Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

Het verschil met schaken is dat bij schaken er maar een eindig aantal zetten is.
 
Net zoals die hele hype rond chatbots van de laatste 2 jaar. Klinkt allemaal ongelofelijk tot je je er eens in gaat verdiepen en dan blijkt het allemaal redelijk triestig te zijn. Het enige wat echt vooruitgang heeft geboekt is text to speech, maar dat is nog wat anders dan intelligent gaan antwoorden op vragen.


Ook in poker is de ai al beter dan de mens en ook dat zal nooit meer veranderen. Poker heeft wel bijna een oneindig aantal mogelijkheden. Waarbij de ai ook nog rekening moet houden dat de mens niet altijd logisch beslist en ook kan bluffen. Er zijn nog tal van voorbeelden waarin het heel hard gaat zoals ai sportverslaggeving waarin het verschil tussen een artikel geschreven door een journalist en een computer niet meer vast te stellen is. Product omschrijving voor websites enz...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, ir_fuel zei:

Net zoals die hele hype rond chatbots van de laatste 2 jaar. Klinkt allemaal ongelofelijk tot je je er eens in gaat verdiepen en dan blijkt het allemaal redelijk triestig te zijn. Het enige wat echt vooruitgang heeft geboekt is text to speech, maar dat is nog wat anders dan intelligent gaan antwoorden op vragen.

Voila, met veel tralalala aangekondigd maar komt niet van de grond

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, iceblue said:

waarin het verschil tussen een artikel geschreven door een journalist en een computer niet meer vast te stellen is

Nu moet je ook niet gaan overdrijven he :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn domeinen waar de technologie veel harder evolueert of is geëvolueerd dan men verwachtte, maar het omgekeerde is ook waar. Kijk maar naar de verwachtingen rond autonome auto's. Velen hadden voorspeld dat we vandaag met autonome auto's zouden kunnen rondrijden, een aantal jaren geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat lijkt me ook een probleem voor autonome systemen want vaak moet je om vlot te kunnen rijden daar marges nemen die pakken lager zijn dan de correcte veiligheidsmarge of je geraakt nooit ingevoegd. Wat gaat je auto dan doen op zo een kort wisselstukje als het druk is? Stoppen op het einde en wachten tot hij er veilig tussen kan?

 

 

Als iedereen autonoom rijdt en je hebt bakken performance, dan kan dat denk ik geen issue zijn. Gewoon met de radar kijken naar waar een gat is waar je in past, en dan de motoren gebruiken om de snelheid goed te regelen. Denk ook dat dat elektrisch een pak makkelijker is dan met een verbrandingsmotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, PJH said:

Als iedereen autonoom rijdt en je hebt bakken performance, dan kan dat denk ik geen issue zijn. Gewoon met de radar kijken naar waar een gat is waar je in past, en dan de motoren gebruiken om de snelheid goed te regelen. Denk ook dat dat elektrisch een pak makkelijker is dan met een verbrandingsmotor.

Die auto zal wel communiceren met die auto erachter die dan wat zal vertragen om er een wagon tussen te laten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal goed en wel mensen, maar tegen wanneer denk je dat 100% van het verkeer autonoom is? 1% niet autonoom is genoeg om het de soep in te sturen he.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, DDke said:

Die auto zal wel communiceren met die auto erachter die dan wat zal vertragen om er een wagon tussen te laten. 

En wat met oudere wagens die dan bvb nog een oudere en tragere NFC/Bluetooth-achtige verbinding hebben?

Datauitwisseling in sync houden tussen verschillende systemen en versies is gene kattenpis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, ICM said:

En wat met oudere wagens die dan bvb nog een oudere en tragere NFC/Bluetooth-achtige verbinding hebben?

Datauitwisseling in sync houden tussen verschillende systemen en versies is gene kattenpis.

Dat kan de jouwe dan wel detecteren, dat er een auto achter zit waarmee geen communicatie mogelijk is. En daar dan passend op reageren. 

Neem ik aan.. ik denk idd wel dat het niet simpel is als er nog « analoge » auto’s tussenzitten. De toekomst zal het uitwijzen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, ICM said:

En wat met oudere wagens die dan bvb nog een oudere en tragere NFC/Bluetooth-achtige verbinding hebben?

Datauitwisseling in sync houden tussen verschillende systemen en versies is gene kattenpis.

En begin maar een protocol uit te werken waar alle fabrikanten zich in kunnen vinden, qua gegevensuitwisseling. Dat is echt niet voor morgen, en ook niet voor overmorgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, ir_fuel said:

En begin maar een protocol uit te werken waar alle fabrikanten zich in kunnen vinden, qua gegevensuitwisseling. Dat is echt niet voor morgen, en ook niet voor overmorgen.

 

Idd. En dan maakt Apple zeker nog iets anders.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, DDke said:

Dat kan de jouwe dan wel detecteren, dat er een auto achter zit waarmee geen communicatie mogelijk is. En daar dan passend op reageren. 

Neem ik aan.. ik denk idd wel dat het niet simpel is als er nog « analoge » auto’s tussenzitten. De toekomst zal het uitwijzen..

Los van analoge, tragere.

Twee auto’s moeten split second overeenkomen, in een gemeenschappelijke snelheid.

Het analoge modem handshake debacle all over again. Daar sta je met je topmateriaal zonder voordeel te kunnen halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal goed en wel mensen, maar tegen wanneer denk je dat 100% van het verkeer autonoom is? 1% niet autonoom is genoeg om het de soep in te sturen he.
 

Nooit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Logic zei:

Occasioneel moet ik m'n laptop ook geforceerd heropstarten,... software hé. 

Bestaat er geen reboot procedure? 

10 seconden lang op de startknop duwen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

E zit geen start knop in een Tesla 😋. Bij de Model S en X is het de 2 knoppen op het stuur inhouden tot dat het systeem terug opnieuw opstart. Dit kan ook gewoon tijdens het rijden. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Cyrano.ak said:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190113_04099548

 

Het masterplan van Elon Musk – een betaalbare elektrische auto – staat of valt met de Gigafactory 1, de grootste batterijenfabriek ter wereld.

Binnen in de motor van Tesla

En dat is dan ook alles dat we kunnen lezen van dat artikel :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid