Ga naar inhoud

Porsche 991 GT3


tato

Aanbevolen berichten

Porsche-911-GT3-test-mule-front-three-quarter-623x389.jpg

The 991-generation Porsche 911 is already a potent machine, but our spy photographer has captured an even more extreme version of the famed sports car out testing – the track-oriented Porsche 911 GT3. This time, the uncamouflaged car gives us a good idea of what we’ll see when the model arrives early next year.

Porsche-911-GT3-test-mule-rear-three-quarter-motion-300x187.jpg

The car still sports a large fixed rear wing, large seven-spoke wheels, and central dual-tip exhaust we spied earlier this year, but this time around, the GT3 gets the aggressive lip spoiler that was missing on the last tester we saw. The rest of the front valance, including the wide intake openings and small side marker lamps, wears little camouflage. From the front, the car could pass for a production vehicle, but things look less production-ready in back. It’s unclear if the wing is attached to the ducktail spoiler for a double-decker setup, or if the ducktail has been placed there to throw us off the GT3’s scent. Either way, the wing looks different from the last one we saw.

As with past GT3 models, the new one is expected to have a minimally trimmed interior to keep weight down, and will likely feature lightweight body panels. These savings could amount to a curb weight about 90 pounds lighter than a standard 911. The GT3 is expected to produce around 450 hp from its naturally aspirated 3.8-liter flat-six – 50 hp more than the current range-topping Carrera S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pdk'ish?

Of misschien enkele koppeling, scheelt toch wel wat in gewicht denk ik.

Wordt weer retegeile wagen. Al is de wielbasis iets te lang om te kloppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een PDK komt er zeker afgaande op de spypics waar je de lepeltjes aan het stuur kan zien. Weer een stukje rijplezier weg maar onvermijdelijk daar het sneller is en de meeste rijders minder makkelijk met een manuele omkunnen. Porsche is het ook aan zichzelf verplicht om de wagen snel te houden en zo een pdk schakelt nu eenmaal sneller. Ben geen fan maar begrijp wel dat het onvermijdelijk is. Weer een stuk plezier weg dus voor prestaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en de meeste rijders minder makkelijk met een manuele omkunnen.

Dan kopen ze toch een turbo?! Ik had van porsche verwacht en gehoopt dat ze het enige of één van de weinige makers ging blijven die een manuele bak bleef aanbieden, sowieso voor de legendarische gt3. Mensen die een pdk/automaat/... willen in deze auto zijn achterlijk. Niet alles draait om snelheid of prestaties, jammer dat de gt3 deze trend ook moet volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel wat rijders willen de snelst mogelijke op circuit dus pdk. Daarnaast ook redelijk wat kopers die maar af en toe circuit rijden dus tussengas etc is een stap te hoog. Ik vermoed nu wel dat we in de overgangsfase gaan kunnen kiezen uit manueel of pdk.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je mijn punt wel snapt. Een GT3 is een perfecte afstelling tussen prestaties/snelheid/beleving. Meer pk is niet perse nodig (lijkt mij) want je kunt ook proberen om opnieuw gewicht te reduceren . Het is niet een auto die met de PK wedloop moet meedoen zoals een Audi RS6/M5/AMG of zelfs een Ferrari dat doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

dé Porsche-bron (KresoF1, actief op diverse fora, ditmaal op Rennteam):

 

in reactie op volgende post:

 

"Owners here got calls from the local dealer today on the GT3. First hand info from the sales guys:

  • 3.8L Integrated Dry Sump
  • 450bhp
  • 0-100kmh in 3.5s
  • Ring lap time of 7:34
  • Rear Steering [!]
  • "Different" Side Mirrors
  • Public release at the Geneva Show, along with official price list
  • First cars will be MY14 with deliveries in Europe by year end
  • Taking deposits NOW"

schreef hij: "Hmm... Most things written above are true. Some are not..."

en "

 

 

 

"I wrote already too much here... Those who know Porsche can "read" pretty well info that my P source gave me.

Since I know 99% of all 991 GT3 facts I can tell you that you could be wrong in at least few of your assumptions. 991 GT3 presentation is shortly and within next ten days some info could leak to the web.

New GT3 will be faster both on the track and in straight line then any 997.2 GT3 version. Period. 7.34min time is what HvS will achieve in 991 GT3 if he will be in the good mood on test day. Porsche factory driver is faster.

Only problem that I have with new GT3 is its price. IMHO it will be too expensive. Same goes to lesser degree to forthcoming 991 Turbo/Turbo S."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

KresoF1:

Thanks all for your replays.

Do you know what my P source wrote to me in his email? That most of you who are sceptic about 991 range probably want 997.2 GT3 4.0 RS...

Let me tell you few of his remarks:

-engine? 991 GT3 engine is better then any 997/997.2 GT3 engine.  From at least few technical points. You will understand when new GT3 appear in few days...

-gearbox? Why is everybody so hesitant about PDK? Do you really think that Porsche can not build very, very sporty PDK?

-track times? 991 GT3 will be faster then any version of 997/997.2 GT3 on the track. Do not look at "leaks" about Ring times.

-technical gimmicks? Yes, new GT3 will feature some very nice gimmicks that will extend its drive dynamics a lot, both on the road and on the track.

-price? Unfortunately, new 991 GT3 will be more expensive. It will NOT cost 150K € as base price in Germany.

-new 991 GT3 will please about 80% of current GT3 costumers and will additionally bring some new costumers as well.

-those that want hard core sportcar(or track car thatcan be used on the public road) need to wait for GT3 RS. It will be a dream, even for purists.

I may add that I do not know how to interpet his last sentence? Manual and PDK maybe?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar sta je dan met je 997 GT3 :(!

 

997 GT3 is de laatste met het Metzger blok en de manuele versnellingsbak. Ik denk dat diegene met een 997 GT3 zich gelukkig mogen prijzen en indien het mogelijk is die kar moeten bijhouden want ze gaan later geld waard zijn! IMHO :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar sta je dan met je 997 GT3 :(!

997 GT3 is de laatste met het Metzger blok en de manuele versnellingsbak. Ik denk dat diegene met een 997 GT3 zich gelukkig mogen prijzen en indien het mogelijk is die kar moeten bijhouden want ze gaan later geld waard zijn! IMHO :)

Ik hoor dat graag ........tot je moet verkopen

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

997 GT3 is de laatste met het Metzger blok en de manuele versnellingsbak. Ik denk dat diegene met een 997 GT3 zich gelukkig mogen prijzen en indien het mogelijk is die kar moeten bijhouden want ze gaan later geld waard zijn! IMHO :)

 

Mezger.

 

Geen dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid