Ga naar inhoud

2013 Range Rover


TCT

Aanbevolen berichten

@@William Blake : Ik ben eigenlijk nooit superfan geweest van de Range. Hoewel, de classic, daar valt nog wat voor te zeggen. 't Is niet dat ik 'm lelijk vind of zo. Het is gewoon niet meteen dé wagen waar ik voor zou gaan als ik een grote 4x4 zoek. Misschien ook wel, ik heb er nog nooit mee gereden. Dus wil ik gerust naar de alternatieven kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar was ik al bang voor. Ik kan hier niet over meespreken. En rijdt de GL zoveel slechter dan?

GL rijdt ook niet slecht. Verre van.

Maar het rijden met een Range geeft nét dat extra. Ik weet niet wat het is, een nobel gevoel, alles is nét iets luxer uitgevoerd, voelt beter aan.

En qua rijcomfort is het eigenlijk ook beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al mee gereden, Ritsuke? Want Carlito beschrijft vooral wat hij erbij voelt.

Wat betreft de finishing touch: ik kan me nochtans voorstellen dat de afwerking van een Benz rond de 100k ook wel in orde zal zijn. Pas op, ik wil absoluut geen afbreuk doen aan de Range he. 't Is een volbloed luxe SUV. Ik ben trouwens benieuwd wat er van Overfinch gaat komen. Maar dat zal wellicht nog even wachten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur qua afwerking vond ik de GL net iets beter dan de Range. Al zou ik zelf zeker de RR kiezen.

Qua pasnaden enzo wel, maar de gebruikte materialen....

GL = namaakleder op dashboard, tenzij je optionele nappaleder neemt, en dan nog is dat hard.

Bij Range is dat echt leder (denk ook nappa, zal vanavond eens kijken), maar zit onder dat laagje leder nog een laagje schuim, zodat het lekker zacht aanvoelt.

Wat bij een Range wel storend is dat wanneer je pianolak inleg neemt, het digitale dashboard weerspiegelt in die pianolak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dat bij een sport al hebt is dat bij een echte zeker zo. sport = speelgoed

Nog niet zelf gereden, wel als passagier bij een maat. Erg comfortabel en luxueus. Maar veel te groot voor bij mij thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut. Ik zou eerder een Range kopen dan een S of 7

Ik twijfel. Eigenlijk moet je beide hebben.

Een 7/S past beter bij mijn rijstijl dan een Range, maar een Range rijdt zo zalig :inlove:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua pasnaden enzo wel, maar de gebruikte materialen....

GL = namaakleder op dashboard, tenzij je optionele nappaleder neemt, en dan nog is dat hard.

Bij Range is dat echt leder (denk ook nappa, zal vanavond eens kijken), maar zit onder dat laagje leder nog een laagje schuim, zodat het lekker zacht aanvoelt.

Wat bij een Range wel storend is dat wanneer je pianolak inleg neemt, het digitale dashboard weerspiegelt in die pianolak.

Mja. Dat er veel koeien in een Range zitten kan je niet ontkennen, maar of dat de afwerking bepaalt... bijvoorbeeld het plastic op de middenconsole en van de ruitenbedienclusters vormen een redelijk contrast met al dat leder.

Kathleen haar Upsy heeft ook een lederen dashboard met mousse onder. Die kist noem ik echter niet bepaald waauw afgewerkt :lol:

De Range heeft idd een stance en een nobel, zelfs bijna adelijk, gevoel dat andere SUV's niet evenaren. Ik ben rete benieuwd naar deze kist, een verkoper heeft me een jaar of 4 terug gezegd dat de volgende op Bentley-niveau zou staan, in de rijtest op de vorige pagina wordt hetzelfde beweerd, ik wil dat wel eens ervaren. En ik zou er eigenlijk graag eentje voor m'n pa z'n deur zetten voor een testrit, in de hoop dat ie ook bezwijkt en eens naar andere merken kijkt :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al mee gereden, Ritsuke? Want Carlito beschrijft vooral wat hij erbij voelt.

Wat betreft de finishing touch: ik kan me nochtans voorstellen dat de afwerking van een Benz rond de 100k ook wel in orde zal zijn. Pas op, ik wil absoluut geen afbreuk doen aan de Range he. 't Is een volbloed luxe SUV. Ik ben trouwens benieuwd wat er van Overfinch gaat komen. Maar dat zal wellicht nog even wachten zijn.

Met de nieuwe heb ik nog niet gereden maar met de vorige 3 generaties wel. Ik kan me niet inbeelden dat het rijgedrag achteruit gegaan is... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja. Dat er veel koeien in een Range zitten kan je niet ontkennen, maar of dat de afwerking bepaalt... bijvoorbeeld het plastic op de middenconsole en van de ruitenbedienclusters vormen een redelijk contrast met al dat leder.

Kathleen haar Upsy heeft ook een lederen dashboard met mousse onder. Die kist noem ik echter niet bepaald waauw afgewerkt :lol:

De Range heeft idd een stance en een nobel, zelfs bijna adelijk, gevoel dat andere SUV's niet evenaren. Ik ben rete benieuwd naar deze kist, een verkoper heeft me een jaar of 4 terug gezegd dat de volgende op Bentley-niveau zou staan, in de rijtest op de vorige pagina wordt hetzelfde beweerd, ik wil dat wel eens ervaren. En ik zou er eigenlijk graag eentje voor m'n pa z'n deur zetten voor een testrit, in de hoop dat ie ook bezwijkt en eens naar andere merken kijkt :oops:

Bentley niveau = conti GT = hetzelfde als de laatste series Ranges.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel. Eigenlijk moet je beide hebben.

Een 7/S past beter bij mijn rijstijl dan een Range, maar een Range rijdt zo zalig :inlove:.

Zoals PB hier :lolz:

7 voor tijdens de week, Range voor in het weekend.

Die kerel heeft trouwens alvast 2 van het nieuwe model besteld :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Il rij soms met een RR sport van een vriendin, en ook al ben ik niet voor SUV's, ik wil daar precies altijd blijven inzitten. Met mn broer zijn Q5 heb ik dat niet.

Dan moet je maar eens met een echte RR rijden! Het verschil is enorm!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de nieuwe heb ik nog niet gereden maar met de vorige 3 generaties wel. Ik kan me niet inbeelden dat het rijgedrag achteruit gegaan is... ;)
Het was geen denigrerende opmerking hoor. Je spreekt dus ook uit eigen ervaring. Tja, zoals eerder gezegd: ik kan er niet over oordelen. Maar ik volg wel je stelling dat je, als je voor zo'n bedrag gaat winkelen, goed moet rondkijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je maar eens met een echte RR rijden! Het verschil is enorm!

enkel zonde van de hoge taksen en vaa. want in occasie gaan die geen zak meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

enkel zonde van de hoge taksen en vaa. want in occasie gaan die geen zak meer

Je kan een auto ook op privé-naam inschrijven en kilometervergoeding vragen aan je bedrijf he ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid