Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

Wat is er met de chroom aan de hand ? Oxidatie of kalkaanslag ?

 

Met name Oxydatie denk ik. Kalkaanslag zou ik toch weg moeten kunnen krijgen met een goede shampoo en quick detailer? Het lijkt dieper te zitten dan dat en het blijft op bepaalde plaatsen dof

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met name Oxydatie denk ik. Kalkaanslag zou ik toch weg moeten kunnen krijgen met een goede shampoo en quick detailer? Het lijkt dieper te zitten dan dat en het blijft op bepaalde plaatsen dof

 

Dan moet je even met een goeie paint cleaner proberen. Genre Werkstat prime of Auto Finesse Rejuvenate. Die gaan die oxidatie verwijderen zonder schurend te werken en vegen na te laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Relatief foolproof! Hou gewoon rekening met de klassiekers..

 

- Neem zeker alles af, controleer een tweede keer;

- gebruik minder dan wat je zelf zou verwachten

- vermijdt contact met plastic

 

Werkt heel goed als all in one, wel een wat minder 'gekend' product, onterecht vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is een goed product om velgen echt proper te krijgen? Zijn allemaal puntjes remstof die zich op mijn velgen hebben gezet. Gaat er niet af met een normale velgenreiniger en met clayen krijg ik er ook niet alles af...  :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wordt bedoeld met "all-in-one"? Kan je bv. eerst nog een glaze-product aanbrengen of niet?

 

All in One = cleaner/polish/glaze/bescherming in één enkel product. Nooit even goed als alles apart maar natuurlijk veel sneller in gebruik. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren even snel een laagje Poorboy's EXP-Sealant op mijn vader zijn wagen gesmeerd en de bandjes ingevet.

Bizar hoeveel glans die EXP geeft. :blink:

 

Vandaag iemand: "Amai die komt net uit de garage, want er staan nieuwe banden op. Hoe lang heb je hem al?"

Euhm, 3 jaar. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of Auto Finesse Iron Out  ;)

 

@@Wax-it.be: Goed, ik zit alvast in uw webshop te kijken :D Nu de vraag: wat krijgt ge juist proper met 500 ml? Ik moet voor de Golf en voor de auto van de ouders alvast de velgen proper krijgen. Daarnaast zou @@quadrifoglio 4 velgen proper moeten krijgen.

Laat je iets weten, dan kan ik alvast die bestelling plaatsen. Erger mij zelf blauw aan de Golf, ding blinkt perfect (naar mijn normen :D) en voorste velgen zijn nagenoeg nog perfect maar die achterste velgen beginnen in de rand al vol te staan met aangekoekt remstof :fp: Zonde! Zouden normaal de voorste velgen ook niet vuiler moeten zijn dan de achterste? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Wax-it.be: Goed, ik zit alvast in uw webshop te kijken :D Nu de vraag: wat krijgt ge juist proper met 500 ml? Ik moet voor de Golf en voor de auto van de ouders alvast de velgen proper krijgen. Daarnaast zou @@quadrifoglio 4 velgen proper moeten krijgen.

Laat je iets weten, dan kan ik alvast die bestelling plaatsen. Erger mij zelf blauw aan de Golf, ding blinkt perfect (naar mijn normen :D) en voorste velgen zijn nagenoeg nog perfect maar die achterste velgen beginnen in de rand al vol te staan met aangekoekt remstof :fp: Zonde! Zouden normaal de voorste velgen ook niet vuiler moeten zijn dan de achterste? 

 

Dat is wat afhankelijk van de vervuiling natuurlijk. Maar in principe komt je met 500ml toch wel een set of 3 tot 5 ver :)

 

Als je het natuurlijk 3 keer moet herhalen per set zit je wel met een probleem :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wat afhankelijk van de vervuiling natuurlijk. Maar in principe komt je met 500ml toch wel een set of 3 tot 5 ver :)

 

Als je het natuurlijk 3 keer moet herhalen per set zit je wel met een probleem :P

 

Goeie, gewoon even checken dat ik geen 5 literbus moest kopen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een maat van mij heeft een e36 gekocht die wel eens een polier-beurtje kan gebruiken. Is er ergens een plek in de omstreken van Gent waar hij dat voor een appel en een ei kan laten doen, zonder dat de lak nog meer naar de zak is? (is absoluut geen autofreak, en wil er dus niet echt veel aan uitgeven...)

Ik bedoel dus iets genre een carwash, waarvan geweten is dat het eindresultaat in de ogen van een autoliefhebber nog 'tolerabel' is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een maat van mij heeft een e36 gekocht die wel eens een polier-beurtje kan gebruiken. Is er ergens een plek in de omstreken van Gent waar hij dat voor een appel en een ei kan laten doen, zonder dat de lak nog meer naar de zak is? (is absoluut geen autofreak, en wil er dus niet echt veel aan uitgeven...)

Ik bedoel dus iets genre een carwash, waarvan geweten is dat het eindresultaat in de ogen van een autoliefhebber nog 'tolerabel' is.

 

Wat is het budget dat hij voorzien heeft ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het budget dat hij voorzien heeft ?

Ik heb hem duidelijk gemaakt dat hij dat niet onder 200-250 zal kunnen laten doen, waar hij al negatief op reageerde  :roll:

 

(maar dus wss rond die prijs)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt idd moeilijk ... dan zou ik er persoonlijk afblijven, hij gaat het alleen maar erger laten maken !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die prijs koopt hij beter wat goede producten, en een DAP, en begint hij er zelf aan

Sent from my iPad using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet er iemand hoe ik dit kan verwijderen? Geen idee eigenlijk wat het is  :huh: Ik heb er al met wax opgezeten, met klei, bug squash... niks helpt

 

foto2pt.jpg

 

foto3ox.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid