Ga naar inhoud

Mercedes-Benz A-Klasse


stradge

Aanbevolen berichten

Lijkt wel sterk op de C. Waarom twee modellen die even groot zijn?

Lijkt absoluut niet op de huidige C als je er naast staat, nu ja deze nieuwe styling met vloeiende lijnen zal op alle modellen toegepast worden dus uiteindelijk ook op de nieuwe C, maar de motorkap+dak+koffer is in 1 boog net zoals de CLS, het interieur is gelijk aan de A, inclusief toy-GPS, dus ook een iets lagere klasse van afwerking en optiepakket.

 

Waarom de CLA... tsjah, benz rijders, ik begrijp ze ook niet  :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CLA is qua breedte identiek aan de C-klasse en zelfs een paar centimeter langer dan zijn "grotere" broer. Enige voordeel dat de C-klasse heeft is een langere wielbasis wat de binnenruimte wel ten goede komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die X1 23d was je toch ook helemaal weg. Vooral die sportieve motor, en dan dat romig karakter en die sound !

Romig was ie zeker de motor, 't was eerder maragrine die overtijd was :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je foto's van je vrouw....................................................haar a-klasse jayv?

:P Ik was al aan't wachten op de eerste die dat ging vragen.

Neen, gisterenavond proberen foto's nemen, maar het was al te donker. Van zodra het weer het toelaat dit weekend maken we daar werk van.

 

Dit is het ongeveer geworden, met pano dak, zwarte spiegels en verdonkerde ramen: 

 

704718_535522603125745_296919128_o_zps32

Link naar reactie
Delen op andere sites

de ene is een lifestyle comfort coupe

de andere een business sedan

 

mgv

 

 

:huh:

 

 

Waar ze tegenwoordig niet allemaal geld kunnen voor vragen :lol:

 

Wat kost zo een CLA in Belgie een beetje? Want ik heb de prijzen hier nog niet bekeken.

 

 

Romig was ie zeker de motor, 't was eerder maragrine die overtijd was :D

 

 

Een zak grof zand, is zonder twijfel een meer accurate beschrijving, zowel qua romigheid als rijplezier en wegligging :lol:

 

 

:P Ik was al aan't wachten op de eerste die dat ging vragen.

Neen, gisterenavond proberen foto's nemen, maar het was al te donker. Van zodra het weer het toelaat dit weekend maken we daar werk van.

 

Dit is het ongeveer geworden, met pano dak, zwarte spiegels en verdonkerde ramen: 

 

704718_535522603125745_296919128_o_zps32

 

Mooie combinatie en gewaagde kleur.

 

Waarom rij jij trouwens met Duitse nummerplaten rond? Import of je bent zelf verhuisd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

:huh:

 

 

Waar ze tegenwoordig niet allemaal geld kunnen voor vragen :lol:

 

Wat kost zo een CLA in Belgie een beetje? Want ik heb de prijzen hier nog niet bekeken.

 

 

 

 

Een zak grof zand, is zonder twijfel een meer accurate beschrijving, zowel qua romigheid als rijplezier en wegligging :lol:

 

 

 

Mooie combinatie en gewaagde kleur.

 

Waarom rij jij trouwens met Duitse nummerplaten rond? Import of je bent zelf verhuisd?

Is een voorbeeld foto ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mooie combinatie en gewaagde kleur.

 

Waarom rij jij trouwens met Duitse nummerplaten rond? Import of je bent zelf verhuisd?

 

 

Amai Zweud jij hebt toch vaak moeite om posts correct te interpreteren heb ik de indruk... :lol:

 

Staat toch duidelijk: "Zo is het ONGEVEER geworden, met pano dak, zwarte spiegels en verdonkerde ramen."  Lijkt mij dan vanzelfsprekend dat de daaropvolgende foto niet van zijn eigen wagen is, maar als voorbeeld geplukt is van het internet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terzake, wat kost die CLA nu?

Was idd een voorbeeld foto van de wagen van mijn vrouw, ik heb het meer voor die andere autobouwer uit Stuttgart ;)

Vriend van me heeft een offerte van 47K voor een bijna full option CLA200 CDI, korting incl, de A200 van de misses was bijna 40K, zotte prijzen bij MB :-s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De A45 AMG is er, ik vat even samen vanop autoblog.nl

 

Mercedes introduceert een vierwiel aangedreven compacte hatchback met de krachtigste viercilinder turbomotor op de markt. We hebben het over de AMG 2.0-liter direct ingespoten BlueDIRECT turbomotor. Het maximumvermogen van 360 pk en het maximale koppel van 450 Newtonmeter zorgen voor een specifiek vermogen van 181 pk per liter en dat zijn betere prestaties dan die van de meeste supercars. AMG 4MATIC vierwielaandrijving is standaard en helpt de A 45 AMG in 4,6 seconden naar 100 kilometer per uur te accelereren. De topsnelheid bedraagt een (elektronisch begrensde) van 250 kilometer per uur.

 

Onder normale rijomstandigheden wordt de A 45 AMG zo efficiënt mogelijk aangedreven via de voorwielen maar als het allemaal wat heftiger wordt verdeelt de variabele 4MATIC vierwielaandrijving het koppel tussen de voor- en achteras, tot een verhouding van 50 : 50 procent. In die situatie wordt het koppel via een tweedelige cardanas naar de achteras gestuurd, een lichtgewicht compacte Power Take-Off unit (PTU) (geïntegreerd in de 7-traps transmissie) regelt daarbij de krachtverdeling. Voor een optimale gewichtsverdeling is de elektrohydraulisch aangestuurde meerplatenkoppeling geïntegreerd in het differentieel voor de achteras.

Het brandstofverbruik is afhankelijk van de uitvoering en varieert van 6,9 tot 7,1 liter per 100 kilometer volgens de New European Driving Cycle (NEDC).

 

De A 45 AMG krijgt standaard helaas geen handbak maar een AMG Speedshift DCT 7-traps sporttransmissie met dubbele koppeling. De bak beschikt over drie rijprogramma’s (Manual, Comfort, Sport), een dubbele ontkoppelingsfunctie, een tussengasfunctie en Race Start voor een optimale stoplichtsprint. Exclusief op de A 45 AMG is de samenwerking tussen het 4MATIC systeem en het 3-fase ESP en de ESP Curve Dynamic Assist. De drie ESP standen geven je de mogelijkheid om de vrijheden die het systeem je gunnen aan te passen aan je persoonlijke voorkeuren.

 

mercedes-benz-a45-amg-01.jpg

 

mercedes-benz-a45-amg-02.jpg

 

mercedes-benz-a45-amg-03.jpg

 

mercedes-benz-a45-amg-06.jpg

 

mercedes-benz-a45-amg-08.jpg

 

mercedes-benz-a45-amg-11.jpg

 

mercedes-benz-a45-amg-14.jpg

 

mercedes-benz-a45-amg-15.jpg

 

mercedes-benz-a45-amg-16.jpg

 

mercedes-benz-a45-amg-17.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van AMG wordt er in ieder geval nog in alle talen over gezwegen. Waar slaat die "45" eigenlijk op?

 

Edit: AMG bestaat 45 jaar zeker? Ik hoop dat dat de reden niet is. Ze hebben wel andere dingen waar ze mee uit zouden kunnen pakken, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er dik uit!

Wat ik mij wel afvraag is waarom ze de meeste kracht naar de voorwielen sturen als het toch een AWD is? Ze kunnen toch evengoed de meeste power naar achter sturen en dan enkel de voorwielen laten ingrijpen wanneer nodig in plaats van omgekeerd, of zie ik het te simpel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid