Ga naar inhoud

Mercedes-Benz A-Klasse


stradge

Aanbevolen berichten

Ik vind het best een knap gebak... Knapper dan dat BMWgeval eigenlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het best een knap gebak... Knapper dan dat BMWgeval eigenlijk

Hier ben ik het wel mee eens. Dit oogt veel frisser dan de F20.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg JefrAndy, echt een dik bakje geworden. Of het wel A-klasse'ish is valt wel te betwijfelen, ze zullen zeker wat (oud) clienteel verliezen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso, wij en nog wat anderen vormen een heel kleine groep die het jammer vinden, maar voor 95% van de kopers maakt dat inderdaad weinig uit. Integendeel, ik hoor wel vaker van sommige BMW- en mercedesrijders dat ze tevreden zijn van hun auto, behalve dat 'ze het jammer vinden dat er nog van die ouderwetse achterwielaandrijving opzit in plaats van voorwieltractie als bij Audi, want in de sneeuw is dat toch wel behelpen' (en dan dringt een kleine :fp: zich op).

Dat een groot deel van de chauffeurs niet eens weet of hun auto voor- of achterwielaandrijving heeft zegt eigenlijk genoeg.

Collega van mij dacht zelfs dat alle auto's fwd zijn ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Collega van mij dacht zelfs dat alle auto's fwd zijn ...

sinds wanneer werk jij bij mij? Ik heb ook zo een collega. En nog gaan strijden met mij daarover. (en ze rijdt met een bmw 1-serie coupe) :facepalm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 6 maanden later...
Is dat FWD?

 

Ja, net als de gewone A. Behalve de AMG, die wordt standaard 4-matic... hopen dat de 250 en de 220 CDI daar ook recht op krijgen.

 

Wel vernoemenswaardig: CW-waarde van 0,23, en 0,22 voor de Blue-efficiency.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's wel echt spijtig eigenlijk.

 

CLA is wel knap, alleen beetje raar om een hatchback neus op een sedan te zien. Wielen lijken ook wat te klein.

Denk niet dat dit design goed zal verouderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het duurde lang tot ik doorhad dat dit een afgeleide is van de A-klasse.

 

Mijn mening : mottig ding. Geen idee wat het nut ervan is. Goedkope CLS maken? Naar mijn mening nog een model dat ze mogen stoppen met maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind hem echt nog vrij knap! Jammer dat het geen RWD is... Gaat een interessant nieuw segment zijn (dit, A3 Sedan, 2 sedan,...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind hem echt nog vrij knap! Jammer dat het geen RWD is... Gaat een interessant nieuw segment zijn (dit, A3 Sedan, 2 sedan,...)

 

Kon nog interessanter geweest zijn moest dit RWD zijn, eventueel dan met een torsen erop ofzo, gewoon om het verschil te maken met BMW.

 

Gemiste kans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kon nog interessanter geweest zijn moest dit RWD zijn, eventueel dan met een torsen erop ofzo, gewoon om het verschil te maken met BMW.

 

Gemiste kans.

 Uiteraard valt er niet veel te spelen met een FWD, maar qua rijdynamiek zou het nog wel eens kunnen meevallen. Zelf helaas nog niet mee gereden.

 

Hier concluderen ze dat de A 250 dynamischer uit de hoek komt dan een 125i...

http://www.autobild.de/artikel/mercedes-a-250-sport-vw-golf-gti-dsg-bmw-125i-vergleich-3739980.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hoeveel pk heeft dat zo'n A250?

 

Zonder zever, een B200CDI (ook met 7G bak) is quasi even snel.

 

Los daarvan vind ik de nieuwe A echt geslaagd. Zeker qua interieur een heel aangenaam design. Neus is top, akkoord dat kont wennen is, maar in dit segment vind ik het een origineel uitziend ding dan een A3 of Golf, en de 1-reeks blijft ronduit lelijk voor mij, en heeft afwerkingsflaws.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Uiteraard valt er niet veel te spelen met een FWD, maar qua rijdynamiek zou het nog wel eens kunnen meevallen. Zelf helaas nog niet mee gereden.

 

Hier concluderen ze dat de A 250 dynamischer uit de hoek komt dan een 125i...

http://www.autobild.de/artikel/mercedes-a-250-sport-vw-golf-gti-dsg-bmw-125i-vergleich-3739980.html

 

Klopt zeker wat je zegt! Je hoort idd overal dat de nieuwe A echt zeer plezant rijdt. 

 

Toch is het wel wat jammer hé, hadden ze er nu een potente RWD van gemaakt dan zou er meer commotie geweest zijn in de autowereld.

Maar of 'ie beter zou verkopen met RWD, not sure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt zeker wat je zegt! Je hoort idd overal dat de nieuwe A echt zeer plezant rijdt. 

 

Toch is het wel wat jammer hé, hadden ze er nu een potente RWD van gemaakt dan zou er meer commotie geweest zijn in de autowereld.

Maar of 'ie beter zou verkopen met RWD, not sure.

ik ben zelf vrij zeker van niet ;)

 

Er zijn maar vrij weinig mensen die RWD als een voordeel zien. Een beperkte groep die nog echt graag rijdt verkiest RWD. Het grootste deel van de mercedes-rijders neemt RWD er maar bij, omdat het er nu eenmaal op zit. Als ze het al weten.

Als ik in het algemeen luister en kijk naar reacties op BMW's en Mercedessen lijken de meeste mensen vooral van mening te zijn dat die achterwielaandrijving maar iets 'archaïsch' is, ronduit onbegrijpelijk dat dat nog gebruikt wordt.

 

Sowieso, als die 4-matic enigszins het gevoel geeft achterwielaandrijving-geöriënteerd te zijn, zie ik er weinig graten in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel pk heeft dat zo'n A250?

 

Zonder zever, een B200CDI (ook met 7G bak) is quasi even snel.

 

Los daarvan vind ik de nieuwe A echt geslaagd. Zeker qua interieur een heel aangenaam design. Neus is top, akkoord dat kont wennen is, maar in dit segment vind ik het een origineel uitziend ding dan een A3 of Golf, en de 1-reeks blijft ronduit lelijk voor mij, en heeft afwerkingsflaws.

211 dacht ik? Zou qua specs gelijk opgaan met een Golf 6 GTI. Als een B 200 CDI even snel is, is dat wel straf :)

Kameraad van mij had er een tijdje terug ook eentje gehuurd om naar Zwitserland te rijden, en zei ook wel dat die op de autobahn serieus vlot reed, en ook boven de 200 nog gemakkelijk bij de grotere Duitsers aansloot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah mai dan vind ik dat op het filmpje hierboven vrij traag uitzien voor 211pk?

 

En heb hier filmpje van B200CDI en tot 110 ofzo is dat iig +- hetzelfde, denk toch dat een GTI sneller zou moeten zijn dan dat.

Nuja chippen dan maar :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het best een knap gebak... Knapper dan dat BMWgeval eigenlijk

Veel knapper, als ge zo'n mottig 1 ding verkiest boven zo'n nieuwe A moet ge echt straalbezopen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid