. Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 4 minutes ago, abtler said: OMDAT er een Tesla bovenaan het artikel staat, dit vandaag voorpagina staat op alle Telegraafs ter wereld met een grote Tesla foto, er ook Tesla chauffeurs aan het woord komen, er in het Tesla topic reeds gepost is over de Schiphol taxi's .. en ik hier geen aanval op de Tesla gemeente in het artikel zag dus daarom niet inzag waarom het niet in het Tesla topic zou passen. Daarnaast ben ik benieuwd of je mening over het artikel c.q. Tesla in deze in het 'elektrische voertuigen topic' dan anders was geweest. Met grote waarschijnlijkheid niet! Omdat Tesla clickbait is. Had daar een Nissan Leaf gestaan, je had het nog niet eens gelezen. Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 Had daar een Nissan Leaf midden op de voorpagina van de Telegraaf gestaan had ik het ook gelezen. Maar ja ik heb me weer vergist; Tesla = Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 Het artikel gaat nauwelijks over Tesla, en de auto's waar er problemen met range zijn, zijn geen Tesla's... Het is echt Tesla clickbait... Quote
0231 172 Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 Draai of keer het zoals je wil maar tesla ligt gewoon 7 straten voorop in electrisch rijden . Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 3 uren geleden, 0231 zei: Draai of keer het zoals je wil maar tesla ligt gewoon 7 straten voorop in electrisch rijden . Nu nog een normale CEO en het komt goed https://www.theguardian.com/technology/2018/sep/04/elon-musk-claims-diver-in-thai-cave-rescue-is-child-rapist-without-evidence Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 6 september 2018 Geplaatst: 6 september 2018 Ik ben onlangs een weekend naar Amsterdam geweest, en ben meerdere keren op Schiphol geweest. Het viel mij idd op dat er een massa Tesla's stonden en idd ook leafs en iconic's. Tesla begrijp ik, maar die andere? Geen ruimte en geen bereik. Tuurlijk dat ze dan gaan klagen. En ook al stonden er tientallen Tesla's klaar aan de ingang. Aan het laadpunt 1km verder waar ik dacht een stuk of 10plaatsen te zien. Heb ik nooit meer dan 3 Tesla's terzelfdertijd zien staan. De bussen rijden daar ook elektrisch, want het laadstation voor hun, was er net naast. Zouden die dan ook klagen?, Maar die hoor je precies nooit? ( In Gent en andere steden trouwens ook, iemand die daar een zicht op heeft?) Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 6 september 2018 Geplaatst: 6 september 2018 Gent heeft afaik nog geen elektrische Lijn-bussen. Er is wel een samenwerkingsverband met verschillende partijen (stad en leveranciers) waaronder ook het gebruik van elektrische vrachtwagens voor leveringen in de binnenstad ressorteert. Er rijden dus van die full-electric vrachtwagen(s?) rond in Gent, ja. Geen idee wat de meningen daarover zijn, maar qua rijbereik lijkt mij dat geen issue te mogen vormen: die moeten toch voldoende batterij kunnen steken om de enkele tientallen km die ze op een dag doen, te kunnen trekken zonder bijladen? Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 6 september 2018 Geplaatst: 6 september 2018 9 uren geleden, dragonfly zei: Nu nog een normale CEO en het komt goed https://www.theguardian.com/technology/2018/sep/04/elon-musk-claims-diver-in-thai-cave-rescue-is-child-rapist-without-evidence Zal wel fake news zijn, een e-mail account dat is gehackt of photoshop oid. Niet? Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 6 september 2018 Geplaatst: 6 september 2018 20 hours ago, wooter said: Het artikel gaat nauwelijks over Tesla, en de auto's waar er problemen met range zijn, zijn geen Tesla's... Het is echt Tesla clickbait... From: Gereedschappelijk <[email protected]> Subject: Tesla is niet de enige op accu Gereedschappelijk ook! Date: 6 September 2018 at 05:00:44 GMT+2 To: ICM Reply-To: Gereedschappelijk <[email protected]> Bekijk in browser | Stuur naar vriend 30 dagen retourrecht Meer dan 28.000 producten Gratis verzending vanaf € 50,- Nederland: 053-8508424 België: 02-4010595 Donderdag 6 september Seizoen SALE grijp je kans! Makita DHP459Z 18 Volt Accu klopboor-/schroefmachine body Past op elke 18 Volt Li-ion Makita accu €112.50 Deze wil ik! MAKITA lader geladen voordeel! Makita DC18RC Snel-lader voor 9,6 t/m 18V schuifaccu's €39.95 Deze wil ik! Makita DC18RD Duo-lader voor alle Makita Li-ion schuifaccu's €65.00 Deze wil ik! MAKITA 10,8/12V en 18V accu's! Makita BL1040B Li-ion Accu 10,8V-12V 4,0Ah €29.50 Deze wil ik! Makita BL1840B 18V 4,0Ah Li-Ion Accu met indicator 197265-4 €55.00 Deze wil ik! HITACHI Accu's + lader-actie! Hitachi UC18YRSL 14.4 - 18V Li-ion acculader schuifaccusnellader €42.50 Deze wil ik! HITACHI 14.4V Ampère-topper! Hitachi BSL1430 Batterij 14.4V Li-ion 3.0Ah origineel accu €39.00 Deze wil ik! Hitachi UC18YFSL + BSL1425 - 14.4 - 18V Acculader plus 14.4 Volt 2.5Ah Li-ion accu €49.95 Deze wil ik! Metabo 18 Volt Accu 4,0Ah Li-Power ME1840 origineel accu- 625591000 €49.00 Deze wil ik! DeWALT 18 Volt schuifaccu! DeWALT DCB182 XR 18V 4,0 Ah Li-Ion accu voor ALLE 18 volt XR systemen van DeWALT €54.95 Deze wil ik! Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 september 2018 Geplaatst: 6 september 2018 1 hour ago, kefkie said: Zal wel fake news zijn, een e-mail account dat is gehackt of photoshop oid. Niet? Ik vrees het niet Maar je moet wel goed naar de data kijken. Er is een akkefietje met een Buzzfeed redacteur geweest einde augustus. Die heeft nadat het relletje op Twitter uitdoofde, een week later het vuur weer aangepookt door deze mails van een week oud te publiceren. Musk is erg concreet met de beschuldigingen maar wou het off the record. Ik ben benieuwd wat Musk weet/heeft achterhaald/aan het verzinnen is. Maar eerlijk: hij moet zich niet laten afleiden met zo een zever. Maar die kerel heeft natuurlijk ook boter op z'n hoofd door zo brutaal te reageren op de aangeboden hulp, terwijl ie zelf niet veel meer was dan iemand die op zomermaanden de grotten ging verkennen en absoluut niet een van de duikers was. Maar ik denk dat het aan beide zijden zo een gevalletje is dat je best niet met de media contact hebt. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 6 september 2018 Geplaatst: 6 september 2018 https://www.whatcar.com/news/reliability-survey-2018-11/ Het gaat over veel merken, maar omdat ik het lovers topic van de betrouwbaarste (Suzuki) niet onmiddellijk terugvind plaats ik het maar bij de nummer laatst. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 september 2018 Geplaatst: 6 september 2018 Ik weet het, en toch:https://electrek.co/2017/12/21/tesla-tsla-tops-customer-satisfaction-survey-auto-industry/Dat kunnen toch niet allemaal fanboys zijn? Ik denk dat vele klanten het concept beter vinden dan de concurrentie, maar dat er inderdaad regelmatig wel ergens iets aan scheelt. Ik heb ook al akkefietjes gehad; de auto blijft wel rijden maar je moet er toch mee naar het service center. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 6 september 2018 Geplaatst: 6 september 2018 32 minuten geleden, wooter zei: Ik weet het, en toch:https://electrek.co/2017/12/21/tesla-tsla-tops-customer-satisfaction-survey-auto-industry/ Dat kunnen toch niet allemaal fanboys zijn? Ik denk dat vele klanten het concept beter vinden dan de concurrentie, maar dat er inderdaad regelmatig wel ergens iets aan scheelt. Ik heb ook al akkefietjes gehad; de auto blijft wel rijden maar je moet er toch mee naar het service center. The Owner Satisfaction Score, based on whether an owner says he or she would buy the same car again, measures whether a car lives up to expectations. Gezien EV een keuze van 'levensstijl' is, en er geen alternatief is voor Tesla is het logischer dat ze er opnieuw een kopen tov andere merken Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 september 2018 Geplaatst: 6 september 2018 Ik denk dat je er te makkelijk over gaat dat EV rijden nog altijd een keuze van levensstijl zou zijn, enkel voor veganisten met bakfietsen en ride sharing, die werken voor een stad of overheidsdienst. Dat is echt niet het profiel van mensen dat een Tesla bezit. Ik denk dat de gemiddelde Tesla bezitter eerder een technologist is, die zijn gading niet meer vind bij andere merken als het gaat om technologie en vooruitgang. Het vermogen van een EV kan je in eerste plaats al echt niet vergelijken met het vermogen en alle nadelen van loopcultuur van een verbrandingsmotor, en Tesla is qua media interface en besturingshulp ook voor op de rest. Dat verklaart al eerder waarom een Tesla rijder terug een Tesla zou kopen, ondanks de weifelende betrouwbaarheid. Niet vergeten dat Tesla in die score niet in de middenmoot of in 75% zit, maar de lijst aanvoert. Vergelijk het met de iPhone die ook al jarenlang de satisfaction score leid met een erg hoge score. Dat zijn ook niet enkel apple fanboys. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 7 september 2018 Geplaatst: 7 september 2018 (aangepast) Zijn tesla rijders, niet vooral ex bmw rijders in hun midlifecrisis? Bestaan daar geen gegevens over? 7 september 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 7 september 2018 Geplaatst: 7 september 2018 7 uren geleden, wooter zei: Ik denk dat je er te makkelijk over gaat dat EV rijden nog altijd een keuze van levensstijl zou zijn, enkel voor veganisten met bakfietsen en ride sharing, die werken voor een stad of overheidsdienst. Dat is echt niet het profiel van mensen dat een Tesla bezit. Ik denk dat de gemiddelde Tesla bezitter eerder een technologist is, die zijn gading niet meer vind bij andere merken als het gaat om technologie en vooruitgang. Het vermogen van een EV kan je in eerste plaats al echt niet vergelijken met het vermogen en alle nadelen van loopcultuur van een verbrandingsmotor, en Tesla is qua media interface en besturingshulp ook voor op de rest. Dat verklaart al eerder waarom een Tesla rijder terug een Tesla zou kopen, ondanks de weifelende betrouwbaarheid. Niet vergeten dat Tesla in die score niet in de middenmoot of in 75% zit, maar de lijst aanvoert. Vergelijk het met de iPhone die ook al jarenlang de satisfaction score leid met een erg hoge score. Dat zijn ook niet enkel apple fanboys. Zijn gading niet meer vind ivm technologie en vooruitgang als zijn elektrisch rijden: correct En natuurlijk heel die hoop Tesla-rijders die hem kopen wegens het aantrekkelijke taxregime. Quote
Capitol 630 Geplaatst: 7 september 2018 Geplaatst: 7 september 2018 En natuurlijk heel die hoop Tesla-rijders die hem kopen wegens het aantrekkelijke taxregime.Dit....Tesla racekar: eventjes 500 kg eruit gehaald! Maar na 1,5 rondes is er al veel power weg [emoji85] Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 september 2018 Geplaatst: 7 september 2018 Ik denk dat je er te makkelijk over gaat dat EV rijden nog altijd een keuze van levensstijl zou zijn, enkel voor veganisten met bakfietsen en ride sharing, die werken voor een stad of overheidsdienst. Dat is echt niet het profiel van mensen dat een Tesla bezit. Ik denk dat de gemiddelde Tesla bezitter eerder een technologist is, die zijn gading niet meer vind bij andere merken als het gaat om technologie en vooruitgang. Het vermogen van een EV kan je in eerste plaats al echt niet vergelijken met het vermogen en alle nadelen van loopcultuur van een verbrandingsmotor, en Tesla is qua media interface en besturingshulp ook voor op de rest. Dat verklaart al eerder waarom een Tesla rijder terug een Tesla zou kopen, ondanks de weifelende betrouwbaarheid. Niet vergeten dat Tesla in die score niet in de middenmoot of in 75% zit, maar de lijst aanvoert. Vergelijk het met de iPhone die ook al jarenlang de satisfaction score leid met een erg hoge score. Dat zijn ook niet enkel apple fanboys.Lol !En niets over motivator nr 1 ! Dat is pas typisch !En uw vgl met de IPhone ... dat slaat werkelijk op niets ! (Geen fiscale voordeelbom nodig , winstgevende technologie.....) Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 september 2018 Geplaatst: 7 september 2018 Lol !En niets over motivator nr 1 ! Dat is pas typisch !En uw vgl met de IPhone ... dat slaat werkelijk op niets ! (Geen fiscale voordeelbom nodig , winstgevende technologie.....)Dit zijn cijfers uit de VS... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.