Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

Vandaag iemand zijn velgen gezien en een aardige WTF-ervaring. Blijkbaar was daar iets mee en heeft ie dat proberen te reinigen. Denk niet dat dit echt beter is :D

 

null_zps8b60b196.jpg

 

 

Mabor banden. Wellicht heeft hij CIF gebruikt om zijn velgen te poetsen, maar is hij het vergeten af te spoelen.

 

De uitlaten van pa zijne 335 zijn nogal zwart van de naft, ik vind dat niet echt een probleem maar pa wil dat absoluut weg.

Alleen gaat dat er heel moeilijk af en ik ben bang krassen te maken met eene schuurspons, iemand een wondermiddel ?

 

Dasty B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chroom of matte uitlaten? Indien de matte mag je daar serieus op doorgaan met staalwol 0000 en metal polish.

 

Indien chroom mag dat ook maar kan je vanop 20cm wel wat fijne krasjes zien.

Matte, merci mannen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Dramatisch verschil in wash mitt's....

 

1 jaar ervaring met een microfiber wash mitt van Meguiars.

Wast superfijn, is redelijk goed proper te houden (maar blijf weg van teer, dat blijft er wat in 'hangen'). Heel goed 'gevoel' met het oppervlak. Aanrader! :)

 

1 wasbeurt ervaring met de lamswool wash mitt van Meguairs

Verbruikt 2x zoveel water, 0 gevoel met het te wassen oppervlak. Uiterst onprettig. Na gebruik netjes weggelegd en mijn madam heeft die in het wasmachien gestoken :inlove: , probleem opgelost dus want dat mocht niet :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem gewoon een increditmitt van Microfiber Madness en je moet niets anders mee hebben.

Allé voordelen van lamswol maar geen nadelen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem gewoon een increditmitt van Microfiber Madness en je moet niets anders mee hebben.

Allé voordelen van lamswol maar geen nadelen :)

 

Sowieso moet ik eens langskomen denk ik.

 

- Teer verwijderaar

- Insecten verwijderaar

- Glasreiniger

- Wash mitt

 

Als je die nanolex-ruiten-dag organiseert zou dat mooi gecombineerd kunnen worden. Was je daar nog mee bezig, of heb ik hem zelfs al gemist? :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke droogdoek raadt je aan Bert? Op dit moment gebruik ik een noodle washmitt van de Aldi :fp: en een PB's waffle weave die ik jaaaaren geleden eens bij jou gekocht heb. Tijd om eens te upgraden denk ik. :huh:

Heb laatst een ultra fluffy towel gekocht die door iedereen de hemel werd ingeprezen maar dat ding is zo fluffy dat het allerlei rommel op de lak achterlaat (non-metallic zwart) en kleeft en sleept op de natte lak. Is die Microfiber Madness Waverider any good?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke droogdoek raadt je aan Bert? Op dit moment gebruik ik een noodle washmitt van de Aldi :fp: en een PB's waffle weave die ik jaaaaren geleden eens bij jou gekocht heb. Tijd om eens te upgraden denk ik. :huh:

Heb laatst een ultra fluffy towel gekocht die door iedereen de hemel werd ingeprezen maar dat ding is zo fluffy dat het allerlei rommel op de lak achterlaat (non-metallic zwart) en kleeft en sleept op de natte lak. Is die Microfiber Madness Waverider any good?

 

Die Waverider is idd een nieuwe evolutie van de pb's waffle weave en kan ik sterk aanraden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Waverider is idd een nieuwe evolutie van de pb's waffle weave en kan ik sterk aanraden :)

 

Verkoop je ook producten waarvan je zegt dat ze op geen hol trekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jochen: ik was wel even in verwarring. Dacht een split second dat je mij om advies aan het vragen was :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkoop je ook producten waarvan je zegt dat ze op geen hol trekken?

 

Nee, die komen er al niet in in de eerste plaats :P

 

Maar in dit geval was het dus specifiek voor Jochen die al goeie ervaring heeft met een waffle weave ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die komen er al niet in in de eerste plaats :P

 

Kan ik EX-P op mijn wieldeksels en velgen zetten, of moet ik echt voor wheel sealants gaan? Wat is het grote verschil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jochen: ik was wel even in verwarring. Dacht een split second dat je mij om advies aan het vragen was :lol:

 

:lol: Zou toch kunnen? ;)

 

 

@@Wax-it.be : wanneer komt die terug binnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Waverider is idd een nieuwe evolutie van de pb's waffle weave en kan ik sterk aanraden :)

 

Sowieso moet ik eens langskomen denk ik.

 

- Teer verwijderaar

- Insecten verwijderaar

- Glasreiniger

- Wash mitt

 

Als je die nanolex-ruiten-dag organiseert zou dat mooi gecombineerd kunnen worden. Was je daar nog mee bezig, of heb ik hem zelfs al gemist? :-)

 

We gaan dat zeker organiseren. Met een beetje geluk begin Juli, ik hou jullie iig op de hoogte ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik EX-P op mijn wieldeksels en velgen zetten, of moet ik echt voor wheel sealants gaan? Wat is het grote verschil?

 

Op wieldeksels kan je dat zeker gebruiken en zal dat goed werken.

 

Het grote verschil met een echte wheel sealant is dat ze gemaakt zijn om tegen de hitte bestand te zijn en remstof tegen te houden. Op de lak zit je met andere factoren waartegen beschermd moet worden.

Als je echter met een wieldeksel zit zie ik dat niet echt warm worden en komt niet niet rechtstreekt veel remstof op :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op wieldeksels kan je dat zeker gebruiken en zal dat goed werken.

 

Het grote verschil met een echte wheel sealant is dat ze gemaakt zijn om tegen de hitte bestand te zijn en remstof tegen te houden. Op de lak zit je met andere factoren waartegen beschermd moet worden.

Als je echter met een wieldeksel zit zie ik dat niet echt warm worden en komt niet niet rechtstreekt veel remstof op :)

 

Ben bij wijze van experiment mijn kar stukje bij beetje aan't opkalefateren. Dus als ik terug een kar met velgerij heb, moet ik maken dat ik extra spul heb...

Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bert, nu je hier toch zit

 

Om stoffen zetels proper te maken, wat raad je aan? Ik heb daar nu eens zo een busje van 5euro voor gebruikt. Ik zag verschil (niet moeilijk, van grijsachtig naar minder grijsachtig gegaan), maar echt proper is het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige deftige manier om bekleding zuiver te maken is met een extractor. Huren voor een dagje en aan de slag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

een waterstofzuiger? of nog een specialer ding?

 

Is nog iets anders.

 

 

 

Het spuit water/shampoo in net achter de zuigmond en zuigt het meteen weer op. Zo spoel je als het ware de bekleding, werkt echt super.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook eens halen. Sinds deze winter zijn er wat plekken in de zetel van de Golf gekomen. 

 

Heb bij de Lijn indertijd paar wekenlang zetels van bussen schoongemaakt met zo'n dingen. Holy fuck, wat kwam daaruit  :shock:

Toen wel meerdere keren aan de stroom gehangen omdat die krellen van extractors van bij Boels kabels hadden die bloot lagen :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkoop je ook producten waarvan je zegt dat ze op geen hol trekken?

 

Neen, maar als je wil voeg ik er speciaal eentje toe voor jou?

 

Slechts 9,99€ voor een stukje kaasrand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, maar als je wil voeg ik er speciaal eentje toe voor jou?

 

Slechts 9,99€ voor een stukje kaasrand.

 

Heeft jouw Bert daar dan ook last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid