Ga naar inhoud

Toyota lovers


Bouncing Bullet

Aanbevolen berichten

Nog steeds geen Toyota lovers draadje. Misschien zegt dat iets over het forum, maar het zegt veel eerder iets over het merk. :lol:

7.308.039 wagens geproduceerd in 2011.

toyotalogo.jpg

5406964831_6022f19c30_o.jpg

904578450_13dc0148ef_b.jpg

5054564193_268211082a_o_w1200.jpg

001-toy-ft86-hero-.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 6 maanden later...

Die Supra's zijn echt te gekke autos. Spijtig dat je er geen ongemolesteerde meer kan vinden en dat de meesten ze echt gortig getuned hebben ipv de wagens op verfijnde manier beter te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

d9_1_b.jpg

Goede herinneringen aan een Carina E GTI, weliswaar een grijs exemplaar maar daar heb ik geen digitale foto's meer van ..

Vrijwel iedereen liet zich verrassen door zijn voorkomen en de reputatie van Toyota in het algemeen:

Engine Size 1998 cc

Cylinders 4

0-60 mph 7.9 s

Power Output 155 bhp

Valves 16

Torque 137 lb-ft

Top Speed 134 mph

Weight 1280 kg

Link naar reactie
Delen op andere sites

0-60 mph in 7.9 sec??

Ging dat zo snel uit de startblokken voor een auto uit die tijd??

Ja.. op de teller liep hij 232km/h (opgegeven 215km/h, dus haalde zijn snelheid wel). De tractie van de voortrein was bijzonder goed, hij had een zogenaamde 'superstrut' voorwielophanging (volledig anders dan de standaard Carina's). Ongetwijfeld niet zo efficiënt als de revoknuckle ophangingen van de huidige generatie snelle FWD auto's maar daar is ook sprake van andere vermogens natuurlijk.

Wat ook hielp is dat hij de 100km/h juist haalde in zijn 2e versnelling (7.400t/pm)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 4 maanden later...

Sinds maandag rij ik met deze rond en nu wil ik er één. :inlove: Wat een geniale kist, heerlijk sturen hier op de Limburgse boerenbaantjes. Vooral gepaard met een portie geween van de weergoden en de gewoonte om door mijn zijruiten de kijken is het puur genieten. Hij is wel wat onzuinig, zit nu gemiddeld op 10.6/100km en ik rij er rustiger mee dan met de MX-5. (waarmee ik aan 9.7 gemiddeld zit) Ik gok dat dat komt door de Boxermotor?

 

11709799605_281cfe93f7_b.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

sponsor autowereld?

 

De auto heeft voor een fotowedstrijd (waarbij mensen wekelijks een driftstage met de GT86 kunnen winnen) telkens al een week in elke provincie rondgereden, en deze week dus in Limburg. Ik ben de enige medewerker uit Limburg dus ze hebben aan mij gevraagd of ik er een week mee wou rondrijden. Dat laat ik me geen twee keer zeggen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet overtuigd van die TRD bodykit...(wel knapper dan dat spoilerpakket van Toyota zelf, maar dat is dan ook gatlelijk.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid