Ga naar inhoud

Mercedes-Benz A-Klasse


stradge

Aanbevolen berichten

ik ben zelf vrij zeker van niet ;)

 

Er zijn maar vrij weinig mensen die RWD als een voordeel zien. Een beperkte groep die nog echt graag rijdt verkiest RWD. Het grootste deel van de mercedes-rijders neemt RWD er maar bij, omdat het er nu eenmaal op zit. Als ze het al weten.

Als ik in het algemeen luister en kijk naar reacties op BMW's en Mercedessen lijken de meeste mensen vooral van mening te zijn dat die achterwielaandrijving maar iets 'archaïsch' is, ronduit onbegrijpelijk dat dat nog gebruikt wordt.

 

Sowieso, als die 4-matic enigszins het gevoel geeft achterwielaandrijving-geöriënteerd te zijn, zie ik er weinig graten in.

 

Zou wijs zijn moesten ze AWD ook op non-AMG modellen aanbieden, ideaal voor in de sneeuw  :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik niet zo teleurgesteld was in de bouwkwaliteit van mijn vorige auto zou ik deze nog wel aanraden aan mijn zus die een kleinere opvolger zoekt voor haar S60.

Spijtig genoeg ziet ze de "gewone" A-klasse te hard zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou wijs zijn moesten ze AWD ook op non-AMG modellen aanbieden, ideaal voor in de sneeuw  :inlove:

 

Hohe Traktionsreserven und ausgezeichnete Agilität: Allradantrieb 4MATIC

Mercedes-Benz bietet den CLA auf Wunsch mit einer neuen Generation des permanenten Allradsystems 4MATIC mit einer vollvariablen Momentenverteilung an. Die komplette Neuentwicklung zeichnet sich wie die anderen 4MATIC Versionen durch hohe Traktionsreserven und ausgezeichnete Agilität bei bester Fahrsicherheit und Energieeffizienz aus.

Zu den Komponenten der neuen 4MATIC gehören der in das automatisierte Doppelkupplungsgetriebe 7G-DCT integrierte Abtrieb zur Hinterachse und das Hinterachsgetriebe mit integrierter, elektrohydraulisch gesteuerter Lamellenkupplung. Damit können die Antriebsmomente vollvariabel zwischen Vorder- und Hinterachse verteilt werden. Das im Vergleich zu den Wettbewerbern geringe Systemgewicht und ein hoher Wirkungsgrad sind weitere Vorteile dieser Konstruktionsweise.

 

 

Gaat dus toch het geval zijn :)

 

CLA 220 CDI 4-matic, zie ik nog wel zitten als een auto voor de vriendin later.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanuit deze hoek heel knap:

 

Mercedes-Benz-CLA-2013-14.jpg

 

Interieur is werkelijk top, velgen van die met sport-pack lijken veel te klein.

Echt knap zo vanuit deze hoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dit weekend eens in een A gezeten bij de dealer. Knap autootje maar het interieur is mijn ding niet, vooral het scherm dat ze er precies maar ergens hebben opgeplakt verpest het wat voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de CLA (op foto tenminste) precies wel geslaagd. De achterkant is de minst mooie kant (IMO) maar het profiel is zeker niet mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah is die gebaseerd op de A-klasse. ik dacht dat dat een mini cls ging worden maar op basis van een C-klasse.

maar dus nog een maat kleiner en eerder een concurrent voor de 1 coupé dus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouwke heeft vanavond haar nieuw A200 CDI AMG tomaatje in ontvangst genomen. Knappe kar en interieur, alleen het scherm voor de GPS  :fp:  

 

Ik vind de CLA (op foto tenminste) precies wel geslaagd. De achterkant is de minst mooie kant (IMO) maar het profiel is zeker niet mis.

 

De CLA stond vorige week in het fascination center en de achterkant valt IRL veel beter mee dan op foto, oogt zeer dik, maar bijna full option komt een CLA200 CDI al aan 50K  :wacko: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en 't is dan nog een vorte dieselmotor :(

Ik vind die cla er echt wel wijs uitzien :)

Ik prefereer een 1 coupe.

PS nu mijn batterij in de CSL opnieuw de geest heeft gegeven mij toch eens een onderhoudslader besteld. Onze vriend mechanieker waar we een spontane stop maakten, zal de batterij komen opnieuw plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 1 reeks komt kwa looks nog niet aan dat van een vers gelegde hondenstront, laat staan aan die A klasse, dus neen bedankt.

Zeg dat uw vriend met die 450sel 6.9 komt dan kom ik ook :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

en 't is dan nog een vorte dieselmotor :(

Geen potente motor, geen benzine, geen RWD, dus minstens 10K te duur naar mijn mening. Gelukkig was die offerte voor een kennis met een C200, die het nog 'OK' vond van prijs.  :facepalm: merkenblindheid... 

Ik vind die cla er echt wel wijs uitzien :)

Ziet er met AMG pakket heel dik/bruut uit, alleen jammer dat dat enkel bij de CLA45 tot zijn recht kan komen en de prijs wellicht nog eens met 10-15K zal opdrijven. De 1.8 diesel sound die uit de dubbele chromen AMG uitlaat komt is niets om over naar huis te schrijven.

Ik prefereer een 1 coupe.

Net een ritje gedaan, superleuk autoke voor de misses, klein, korte draaicirkel, parkeert zichzelf, ... maar voor mij mag het allemaal net iets minder soepel, er zit geen gevoel in het stuur, veel te zachte koppeling en schakelgevoel, rempedaal serieus verkracht'igd, te zachte ophanging.  Haar vorige was een 1-reeks en dat reed een pak leuker.

Een 1 reeks komt kwa looks nog niet aan dat van een vers gelegde hondenstront, laat staan aan die A klasse, dus neen bedankt.

Binnenkort heb ik een testrit met de M135i, zal nooit een beautycontest winnen, maar in estoril, met M-styling en andere velgen zeker niet lelijk. De achterkant van de A is nu toch ook niet super-exciting vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jamaja 't is toch zo scheve kakkert? :(

Ik zou er nog nie dood in willen gezien worden, azo een mottig spel. Als ge al moet zeggen dat de eerste generatie mooi geworden is door de 2de generatie wil da veel zeggen :lol:


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jamaja 't is toch zo scheve kakkert? :(

Ik zou er nog nie dood in willen gezien worden, azo een mottig spel. Als ge al moet zeggen dat de eerste generatie mooi geworden is door de 2de generatie wil da veel zeggen :lol:

 

 

Wat is een mottig spel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 1 reeks aja, mutten :D

 

Ten eerste, voor u is het MIJNHEER de mutten, en wie trekt er zich nu aan hoe een auto eruit ziet die rijdt als een kruiwagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

True

:lol:

Meneer de mutten :D

Jij was toch helemaal ondersteboven van die 116d? (Ik trouwens ook)

 

Van die X1 23d was je toch ook helemaal weg. Vooral die sportieve motor, en dan dat romig karakter en die sound !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid