Ga naar inhoud

Porsche 991 GT3


tato

Aanbevolen berichten

Dat zullen we volgende maand weten.

Als Porsche slim is komt hij standaard manueel, en voor 4.5K krijg je de "PDK SPORT" erbij.

 

Of PDK standaard en dan de manuele bak aanbieden als een "no-cost option" :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zot! Da brengt ni op.

 

net wel

 

basisprijs vd GT3 wordt dan gewoon 3k duurder, of je nu PDK neemt of niet

(zoals bij de huidige en vorige M5, US only)

 

al zal het hoogstwaarschijnlijk toch zijn hoe jij voorspelt, Porsche verwacht dat 90% van hun cliënteel de PDK zal speccen

Link naar reactie
Delen op andere sites

En +/-10.000 euro biv (Vlaanderen) ipv 5000 . En indien op de zaak een onbetaalbaar VAA . Dat zijn de Ferrari's en Lambo's van vroeger. Ik durf daar niet meer mee op circuit gaan.....en stel je het doet dan is een circuitverzekering ook nog eens 4000 en meer. Tel op zonder 1 km te rijden en je weet dat dit op BELGISCHE nummerplaat een rariteit gaat worden ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

10k BIV?

 

Mogen we niet verwachten dat de CO2-uitstoot verrassend laag zal zijn? (als je kijkt naar de nieuwe 911, Boxster, enz met hun DFI-motoren)

 

edit: Fuel was me voor :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

997 GT3 is de laatste met het Metzger blok en de manuele versnellingsbak. Ik denk dat diegene met een 997 GT3 zich gelukkig mogen prijzen en indien het mogelijk is die kar moeten bijhouden want ze gaan later geld waard zijn! IMHO :)

 

Waarom zou het verlies van die Mezger een minpunt zijn? Rouw jij bv. nog om het verlies van luchtgekoelde Porsches?

 

Ik zou rouwen moest de GT3 geen specifieke motor krijgen en het met een veredelde 9A1 'Powerkit' moet stellen, maar de geruchten en die 9k begrenzer lijken dat tegen te spreken... Mezger was absoluut schitterend, maar ik zie niet in waarom Porsche plots het motorbouwen verleerd zou zijn?

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

997 GT3 is de laatste met het Metzger blok en de manuele versnellingsbak. Ik denk dat diegene met een 997 GT3 zich gelukkig mogen prijzen en indien het mogelijk is die kar moeten bijhouden want ze gaan later geld waard zijn! IMHO :)

Ik heb nog wat ironie te koop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou het verlies van die Mezger een minpunt zijn? Rouw jij bv. nog om het verlies van luchtgekoelde Porsches?

 

Ik zou rouwen moest de GT3 geen specifieke motor krijgen en het met een veredelde 9A1 'Powerkit' moet stellen, maar de geruchten en die 9k begrenzer lijken dat tegen te spreken... Mezger was absoluut schitterend, maar ik zie niet in waarom Porsche plots het motorbouwen verleerd zou zijn?

 

Mezger heeft voor- en nadelen:

het grote voordeel van dat blok (nu niet dat dat van tel is op straat ma soit ...) is dat het een blok is dat je oneindig vaak kan reviseren en terug in OEM staat krijgen na revisie. Veel motorblokken laten dat niet toe omdat je moet uitboren, bij de Mezger blokken vervang je gewoon de cilinderwanden.

Ander voordeel is de bewezen duurzaamheid in de racerij.

 

Er zijn ook nadelen:

gewicht

aantal onderdelen. Een DFI motor is een pak simpeler opgebouwd dan de Mezger blokken.

 

 

Vergeet ook niet dat dat ding uiteindelijk gebaseerd is op technologie van de jaren stillekes ondertussen.

 

Als ze daar een motor invijzen gebaseerd op de huidige DFI blokken dan kunnen ze volgens mij de 991GT3 met pdk maken zonder dat die meer weegt dan de 997 met manuele bak.

 

my 2 cents

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Er wordt daar wel lichtjes overdreven imo:

 

"And if you’ve got a manual and a PDK you’ve got to have different set-ups for the suspension, the aero, the tyres, everything. We are a small team and can only concentrate on one car.’"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het stom dat het geen optie mag zijn :(

 

Goh ja, er is geen enkele racewagen in een iet of wat deftige klasse vandaag de dag die nog met een manuele bak rondrijdt. Zelfs in een "onnozele" Clio Cup zit een sequentiële bak. Dan lijkt DSG me wel het beste te zijn wat ze kunnen aanbieden, want een echte sequential is onmogelijk voor straatgebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10K BIV? Dunno ze. Daar steekt een gans nieuwe motor in + die PDK bak. Zijt maar zeker da ze onder de 250 gram gaan zitten.

spijtig dat ge op dat vlak mis zijt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAIAIAIAIAI, PDK in een RS? OMGWTFBBQ!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid