Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

Die gele en blauwe pads zijn ideaal om te leren polieren met een rotary, beter kan je niet hebben.

Beetje voorzichtig zijn en de polish volledig afbreken en dat komt is de sjakos!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6u liggen kleien :wacko:

Respect voor Wax-it en co die dit dagelijks doen! :D

Welke klei heb je dan wel gebruikt ?!?

Je moet natuurlijk de juiste hardheid van klei gebruik om de vervuiling in kwestie aan te pakken.

Als je veel vervuiling hebt moet je met een hardere klei werken, met een lichte klei mag je dan idd 10keer langer gaan wrijven :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Meguiars dus :D

Had vooral op de kofferklep zwarte stipjes van spuitnevel o.i.d.... dat heeft even geduurd :wacko:

Ik heb helaas geen foto's gemaakt, op grijs valt dat toch niet op op foto schat ik :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Meguiars dus :D

Had vooral op de kofferklep zwarte stipjes van spuitnevel o.i.d.... dat heeft even geduurd :wacko:

Ik heb helaas geen foto's gemaakt, op grijs valt dat toch niet op op foto schat ik :D

Ja, dat is nogal een zachte klei als het de witte of zelf blauwe is :P

Je had jezelf toch wel een uur of 5 uitgespaard denk ik als je de juiste klei vasthad :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

FML :D

Dat polieren zelf gaat verdomme ook niet zo vlot als ik wou :lolz:

Correctie lukt wel vrij goed, niet alle krassen gaan weg, maar de meest storende zijn toch weg. De rest is duidelijk minder zichtbaar. Kan zijn dat ik natuurlijk te voorzichtig ben nog, 'k wil niet opeens ontdekken dat er een stuk lak weg is :D

'k heb hier ook zo'n halogeen spot liggen, maar ik zie daar eigenlijk geen zak mee :D Volgens mij heb ik geen swirls meer... maar ben niet zeker :D

Heb ook een panische angst voor hologrammen, maar wellicht zie ik dat pas als 'ie in de volle zon staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

FML :D

Dat polieren zelf gaat verdomme ook niet zo vlot als ik wou :lolz:

Correctie lukt wel vrij goed, niet alle krassen gaan weg, maar de meest storende zijn toch weg. De rest is duidelijk minder zichtbaar. Kan zijn dat ik natuurlijk te voorzichtig ben nog, 'k wil niet opeens ontdekken dat er een stuk lak weg is :D

'k heb hier ook zo'n halogeen spot liggen, maar ik zie daar eigenlijk geen zak mee :D Volgens mij heb ik geen swirls meer... maar ben niet zeker :D

Heb ook een panische angst voor hologrammen, maar wellicht zie ik dat pas als 'ie in de volle zon staat?

Hologrammen ga je idd enkel in de zon zien. Bovendien zullen ze pas tevoorschijn komen na een paar wasbeurten als de oliën van 3M verdwenen zijn.

Je kan daarom met een ontvetter werken om je werk te controleren.

Wij werken met led licht of een sun gun om de hologrammen op te sporen. Met een halogeen ga je de fijne hologrammen en swirls namelijk niet zien ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betreft: BMW Monacoblauw

Vooraleer te waxen, de lak zuiveren met een clay.

Maar dan, welke producten kan ik het best nemen die ik hier thuis heb staan: Meguiars NXT Tech Wax of het 3 stappen plan Meguiars (Paint Cleaner, Polish, Carnauba Wax). Die laatste zal meer tijd kosten om toe te passen, maar is het effect ook opmerkelijk beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De eerste kras op de auto van mijn pa is een feit. Ze is ongeveer 10cm lang en gelukkige niet te diep. Ik denk dat er iemand met iets scherp is tegengelopen of heeft tegen geschuurd.

sony819.jpg

sony820oji.jpg

Zoals je kan zien is ze op het eind dieper dan in het begin.

Wat valt hier aan te doen? Is dit nog weg te werken met een lakstift of moet er gepolierd worden? Dat laatste heb ik nog nooit gedaan en wil ik ook niet op een nieuwe auto oefenen. Ook heb ik nog geen poliergerief wat toch wel vrij prijzig materiaal is.

Alvast bedankt voor de hulp. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat er normaalgezien wel uitgepolierd kunnen worden hoor :)

Spring eens even binnen, Geraardbergen is nu niet zover ;)

Ik heb nog nooit gepolierd. Ik durf dit niet echt uitproberen op een nieuwe auto. Maar ik heb gezien dat jullie een demodag houden over polieren. Ziet er wel interessant uit. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit gepolierd. Ik durf dit niet echt uitproberen op een nieuwe auto. Maar ik heb gezien dat jullie een demodag houden over polieren. Ziet er wel interessant uit. :)

Idd, atlijd welkom. Als je op die demo bent geweest weet je normaalgezien perfect hoe je zoiets moet gaan verwijderen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, atlijd welkom. Als je op die demo bent geweest weet je normaalgezien perfect hoe je zoiets moet gaan verwijderen ;)

Zijn er nog veel plaatsen vrij? Ga het straks is aan mijn pa vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog plaats vrij hoor. Zowel in de voor- als in de na- middag

Ik zal er hoogstwaarschijnlijk zijn. Juist nog één vraag: hoe lang duurt het? Kwestie of mijn pa naar huis rijdt of niet. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Vandaag aan een 2CV Charleston begonnen die jaren in een schuur heeft gestaan. Bedoeling is om hem gewoon proper te zetten.

 

Nu, die lak is zo dof als het maar kan. :lol: Lijkt op sommige plaatsen wel mat. Heb al handmatig met SSR1 geprobeerd, en dat helpt al veel! Mijn pad ziet echter wel roze na een paar keer wrijven, kan dit kwaad?

 

Machinaal ga ik er niet aan beginnen, lijkt me teveel risico.

 

Achteraan zijn stickers verwijderd die er x jaar hebben opgekleefd, en de nodige lijmresten hebben achtergelaten. Krijg ik dat eraf?

Wagen gaat morgenavond terug naar de eigenaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag aan een 2CV Charleston begonnen die jaren in een schuur heeft gestaan. Bedoeling is om hem gewoon proper te zetten.

 

Nu, die lak is zo dof als het maar kan. :lol: Lijkt op sommige plaatsen wel mat. Heb al handmatig met SSR1 geprobeerd, en dat helpt al veel! Mijn pad ziet echter wel roze na een paar keer wrijven, kan dit kwaad?

 

Machinaal ga ik er niet aan beginnen, lijkt me teveel risico.

 

Achteraan zijn stickers verwijderd die er x jaar hebben opgekleefd, en de nodige lijmresten hebben achtergelaten. Krijg ik dat eraf?

Wagen gaat morgenavond terug naar de eigenaar.

 

Dat roze is normaal, dat is omdat het single stage paint is (dus zonder vernislaag)

 

Lijmresten kan je verwijderen met een teer & lijmverwijderaar, daarna ook nog eens met je SSR1 erover gaan ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel oude auto's hebben geen vernis dus je zit meteen op de kleurlaag te poetsen, vandaar dat je 'paint transfer' hebt. Kan geen kwaad hoor :) Met de machine kan geen kwaad hoor. Een zachte pad en SSR1, kan je niets mis mee doen. De SSR1 zal de lak weer gaan voeden en de oxidatie verwijderen zoda thet weer gaat glanzen.

Die lijm kan je verwijderen met white spirit, wasbenzine, ... ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid