msxx 7.826 Geplaatst: 1 maart 2019 Geplaatst: 1 maart 2019 @Wax-it.be kan je een setje samenstellen voor het behandelen van een nieuw cabriodak zodat het beschermd is tegen UV/waterafstotend is en (horror) vogelpoep? En ook een setje voor het onderhoud daarna. Met welke producten mag je zo'n dak bijvoorbeeld wassen? Jouw webshop staat vol met die artikelen, maar er is teveel keus 1 Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 1 maart 2019 Geplaatst: 1 maart 2019 19 uren geleden, ex-Mooseman zei: Lijsten zou ik aanpakken met een heel fijne polish. Veel te erg zie ik net Je voelt de krassen wel niet. iemand een oplossing? @Simoni? 1 Quote
ex-Mooseman 14.595 Geplaatst: 1 maart 2019 Geplaatst: 1 maart 2019 ah, dat is het echte dingl, geen gechromeerde plastiek. Daar kun je al wat heftiger op te keer gaan, zou ik zo denken. Universal polishing cream van Menzerna icm met een polishing cone, of een heel kleine pad op een elektrische schroevendraaier of zo? @Simoni @Wax-it.be Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 1 maart 2019 Geplaatst: 1 maart 2019 17 minutes ago, Alexx said: Veel te erg zie ik net Je voelt de krassen wel niet. iemand een oplossing? @Simoni? Kan je polieren zoals lak. Beginnen met lichtste pad en polish. Kan zowel met Menzerna Metal polish als finishing polishes; indien echt nodig kan je naar medium pads/polishes maar dat zou ik vermijden; liever wat langer doordoen met de fijne. Zorg voor propere pads (zodat je geen sporen maakt) maar hou er rekening mee dat ze zwart zullen zijn en niet meer op lak te gebruiken vallen. En mooi afplakken (rubbers en zo)! Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 1 maart 2019 Geplaatst: 1 maart 2019 1 hour ago, msxx said: @Wax-it.be kan je een setje samenstellen voor het behandelen van een nieuw cabriodak zodat het beschermd is tegen UV/waterafstotend is en (horror) vogelpoep? En ook een setje voor het onderhoud daarna. Met welke producten mag je zo'n dak bijvoorbeeld wassen? Jouw webshop staat vol met die artikelen, maar er is teveel keus Zeep (en het opdrogen van) vermijden. Gewoon wassen met water is voldoende, ook afdrogen zoals je de lak droogt. Nooit nat open leggen. Beschermen kan met de 303 set maar ook Nanolex en Gyeon hebben goeie producten. Onderhoud nadien is dus gewoon wassen... :) 2 Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 1 maart 2019 Geplaatst: 1 maart 2019 1 minuut geleden, Simoni zei: Onderhoud nadien is dus gewoon wassen... Makkelijker wordt het niet Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 1 maart 2019 Geplaatst: 1 maart 2019 14 minuten geleden, Simoni zei: Kan je polieren zoals lak. Beginnen met lichtste pad en polish. Kan zowel met Menzerna Metal polish als finishing polishes; indien echt nodig kan je naar medium pads/polishes maar dat zou ik vermijden; liever wat langer doordoen met de fijne. Zorg voor propere pads (zodat je geen sporen maakt) maar hou er rekening mee dat ze zwart zullen zijn en niet meer op lak te gebruiken vallen. En mooi afplakken (rubbers en zo)! Ok top! Merci, Simon! Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 1 maart 2019 Geplaatst: 1 maart 2019 12 minuten geleden, Simoni zei: Zeep (en het opdrogen van) vermijden. Gewoon wassen met water is voldoende, ook afdrogen zoals je de lak droogt. Nooit nat open leggen. Beschermen kan met de 303 set maar ook Nanolex en Gyeon hebben goeie producten. Onderhoud nadien is dus gewoon wassen... Als jij de Nanolex of Gyeon moet adviseren, wat is dan je voorkeur? De kap van de Z4 is onbehandeld en ik wil dat graag veranderen Quote
Speedhunter 4.882 Geplaatst: 2 maart 2019 Geplaatst: 2 maart 2019 Heb een detail cursus gevolgd bij een VAG dealer Quote
Ian 511 Geplaatst: 3 maart 2019 Geplaatst: 3 maart 2019 Iemand die me een goeie velgenwax (of iets wat het vuil makkelijker te verwijderen maakt) kan aanraden? Setje velgen gekocht en zou ze voor montage eens volledig willen kuisen en 'beschermen' tegen de elementen. Het is een propere set die al eens herdaan geweest is, maar binnenkant hangt vol remstof. Quote
ex-Mooseman 14.595 Geplaatst: 3 maart 2019 Geplaatst: 3 maart 2019 Ik zou voor een coating gaanhttp://www.wax-it.be/webshop/gyeon-q2-rim.htmlZelf nog niet gebruikt, weliswaar 1 Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 3 maart 2019 Geplaatst: 3 maart 2019 34 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Ik zou voor een coating gaanhttp://www.wax-it.be/webshop/gyeon-q2-rim.html Zelf nog niet gebruikt, weliswaar Dat staat op de velgen van de A3 en twee jaar later nog steeds beading als ik ze kuis. Om het eens te proberen heb ik de Caramics van AutoFinesse voor velgen ook eens gekocht. Nog niet kunnen aanbrengen, is voor binnenkort. 1 Quote
Ian 511 Geplaatst: 3 maart 2019 Geplaatst: 3 maart 2019 Ik zou voor een coating gaan http://www.wax-it.be/webshop/gyeon-q2-rim.html Zelf nog niet gebruikt, weliswaar Dat staat op de velgen van de A3 en twee jaar later nog steeds beading als ik ze kuis. Om het eens te proberen heb ik de Caramics van AutoFinesse voor velgen ook eens gekocht. Nog niet kunnen aanbrengen, is voor binnenkort.Merci, klinkt alvast niet slecht. Nog vergeten toevoegen dat ik ook een goede (subtiele (niet overdreven blinkend)) 'bandenzwart' zoek. Tot nu toe eigenlijk enkel van die goedkope spuitbusjes gebruikt, maar geeft slechts een kortstondig resultaat, en overal gelijk aanbrengen is ook niet echt ideaal met zo'n spuitbus. Een product dat aangebracht wordt (door te deppen) met een pad lijkt me wellicht beter? Bijhorend zullen de banden dan eerst proper gemaakt moeten worden alvorens het aanbrengen van bandenzwart? Welk product doet dit het best? 1 Quote
ex-Mooseman 14.595 Geplaatst: 3 maart 2019 Geplaatst: 3 maart 2019 Ik gebruik sinds geruime tijd AutoFinesse Satin Tyregel/cream (ze zijn recent van gel > crème gegaan). Naam zegt het al: het is een gel/crème die je met een pad op de band aanbrengt, niet zo messy als een spray. 'Satin' > dus het blinkt niet, alleen een diepe zwarte schijn. Je kunt het echter layeren, waardoor je meer of minder shine hebt. Standtijd: zoals de meest dressings, is het niet echt regenbestendig, een iets langere verzopen rit, en het effect is grotendeels weg. Ik schrob mijn banden voor het aanbrengen met AutoFinesse Verso, een all-purpose cleaner, en een harde borstel. De dressing breng je best aan op een goed gedroogde band. Gyeon zou ook een goed product hebben. 2 Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 3 maart 2019 Geplaatst: 3 maart 2019 Ik heb nog altijd de Poorboys staan.Die fles gaat nu al jaren mee. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 5 maart 2019 Geplaatst: 5 maart 2019 Volgend op een kleine aanrijding is mijn BMW vandaag binnen bij de carrosserie van BMW. Ik denk dat het een nieuwe bumper wordt. Als ik die straks of morgen ga ophalen, zijn er dingetjes die een leek kan zien om goed of af te keuren? Uitlijning bumper enz kan ik checken, maar wordt zoiets bvb gespoten met overspray? Of is dat gewoon een nieuwe bumper erop vijzen? Quote
ex-Mooseman 14.595 Geplaatst: 5 maart 2019 Geplaatst: 5 maart 2019 Spuitnevel (ook op andere delen dan die in de buurt van de achterbumper), is de lak nergens 'ingevallen' waar men gespoten heeft, druipers in de verf,... Maar komen zulke onderdelen meestal al niet op kleur gespoten toe in de garage ? Dan moet je alleen op de montage letten. Quote
teus_ 245 Geplaatst: 5 maart 2019 Geplaatst: 5 maart 2019 Op Aliexpress kocht ik een hydrofobisch productje voor de autoruiten. 10 euro voor 50ml, gyeon Q2 view is ergens 28 euro voor 20ml (maar ook met 20ml reinigingsvloeistof). Zogezegd keramisch/nano... "Polysiloxane and other Nano materials ". Het zal niet even goed zijn, maar is wel pakken goedkoper. Lijkt ideaal voor de zijruiten. Op mijn voorruit zou ik niet direct iets Chinees gaan proberen. Op een paar zijruiten deed ik rain-x, en op een paar andere dat chinees ding. Het chinees product werkt echt wel beter, op de autostrade blijft er amper water hangen op de zijruiten. Met rain-x toch wel een beetje. Nu zien hoe lang het blijft werken, om te weten wat het waard is. https://www.aliexpress.com/item/Ceramic-Car-Coating-Liquid-Glass-50ML-9H-Hardness-Car-Polish-Motorcycle-Paint-Care-Nano-Hydrophobic-Coating/32840733755.html Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 5 maart 2019 Geplaatst: 5 maart 2019 Iemand tips om koplampen terug mooi te doen blinken? Zijn er niet echt erg aan toe. Quote
teus_ 245 Geplaatst: 5 maart 2019 Geplaatst: 5 maart 2019 Plastiek wordt dof van de UV. Je kunt ze schuren en polijsten, maar dat wordt opnieuw dof, tenzij je een UV sealer aanbrengt. Van mij is de binnenkant ook gans dof, dus haalt polijsten niets uit. Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 5 maart 2019 Geplaatst: 5 maart 2019 3 hours ago, ex-Mooseman said: is de lak nergens 'ingevallen' waar men gespoten heeft Wat bedoel je hiermee? 3 hours ago, ex-Mooseman said: Maar komen zulke onderdelen meestal al niet op kleur gespoten toe in de garage ? Dan moet je alleen op de montage letten. Geen idee. Lijkt me wel dat daar dan sowieso een kleurverschil op zit? Kar is 2 jaar oud en 40k kms. Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 5 maart 2019 Geplaatst: 5 maart 2019 1 uur geleden, teus_ zei: Plastiek wordt dof van de UV. Je kunt ze schuren en polijsten, maar dat wordt opnieuw dof, tenzij je een UV sealer aanbrengt. Van mij is de binnenkant ook gans dof, dus haalt polijsten niets uit. Ik wou ze proper zetten en dan een coating aanbrengen Quote
ex-Mooseman 14.595 Geplaatst: 5 maart 2019 Geplaatst: 5 maart 2019 29 minuten geleden, DDke zei: Wat bedoel je hiermee? Geen idee. Lijkt me wel dat daar dan sowieso een kleurverschil op zit? Kar is 2 jaar oud en 40k kms. spiegelkap van de mijne is ook 'op kleur' toegekomen. Veel van die vervang-gevoelige stukken (of hoe moet je die benoemen), zoals bumper, spiegels, motorkap,... komen voor de meest gangbare kleuren bij sommige merken gewoon klaar gespoten toe bij de dealer, monteren en weg. 'invallende verf': dit zijn putjes die ontstaan na het drogen. bv. waar er niet netjes ontvet is geweest, of waar er nog siliconen op de lak aanwezig waren (bv. van detail-producten). De lak hecht daar niet zo goed, en bij het uitvloeien ontstaan er dan kleine putjes, vergelijkbaar van grootte met steenslag (maar dan zonder dat je de basecoat ziet). 1 Quote
ex-Mooseman 14.595 Geplaatst: 5 maart 2019 Geplaatst: 5 maart 2019 2 uren geleden, Alexx zei: Iemand tips om koplampen terug mooi te doen blinken? Zijn er niet echt erg aan toe. Ik zou eerder voor een cleaner dan voor iets dat schuurt gaat. Een chemische reiniger zoals Poorboys Professional Polish ofzo. (en als je Tante Kaat mag geloven: tandpasta werkt fantastisch hiervoor. Blinkt het niet, 't riekt toch fris) 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.