ir_fuel 58.288 Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 Los van batterij/prestaties en ruimte, zijn er dingen die een Model S kan die een Model 3 niet kan? Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 32 minutes ago, wooter said: Wil je een auto ontworpen door boekhouders? Ik begrijp de reactie niet, ik vraag gewoon wanneer de effectieve resultaten gereleased worden? 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 4 minutes ago, Lefty said: Ik begrijp de reactie niet, ik vraag gewoon wanneer de effectieve resultaten gereleased worden? Dat is zo jaren 80 man. Daar doen ze in Silicon Valley al lang niet meer aan. 1 2 Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 8 minutes ago, Lefty said: Ik begrijp de reactie niet, ik vraag gewoon wanneer de effectieve resultaten gereleased worden? Ik begrijp de reactie wel! Tesla innoveert en verstoort de markt met produkten waarvan niemand dacht dat hij ze nodig had. Zij bepalen wat jij wil, nog voor dat je het zelf wist. Straks rijdt de halve wereld met een Tesla. Een beetje zoals Apple. Dus WTF zit jij te leuteren over winst? Ah ja, nee, wacht. 1 Quote
Quill 189 Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 Nu enkel nog updates uitvoeren waardoor de eerste Tesla's merkbaar trager aanvoelen & minder presteren. En de nieuwe stelselmatig wat duurder maken uiteraard. Kilometers in plaats van gigabytes. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 13 minutes ago, Quill said: En de nieuwe stelselmatig wat duurder maken uiteraard. Doen ze al. Je kon destijds een Tesla Model S kopen voor 78K. Ga nu eens zien. Quote
teus_ 245 Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 7 hours ago, ir_fuel said: Doen ze al. Je kon destijds een Tesla Model S kopen voor 78K. Ga nu eens zien. sowieso moeten de eerste generaties EV's "betaalbaar" zijn. er hangen risico's en nadelen aan vast, anders krijg je de bal nooit aan het rollen. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 Op 1/10/2018 om 14:57, wooter zei: Ik denk dat nerds met geld zich zeker en vast aangetrokken voelen door de informatisering van het autorijden. In de jaren 2000 waren nerds ook bezig met car computers en dergelijke, en was er niemand concreet bezig om de technologie beschikbaar op computers ook beschikbaar te krijgen in auto's. Maar goed, de eerste smartphones waren ook voor nerds... En toch speel ik liever echt voetbal, tennis, enz....... dan het game op de computer....... en met ai als medespeler of tegenspeler wordt het alleen nog erger. Et voila........ als je zo graag vergelijkt, hier heb je er ook eentje. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 On 10/1/2018 at 2:57 PM, wooter said: Ik denk dat nerds met geld zich zeker en vast aangetrokken voelen door de informatisering van het autorijden. In de jaren 2000 waren nerds ook bezig met car computers en dergelijke, en was er niemand concreet bezig om de technologie beschikbaar op computers ook beschikbaar te krijgen in auto's. Maar goed, de eerste smartphones waren ook voor nerds... Nerds misschien niet echt, eerder de typische early adopter. Maar daar kan ik mezelf meteen als atypisch voorbeeld nemen: ik was onmiddellijk verkocht aan de smartphone en gebruikte als 1 van de eerste in mijn kennissenkring een iphone, eveneens als hotspot voor laptop etc. Maar qua electrisch rijden stel ik dat net zo lang mogelijk uit omdat ik verknocht ben aan het nostalgische, gewone rijden, dat is altijd al een voorliefde geweest. Dat begon al in mijn jongste jaren waarin ik cognitieve capaciteiten had en vanop de achterbank 7u lang vooruit keek hoe mijn vader naar de kust van Bordeaux knalde. Ik heb simpelweg dat omslagpunt nog niet bereikt dat jij al meteen had, hoewel ik wel degelijk het gevoel heb dat jij je mening ook voor een groot deel aanpast aan je huidig vervoermiddel. Van de ene dag op de andere is iedereen die te snel rijdt eigenlijk erg gevaarlijk bezig, is de Duitse situatie een soort van moordput en zouden we beter allemaal electrisch rijden op wat bruinkool. Ik overdrijf wat, maar you catch my drift. Ik zie me in de toekomst zeker op een bepaald punt electrisch rijden, maar zeker niet nu en liefst zo laat mogelijk in de tijd die ik op deze planeet mag spenderen. Eigenlijk heb ik er dus helemaal niets op tegen, het is op dit moment niets voor mij, maar er zijn talloze voorbeelden voor wie dat wel telt. @BMWMB is al een heel stuk objectiever dan jij (met wat uitspattingen hier en daar), maar zeker mensen zoals @Germinal bewijzen dat het niet zomaar een hype is en wel degelijk voorbeelden biedt. 5 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 Ik begrijp de reactie niet, ik vraag gewoon wanneer de effectieve resultaten gereleased worden? Mijn reactie sloeg op het commentaar alsof Tesla voor nerds is.Resultaten zijn meestal voor maand na einde kwartaal. Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 Doen ze al. Je kon destijds een Tesla Model S kopen voor 78K. Ga nu eens zien.Dat was dan ook een versie zonder allerhande opties standaard. De huidige modellen hebben bijna alles standaard af-fabriek. Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 Ik herevalueer mijn mening natuurlijk naar mijn omstandigheden, en het op autopilot cruisen vind ik veel comfortabeler dan aan +200km/u in Duitsland jagen. Er zat degelijk een kick aan maar al bij al blijft het spelen met vuur. En zeker de laatste jaren was het vooral achter trager verkeer rijden en hier en daar onverantwoorde risico’s nemen omdat die Duitsers ook waziger zijn gaan rijden. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 4 minuten geleden, wooter zei: Dat was dan ook een versie zonder allerhande opties standaard. De huidige modellen hebben bijna alles standaard af-fabriek. Het is toch op de opties dat ze meeste winst maken... niet? Nu verplichten ze je gewoon om ze allemaal te nemen. En verkorten ze zo de productietijd. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 https://m.hln.be/auto/tesla-en-het-mysterie-van-de-velden-vol-geparkeerde-auto-s~a7f091e9/ Is er nog niet al eens een artikel geweest over die parkeerplaatsen? Quote
Gast wooter Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 Slechte vertaling van een nytimes artikel.Die amateurs hebben natuurlijk een agenda te verdedigen maar het zijn parkings nabij Fremont om productie in op te vangen. De parking bij de fabriek is te klein voor de productie en vrachtwagens kunnen niet volgen.En natuurlijk het feit dat ze te weinig winkels en personeel hebben voor de autos te leveren. Ze leverden 2000 autos per week wereldwijd en nu komt er 5000 per week bij voor de VS en Canada alleen. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 12 uren geleden, wooter zei: Ik herevalueer mijn mening natuurlijk naar mijn omstandigheden, en het op autopilot cruisen vind ik veel comfortabeler dan aan +200km/u in Duitsland jagen. Er zat degelijk een kick aan maar al bij al blijft het spelen met vuur. En zeker de laatste jaren was het vooral achter trager verkeer rijden en hier en daar onverantwoorde risico’s nemen omdat die Duitsers ook waziger zijn gaan rijden. Man man man.................................... wat een gezwets weer. 1 Quote
Joske 922 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 (aangepast) Als nu de doorsnee mens eens massaal in een Tesla (of andere EV) wil beginnen carsharen, komt er wel terug meer plaats op de weg voor de echte autoliefhebber. En als die dan op "vakantie" willen komen naar Haspengouw zou ik ook willen vragen om allemaal aan de rand van de dorpjes te parkeren. En dat ze dan hunne fiets pakken om t dorp in te rijden naar hun overnachting. (#ikbenegoistischenhebna6maandenaleenhekelaantoeristendievoordedeurvanhunb&bwillenparkeren) <= Die staan gemiddeld 1x week bij mij voor de poort/inrit. (terwijl er bij wooter plaats is om te parkeren ) 4 oktober 2018 aangepast door Joske Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Tesla begint per kwartaal nu ook hun ongevallencijfers te delen:https://www.tesla.com/blog/q3-2018-vehicle-safety-reportZonder autopilot zijn Tesla’s 4 keer minder betrokken bij een ongeval dan het gemiddelde. Op autopilot 7 keer minder. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 En met geen woord reppen over alle doden met AP Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Omdat het er momenteel 2 zijn in de historie van autopilot.Dat is zowat het gemiddelde van een zaterdagnacht in België alleen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 De koers zal weer te hoog hebben gestaan? Quote
Germinal 464 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Tesla begint per kwartaal nu ook hun ongevallencijfers te delen:https://www.tesla.com/blog/q3-2018-vehicle-safety-reportZonder autopilot zijn Tesla’s 4 keer minder betrokken bij een ongeval dan het gemiddelde. Op autopilot 7 keer minder.Awel, de laatste dagen zijn er toch al situaties geweest waarvan ik dacht : WTF!!??!bijvoorbeeld automatische rijstrookwissel op de snelweg : hij gaat opzij, plots in het midden van de twee rijstroken weet hij het niet goed meer.. hij vertraagt en gaat terug naar het rechtse vak.. ondertussen zat er dan iemand op t linkse bijna in mijn koffer omdat hij zo hard vertraagde.Het voorvalletje A12 waarbij die op t kruispunt knal naar de middenberm uitwijkt.Bij het automatisch parkeren dacht ik dat hij los tegen een andere geparkeerde auto ging rijden ( heb maar zelf ingegrepen )Er zitten geen sensoren op de koffer bij het opengaan. Op AP zou hij zo op een borduur knallen als er een knik in de baan zit.AP remt niet automatisch als er iemand zich op de snelweg er probeert tussen te wringen waar het eigenlijk niet kan.. Dus ja.. misschien minder ongevallen omdat je op AP rustiger rijdt 1 Quote
Germinal 464 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Omdat het er momenteel 2 zijn in de historie van autopilot.Dat is zowat het gemiddelde van een zaterdagnacht in België alleen.Moest ik dood willen zou ik AP opzetten en gaan slapen.. ik denk dat AP derest zal doen [emoji18]Tesla - the best car to commit suïcide with [emoji23] 3 Quote
Marvin 250 Geplaatst: 5 oktober 2018 Geplaatst: 5 oktober 2018 12 hours ago, wooter said: Tesla begint per kwartaal nu ook hun ongevallencijfers te delen:https://www.tesla.com/blog/q3-2018-vehicle-safety-report Zonder autopilot zijn Tesla’s 4 keer minder betrokken bij een ongeval dan het gemiddelde. Op autopilot 7 keer minder. Ik wil ook How to lie with statistics van Darrell Huff aanraden. Merk op: geen Tesla-shorter; het boek werd voor het eerst gepubliceerd in 1954. Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 oktober 2018 Geplaatst: 5 oktober 2018 Ik denk dat die man iets te veel verwacht van de gegevens die Tesla kan registreren. Je kan meer en meer data toevoegen aan je vergelijking maar dan moet die data ook beschikbaar zijn. Verder heb je nog variaties naar leeftijd, locatie en relatief gevaar van het traject die je afgeleide risico kunnen beïnvloeden, wat allemaal informatie is die je niet uit de officiële cijfers van alle bestuurders en auto’s kan halen. Hoe meer individuele gegevens je toevoegt om de verschillen in kaart te brengen, hoe korter je ook bij de privacy van individuele Tesla bestuurders komt. Je kan enkel wat aannames doen waarom een Tesla met autopilot veiliger is dan eentje zonder (door bv te veronderstellen dat de meeste Tesla bestuurders het enkel op veiligere snelwegen gebruiken) en waarom een Tesla zonder autopilot veiliger lijkt dan het gehele wagenpark (misschien zijn Mercedessen even veilig, en Ford Mustangs dubbel zo onveilig, wat het gemiddelde doet stijgen tov Tesla’s? Of misschien wonen Tesla eigenaars in veiligere regio’s met minder druk verkeer? Misschien rijden ze door de beperkte range rustiger?). De statistieken zeggen dus niet waarom Tesla’s in minder ongevallen betrokken raken, enkel dat ze tegenover het gehele wagenpark in de VS gemiddeld minder in ongevallen betrokken raken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.