Glenn-N 8.241 Geplaatst: 2 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2019 Ik zou zo'n groot dun vel (schilders)plastic nemen zoals hieronder, lijkt me vrij makkelijk. Auto bedekken en kap sluiten. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.993 Geplaatst: 2 mei 2019 Delen Geplaatst: 2 mei 2019 Zo dus Ik heb voor de Gyeon gekozen vanwege de beloofde duurzaamheid. Time will tell! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.636 Geplaatst: 3 mei 2019 Delen Geplaatst: 3 mei 2019 Gisteren folie gekocht, plaats gemaakt in de garage. Kap open om de folie aan te brengen, en dan stuit ik op dit: Net even bij de dealer langs geweest, kennelijk raakt de kap de hoofdsteun/rollbar bij het inklappen van het dak. Die coating heb ik even gelaten voor wat het is, ik veronderstel dat ik toch een nieuw dak moet krijgen. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.124 Geplaatst: 4 mei 2019 Delen Geplaatst: 4 mei 2019 Heren-frotteurs, Het is mij te lang geleden, dus ik ben het wat vergeten. Heb 't Italiaantje al gewassen, gekleid, gepolierd (2 stappen). Staat nu zuiver. Nu komt het aanbrengen van sealant (EX-P) en glaze (black hole). --> Wat komt eerst? Sealant of glaze? --> Hoe breng ik die beide nu weer aan en hoe verwerk ik dat? Applicator pad of machinaal aanbrengen? Manueel uitbuffen of machinaal opnieuw? En nadien: is wax "verplicht"? Denk dat ik nog wat McGuiars staan heb voor machinale aanbrenging (even vergeten hoe die heet). Danke! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.298 Geplaatst: 4 mei 2019 Delen Geplaatst: 4 mei 2019 Eerst glaze, dan sealant of wax.Glaze doe ik machinaal, op lage snelheid, met de zachtste pad. Machinaal krijg je die dunner en gelijkmatiger gelegd dan met de hand.Uitbuffen (wat niks in houdt), mag quasi direct, moet niet curen.Als je een vloeibare sealant of wax gebruikt zou je die ook machinaal kunnen doen. Ik gebruik hard wax, en dat is wat omslachtiger om met de dap te doen, dus breng ik dat handmatig aan. Uitbuffen na de swipe-test. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.298 Geplaatst: 4 mei 2019 Delen Geplaatst: 4 mei 2019 En t is normaal of sealant of wax. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.124 Geplaatst: 4 mei 2019 Delen Geplaatst: 4 mei 2019 Thanks! Zalig, nog eentje machinaal. (beats manual application any time ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 4 mei 2019 Delen Geplaatst: 4 mei 2019 3 hours ago, gTa said: Heb 't Italiaantje al gewassen, gekleid, gepolierd (2 stappen). Staat nu zuiver. Nu komt het aanbrengen van sealant (EX-P) en glaze (black hole). --> Wat komt eerst? Sealant of glaze? --> Hoe breng ik die beide nu weer aan en hoe verwerk ik dat? Applicator pad of machinaal aanbrengen? Manueel uitbuffen of machinaal opnieuw? En nadien: is wax "verplicht"? Denk dat ik nog wat McGuiars staan heb voor machinale aanbrenging (even vergeten hoe die heet). Danke! eerst glaze, dan wax. ja, wax is verplicht, die glaze is niet bedoeld als laatste laag. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.295 Geplaatst: 12 mei 2019 Delen Geplaatst: 12 mei 2019 Mannen, ik ben hier weer met mijne Vespa Alle verschillende kleuren zijn er stilaan af, maar ik zit met rare krassen op mijn beenschild: uiteraard is mijn lak verre van perfect, maar zou deze er toch graag afhalen. Hoe zouden jullie dat doen? Wetsanden? Polieren? ik heb geen van beiden ooit gedaan... heb wel zo’n polijstapparaat. zoals gezegd komt er straks een laag owatrol over die een « natte » finish gaat geven, maar ik neem aan dat die krassen best eerst wegmoeten. Voor zover ik kan zien, zijn ze niet door de lak tot op de grondverf . thanks! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.162 Geplaatst: 12 mei 2019 Delen Geplaatst: 12 mei 2019 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.162 Geplaatst: 12 mei 2019 Delen Geplaatst: 12 mei 2019 Dat zijn sporen van een machine (pig tails noemen ze dat soms).Lijkt me moeilijk om dit weg te krijgen als je de rat look wilt bewaren. Je kan gaan schuren met korrel 1000 (nat) en kijken of je het weg krijgt zonder door de lak te zitten. Vervolgens schuren met #1500 #2000 en dan polieren met een compound. Maar dan gaat het erg glanzen, steekt wat af op de rest dan... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.295 Geplaatst: 12 mei 2019 Delen Geplaatst: 12 mei 2019 7 minutes ago, Jochen said: Dat zijn sporen van een machine (pig tails noemen ze dat soms). Lijkt me moeilijk om dit weg te krijgen als je de rat look wilt bewaren. Je kan gaan schuren met korrel 1000 (nat) en kijken of je het weg krijgt zonder door de lak te zitten. Vervolgens schuren met #1500 #2000 en dan polieren met een compound. Maar dan gaat het erg glanzen, steekt wat af op de rest dan... Ik had idd zoiets gelezen. Maar dan met 2000, 2500 en 3000.. ik ga sowieso polieren denk ik, en ook die owatrol gaat glanzen. Dus dat moet niet noodzakelijk een probleem zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.162 Geplaatst: 12 mei 2019 Delen Geplaatst: 12 mei 2019 2000 gaat te min zijn denk ik. Gaat erg lang duren gok ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.162 Geplaatst: 12 mei 2019 Delen Geplaatst: 12 mei 2019 Maar eerst met 2000 testen kan geen kwaad uiteraard! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.295 Geplaatst: 12 mei 2019 Delen Geplaatst: 12 mei 2019 Dat polieren, met welke pad moet dat dan? ik heb eigenlijk maar 1 pad momenteel (denk de soepelste van scholl) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.124 Geplaatst: 12 mei 2019 Delen Geplaatst: 12 mei 2019 Ik zou ook niet bang zijn van schuren/polieren. Zolang je op je originele lak blijft, eventueel zelfs een beetje erdoor: whatever. Kijk naar je stuurbekleding, hoe prachtig is dat?!? Hier en daar die stukken blank metaal (allez, blank ... ik bedoel met een gedegen laagske corrosief derover ) zijn awesome. Zat spontaan ook te denken aan wetsanden met 1500, daarna 2500 en dan polieren, eerst met cutting pad en een grovere compound (bv Menzerna 800) en daarna nog eens met een polishing pad en polish compound (bv Menzerna 2500). Dat je af en toe op het metaal zal zitten: so? Er gaan hier en daar ook nog spikjes groen en zwart zitten. Da's net de charme. Als je 'm echt "vuil" (rat look) wilde hebben moest je enkele stappen terug al zijn gestopt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.298 Geplaatst: 12 mei 2019 Delen Geplaatst: 12 mei 2019 Je kunt van die schuurschijfjes kopen van 3M, die passen op je DA. Gaat vlugger en egaler werken dan dat je het met de hand doet.Ik heb dat in korrel 3000, en daar krijg je al heel lelijke dingen mee weg.Vorige week heb ik dat nog gebruikt om wat wrijfsporen op de flank van mijn neefjes Golf weg te werken. Dan staat het echt mat. Hartaanval bij mijn neef . Dit heb ik weer tot glans gebracht met met een cutting-pad van Gloss-it en Menzerna 400, en ten slotte afgewerkt met een polishingpad van Scholl en Menzerna PF2500. Blonk weer als nieuw (eigenlijk te veel in verhouding tot de rest van de auto).Moest het mijn eigen auto geweest zijn, zou ik ook nog eens gepasseerd zijn met een finishing-pad (en ook nog eens met een glaze en een waxje).Jouw pad is m.i. veel te zacht (te weinig cutting-power) om resultaat te hebben. Je hebt iets met meer bite nodig.En die Commandant... volgens mij is dat zelfs niet geschikt om machinaal te verwerken. Gilles heeft hierboven een goed stappenplan voorgesteld (en correcte producten, al zou ik eerder de 400 van Menzerna ipv de 800 gebruiken).Ook zou ik altijd eerst de voorzichtigste stap proberen, lukt het, tant-mieux, dan heb je minder werk om achteraf te gaan verfijnen.Lukt het niet, dan ga je upscalen, tot je het gewenste resultaat hebt, om daarna stap per stap weer te gaan afbouwen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.295 Geplaatst: 12 mei 2019 Delen Geplaatst: 12 mei 2019 54 minutes ago, ex-Mooseman said: Je kunt van die schuurschijfjes kopen van 3M, die passen op je DA. Gaat vlugger en egaler werken dan dat je het met de hand doet. Ik heb dat in korrel 3000, en daar krijg je al heel lelijke dingen mee weg. Vorige week heb ik dat nog gebruikt om wat wrijfsporen op de flank van mijn neefjes Golf weg te werken. Dan staat het echt mat. Hartaanval bij mijn neef . Dit heb ik weer tot glans gebracht met met een cutting-pad van Gloss-it en Menzerna 400, en ten slotte afgewerkt met een polishingpad van Scholl en Menzerna PF2500. Blonk weer als nieuw (eigenlijk te veel in verhouding tot de rest van de auto). Moest het mijn eigen auto geweest zijn, zou ik ook nog eens gepasseerd zijn met een finishing-pad (en ook nog eens met een glaze en een waxje). Jouw pad is m.i. veel te zacht (te weinig cutting-power) om resultaat te hebben. Je hebt iets met meer bite nodig. En die Commandant... volgens mij is dat zelfs niet geschikt om machinaal te verwerken. Gilles heeft hierboven een goed stappenplan voorgesteld (en correcte producten, al zou ik eerder de 400 van Menzerna ipv de 800 gebruiken). Ook zou ik altijd eerst de voorzichtigste stap proberen, lukt het, tant-mieux, dan heb je minder werk om achteraf te gaan verfijnen. Lukt het niet, dan ga je upscalen, tot je het gewenste resultaat hebt, om daarna stap per stap weer te gaan afbouwen. Goeie info, bedankt! schuurschijfjes 3m: nat of droog? die commandant heb je in 2 smaken: 4 en M4. Die M staat voor machinaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.295 Geplaatst: 12 mei 2019 Delen Geplaatst: 12 mei 2019 1 hour ago, ex-Mooseman said: Je kunt van die schuurschijfjes kopen van 3M, die passen op je DA. Gaat vlugger en egaler werken dan dat je het met de hand doet. Ik heb dat in korrel 3000, en daar krijg je al heel lelijke dingen mee weg. Vorige week heb ik dat nog gebruikt om wat wrijfsporen op de flank van mijn neefjes Golf weg te werken. Dan staat het echt mat. Hartaanval bij mijn neef . Dit heb ik weer tot glans gebracht met met een cutting-pad van Gloss-it en Menzerna 400, en ten slotte afgewerkt met een polishingpad van Scholl en Menzerna PF2500. Blonk weer als nieuw (eigenlijk te veel in verhouding tot de rest van de auto). Moest het mijn eigen auto geweest zijn, zou ik ook nog eens gepasseerd zijn met een finishing-pad (en ook nog eens met een glaze en een waxje). Jouw pad is m.i. veel te zacht (te weinig cutting-power) om resultaat te hebben. Je hebt iets met meer bite nodig. En die Commandant... volgens mij is dat zelfs niet geschikt om machinaal te verwerken. Gilles heeft hierboven een goed stappenplan voorgesteld (en correcte producten, al zou ik eerder de 400 van Menzerna ipv de 800 gebruiken). Ook zou ik altijd eerst de voorzichtigste stap proberen, lukt het, tant-mieux, dan heb je minder werk om achteraf te gaan verfijnen. Lukt het niet, dan ga je upscalen, tot je het gewenste resultaat hebt, om daarna stap per stap weer te gaan afbouwen. Woon jij ver? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.295 Geplaatst: 12 mei 2019 Delen Geplaatst: 12 mei 2019 @ex-Mooseman Toevallig een linkje naar die schuurschijfjes van 3M? Ze hebben er daar 75 of zo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.298 Geplaatst: 12 mei 2019 Delen Geplaatst: 12 mei 2019 Een beetje... En als ik jouw kant op kom, heb ik mijn koffer meestal met andere dingen dan detailspullen gevuld .Die 3M-schijfjes gebruik ik nat: ik sproei het oppervlak nat met een spraybottle met water (of met een beetje quickdetailer).Ik heb die gevonden in de plaatselijke verfgroothandel (Flanders Color in Wevelgem).Via een webshop:https://www.nonpaints.com/be/3m-trizact-schuurschijf-p3000-per-stuk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.295 Geplaatst: 12 mei 2019 Delen Geplaatst: 12 mei 2019 Btw: ziet er veel erger uit op foto dan in het echt. Die « krulletjes » zijn 1 mm hoog denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.162 Geplaatst: 12 mei 2019 Delen Geplaatst: 12 mei 2019 Op 2/5/2019 om 10:20, msxx zei: Welke afplakmiddelen gebruiken jullie? Goede schilderstape, of specifiek voor toepassing op auto's? Deze altijd gebruikt, altijd top. Laat geen resten na, zelfs niet na dagen. http://www.wax-it.be/webshop/3m-3434-blue-masking-tape.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.162 Geplaatst: 12 mei 2019 Delen Geplaatst: 12 mei 2019 22 minuten geleden, DDke zei: Btw: ziet er veel erger uit op foto dan in het echt. Die « krulletjes » zijn 1 mm hoog denk ik. MAar wel nogal diep zie ik nu (op groot scherm). Gaat niet eenvoudig zijn... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.295 Geplaatst: 12 mei 2019 Delen Geplaatst: 12 mei 2019 3 minutes ago, Jochen said: MAar wel nogal diep zie ik nu (op groot scherm). Gaat niet eenvoudig zijn... Valt ook nog heel goed mee eigenlijk.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.