Ga naar inhoud

Detailtopic!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 minute ago, dragonfly said:

Gebruik jij dat ook? 

Ik heb onderstaande maar eigenlijk niet zo tevreden van. Alé zal ook aan mij liggen uiteraard om altijd zo lang te wachten :lolz: maar Turtle Wax krijgt meer los. 

http://www.wax-it.be/webshop/nanolex-wheel-cleaner-iron-remover-1l.html

Ja ik gebruik dat ook.

Ben daar tevreden van maar alles hangt af van het soort vuil dat je moet losweken he. Natuurlijk krijgt Turtle Wax meer los. Daar zit zoutzuur in :wacko:

Zou het eens moeten proberen op de velgen van de 1. Ik heb die auto nog nooit zelf gewassen sinds ik die heb. Altijd door de car wash geduwd.

Geplaatst:

Dat klinkt niet gezond, zal dat dus niet meer doen :oops:

En 't is nu net uitverkocht als ze 10% korting geven op alles :P 

Geplaatst:
3 uur geleden zei Simoni:

Hangt er vanaf wat je wilt bereiken en spenderen op vlak van tijd en budget. 

Ik zou ofwe onderhouden met Wetcoat-achtige producten en dat dan ook iedere twee wasbeurten doen. Verder aangevuld met goede shampoo en quick detailer. 

Heb je meer tijd en geld over zou ik de wagen correct voorbereiden door kleien, polijsten en dan goed ontvetten. Dan koop je Gyeon Mohs in 30ml. Leg je elk paneel 2 lagen coating en wat resteert in de fles gebruik je om cruciale (bumpers bvb) plaatsen nog extra te voorzien van coating of een set velgen te doen. 

Hoeveelheid. 30ml voor alles tot de grootte van een 3 touring. Daarna ga je voor gebruiksgemak 50ml nodig hebben.  

Gyeon Prime zou ik niet aanraden, de coating kleeft meer en brengt daardoor minder leuk aan. De bescherming houdt ook minder lang. 

Wil je op budget kijken dan heeft Nanolex top producten die Gyeon evenaren op vlak van duurzaamheid. Het gebruiksgemak zit niet altijd op hetzelfde niveau. 

Ik twijfel nog wat ik binnenkort op mijn 4 zal zetten. 

Thanks. Had ondertussen Gyeon Prime in gedachte, maar ga dan toch voor Mohs gaan. 

Geplaatst:

Prime is goed hoor. Maar ik zou ofwel op prijs voor Nanolex gaan of direct  de top met Mohs. 

Geplaatst:

Aan de rechterkant (vooral achteraan) is al niets meer te zien van de Poorboys Trim Restorer, en dat na 1 rit in regenweer. Zal wel normaal zijn aangezien het product daar niet echt voor gemaakt is plus je aan die kant door de plassen rijdt. Blijft een tyre gel langer houden dan een vloeistof? @Simoni

Geplaatst:

Neen niet specifiek, de applicatie is gewoon anders. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Aan de rechterkant (vooral achteraan) is al niets meer te zien van de Poorboys Trim Restorer, en dat na 1 rit in regenweer. Zal wel normaal zijn aangezien het product daar niet echt voor gemaakt is plus je aan die kant door de plassen rijdt. Blijft een tyre gel langer houden dan een vloeistof? [mention=235]Simoni[/mention]

Is ook mijn ervaring, maar enkel in dezelfde winter (zout). In de zomer gaat dat toch van wasbeurt naar wasbeurt, soms sloeg ik eens over. Je ziet dat direct als je die afspuit. Niet wachten tot het gans weg is (het effect) of je mag herbeginnen.

Biedt de Tire en rubber restorer van Nanolex eigenlijk enige bescherming? Staat niet specifiek vermeld. Het ziet er in ieder geval lekker natuurlijk uit. Dat bevalt me alvast prima.
Geplaatst:

Ben al een paar dagen aan het polieren aan de witte...

-stofjes uitgeschuurd (nog nooit zoveel stofjes in 1 paneel gezien als in mijn achtervleugel, 24 heb ik er geteld)
-P1500 geschuurd
-P3000 geschuurd
-P6000 geschuurd
-Scholl paarse pad met FG400
-Scholl oranje pad met IP2100

34031127511_a3c172ba5c_o.jpg

Jammer dat er in wit zo moeilijk reflecties te zien zijn, maar het effect is duidelijk.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Fok man. Strak! Hoeveel uurtjes steek je daar niet in als perfectionist?

Geplaatst:

Dit was zo'n 5uur voor 1 paneel.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
Dit was zo'n 5uur voor 1 paneel.

Waarmee polier je, Ken?
Geplaatst:
1 minute ago, J3nkins said:

Waarmee polier je, Ken?

DAP900v2, Scholl concepts pads, Menzerna polish

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Durf je dat dan nog uit de garage halen vraag ik me af?

Hoedje af voor het talent en geduld dat hiervoor nodig is hoor, maar 5 uur per paneel, dat is toch het leuke voorbij? :blink:

Geplaatst:

Ik zou dat ook eens willen doen, maar ben bang voor schade. 

Doe je dat buiten trouwens?

Geplaatst:

Ik vermoed van niet. Als je zoiets buiten doen ben je gewoon idioot. Minste stofje op je paneel en je kan er nog eens over.
Geplaatst:
Hoedje af voor het talent en geduld dat hiervoor nodig is hoor, maar 5 uur per paneel, dat is toch het leuke voorbij? :blink:

Dat is een roeping.
Of een aandoening zo je wil [emoji16]
Geplaatst:

Ik vermoed van niet. Als je zoiets buiten doen ben je gewoon idioot. Minste stofje op je paneel en je kan er nog eens over.

Daarom dat ik er niet aan durf beginnen.. Heb ook een DAP liggen maar zit nog in de verpakking. Wish I had a garage.. Mss paneel per paneel?
Geplaatst:
5 minutes ago, DDke said:

Nee doe ik binnen. Bang voor schade? Zelfs mijn moeder wil haar Kia gepolierd ook al is er hier en daar al iets aan.

7 minutes ago, CharlesV said:

Tjah das altijd dat stapje verder willen gaan. Je moet wel engelengeduld hebben ja, maar dat geldt voor zo'n restauraties ook.

Ik heb er nog al gedaan, bij een witte zie je het niet zo goed. Bij een rode bijvoorbeeld wel...

32760223351_0164752afc_o.jpg

Je moet je wel inbeelden dat ik dus uren aan een stuk op carrosserie zit te staren met een LED lamp erop...'s avonds ben je blij dat je je ogen kan dichtdoen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Daarom dat ik er niet aan durf beginnen.. Heb ook een DAP liggen maar zit nog in de verpakking. Wish I had a garage.. Mss paneel per paneel?

Welke dap heb je?
Paneel per paneel is zeker een optie. Heeft ook als voordeel dat je niet heel lang hetzelfde aan het doen bent en dat je voor het volgende paneel weer propere pads en doeken hebt.
Geplaatst:

Welke dap heb je?

Paneel per paneel is zeker een optie. Heeft ook als voordeel dat je niet heel lang hetzelfde aan het doen bent en dat je voor het volgende paneel weer propere pads en doeken hebt.

Ben nu aan 't twijfelen of ik een 900 V2 of V3 heb. :D

Zeker de E30 zou er eens deugd van hebben, vooral de motorkap en het dak. :o

Geplaatst:

begin al eens met het reinigen van de hele auto en de lak, doe je best voor je gaat polieren, eigelijk een must. Vooral kleien.

Geplaatst:

Jup, dat zou het plan zijn. Maar aangezien in over een simpele wasbeurt al bijna 2 uur doe soms, zie ik er een beetje tegenop om dan nog te beginnen kleien en zo. :D Zou er echt eens een hele dag aan moeten wijden. Ik heb ook last van Chronische Uitstelleritis. :/

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
5 minutes ago, Ian said:

Jup, dat zou het plan zijn. Maar aangezien in over een simpele wasbeurt al bijna 2 uur doe soms, zie ik er een beetje tegenop om dan nog te beginnen kleien en zo. :D Zou er echt eens een hele dag aan moeten wijden. Ik heb ook last van Chronische Uitstelleritis. :/

Procrastinatie als je geleerd wil doen :lol:

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid