Ga naar inhoud

Mercedes-Benz A-Klasse


stradge

Aanbevolen berichten

360pk uit een 2 liter af fabriek :lolz:

 

Belachelijk vette doos.

181pk/l, lijkt me ver een record te zijn voor productiewagens? kan niet direct een motor bedenken die een hoger specifiek vermogen heeft.... MP4-12C zit aan een 160pk/l, 997 GT2 RS aan 172.

 

Benieuwd of tuners dat vermogen nog verder durven op te drijven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

FQ400 is ook niet echt een officieel model, eerder een uitvoering uitgevonden door de UK importeur. Geloof zelfs dat een HKS tuning onderdelen opzitten.

Dus eigenlijk 'telt' dat niet echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

fq 360 heeft er ongeveer evenveel, das wel een courant model. Ik weet niet of daar nog iets boven zit?

 

FQ 360 is hetzelfde verhaal, allemaal aangepast door de importeur dus je kan niet echt spreken van een 'stock' motor.

 

Agera R zit er boven, met 1115 pk voor 5 liter, maar da's dan ook weer zo'n hypercar :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

die lancer evo FQ400 heeft er meer, maar is niet echt een daily
En valt ook te discussiëren of dat wel een productiewagen is.
The FQ400, sold through Ralliart UK, produces 411 PS (302 kW; 405 hp) from its 2.0 L 4G63 engine, the result of special modifications by United Kingdom tuning firms Rampage Tuning, Owen Developments, and Flow Race Engines.

edit: had de andere reacties nog niet gezien :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind dat echt een superdik kistje! MB is goed bezig.

Zeer indrukwekkend ook die 2.0 met 360pk, hopelijk zit het betrouwbaar ineen.

 

Strontgeluid wel, en die inlaatfluit is idd mega irritant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is vaak een resonantie in het inlaattraject bij karren die erg hoge turbodruk draaien.

Ik had dat met een paneelfilter op de RS2 heel lichtjes, originele filter monteren en het was weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin in dat artikel over die 4-matic. Voor de rest dikke kist wel.

 

Leg uit, wat is er mis?

 

Ik vind 'm er heerlijk uitzien, en ben zeer benieuwd naar de eerste rijtestfilmpjes! En 4,6s naar 100 is echt nuts voor zo'n karretje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leg uit, wat is er mis?

 

Ik vind 'm er heerlijk uitzien, en ben zeer benieuwd naar de eerste rijtestfilmpjes! En 4,6s naar 100 is echt nuts voor zo'n karretje!

De vermogensverdeling wordt niet gedaan door de pto, maar door de koppeling op de achteras. Waarom zou je eerst het vermogen verdelen en er dan nog een koppeling tussenzetten?

En dat die koppeling op de achteras zit is niet voor het gewicht te verdelen, maar omdat het anders teveel verlies geeft als ze dat vooraan steken, want dan moeten ze de cardan ook altijd mee inschakelen, wat teveel kracht zou kosten en verlies aan reactievermogen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
  • 4 jaren later...

We stonden daarnet naast een nieuwe  en knalrode a45s geparkeerd, met 999-MB als plaat. 

"Kijk jitse een snel machientje"

"Pff, wat een stoefkont met die speciale plaat en al die plastiekjes" ( wijzend naar de winddeflectors vooraan) 

:lol:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid