Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 1 minute ago, ir_fuel said: De prijsvergelijking tussen de Model 3 Perf en de M140i is ondertussen ook bevestigd door Wooter. Maar het is een vergelijking die zoals de kale 320d op weinig slaat. Ik heb je prijs van de M140i ook niet gecontrolleerd. Als ik dat wel doe, en ik hou nog altijd die belachelijke 15% korting aan, is de Model 3 Performance 26,23€ euro duurder dan een M140i. Vanaf 33886km per jaar en meer wordt de Model 3 Performance goedkoper. Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 5 minutes ago, wooter said: ik hou nog altijd die belachelijke 15% korting aan, 't was 19% Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Wat tech talk over de nieuwe self-driving computer: https://electrek.co/2019/01/04/tesla-leaks-hardware-3-self-driving-computer/ Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 6 uren geleden, msxx zei: .. (lees particulier aankoopt) 6 uren geleden, ir_fuel zei: PARTICULIER? Kan je aub in een ander topic de pauper gaan uithangen? Ik durfde al niet te vragen of er hier al enig zicht op voordeel 1 Quote
toere 16.927 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Koop dan een opel corsa ipv een M140i, heb je nog meer geld over. Ik heb hier een prachtige Opel Corsa staan.1000€ meeneemprijs. 1 Quote
Salokin 8.983 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 18 uren geleden, ir_fuel zei: 't is hier precies een vrouw tijdens de solden. "Schatje ik heb 1000 euro verdiend net!" "Hoezo?" "Ik heb een sjakosh van 2000 euro in solden kunnen kopen voor 1000 euro!" Precies wat mijn schoonmoeder ooit tegen mijn schoonvader gezegd heeft. Oh ja, ze zijn ondertussen bijna 20 jaar gescheiden. Quote
Salokin 8.983 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 13 uren geleden, ICM zei: Mijn eerste mantra staat hier boven. Mijn tweede zal ik zelf herhalen, en is precies wat hier wordt verkracht: ”Je kan jezelf niet rijk sparen” Belastingsaftrek en die handtas-korting is idd beide een uitgavebesparing, maar wordt -in een absurde fout tegen de logica- gekwalificeerd als een opbrengst. Er komt geen geld in het laatje door geen geld uit te geven. DAT! Quote
stijn82 117 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Het is toch volledig correct te redeneren dat je handtas je 1000€ gekocht heeft en geen 2000€. Er wordt hier helemaal niet gepraat over geld verdienen. Ken wel iemand die zo redeneert, die eet nu bokes met choco. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Ik vind het eerder bevreemdend dat niemand hier met budgetten werkt. Als je een handtas budgetteert voor 2000€, en je kan die kopen voor 1000€, dan betekent dat op het einde van het jaar of wanneer je budget loopt een besparing van de uitgave van 1000€. Dat is 1000€ van je budget die niet gebruikt is, en die je aan een ander budget kan toewijzen of niet uitgeven. Dat is iets heel anders als je 0€ budget hebt voorzien voor handtassen, en met een handtas van 1000€ binnen komt. Vervang handtas door verwarmingsketel, airco, een nieuw dak of een auto, en dat is toch hetzelfde? Als je elke maand 3000km doet, en je wil dat veilig doen, met 2 volwassenen en 2 of 3 kinderen, 2 autovakanties en soms een weekend in het buitenland, en je geeft dat een budget van 1600€ voor aflossingen, verzekering, onderhoud, brandstof, .... dan past een Model 3 LR daarin, of een kale 320d. M140i, 330e of een goed uitgeruste 320d passen daar niet in. Als je daarentegen maar 1000€ budget hebt, zal het inderdaad kijken zijn naar een kale Corsa ofzo. Sowieso is het kortzichtig om dat budget per maand te maken, want je vergeet dan ook even de eerste aflossing die 10K is, of wat je gaat doen als je na 4 jaar de auto moet terug geven... Een budget moet je ruimer plannen, en dan is de TCO-benadering van BMWMB niet zo slecht. BMWMB kijkt binnen zijn bedrijf ook niet of hij die maand toekomt, het plaatje moet passen over meerdere jaren. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Zo is het. Volgens mijn berekening komt de model 3 AWD long range met auto pilot uit ergens tussen een 318i en 320i qua TCO. Met een M140i kan je de model 3 eigenlijk niet vergelijken, appelen met peren. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 7 uren geleden, BMWMB zei: Oudere Tesla’s met 60kW batterij, maar toch niet meer de nieuwe met 100kW batterij. Ook eerlijk durven zijn, en ook de Tesla’s laten zien die links rijden. Ik weet niet welk model dat is hoor, zien er allemaal hetzelfde uit. En denk ook niet dat het te maken heeft met de grootte van de batterij. Eerder het volk die zo'n wagen koopt. Als ik eens een goeie week heb zal ik eens proberen bij te houden wanneer ik een Tesla passeer. Moet dan wel even de dashcam instellen met datum/tijd want staat er nu niet op dus iets terugvinden van vorige week is een hel. Quote
0231 172 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 (aangepast) 44 minuten geleden, stijn82 zei: Het is toch volledig correct te redeneren dat je handtas je 1000€ gekocht heeft en geen 2000€. Er wordt hier helemaal niet gepraat over geld verdienen. Ken wel iemand die zo redeneert, die eet nu bokes met choco. Ik eet ook iedere dag s’morgens bokes met choco. Wil dit zeggen dat mijn vrouw teveel dure handtassen heeft gekocht? 4 januari 2019 aangepast door 0231 Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 4 minutes ago, dragonfly said: Ik weet niet welk model dat is hoor, zien er allemaal hetzelfde uit. En denk ook niet dat het te maken heeft met de grootte van de batterij. Eerder het volk die zo'n wagen koopt. Als ik eens een goeie week heb zal ik eens proberen bij te houden wanneer ik een Tesla passeer. Moet dan wel even de dashcam instellen met datum/tijd want staat er nu niet op dus iets terugvinden van vorige week is een hel. Terwijl was het vorige week consternatie in Nederland: https://www.businessinsider.nl/tesla-rijders-krijgen-de-meeste-verkeersboetes-aldus-een-van-de-grootste-leasebedrijven-van-nederland/ Quote
stijn82 117 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 3 minutes ago, 0231 said: Ik eet ook iedere dag s’morgens bokes met choco. Wil dit zeggen dat mijn vrouw teveel dure handtassen heeft gekocht? ik zou scheiden. Quote
0231 172 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 2 minuten geleden, stijn82 zei: ik zou scheiden. Wanneer ga je dit doen? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 7 minuten geleden, wooter zei: Terwijl was het vorige week consternatie in Nederland: https://www.businessinsider.nl/tesla-rijders-krijgen-de-meeste-verkeersboetes-aldus-een-van-de-grootste-leasebedrijven-van-nederland/ Wil niets zeggen, merendeel van de boetes in België zijn die tot +10km/h. Niet meteen hardrijden te noemen Quote
toere 16.927 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 Ik eet ook iedere dag s’morgens bokes met choco. Wil dit zeggen dat mijn vrouw teveel dure handtassen heeft gekocht?Ik krijg spontaan veel zin in boterhammen met Nutella[emoji16] 1 Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 4 januari 2019 Geplaatst: 4 januari 2019 3 uren geleden, wooter zei: Ik vind het eerder bevreemdend dat niemand hier met budgetten werkt. Als je een handtas budgetteert voor 2000€, en je kan die kopen voor 1000€, dan betekent dat op het einde van het jaar of wanneer je budget loopt een besparing van de uitgave van 1000€. Dat is 1000€ van je budget die niet gebruikt is, en die je aan een ander budget kan toewijzen of niet uitgeven. Dat is iets heel anders als je 0€ budget hebt voorzien voor handtassen, en met een handtas van 1000€ binnen komt. Vervang handtas door verwarmingsketel, airco, een nieuw dak of een auto, en dat is toch hetzelfde? Als je elke maand 3000km doet, en je wil dat veilig doen, met 2 volwassenen en 2 of 3 kinderen, 2 autovakanties en soms een weekend in het buitenland, en je geeft dat een budget van 1600€ voor aflossingen, verzekering, onderhoud, brandstof, .... dan past een Model 3 LR daarin, of een kale 320d. M140i, 330e of een goed uitgeruste 320d passen daar niet in. Als je daarentegen maar 1000€ budget hebt, zal het inderdaad kijken zijn naar een kale Corsa ofzo. Sowieso is het kortzichtig om dat budget per maand te maken, want je vergeet dan ook even de eerste aflossing die 10K is, of wat je gaat doen als je na 4 jaar de auto moet terug geven... Een budget moet je ruimer plannen, en dan is de TCO-benadering van BMWMB niet zo slecht. BMWMB kijkt binnen zijn bedrijf ook niet of hij die maand toekomt, het plaatje moet passen over meerdere jaren. Over mijn posts gelezen dan. Uiteraard werk ik met budgetten. Hoe dat verdeeld is over de looptijd boeit me niet, ik reken het altijd terug naar maandbedragen. Quote
Bobby II 16 Geplaatst: 5 januari 2019 Geplaatst: 5 januari 2019 Sommigen hebben de les fiscaliteit gemist? @BMWMB zijn redenering is correct, indien er voldoende winst gemaakt wordt uiteraard. Maar welke onnozelaar koopt een auto van 100K met een vennootschap die verliest draait ... 2 1 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2019 Geplaatst: 5 januari 2019 Drukke tijden op een zaterdagmiddag... Quote
Germinal 464 Geplaatst: 5 januari 2019 Geplaatst: 5 januari 2019 12/12 vrij noem ik niet echt druk Quote
ir_fuel 58.287 Geplaatst: 5 januari 2019 Geplaatst: 5 januari 2019 2 hours ago, Bobby II said: Sommigen hebben de les fiscaliteit gemist? @BMWMB zijn redenering is correct, indien er voldoende winst gemaakt wordt uiteraard. Maar welke onnozelaar koopt een auto van 100K met een vennootschap die verliest draait ... Ga maar geld "verdienen" door kosten te maken dan, en te "besparen" op belastingen door het in de plaats daarvan aan een privé firma te geven. Gaan dikke dividenden worden door al die "optimalisaties" Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.