Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

Als je 't eerst snel snel wil proberen kan je met een textielreiniger zoals Total van Auto Finesse aan de slag gaan.

 

snelsnel heb ik al geprobeerd met een textielreiniger van 5euro. Wit schuim, dat snel grijs wordt. Proper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook eens halen. Sinds deze winter zijn er wat plekken in de zetel van de Golf gekomen. 

 

ik weet een carwash waar ze dat ook hebben :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Wax-it.be : Welke pad raadt je aan icm Rejuvenate zodat ik toch nog wat corrigerende kracht heb? De groene Gloss-it pad, gele AF pad?

Welke kleur van lak en welke wagen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke kleur van lak en welke wagen ?

 

 

Niet specifiek voor 1 wagen maar onder andere voor mijn zwarte non-metallic MX-5 en een zwarte Z4M. Dient om een opfrisbeurt te geven (lichte swirls en wash marring verwijderen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groene gloss-it, gele menzerna, zwarte festool.

 

Kan ook zwaarder maar ik zou het niet aanraden, zeker niet op zachtere lak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groene gloss-it, gele menzerna, zwarte festool.

 

Kan ook zwaarder maar ik zou het niet aanraden, zeker niet op zachtere lak.

 

De gele Menzerna pads heb ik hier nog liggen maar ben ik niet zo wild van, dus ben voor de groene Gloss)it pad gegaan. Merci!

 

Deze week m'n motorkap wat geclayd... is het normaal dat de klei de kleur van je lak overneemt?

 

Als de lak geen vernislaag heeft kan dat gebeuren ja maar jouw BMW is toch metallic?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Als de lak geen vernislaag heeft kan dat gebeuren ja maar jouw BMW is toch metallic?

Is metallic!

 

Was ook maar lichtjes, maar toch... klei werd stilaan roze. Is misschien van de steenslag, dat er daar geen vernis meer op zit :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die graag detailing doet zin om zich eens te amuseren met mijn Corsa? :D

Die lak ziet er echt niet meer uit. :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

MIjn oma heeft hier een maand geleden zo haar auto gewassen, ze vroeg mij waarom ik de pas nieuwe X1 niet waste gelijk als haar.....
Heb het haar niet uit het hoofd kunnen praten dat ze haar auto zo niet mag wassen. Oude mensen zijn koppig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn opa zette destijds zijn emmer op het kofferdeksel of de motorkap.  Dan moest hij zich zo diep niet buigen...

 

Je zou versteld staan hoeveel mensen hun auto met Dreft wassen: het ontvet toch zo gemakkelijk, neen ?  En het is zacht voor de handen, zeggen ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nuja, zo mensen 'zien' geen swirls. Die denken wellicht dat een lak er zo gaat uit zien na een bepaalde tijd. Je kent ze wel, het zelfde volk dat denkt dat een deur opensmijten tegen een andere wagen normaal is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nuja, zo mensen 'zien' geen swirls. Die denken wellicht dat een lak er zo gaat uit zien na een bepaalde tijd. Je kent ze wel, het zelfde volk dat denkt dat een deur opensmijten tegen een andere wagen normaal is.

 

Sinds ik een beetje besmet ben met een beginnend detailvirus, kijk ik ook wel heel anders aan tegen autolakken en zo. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn maat heeft een prachtige vaderdag gekregen!!!

 

Den oudsten heeft met een steentje hartjes op hun auto's getekend om ze te versieren voor vaderdag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn maat heeft een prachtige vaderdag gekregen!!!

 

Den oudsten heeft met een steentje hartjes op hun auto's getekend om ze te versieren voor vaderdag...

 

No way?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel!

 

Moet nog eens gaan zien irl, maar het is de moeite blijkbaar.

 

Geen liefhebbers hoor... Onze kids weten zelfs dat ze met hun handen niet aan de auto mogen komen, dus steentjes zullen ze wel beseffen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid